Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

moto gp motor güçleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Kasım 2006
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    honda cbr600 f
    arkadaşlar merhaba moto gp de yarışan motorlar yanılmıyosam 125cc, 250cc 2 zamanlı ve 800 cc 4 zamanlı olmak üzere 3 kategori altında inceleniyor. motorların motor güçleri hakkında bir bilginiz varmı? Ayrıca 2 zamanlı 250 liklerin 600 lük normal yol motorları ile performans olarak başabaş mücadele edebildiklerini duymuştum bu doğrumu? ayrıca bu motorların normal yol motorları ile motor, şanzuman ve yürüyen aksamları arasında ne gibi bir farklar var? vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Dostum sen ogle bısı sordun kı bunlar fabrıka sırları kesınlıkle acıklanmıyor hatta gızlenıyor dıye bılıyorum motorun 1 parcasını bıle bırakmıyorlar ortalıkta.
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  3. #3
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    @patriote arkadaşımız bu konuyla ilgili detaylı araştırma yapmıştı .. Yazılarını okursan her türlü aradığın bilgiyi bulabilirsin
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  4. #4
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    800 ler 225 hp civarı diye biliyorum ama yanlısda olabilir..

  5. #5
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Geçen yıl 1000cc'de 250hp civarı güçler vardı, ancak motor gücü rahat aktarılamadığı için motorlar bazı pistlerde daha güçsüz hale getiriliyordu. 800cc'de 220-225 hp civarı rakamlar alınıyor. Tabii resmi olarak hiçbir takım net rakamlarını belirtmezler.

  6. #6
    kraljames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2006
    Şehir
    TÜRKİYE
    250 cc likler 100 beygir civarı.800 cc ler ise 225-250 beygir arası bildiğim kadarıyla...

  7. #7

    Üyelik
    13 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBF 250
    biz buna fazla diyoruz kısaca
    :pr::pr::pr:

  8. #8
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı duyulmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biz buna fazla diyoruz kısaca
    "fazla" kuvvetli araba/motosiklet olmaz. "fazla" güzel kadin olmaz. "fazla" basari olmaz.

    sadece basarisiz kullanici vardir.

  9. #9
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı hondacbr600_f adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar merhaba moto gp de yarışan motorlar yanılmıyosam 125cc, 250cc 2 zamanlı ve 800 cc 4 zamanlı olmak üzere 3 kategori altında inceleniyor. motorların motor güçleri hakkında bir bilginiz varmı? Ayrıca 2 zamanlı 250 liklerin 600 lük normal yol motorları ile performans olarak başabaş mücadele edebildiklerini duymuştum bu doğrumu? ayrıca bu motorların normal yol motorları ile motor, şanzuman ve yürüyen aksamları arasında ne gibi bir farklar var? vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim saygılar.
    MotoGp'de yarışan motosikletler, prototip diye tabir edilen makinalardır.
    Bu makinaların yapısı hakkında çok net bilgi genellikle açıklanmaz.
    Açıklansa dahi, sürekli evrim geçirdiklerinden,bilgi sağlıklı olmaz.
    Örneğin Honda yeni RCV teknolojisini tanıtırken, basına bazı fotoğraflar vermişti.
    Bu fotoğraflara baktığımızda, Honda'nın bir motosiklet değil, kalorifer kazanı yaptığını düşünmüştük.
    Hala da beklemedeyiz.
    Bu teknolojiyi ne zaman kullanacaklar diye.
    Herhalde Honda merkez binasını ısıtmakta kullanıyorlar.

    Evet verilen bilgiler sağlıklı olmaz dedik.
    Çünkü MotoGp yarış sezonunun başında 230 beygir gücü olduğu söylenen bir motosiklet, sezonu 260 beygirle kapatabilir.

    Örneğin, sezon başında Ducati ve Honda beygir güçlerini 260 olarak açıkladılar.
    Yamaha 250, Kawasaki ve Suzuki ise 230 beygir güce sahip olduklarını ifade ettiler.

    Tur zamanlarını geçmiş senelerle karşılaştırıp bir istatistik yapmak istiyorum ama buna zaman bulamadım henüz...

    Fakat benim fikrim verilen her ölçüm değerinin işkembeden atıldığına dairdir.

    Çünkü yarışlarda izlediğimiz şeyler, bana başka türlü düşünmemi söylüyor.

    Örneğin Ducati ve Honda'nın çok yakın beygir güçlerine sahip oldukları fakat Suzuki'nin de yavaş yavaş yakın bir güce ulaştığı hakkında bir hipotezim var.

    Sezonun ortalarına doğru daha kesin bulgular yakalayabileceğimize inanıyorum.
    Şu an yazdıklarımız bir tahmin öteye geçemiyor maalesef.
    Örneğin Yamaha'nın son bir kaç yarıştır, binbir zorlukla yarış bitirmesi, benim kafamı çok kurcalıyor.
    Yamaha yetkilileri lastikleri suçluyor.
    Fakat daha önce Moto Gp topiğine yazdığım gibi,
    bence motora yaptıkları modifikasyonlar, benzini idareli kullanmalarını gerektiriyor.
    Yamaha modifikasyon konusunda zaten sabıkalı bir marka.
    Yetenekli pilotları sayesinde bir yerlere geldiler.
    (Tabi benimki bir komplo teorisi)
    Neyse detaya girmeyelim. Benim kapasitem yetmez.


    Bunun dışında sorduğun diğer detaylara takılmamanı öneririm.

    Orası pist ortamı.
    Sokakla karşılaştırılmaz.
    400 metrelik mesafede yeterli ısıya ulaşan lastikleri, yolda kullandığın motosiklete takamazsın.
    100 km gidip lastikleri çöpe atmak istemezsin sanırım..
    Bu motosikletleri alıp sokakta da kullanmazsın.
    Kullanabilecek olsan da almazsın.
    Aynı fiyata istediğin türden bir motosiklet ve yanında, bir Ferrari, onun yanına da Lamborghini alınabiliyor.
    Geriye de daha bir hayli para kalıyor.
    Sana,ve hatta trorunlarına yetecek kadar benzin parası...

  10. #10

    Üyelik
    02 Kasım 2006
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    honda cbr600 f
    evet haklısın herhalde... ben fazla kurcalamayım dahada. verdiğiniz bilgiler için teşekkürler saygılar

  11. #11
    tifosi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2003
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA NC 750 X
    patriote ;
    Aynı fiyata istediğin türden bir motosiklet ve yanında, bir Ferrari, onun yanına da Lamborghini alınabiliyor.
    Geriye de daha bir hayli para kalıyor.
    Sana,ve hatta trorunlarına yetecek kadar benzin parası...
    bu kadarda değildir yaw bunların fiyatı...
    İZMİR

  12. #12
    zafer80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    ist/avrupa
    istanbul park'da spiker 125 cc lerin 20.000€ -250cc 40.000€ , büyük canavarlara ise fiyat biçilemiyor dedii.. ortalama hesaba göre demek oluyorki bir ferrari bir lamborghini,aynı türden seri üretim bi motor biraz hayalperestvari bi yaklaşım ....)

  13. #13
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    "patriote" Gurbet'de olduğu için belki oranın hesabıyla tutuyodur Ferrari,Lamborghini ama Türkiye'de biraz fazla oldu galiba...
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  14. #14
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "patriote" Gurbet'de olduğu için belki oranın hesabıyla tutuyodur Ferrari,Lamborghini ama Türkiye'de biraz fazla oldu galiba...
    Kaç para olduklarını zannediyorsunuz?

    Hadi bir tahmin edin bakalım...

  15. #15

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    125cc ler 40-50 beygir, 250cc ler bunun 2 katı ve en üst sınıf bu sene 800cc ler 250+ beygir olması lazım, bir röportajda izlemiştim sanırım suzukiden bir pilottu, geçen seneye göre viraj içi hızlarının arttığını söylüyordu. bunların pistler için özel üretim makinalar oldukalrını unutmayalım, 125cc ler standart 600 lük makinaları pistte geçebilirler

  16. #16
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    GP de yarışan motorların yaklaşık fiyatları 5-6 Milyon Euro dur.

    Tabi bu rakam aslında o makinenin adet maliyeti değildir.

    O makineyi bu hale getirmek için harcanan paradır.

    tabi doğal olarakda makinenin değerini yansıtır bize.

    250 cc lerin bile sezonluk kirası 500 bin euro civarında olması lazım (yanlış hatırlıo olabilirm ama böyle uçuk bir rakam.)
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  17. #17
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GP de yarışan motorların yaklaşık fiyatları 5-6 Milyon Euro dur.

    Tabi bu rakam aslında o makinenin adet maliyeti değildir.

    O makineyi bu hale getirmek için harcanan paradır.

    tabi doğal olarakda makinenin değerini yansıtır bize.

    250 cc lerin bile sezonluk kirası 500 bin euro civarında olması lazım (yanlış hatırlıo olabilirm ama böyle uçuk bir rakam.)
    Evet arkadaşlar.
    Aslında MotoGp topiğinde rakamları vermiştim.
    Fakat arama yapma alışkanlığımız olmadığından farklı yerlere de yazmak zorunda kalıyoruz.

    20-30 binlerden bahseden spikeri de tebrik ediyorum.
    Stok yarışları için arkadaşıma hazırladığımız Ducati için şu ana kadar 55bin euro gitti. Daha bunun içinde karenaj ve pist ekipmanları yok.

    MotoGp makinalarının yarış dışı bırakılan eski modellerinin (antreman motoru olarak kullanılıyor) fiyatları 500 bin eurodan başlıyor.
    Bunun dışında bu prototiplerden her fabrikaya bir tane saklama hakkı veriliyor. Başka yok...

    Bu yıl 800cc de yarışan motosikletlerden sadece ikisinin fiyatına ulaşabildim.
    Bu fiyatta 6 milyon euro olarak belirlenmişti.

    Kaç Ferrari yapıyor siz hesap edin....
    essegesse bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    İZMİR-artık bide BARTIN
    Motosikleti
    daha yok malesef
    bence gayet pahalı makinalar zaten satmıyolarda satsalarda almıcaz alsakta ben kullanamam
    hayatta ya tozu dumana katarsın yada tozunu dumanı yutarsın:cherry:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)