Acemi Birine Motosiklet Tavsiyesi?
-
Arkadaşlar merhaba. Oğuz ben. buraya az önce üye oldum. hepinize selam burdan
20 yaşındayım. 1.75 boy 70 kg yim . Bu yıl İstanbul'a öğrenci olarak geldim ve 2 ay içinde bildiğiniz meşhur İstanbul trafiği sebebi ile arabalardan feci derecede soğudum ve hatta nefret etmeye başladım diyebilirim. Bu yüzden hayatımın ileri döneminde bir adet motosiklet almak istiyorum. Yalnız dediğim gibi bu konuda en ufak bir fikrim dahi yok. Biraz model ve motosiklet türlerini araştırdım ama tam kafamda aradığım tarzı bulamadım. Yada bulduklarım çok pahalıydı :D Kısacası sizden motosiklet türü ve modeli hakkında bana yardımcı olmanızı istiyorum.
Benim motosikletten beklentilerim öncelikle benim acemiliğime uygun olması. Hız hastası biri de değilim. Ortalama güçte bir motor benim işimi fazlasıyla görür. Bunun dışında da
şehir içinde ve şehir dışında sıkıntı yaşamayacağım(günlük okula gidip gelebileceğim,hafta sonları şehir dışına Tekirdağ'a gidebileceğim) bir model olmasını istiyorum. Mümkünse çok seste çıkarmasın :D. En önemli noktalardan biri ise dış görünüm. Sanırım Bmw R GS 1200 tarzı geniş modelleri seviyorum. ince küçük modeller bana pek iyi gelmiyor. Yada biraz büyük ve geniş Offroad model de olabilir. Tabi öncelikle benim isteklerim dışında
bu aracı kullanabilecek olmam. Böyle bir durumda ayıracağım fiyat en fazla 15.000 tl civarı olur diye düşünüyorum. Önerilerinizi bekliyorum. Hepinizle tanıştığıma çok memnun
oldum
Reklamlar
-
tavsiyem önce bi ileri sürüş teknikleri kursuna gitmen. Ondan sonra kafanda biraz daha şekillenir keyif alacağın alet
Heil Spellcheck
-
-
Oğuz
Öncelikle eğitim ve cılız bir motor ile başla bende önce 50 lik vardı şimdi 250 merdivenleri teker teker çıkman lazım.
-
Kardeşim seni üzmeyecek ve yukarıda ki kriterlerine uyan motosiklet yamaha ybr 125 veya honda cbf 150 dir.. Az yakar ,sessiz çalışır, bırak tekirdağı dünyayı dolaş.. Bakımları ucuz , parçası ucuz ve en önemlisi her noktada geniş servis ağı var.Son olarak başlangıç içinde üstüne yok..Belli bir süre sonra arkadaşların sıkılırsın ,yetmez gibi söylemlerde bulunabilirler..Bunlara aldırış etme .. bu tamamen senin zihninde bitiyor.. 600cc motorlardan sonra ybr 125 kullanıyorum.. gayet memnunum
-
İlginiz için çok teşekkür ederim. Birkaç hafta içinde ehliyet kursuna başlayarak motosiklet sevdama başlamak istiyorum hayırlısıyla. Verdiğiniz önerilerinize dikkate alacağımdan emin olabilirsiniz.
Ama özellikle ileri sürüş kursu ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum. Bu kursta tam olarak ne öğretiliyor? İstanbul'da uygun fiyatlı ve iyi eğitim alabileceğimiz bir yer var mı ? Son olarak vermiş
olduğunuz modelleri açıkçası pek sevmedim. Baştan başlamam gerektiğini biliyorum. Fakat kontrol bende olduğuna göre bunun önemini de tam anlamış değilim. Sonuçta bende bir motor aldığımda 5-6 sene arkama bakmak istemiyorum. Sürekli motor değiştirmek hem maddi açıdan hemde motora alışamadan yenilere geçmek bana daha dezavantajmış gibi geliyor. Ben kendi çapımda biraz araştırma yaptım ve BMW nin F800 modellerini çok beğendim. Küçük,hafif,kullanımının da kolay olduğunu düşünüyorum. Sanırım bu tarz spor modeller daha çok ilgimi çekiyor. Sizin
görüşünüz nedir peki? Bu modelle başlayabilir miyim ? Bu arada elbette hemen trafiğe çıkmayı düşünmüyorum. Köy yollarında,boş alanlarda yeterince deneyim kazandıktan sonra 7-8 aylık bir
süreç koydum önüme ama eğer azsa bu zaman tabiki aceleye gerek yok. İleri sürüş kursu ve model ile ilgili önerilerinizi bekliyorum.
Saygılar.
-
phantomrider adlı üyeden alıntı
İlginiz için çok teşekkür ederim. Birkaç hafta içinde ehliyet kursuna başlayarak motosiklet sevdama başlamak istiyorum hayırlısıyla. Verdiğiniz önerilerinize dikkate alacağımdan emin olabilirsiniz.
Ama özellikle ileri sürüş kursu ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum. Bu kursta tam olarak ne öğretiliyor? İstanbul'da uygun fiyatlı ve iyi eğitim alabileceğimiz bir yer var mı ? Son olarak vermiş
olduğunuz modelleri açıkçası pek sevmedim. Baştan başlamam gerektiğini biliyorum. Fakat kontrol bende olduğuna göre bunun önemini de tam anlamış değilim. Sonuçta bende bir motor aldığımda 5-6 sene arkama bakmak istemiyorum. Sürekli motor değiştirmek hem maddi açıdan hemde motora alışamadan yenilere geçmek bana daha dezavantajmış gibi geliyor. Ben kendi çapımda biraz araştırma yaptım ve BMW nin F800 modellerini çok beğendim. Küçük,hafif,kullanımının da kolay olduğunu düşünüyorum. Sanırım bu tarz spor modeller daha çok ilgimi çekiyor. Sizin
görüşünüz nedir peki? Bu modelle başlayabilir miyim ? Bu arada elbette hemen trafiğe çıkmayı düşünmüyorum. Köy yollarında,boş alanlarda yeterince deneyim kazandıktan sonra 7-8 aylık bir
süreç koydum önüme ama eğer azsa bu zaman tabiki aceleye gerek yok. İleri sürüş kursu ve model ile ilgili önerilerinizi bekliyorum.
Saygılar.
http://www.honda.com.tr/m_motosiklet...ezi_nedir.aspx
Bu merkezde GS1 , GS2 , GS3 ü bitirdikten sonra uygun bir eğitmenden alacağınız 80-100 saatlik bir yol eğitiminin akabinde bahsettiğiniz o motorlar ile İstanbul trafiğine girer azami bir ay içerisinde motosikletten nefret edip pes edersiniz.
Öncelikle R1200GS ve F800 ün gerçekten iri ve güçlü motorlar olduğunu , bu motorları kullanabilmek için en az iki sene ve 20.000 km tecrübeye ihtiyacınız olduğunu kabul ederseniz herşey sizin için çok daha kolay olacaktır.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
oocan adlı üyeden alıntı
http://www.honda.com.tr/m_motosiklet...ezi_nedir.aspx
Bu merkezde GS1 , GS2 , GS3 ü bitirdikten sonra uygun bir eğitmenden alacağınız 80-100 saatlik bir yol eğitiminin akabinde bahsettiğiniz o motorlar ile İstanbul trafiğine girer azami bir ay içerisinde motosikletten nefret edip pes edersiniz.
Öncelikle R1200GS ve F800 ün gerçekten iri ve güçlü motorlar olduğunu , bu motorları kullanabilmek için en az iki sene ve 20.000 km tecrübeye ihtiyacınız olduğunu kabul ederseniz herşey sizin için çok daha kolay olacaktır.
Sevgilerimle
Cevabınız için teşekkürler. F800 modellerini uzun süredir araştırıyorum. Forum sitelerindeki fotoğraflara baktığımda diğer motor modellerine nazaran çok daha küçük ve hafif olduğunu farkettim ve bu modele yönelme sebebim de buydu. R 1200 GS nin çok büyük bir model olduğunu biliyorum. Zaten şuanki hedefim arasında bu model asla yok. Fakat başlangıç için alacağım motorun
biraz estetik olmasını istiyorum. Bunun hiçbir çözümü yok mu ? F800 olmak zorunda değil. Ama alacağım motorunda aynı estetiğe sahip olmasını istiyorum. Önerilerinize hala açığım
-
F650 GS e bir göz atın beğenirseniz Borusandan 34 bg e kısıtlanmış başlangıç modelini isteyin bir yıl kullanıp daha sonra sınırlamayı kaldırın derim.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
22 Aralık 2011, 00:44
#10
BMW'nin sitesinde F 650 teknik verilerinde silindir hacmi 798 cc yazması ilginçmiş. Ön ve arka lastikte 350 avro iyimiş.
-
22 Aralık 2011, 01:24
#11
Arda_Karaca adlı üyeden alıntı
BMW'nin sitesinde F 650 teknik verilerinde silindir hacmi 798 cc yazması ilginçmiş. Ön ve arka lastikte 350 avro iyimiş.
İroni yaptığınızı düşünüyorum. Yalnız benim gibi acemi birisinin yaptığınız espriyi daha iyi anlayabilmesi için biraz daha açık yorumlarda bulunmanız en azından benim için çok daha iyi olurdu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
oocan adlı üyeden alıntı
F650 GS e bir göz atın beğenirseniz Borusandan 34 bg e kısıtlanmış başlangıç modelini isteyin bir yıl kullanıp daha sonra sınırlamayı kaldırın derim.
Bu modeli daha önce görmüştüm. Aklımdaki 2. seçeneklerden birisiydi fakat sıfır modelini alabileceğimi düşünmüyorum. Fiyatı bana göre yüksek çünkü. Bahsetmiş olduğunuz kısıtlamayı aynı model 2.el bir aracı Borusan'a götürüp yaptırabiliyormuyuz ? Yada farklı modellere de yaptırabilmek mümkün mü ?
-
22 Aralık 2011, 01:29
#12
phantomrider adlı üyeden alıntı
İroni yaptığınızı düşünüyorum. Yalnız benim gibi acemi birisinin yaptığınız espriyi daha iyi anlayabilmesi için biraz daha açık yorumlarda bulunmanız en azından benim için çok daha iyi olurdu.[COLOR="Silver"]
BMW'nin sitesinde F 650 GS'nin teknik verilerinde silindir hacmini sanırım yanlışlıkla 798cc yazmışlar. İroni yok.
-
22 Aralık 2011, 01:39
#13
Arda_Karaca adlı üyeden alıntı
BMW'nin sitesinde F 650 GS'nin teknik verilerinde silindir hacmini sanırım yanlışlıkla 798cc yazmışlar. İroni yok.
Bu benim açımdan çok daha iyi oldu. Teşekkür ederim.
-
22 Aralık 2011, 03:06
#14
Arda_Karaca adlı üyeden alıntı
BMW'nin sitesinde F 650 GS'nin teknik verilerinde silindir hacmini sanırım yanlışlıkla 798cc yazmışlar. İroni yok.
Yanlışlık yok yeni F650 çift silindirli 798cc lik motor kullanıyor. G650 GS tek silindir 650 cc..
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
22 Aralık 2011, 03:40
#15
O zaman adini yanlis yazmislar birseyler yanlis olmali
-
22 Aralık 2011, 10:57
#16
oocan adlı üyeden alıntı
F650 GS e bir göz atın beğenirseniz Borusandan 34 bg e kısıtlanmış başlangıç modelini isteyin bir yıl kullanıp daha sonra sınırlamayı kaldırın derim.
Ayıp ayıp.. yakışır mı 34bg o makinaya. Kısıtlayan eller kırılır bir gün...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
Bmw veya honda eğitimlerine katıldıktan sonra F650gs ile başlanabilir.
En önemli noktalardan biri ise dış görünüm. Sanırım Bmw R GS 1200 tarzı geniş modelleri seviyorum. ince küçük modeller bana pek iyi gelmiyor. Yada biraz büyük ve geniş Offroad model de olabilir. Tabi öncelikle benim isteklerim dışında
bu aracı kullanabilecek olmam. Böyle bir durumda ayıracağım fiyat en fazla 15.000 tl civarı olur diye düşünüyorum.
-
Ahmet Abi ne yaptın sen .3 sene olmuş mevzu nereden aklına geldi. )
-
oocan adlı üyeden alıntı
G650 GS tek silindir 650 cc..
Abi hazır konu hortlamışken
G650 652cc.
2cc de hakikaten küfür gibi geliyor bu vergi düzeninde
Yoksa selesi alçak, max tork 5000 lerde, ağırlık olarak hafif sayılabilecek, 100km / 3.5lt yakıt sarfiyatı olan bi alet ama işte :/
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
YBR 125 bile acemi biri için ağır kaçar ki daha acemi olan birine "acemice tavsiyelerde bulunuyorsunuz.. yok 300 cc yok 600 cc oldu 1000 rr ı verin bindiği gün ölsün" Ama kalbimi fetheden bir motosiklet YBR125 alıp 500 km bakımından sonra tork için dişli ayarı yaptırıp ömürlük binersin, ay başında depoyu fulle bütün bir ay gezersin çünkü.. kokluyor demek bile hakaret olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)