Benim scooter suan 78 000 km de
Benim scooter suan 78 000 km de
japon malı sanırım ona göre sorsan belki daha net cevap alırsın ?
38 binde görmüştüm ben bi mondial 151 Rs mi diyolar ne o scooter'dan
Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..
sana ve motoruna bağlı
MOTOR bence bır hastalıktır.
100,000 km yi deviren honda dylan görmüştüm, klasik bakımlar hariç motoru ellenmemişti.
Fabrikanın motora biçtiği ömür vardır. O kadarını göremiyorsak gariplik bizde vardır
#sürenadam
böyle bir soru sorduğuna göre iddialı olmalısın
kaliteli scooterları kastettim YAMAHA--HONDA-SUZUKİ-PİAGİO/VESPA-APRİLLA- ayarındakiler.
CHİNA de fason yaptırılan ürünleri katmıyorum onlar MARKA değiller .. hepsi dökülüyor yollarda ..standart dışı ürünler..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------
evet 150 000 km yapar gibime geliyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:07 ----------
dylan bende kullandım kısa bir süre güzel motor ben 80 000 yapanı gördüm
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------
sende haklısın
80.000-100.000km alti yaparsa zaten japonlar siradisi olur, cinliler de yapabilir mi dersen bence yapar cinliyi gozunde kucuk gorme, sen 15000-20000tl verip aliyorsun ornegin, rodajini nasil yapayim. yagini en kaliteli nasil koyayim, servis disina gostermeyeyim diyorsun ama cinli alan adam belki ilk kez onda ogreniyor, senin durup gectigin tumsekten o ucarak geciyor, yagini parasi varsa koyuyor, ese dosta veriyor, sonra da dokuluyor deniyor, acikcasi grenajina laf demem dokulur ama o oranda da yenilemek ucuzdur, bir sinyaline o full degisir grenaji, motoru da ozen gostersin 50.000-100.000 rahat gorur, ben kullandigim tum cinlilerden cok memnun kaldim, neyse gelelim senin adam yerine koyduklarina, onlarda 100.000 burada her scooterda var, daha gecenki bindigim yeni honda click 99907kmde idi ki tas gibi daha, ilgimi cekmesi 100.000e denk gelir miyim diye baktim, motorlu taksiler nerdeyse hep bu sekil, kolay kolay sorun yok, hangisi en iyisi dersen bulamazsin nerdeyse kusursuzlar
Malzemede "yorulma" denilen bir olay mevcuttur, biraz araştırırsanız daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Firmalar motorlara belirli değer sınırları içerisinde (belirli sıcaklık aralığı, devir aralığı gibi) ortalama ömür biçerler. Siz ne kadar güzel kullanırsanız kullanın malzemenin içindeki gözle görülemeyen kusurlar büyüyerek bir süre sonra kopmalara yada bozulmalara yol açar. Dolayısıyla firmaların biçtiği ömür üzerinde kullanmak, adeta kumar oynamaktır ve gayet tehlikelidir. Önerilen şekilde kullanıyorsanız ve şanslıysanız sizin motorunuzda kullanılan malzemede mikro çatlaklar(doğadaki tüm metallerde mutlaka bulunurlar) çok azdır, biçilen ömürden 10.000 km(uydurdum sayıyı) daha fazla dayanır. Şanssızsanız ise, biçilen ömürden 10.000 km daha az dayanabilir. Bu bahsettiğim iki motosiklet de aynı üretim bandından aynı makinalarla üretilmiştir. Aradaki fark malzemesi için satın alınırken ortalama bir çatlak boyu seçilmesidir. Motorun parçalarının, çok çatlaklı mı, az çatlaklı mı olduğunu öğrenmek için mikroskopla incelemeniz gerekir
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
Erim bey Teşekkürederim çok teknik ve benim açımdan oldukça aydınlatıcı oldu..
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:00 ----------
kürşat kardeşim ben çin malına karşı değilim çinde kalitesiz fason üretim yaptırıp burda insanlarımızın hayatını para kazanma hırsı ile hiçe sayanlar için söylledim..
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Alperim, malzeme kalınlığı seçiminde "emniyet katsayısı" diye bir katsayı vardır, normal hesaba göre kullanılması gereken malzeme kalınlığı 5 milimken(sallıyorum), emniyet katsayısı ile çarpılır ve 6-7 milim (normalden biraz daha dayanıklı) yapılır. Bu fazla dayanması da onun sayesindedir. Ama bu adı üstünde "emniyet katsayısı"dır, sen bunu aşarsan emniyet katsayısının bir anlamı kalmaz
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
28 binde Activa :D gayet iyi tek kişi 80 km/h hız gidiyor :D
burda 60.000 kmde activa var...motoru daha yeni yapılmış...
160 000 km de honda activa gördüm bence 100 cc scooterin içinde en başarılı model oldu umarım honda aynı modelin gelişmişini tekrar üretir zira spayci modeli beklenilen honda kalitesinin çok altında kaldı .
ya motor ister 100.000 olsun ister 150000 motor çekmedikten yakıta bindikten çok ısındıktan sesi soluğu değiştikten sonra bi ß*kæ yaramaz katılmayan var mı??
bana activa demeyin arkadaş hondanın şuana kadar kullandığımız en dandik motoruydu
Mustafa Kemal Atatürk
dandik çin mali scooterleri bile malının değerini bilen bir adama ver o bile 40bin gık demeden gidiyor
bilinçli kullanılan bi honda dylan yamaha x-max ın vb...en az 130 bin km kompresyon kaçağı olmadan ekonomik ömrü dahilinde rahat yapabileciğini düşünüyorum
dandik olan çin malı değil çinde dandik mal yaptırıp ital edip satan firmalar..
o bahsettiğin motorlarla 40 000 km yapana kadar 3 motor parasıda parça ve işçiliğe veriyorsun ayrıca tanımadığın tamircide kalmaz yyolda kaç kere bırakır oda şansına dönerci kardeş..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------
kardeş benimde tahminim 130 000 km civarı ancak çok extrem bir motor yağı kullanılırsa 150 000 -160 000 km olabilir..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)