Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #901
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Birol@ Bana da lastik ağır geldi. Hidrolik olayını dikkate alacağım.

    honda@ orta ayaklık senin zevkine kalmış ama ağırlık yapar. Ben çanta demirlerini bile sökmek istiyorum. Ama düştüğümde iyi korudu o yüzden pek çıkarmak da istemiyorum. Frenleri ara ara pompala zamanla oturur. Biraz km ve dur kalk yap. Motor kısmına doğru sağ tarafta egzoz koruması var. Onun vidalarını ya değiştir yada iyice sık. Sonra nereye gitti bu koruma diye kara kara düşünme

    Gezgin33@ Haklısın dostum. Bugün bir cırt kelepçe atarım. Dün yağmurlu havada eve gittim. Teker beni korkuttuğu kadar çıkmadı. Ara ara test ettim. 50-60 km hızla giderken pompaladım. Kayma falan yapmadı. Arka dişliyi bende değiştirmek istiyorum. Biraz tork lazım.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #902
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    @honda; bende Giresun daglarinda gezdim 3 hafta bu yaz, kolay alıştırsın daha önce motor kullandıysan düz yol dısında. Yaz'dan yaz'a motora biniyorum, daha önce jawa lazer'e gittiğim yerlerden MAX ile gittim ve 500km sonra iyice alıştım, zaten bu da yeni motora alışana kadar gereken süredir. Bitirsin zaten ama durman gerektiğinde yeri iyi secmelisin arazide, en temizi sol ayağını yere indirebilecegin ve dolayısı ile sag ayağına frenin üstünde durabilecegin yer seç.
    Arka fren şöyle ki tek basında kullanıldığında tehlikeli olmasından ziyade fren esnasında motorun ağırlığı on tekere aktarıldığından ve arka lastiğin on teker kadar yolu kavramayip fren gücünü asfalta aktarma gücü azamize dusmesindendir - bundan dolayı da tehlike teşkil edip kitlemeye yakın olur. Fren esnasında arka fren ile ön frenleme yapıp daha sonra ön fren ile asıl durma/yavaşlama ısını yapmak lazım - arka freni bırakmadan hafifletmek lazım. Arazide ve özellikle uçurumu yollarda yanlış fren anında allah korusun felakete dönüşür!
    Benim boyum da bu arada 180 ve dediğin gibi sorun var gibi, fakat doğru teknik ile sorun yok - motoru hafif yan eğersek mesela oluyor

  3. #903

    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    croos xtremeMAX
    arka dişliyi benimde 45 yapasım var ve bugün cem arkadaşımızla beraber ustaya gidiyoruz alt motoru modifiye etmek için çok para istedıler ama garantı verıyor adam 140 yaparsınız rahat diyor üçreti ise 850 türk lirası

  4. #904
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    yuhh; Çok para, Maxin üstüne koyup 250 cc makina alırsın dermişim ( ikinci el temiz )
    Bana hız değilde tork lazım. Eğer yaptırma yoluna giderseniz. Şu yapım aşamalarını da fotoğraflayın. Bizimle paylaşın.
    En azından çalışmayı görelim. Kullanıcı kısmında birde modifikasyon görüntüleri yer alsın.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  5. #905
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    yaptıracagımız usta bu işten yani yarışlara cg hazırlamaktan hayatını kazanıyor, dediğine göre belli sırları varmıs
    yani fotograf cekmemize hos bakmayacaktır. yada yapacagı seyleri tam yapmayabilir

    benim kendi görüşümde ikinci el 250 lik makinadan ziyade oynanmıs sıfır kendi motorum yönünde olurdu.
    bende oynama yapmayı düşünüyorum ama para mevzuatı erteletiyor
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  6. #906
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Her aşamayı kaydetmeyin sizde, Eski motor, yeni motor yaparsınız
    Şunu Mordor dağında usta bi 250 cc yapsında, bizde görelim. Performans nasıl oluyormuş.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  7. #907

    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    croos xtremeMAX
    hastayı yatırdık hastaneye cumartesi alacaz kıydık paraya artık adamların motoronu bindim kendi yaptıklarına ben zapt edemedim o kadar kı tork var

  8. #908
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    @tolgacan, tamam yarın sıkacagim vidaları. Fren'de dediğin gibi zamanla oturur inşallah.şu an görevini %20 ancak yapıyor. @forza, aynen kardeşim, sol ayağı iyi yere denk getirmek gerekiyor. Daha önce 5 farklı 125 cc kullandım, az çok kötü yollarda'da kullandım. Ama bu motor onlardan çok farklı. Dediğin gibi dikkatli ve uyanık olmak gerekiyor. Ve fren konusunda'ki tespitin doğru. Arka fren genelde kitleme yapıyor tek başına. Önceki motorlarımda bizzat yaşadım ve akla alınmayacak kadar uzun mesafe kızaklamıştım. Ama tabi zamanla çözdüm olayı. --* arkadaşlar şu an asıl sorun dar alanlarda dönüş yapamıyorum. Gidon mesafesi dar dönmüyor. Tamirci arkadaşım bindi ve torpilemek lazım dedi. Yoksa düşersin bu şekilde dedi.

  9. #909
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    - Durmalarda ve frenlemelerde her zaman sol ayağın yere yakın olsun.
    - Durduğunda sol ayak yerde, sağ ayak frende olmalı, bu şekilde kendini alıştır. Sağ ayak alıştırırsan ön freni ani sıkmak zorunda kalırsın ve kayıp düşersin (Tiyo)
    - Gidonu ben sana değiştir dedim. Orjinal gidon iyi değil. Cross gidon al.
    - Frenlerin %50 yinede tutması lazım. Başka motorlara göre kıyaslama, bunun frenleri o kadar da değil, Servisle paylaş, balata sorunu çıkmasın.

    Tolga Usta da çözümler bitmedi. Lastiğinizi 130-90-18 mi yaptınız. Hidrolik hortumu kopar diye mi korkuyorsunuz. Kelepçenin yönünü değiştirin. Çırta gerek kalmasın.
    Böyle daha şık ve derli toplu oldu. Mondial Argecileri, mühendisleri sokaktan mı topluyor acaba ? Böyle montaj yapsan ölür müsün ?
    Mondial de işe girip bu firmaya yürü ya kulum yapacağım
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  10. #910
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Lastiğin sağa sola fazla dönmemesi acaba gidon ile mi ilgili ? Bana sanki başka birşey gibi geldi . Sen daha iyi bilirsin. Siz aldığınızda'da böyle miydi ? Birde arka kuyruk'dan plastik sesi geliyor kat kat diye.
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..

  11. #911
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    @honda; hangi sayfada bilmiyorum ama birisi o manevra kısıtlığını ele almıştı ve ön tekerin sağa sola dönmesini sınırlayan ve şasiye değen takozları kaydırarak çözüme gitmişti. plastik sesi arka farları ve plakayı tutan aksamdan gelebilir, bende komple vidaları gevşemişti, el ile yukarı aşağıya oynat boşluk var mı.

    @tolga; mühendisin bir bildiği vardır sanırım fren hidroliği can'dır, aksamdaki bir aksilik allah korusun can'a mal olabilir.. hidrolik borularını dışa vermeme nedeni motorun kullanım alanı olarak arazi de dahil olması ve dolayısı ile dal, taş ve düşme sonucu zarar görme ihtimalini aza indirmektir..
    lastik 10 numara dursa da motora uygun değildir, lakin kılavuz veya teknik bilgi kağıdında 4.6 lık genişlik yaziyor.. büyük lastik aynı zamanda da diğer özellikleri etikler, senin örnekte hidrolik borusu gibi vs. sanırım motoruda zorlar.. 4.6 inç yaklaşık 120lik lastiğe tekabül ediyor ve şıklık konusunda en az şu an ki kadardır ayrıca ön görülen teknkik normların sorun teşkil etmeyecek derecede dışında olması avantajdır sanırım..
    gözünü seveyim dikkat et

  12. #912
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Forza@ bu extreme sayfasında'mi vardı o takoz olayı. Bende o şekilde çözüm bulabilirim belki.hakikaten lastik hiç çok az dönüyor. Dar yerlerde ileri geri on kez git gel yapmak zorunda kalıyorum.
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..

  13. #913
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Honda@ bir arkadaşımız gidonun altındaki demir çubukları törpü ile düzlemişti. Sende öyle yapabilirsin. Tek tek sayfalara bakman lazım. inşallah istediğin gibi bir çözüm olur.

    Forza@ Recep kardeşim ; Ben zaten hortumu dışarı vermedim. Foto açısından sana öyle geliyor. Maşanın üstünden gidiyor. Eskisine göre daha sağlıklı oldu.
    Lastik evet kalın oldu. Bana göre motoru daha da ağırlaştıracak ama yere sağlam tutunacak. Dişli ile oynayıp bir şekilde tork elde etmem lazım.
    hakan gibi motor modifiyesine de gidebiliriz. Kasası çok güzel ama motor kısmı tırt
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  14. #914
    ocalh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2010
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    x-treme max 150
    Alıntı ferad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardes yanlis anlamada 150cc cross motorda 17 on dislinin ne isi var sonucta sen bu motorla arazide dolasiyorsun bastin mi topragi kazmasi lazim son hizi artsa ne olacak
    Kardeş silindir 65.5 üst kapakta 200cc oldu bunun için değiştirdim. 16 (orjinal)dişliyi tekrardan takacağım motor bağırıyor ama ne yapim debriyaj canımı çok sıkıyor varsın bağırsın 5. viteste 80 km hızla giderken vites at diye basbas bağırıyor motor ((: ama arazidede 2-3 cü vitesten aşağıda inmem oda ayrı bir heyecan yaratır bende (: hadi hayırlısı bakalım
    bu arada akşama dişliyle beraber sis farlarınıda takmayı düşünüyorum iş yerinden erken çıkabilirsem tabi foto çekip burada paylaşacağım.

    iş yoğunluğundan dolayı araziyede çıkamaz oldum acayip canım sıkkın yaaw...
    (:

  15. #915
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Hakan bakalım hangimiz sis farlarını önce takacağız.
    Benim sis farları da hazır ama daha takmadım. Daha doğrusu bağlantılarını iş yerinden bir abimiz yapacak.
    Elektrikçinin işini elektrikçiye bıraktım , Ben el attım mı illaki başıma iş açarım.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  16. #916
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Tolga Usta da çözümler bitmedi. Lastiğinizi 130-90-18 mi yaptınız. Hidrolik hortumu kopar diye mi korkuyorsunuz. Kelepçenin yönünü değiştirin. Çırta gerek kalmasın.
    Böyle daha şık ve derli toplu oldu. Mondial Argecileri, mühendisleri sokaktan mı topluyor acaba ? Böyle montaj yapsan ölür müsün ?

    Tolgaaa Verdigim fikir ise yaradı yani. Bak fren hortumun kalın lastik olmasına karşın yeterince guvende duruyoru. Saglıcakla kullan..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  17. #917
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Arkadaşlar arka kuyruktan gelen sesi kesebilen var mi ? Bu arada arka fren yavaş yavaş oturuyor.yalnız arka fren diskini kontrol ederken arkada paslanan bir iki vida canımı sıktı, ama güldüm geçtim..demek 2 günde'de paslanan vida varmış ehehe. Birde vites'de iken çalışmıyor motosiklet. Daha önceki motorlarım çalışıyordu. Ilgincime gitti doğrusu.

  18. #918
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Alıntı gezgin_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tolgaaa Verdigim fikir ise yaradı yani. Bak fren hortumun kalın lastik olmasına karşın yeterince guvende duruyoru. Saglıcakla kullan..
    Senin uyarın işe yaradı. Gerçi aynı gün iş yerinden bir arkadaş da aynı şeyi söylemişti. Çırt yerine kelepçe yönünü değiştirdim. Çok daha güzel oldu. Maşa üzerinde duruyor.


    Alıntı hondacbr1100xx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar arka kuyruktan gelen sesi kesebilen var mi ? Bu arada arka fren yavaş yavaş oturuyor.yalnız arka fren diskini kontrol ederken arkada paslanan bir iki vida canımı sıktı, ama güldüm geçtim..demek 2 günde'de paslanan vida varmış ehehe. Birde vites'de iken çalışmıyor motosiklet. Daha önceki motorlarım çalışıyordu. Ilgincime gitti doğrusu.
    Plaka kuyruğu çok yakın duruyordur. Plakayı geriye doğru biraz esnet, arada 1-2 cm boşluk olsun. Ordan da gelebilir ses.
    1. Vites de olsa da çalışması lazım. Bizim motorlarda öyle dandik bir huy yok. Çalışırken N boşa geçmez sadece , Benim motor 1 vites de çalışıyor.
    Ama çok nadir o şekilde kullanıyorum. Normalde N de iken çalıştırırım. Arka frene basmam gereken yerlerde sadece 1. vitesde çalıştırıyorum.
    Birde sadece 2 vida değil bi kaç vidanın daha paslanmasını bekle, vidaları paslanmaz ile değiştirirsen sorun kalmaz. Hep ufak tefek masraflar, biraz can sıkıcı ama zamanla sana hobi gibi gelir.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  19. #919
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Sanki ilk baslarda sadece N de çalışıyordu gibi geliyor bana, hatta hatırlıyorum kuzenler çalıştırmaya çalışınca "boşa alın çalışmaz" dediğimi hatırlıyorum, daha sonra 1'de de çalıştırdığını biliyorum ama, şaşırmıştım viteste çalışmıyordu çünkü.

    Arkadan gelen ses fren ve arka sinyal aksamin gevsekliginden değil mı sizde? Bende sorun oydu.

  20. #920
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Tolga@ fatura bile almadım bayii'den. Posta ile gelecek dedi. O yüzden plaka'm yok şimdilik. Ama dediğini anladım. Plaka takılan aparatı diyorsun galiba esnet diye? Bir de Arka sağ sinyal egzoz'a çok yakın. Inşallah sıcaktan yanmaz. Elimle biraz bastirdigim zaman değiyor egzoz'a.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)