Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bmw k 1600 gt & bmw k 1600 gtl

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    il_ragazzo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul/İstinye
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS - BMW K 1300 R
    Herkese merhaba;

    BMW K 1600 GT ve GTL bu sene fuarın ilk günü Türkiye'de görücüye çıktı. Büyük ilgi gördü ve sadece fuarda bu yıl Türkiye'ye gelecek olan 17 tane motosikletin hepsi satıldı.

    6 silindir olmasına rağmen son derece kıvrak ve kolay kullanılan bu büyük oyuncaklar, Türkiye paketinde Avrupadakinin aksine tüm elektronik donanım full olarak getirtiliyor.

    2 motosiklet de aynı motora sahip olmasına rağmen karakter olarak birbirinden çok farklı. Executive konfor için GTL, hırçın spor karakter için GT farklı tarzlardaki tüm touring kullanıcıları için küçük ayrıntılarla birbirinden ayrılıyor.

    K 1600 GT ve GTL birçok Goldwing, FJR BMW K 1200-1300 GT veya R 1200 RT kullanıcısını şimdiden cezbetmeyi başardı.

    Her iki motosikleti kullanan biri olarak söylüyorum. İNANILMAZLAR...











    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    il_ragazzo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul/İstinye
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS - BMW K 1300 R
    BMW Motorrad 2009 sonbaharında Concept 6 kavramını sunduğundan beri, sıralı altı silindirli motoru birçok motosiklet hayranının hayallerini kapladı. Yetmiş yıldan fazla süredir, BMW'de sıralı altı silindir motorlar, otomobillerin diğer markalar tarafından asla yakalanamayan etkileyici motor teknolojisini temsil ediyor. Yeni K 1600 GT ve K 1600 GTL ile BMW motosikletleri de artık BMW’nin bünyesinde geliştirilen sıralı altı silindirli motor teknolojisine sahip. Bu iki touring motosiklet, daha ilk bakışta sürüş arzusu yaratan üstün, etkileyici ve bir o kadar da farklı bir görünümü ile herkesi fethediyor.
    Sürüş dinamikleri, uzun mesafe uygunluğu ve konfor.
    Yıllardır sıralı altı silindirli motorların zaten özel bir cazibesi vardı. Mükemmel
    pürüzsüz işleyişlerine ek olarak, bu motorlar ayrıca sürücüye güçlü duygusal
    izlenimler veren üstün verim ve tork sunar.
    Güvenlik, donanım ve konfor özelliklerinin yanı sıra, üstün bir touring motosikletinin bir diğer ana kriterleri de prestij ve dinamik performansıdır. Bugüne kadar olan seri motosiklet üretimlerindeki en kompakt sıralı altı silindirli dizel motorla birlikte K 1600 GT ve K 1600 GTL sürüş özellikleri, uzun mesafe uygunluğu ve konfor açısından yepyeni bir boyut oluşturur. Maksimum çeviklik ve sürüş dinamizmini lüks bir genel paketle bir araya getiriyorlar. 118 kW (160 bg) değerindeki güç üretimi ve 175 Newton metrelik azami torku ile altı silindirli motorlar, her bakımdan mükemmel oranların garantisi.
    Bir motosikletteki en hafif ve kompakt seri üretim altı silindirli sıralı motor > 1000 cc.

    Altı silindirin daha önceki sıralı yerleşimi montaj konumuna bağlı olarak ya çok uzun veya çok genişti; bu şasi geometrisi, ağırlık dağılımı ve ağırlık merkezi bakımından dezavantajlar ortaya çıkarıyordu. İşte K 1600 GT ve K 1600 GTL tam da bu noktada bir ilki gerçekleştiriyor.

    102,6 kilogramlık ağırlığı ile bu motor, > 1000 cc sınıfında bugüne kadar üretilen en hafif seri üretim sıralı altı silindirli motordan çok daha hafif. Ayrıca, yine bugüne kadar seri üretimi yapılmış tüm sıralı altı silindirli motorlara kıyasla, bu motorun mimarisindeki genişlik çok daha küçük.
    Son derece kompakt tasarım ve azaltılmış genişlik değerlerine, silindir çapının 72 milimetre olması ve sadece 5 milimetrelik silindir açıklığı sayesinde erişiliyor.

    Düşük motor ağırlığı ve aracın bütününe yayılmış hafif mimari anlayışı, motosikletin toplam ağırlığının aşağıya çekilmesini sağlıyor. 319 kg'lık
    (K 1600 GT modeli, çantasız) ve 348 kg (K 1600 GTL modeli, çantalar ve topcase dahil) ağırlığı ile yeni touring motosikletleri kendi sınıfının giriş seviyesini oluşturuyor.

    Hızlanma esnasında azami güvenlik için Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) ve üç farklı seçim modu mevcuttur.

    K 1600 GT& GTL modelinin sürücüsü, gidonların sağındaki butona basarak kullanabileceği üç değişik sürüş moduna ("Yağmur", "Yol", "Dinamik") sahip, böylece yolda touring, ıslak zeminler üzerinde sürüş ve dinamik motosiklet kullanımı gibi farklı kullanımlara uyum sağlayabiliyor. Opsiyonel olarak sunulan çekiş kontrolü fonksiyonu olan DTC, üç değişik modla ayrı ayrı birleştirilmiş ve maksimum sürüş güvenliğini sağlamak amacıyla bunlarla tamamen uyumlu hale getirilmiştir.

    Elektronik Gaz Kontrolü.

    52 mm çaplı merkezi gaz kelebeği kumandası, elektronik gaz kontrolü vasıtasıyla harekete geçer, ayrıca ride-by-wire sistemi olarak adlandırılır. Sürücünün istekleri, gaz pedalındaki sensörden direkt olarak iletilebiliyor. Ardından motor kontrolü, gaz kelebek valfinin konumunu da uygun biçimde ayarlıyor.

    Dinamik sürüş özellikleri için ideal ağırlığa sahip şasi.


    BMW K 1600 GT ve K 1600 GTL modellerinin en önemli şasi elemanları arasında hafif alaşım köprü tipi şasi, arka ve ön tekerlek kontrolü için Duolever ve hafif konstrüksiyonlu Paralever bulunuyor. Altı silindirli motora sahip touring motosikletlerinin özel ihtiyaçları sebebiyle, ağırlıkların dengelenmesi konusuna azami önem verilmiş.

    Sonuç olarak şasi ve motor konumunun sürücünün oturuş pozisyonuyla etkileşimi, sadece kütlelerin en iyi şekilde yoğunlaştırıldığı alçak bir toplam ağırlık merkezi oluşturmakla kalmıyor aynı zamanda mükemmel sürüş özelliklerini garanti etmek adına en ideal dengeye sahip tekerlek yükü dağıtımını sağlıyor. Tüm yük ve yol koşullarında sürüş dengesi, sürüş dinamikleri ve kullanım kolaylığının birleşimi ile touring motosiklet segmentinin yeni standartları belirleniyor.


    Her tür kullanım ve yük durumlarında optimum adaptasyon sağlayan ESA II(Elektronik Süspansiyon Ayarı).

    Yeni altı silindirli touring motosikletler ayrıca fabrika çıkışı özel donanım olarak sunulan yenilikçi Elektronik Süspansiyon Ayarı’ndan (ESA II) faydalanıyor.




    Motosiklet pazarında dünya çapında tek olan bu sistemle birlikte, sürücü rahatlıkla bir düğmeye basarak sadece ön ve arka yaylı gergi kolu geri gitme sönümlemesini değil aynı zamanda arka yaylı gergi kolunun yay ön yükünü de ("yay ön yükü"), dolayısıyla süspansiyonun "sertlik" derecesini elektronik olarak ayarlayabiliyor. Bu sayede tüm yük koşullarında, erişilmez denge ve etkileyici tepkisellik elde edilebiliyor.


    Yay oranının ayrıca uyarlanması "Spor, Normal, Konfor" ayarlarının ESA II içinde yayılmasına müsaade ediyor ve böylece motosikletlere sürüş esnasında açıkça fark edilir özellikler kazandırıyor. K 1600 GT ve K 1600 GTL, "Spor" modunda, daha dinamik ve hassas hale gelirken; "Konfor" modunda ise mükemmel denge ve bu sayede daha da fazla konfor sunuyor.

    Adaptif farlar - gece sürüşlerinde daha fazla güvenlik için dünyada
    ilk kez.

    Yeni BMW Motorrad touring motosikletleriyle, standart xenon (HID) farlara ek olarak, motosikletler için ilk kez "Adaptif Far" fabrika çıkışı opsiyonel özellik olarak kullanılabiliyor. Standart eğim dengesine ek olarak, ana farın ışığı yatış açısıyla bağlantılı olarak da dengeleniyor. Bu da viraj alırken yolun önemli ölçüde daha iyi aydınlatılmasıyla sonuçlanıyor; böylece aktif sürüş güvenliğinde muazzam bir artış sağlanıyor.

    Multi-Controller, TFT renkli ekran ve menü yardımı ile birlikte bütünleşmiş işletim konsepti.

    K 1600 GT>L modellerinin gösterge paneli, iki klasik daire biçimli gösterge olan hız göstergesi ve devir göstergesini 5.7 inçlik renkli TFT ekranda birleştiriyor. Bilgi ekranının tasarımı da, yine motosiklet alanında çığır açacak özellikte. Diğerler pek çok özelliğinin yanı sıra ekran, yazı ve grafiklerin çok sayıda satır ile göz alıcı bir şekilde sunulmasını sağlıyor.

    Dünyada ilk kez kullanılan bir diğer özellik de 2009 yılı sonunda R 1200 RT'de sunulan işletim sisteminin bir parçası olan Multi-Controller. Müzik sistemi kontrollerine ilave olarak, K 1600 GT>L modellerinde konfor özellikleri ile yol bilgisayarının kullanımı için de bir menü mevcut.

    Mükemmel rüzgar ve hava koruması sağlayan yenilikçi tasarım.

    Yenilikçi tasarımın, optimum rüzgar ve hava koşulları korumasının ve de en yüksek seviyedeki fonksiyonellik özelliklerinin geliştirilmesi esnasında azami dikkat gösterilmiş. Bunun en iyi örneği, elektronik olarak ayarlanabilen ve hafıza kayıt özelliğine sahip ön cam.

    Motosikletin savrulma oranlarında azalma sağlayan aerodinamik özellikleri - özellikle arka yolcu alanındaki - sofistike rüzgar tüneli testlerinde geliştirildi. Ön cam, sadece sürücüyü ve arka selede seyahat eden yolcuyu korumakla kalmıyor: Kontak kapatıldığında ön cam otomatik olarak ilk konumuna geçerek; opsiyonel olarak sunulan navigasyon sistemi için bir hırsızlık önleme sistemi görevini üstleniyor.










    Proaktif touring için aktif sürüş ergonomisine sahip BMW K 1600 GT.

    Ayak dayanağı, sele üstü ve gidonlardan meydana gelen ergonomik üçgenlerin tasarımı, K 1600 GT'de proaktif bir oturma pozisyonu ve uzun mesafe konforu sağlıyor. Sürücü ve arka yolcu, konforlu diz açısının keyfini sürer, fakat sele pozisyonu dinamik bir sürüş için ön tekerleklere doğru öne oturtulmuş. Sürücü selesi yükseklik ayarlı olduğundan bireysel ihtiyaçlara cevap verebiliyor.


    K 1600 GT, xenon farlar, ısıtmalı elcikler ve sele, otomatik hız kontrolü ve yol bilgisayarı içeren sayısız standart fabrika çıkışı özelliklere sahip. Yeni BMW Motorrad altı silindirli motorunun üstün sürüş kalitesiyle birleşen özellikleri, insiyatif sahibi motosiklet sürücüsünün istediği her şeyi veriyor.

    Oldukça konforlu, arka taraf yolcuyla beraber yapılan uzun yolculuklar için rahat ergonomik yapısıyla BMW K 1600 GTL.

    Lüks touring motosikleti BMW K 1600 GTL en yüksek beklentilerinizi karşılar. Sürücü ve arka yolcu, özellikle uzun mesafelerde beğenilen rahat, dik oturma pozisyonundan faydalanır. Ergonomik tasarım, konforu daha da artırmaya yönelmiş ve daha geriye uzanan gidonun yanı sıra daha ileri ve aşağıda konumlandırılmış sürücü ayak dayanağıyla beraber iki aşamalı sele ile tamamlanıyor. Standart arka çanta arka yolcu konfor özelliklerini mükemmel seviyeye taşıyor.

    K 1600 GT gibi, K 1600 GTL de xenon farlar, ısıtmalı elcik ve sele, cruise control ve yol bilgisayarı gibi sayısız standart özelliğe sahip. Özenle tasarlanmış standart saklama konsepti, müzik sistemi ve tasarım unsurlarıyla bu altı silindirli motosikletin genel izlenimi, BMW K 1600 GTL'yi, BMW touring motosikletlerinin içinde en iyisi yapıyor.
    Her bir motosikletin karakterine uygun bireysel gövde rengi konseptleri.

    Birer touring motosikleti olan yeni BMW K 1600 GT ve K 1600 GTL, üstünlük, dinamik performans ve konforun mükemmel bir birleşimi. Bu durum, iki yeni modelin gövde renkleri ile de destekleniyor.

    K 1600 GT modelinin gövde rengi seçeneklerindeki metalik açık gri ve metalik kırmızı sayesinde, çerçeve ile Ostra grisi tekerlekler ve mat metalik platinyum motor arasında mükemmel bir kontrast yaratılıyor. Gövde renkleri özellikle motosikletin teknik bileşenlerini de vurgular nitelikte.

    Konfor ve donanım özelliklerine yapılan vurguyla K 1600 GTL, güçlü bir görünüme ve uzatılan hatları sayesinde de zarif bir yansımaya sahip. Bu görünümde, gövde rengi, motor rengi ve şasi bileşenlerinin renklerinin uyum içerisindeki birleşimine de katkıda bulunuyor. Örneğin, metalik mineral gümüş veya metalik mavi renkleri, metalik mat gri rengindeki çerçeve ve tekerlekler ile mükemmel bir uyum sergiliyor. Metalik platinyum mat rengindeki motor da yaratılan toplam etkiyi daha da güçlendiriyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:41 ----------

    1000 cc sınıfındaki bir motosikletteki en hafif ve kompakt seri üretim altı silindirli sıralı motor
    Altı silindirin daha önceki sıralı yerleşimi, montaj konumuna bağlı olarak ya çok uzun veya çok genişti; bu şasi geometrisi, ağırlık dağılımı ve ağırlık merkezi bakımından dezavantajlar ortaya çıkarıyordu. K 1600 GT>L modeli işte bu noktada bir ilki gerçekleştirmiş.

    Bugüne kadar seri üretimi yapılmış tüm sıralı altı silindirli motorlara kıyasla, bu motorun mimarisindeki genişlik çok daha küçük. Son derece kompakt yapı ve azaltılmış genişlik, özellikle de 77 mm'lik çok küçük silindir merkez mesafe aralığıyla birlikte görece uzun bir pistonla 67,5'a 72 milimetrelik (0,938) strok-silindir çapı oranıyla sağlanan hafif uzun strok aracılığıyla elde edilmiş. Silindir kovanlarının arasındaki mesafe bu nedenle sadece 5 mm.

    Ayrıca, 102,6 kilogram ağırlığıyla (gaz kelebeği, emme sistemi, debriyaj, vites kutusu ve alternatör dahil ana motor), > 1000 cc sınıfındaki sıralı altı silindirli seri üretim motorların en hafifi.
    Üstünlük ve sürüş konforu.

    BMW K 1600 GT& GTL modellerinin enine monte edilen sıralı altı silindirli motoru 1649 cc kapasiteye sahip. 7.750 dev/dak'da ölçülen güç üretimi 118 kW (160 bg). 175 Nm'lik maksimum tork değerine 5.250 dev/dak'da erişiyor. Maksimum torkun %70'inden fazlası, 1.500 dev/dak'da kullanılabiliyor. Buradaki geliştirme motivasyonu, üstün touring özellikleri ve azami çalışma yumuşaklığı ile birleşen sürüş keyfini daha da mükemmel seviyeye taşımak olmuş.

    Kompakt genel tasarım ve alandan kazanımlı yapı.

    Dar yapıyı elde etmek için, elektrikli yardımcı üniteler ve tahrik üniteleri, krank milinin arkasına dişli kutusunun üzerindeki boş alana alınmış.

    Ağırlığın, aracın merkezinde ideal şekilde toplanması sonucu optimum bir motor bölümü yaratılmış. Motorun toplam genişliği 555 milimetre. Bu da, motorun geniş hacimli bir dört silindirli motordan sadece çok az daha geniş olması anlamına geliyor. Yapısındaki mükemmel kütle dengesi sayesinde altı silindirli motor herhangi bir denge şaftına ve ayar birimine ihtiyaç duymadığından, ağırlık avantajı ve arttırılmış sürüş akıcılığı elde ediliyor.

    Altı silindirli sıralı motorun planı K 1300 serisinden bilinen dört silindirli sıralı motoru temel almakta ve yine bunun gibi 55 derece öne yatırılmış bir silindir eksenine sahip. Bunun bir nedeni düşük ağırlık merkezi iken, bir diğer nedeni de dengeli ağırlık dağılımı.




    Motorun eğimi, doğrudan motorun üzerinde bulunan ve aerodinamik olarak optimize edilmiş bir emiş sistemi için alan yaratırken, optimum denge ve çeviklik sunan şasi profili tasarımına da özgürlük sağlıyor.


    Hareketli parçalar ve temel motor; altı silindirli, 1649 cc hacmindeki dar ve hafif konstrüksiyon

    K 1600 motorun krank mili, tavlı çeliğin dövülmesiyle oluşmuş yekpare yapıda. Denge ağırlıkları, ataleti optimize edilmiş diskler ve düzgün ateşleme aralıkları sağlayan 120 derecelik normal altı silindirli ofsete sahip. Bu noktada, hafif konstrüksiyon konusuna da azami özen gösterilmiş. Örneğin, krank milinin ağırlığı 12,9 kg ile dört silindirli bir motorunkini çok az aşıyor. Krank mili aynı zamanda sürtünmeye de son derece dayanıklı. Ana mil yataklarının çapı 42 milimetre iken bağlantı yataklarının çapı ise 40 milimetre. Tüm ana yataklara doğrudan basınçlı yağ uygulanıyor. Gergi çubuğu rulmanlarına yapılan yağ tedariki ana yataklardan sağlanıyor.

    Krank mili kolu balans ağırlıklarından biri, debriyajın birincil tahriki için dişli görevi görüyor. Dış krank mili kolundaki diğer bir dişli de motor devri algılamasında kullanılıyor. Diğer karşıt ağırlıklar da aerodinamik olarak optimize edilmiş.

    Kam millerinin silindir içine sürülmesi, krank milinin sağ ucunda bulunan basınç kalıplamayla üretilmiş dişli bir zincir çarkı üzerinde hareket eden dişli bir zincirler gerçekleştiriliyor. Sürtünmeli yatak biyel kolları, tavlı çelikten yapılmış hafif dövülmüş parçalardan üretilmiş. 124,45 milimetre uzunluğu, motorun sessiz çalışmasını ve pistonlardaki yanal kuvvetlerin düşük olmasını, böylelikle de bu bölgedeki iç sürtünmenin düşük seviyede olmasını sağlıyor. Yatay bölümleme, iyi yapılandırılmış krank teknolojisi sayesinde elde ediliyor: Geniş bağlantı rodu, merkeze güçlü bir çekiş gücü oluşturan spesifik bir hidrolik uygulama ile yerleştirilmiş. Bu kırılma noktası sayesinde, ilave bir ortalama işlemine gerek kalmadan son derece hassas bir montaj elde edilmiş.

    Kısa piston etekli hafif kaydırmalı pistonlar, sürtünme kaybını optimize eden iki dar piston halkası ve dar yağ segmanı kullanılmış. Yanma odasının tasarımının düz olması, 12,2:1 gibi yüksek bir sıkıştırma oranına rağmen piston kafası ve piston yatağının düz tutulmasının mümkün olduğu anlamına geliyor. Bu termodinamik açıdan elverişli bir yanma işlemini destekliyor ve ağırlığı optimize edilmiş bir piston kafası şekli sağlıyor.
    “Open-deck ”yapıyla yatay ayrılmış gövde.

    İki bölmeli silindir krank kutusu oldukça sert bir alüminyum alaşımdan yapılmış. Bölme seviyesi krank milinin ortasındadır. Kompakt üst bölüm, altı silindir ve krank mili için üst rulman destekten oluşan oldukça sert kompozit bir ünite teşkil ediyor. Konstrüksiyonda kumlu döküm tekniğinin kullanımı sayesinde ince duvarlar elde edilmiş.
    Silindir bloğu “open-deck” mimarisinde inşa edilmiş; örneğin, su gömleği silindir başlığına açılıyor. Borular aşınmaya karşı dayanıklı, sürtünme önleyici nikel-silikon kaplamalı. Pres döküm alt bölüm, krank milinin ana yatak karşı parçasını oluşturuyor ve altı ileri vitesli vites kutusunu taşıyor.










    Fıçı kam milleri ve fincan tipi supapları bulunan silindir kapağı.
    Motorların gücü, karakteristiği, verimliliği ve buna bağlı olarak yakıt tüketimi, silindir kapağı ve supap düzenine bağlıdır. K 1600 modellerindeki dökme demir dört supaplı silindir kapağı, optimum kanal geometrisi, kompaktlık, mükemmel termodinamik ve güvenilir bir ısı dengesi için tasarlanmış.

    Muayene aralıklarını en yüksek seviyeye çıkarmak amacıyla, BMW Motorrad motor uzmanları supap fincanları kullanan bir supap işletim sistemi tercih ettiler. Bu sağlamlık, kompakt konstrüksiyon ve güvenilirlilik gibi özellikleri bir araya getirdi.

    K 1600 GT ve K 1600 GTL motorlarının valf açısı emiş tarafında 12 derece iken egzoz tarafında 13 derece. Valf ebatları, emiş tarafında 29 milimetre, egzoz tarafında 24,8 milimetre iken mil çapı 5 milimetre.
    İki üstten mile, dişli bir zincir tarafından güç veriliyor. Dişli zincir tahriki, hidrolik olarak gerdiriliyor, durduruluyor ve üst düzey sessizliğiyle öne çıkıyor.

    Kam millerinin yapı ve imalatı, motosiklet motoru yapımında bir yeniliği simgeliyor. Bunlar, boru şeklide tasarlanmış olan milin pozitif kavranmasını sağlayan basınçlı döküm kompozit kam milleridir. Geleneksel çil döküm veya çelik kam milleriyle kıyasla, sahip olduğu avantaj, esas olarak ağırlığın yaklaşık 1 kg kadar azalmasından kaynaklanıyor. Sadece mekanik hızı toleransı çok daha yüksek olmasına rağmen seri üretimler için belirlenen dönme hızı limiti 8 500 dev/dak'dır.

    Tahrik ünitesinin ağırlığını azaltmak amacıyla supap kapağı ve debriyaj kapağı hafif magnezyum malzemeden üretilmiş.

    Maksimum verimlilik için yüksek sıkıştırma.
    Dar bir supap açısı, tepesi düz, kompakt bir yanma odası olmasına imkan sağlar, böylece termodinamik açıdan elverişli, geniş eşit aralıklarla tasarlanmış piston başı ile birlikte 12,2:1'lik geometrik sıkıştırma oranı sağlanır. Bu yüksek seviye, yanma odası tasarımının ideal yanma işlemi ve optimum verimlilik bakımından ne kadar etkili olduğunu yansıtır.

    Yağın en iyi şekilde tedarik edilmesi için entegre edilmiş kuru karterli yağlama.

    K 1600 GT ve K 1600 GTL'nin altı silindirli sıralı motorları, kuru karterli yağlama sistemini kullanıyor. Yüksek seviyede çalışma güvenilirliği sağlamasının yanı sıra, krank gövdesinin kirişsiz yapımına olanak sağladığından, motorun alçak konumda monte edilebiliyor ve kütlelerin ağırlık merkezinde toplanması sağlanıyor. Bu sayede, yağ haznesi bulunan klasik bir yağ karteri kullanımına gerek kalmıyor, dolayısıyla da motor geleneksel tasarımlara kıyasla çok daha alçak bir konumda yerleştirilebiliyor. Yağ haznesi, motor gövdesinin arka kısmında entegre bir yağ deposu oluşturuyor.
    Bu sayede ayrı bir tank gerekmediğinden bu durum, motosikletin kompakt yapısı ve toplam ağırlığına olumlu etki ediyor.







    Motor muhafazasının arka kısmına entegre edilmiş olan ve debriyaj mili tarafından tahrik edilen ikili yağ pompası, 4,5 litre yağı sirküle ediyor (filtre değişimi dahil motor yağ hacmi). Yağ, yağ haznesinden geliyor ve öncelikle basınçlı yağ biçiminde yağ filtresine (tam akış filtresi) aktarılıyor. Yağ filtresi, krank mili muhafazasının sol alt kısmında yer alıyor ve buraya kolaylıkla erişebiliniyor.

    Basınçlı yağ buradan, krank mili muhafazasındaki ana yağ kanallarına gelerek dahili borular yolu ile yağlama noktalarına aktarılıyor. Geri gelen yağ, krank mili muhafazasının en alt kısmındaki karterde toplanıyor. İkinci bir pompa, geri gelen yağı öncelikle yağ soğutucusuna ardından da yağ haznesine geri gönderiyor. Yağ soğutucusu, ön panelde farın alt kısmında yer alarak optimum hava akımından istifade ediyor. Yağ beslemesinin izlenmesine gerek kalmıyor:
    Yağ seviyesinde belirgin bir düşüş olduğunda bu durum, gösterge paneli yağ göstergesinde elektronik bir yağ sensörü vasıtasıyla belirtiliyor.



    Maksimum ısıl kararlılık için özenle tasarlanan soğutma konsepti.

    Geliştirilmiş soğutma konsepti, altı silindirli motorlarda mükemmel ısıl dengeyi sağlar. Soğutma sıvısı silindir kapağının içinden enlemesine akar. Soğutma sıvısının emilmesi, "sıcak" çıkış tarafındaki silindir sırası vasıtasıyla hareket geçer, silindir sırası da bu şekilde soğutulur. En yüksek termal gerilimin oluştuğu noktada, silindir kapağındaki yoğun soğutma, hızlı ısı kaybı dolayısıyla da mükemmel sıcaklık dengesi sağlar. Silindirlerdeki azaltılmış su akışı ısınma safhasını kısaltır ve soğuk çalışmadan kaynaklanan aşınma ve yıpranmayı, ayrıca sürtünmeyi azaltır; böylelikle yakıt tüketimine de katkıda bulunur. Soğutma sıvısı hacmi (%50 su, %50 nitritsiz antifriz) 0,5 litrelik ayar hacmi dahil 3,5 litredir.

    Su pompası, dişliler yardımıyla birincil tahrik tarafından yağ pompasıyla birlikte çalıştırılır. Radyatör ikizkenar yamuk şeklinde ve bombelidir, ağırlık merkezini optimize etmek amacıyla orta panelin ön alt kısmında bulunur. Motorda sürtünme kaynaklı kayıpların azaltılmasına bağlı olarak, yüksek verimlilik seviyesi ve hava akımının sofistike aerodinamik tasarımı sayesinde, her koşulda ısı dağıtımı için sadece 920 cc'lik küçük bir alan yeterli olur. Entegre termostat, ısınma zamanını mümkün olduğunda kısa tutar.

    Yardımcı birimler - alternatör ve kontak.

    Dar yapıyı elde etmek için, elektrikli yardımcı üniteler ve tahrik üniteleri krank milinin arkasına dişli kutusunun üzerindeki boş alana alınmış. Üç aşamalı jeneratör, debriyajın birinci dişlisi tarafından tahrik edilir. Jeneratörün ölçümlenen çıkış gücü 580 watt ve en üst akım seviyesi 57,5 amper. Güç tüketimini optimum seviyeye taşıma amacıyla, krank milinin oranları 1:2.0 oranında sabitlenmiş. Azaltım dişlisi, jeneratör tahrik dişlisi olarak görev yapan tek yönlü bir kavrama ile bağlantıda.
    Güç aktarımı: Üç milli dar şanzıman ve enerjisini kendi üreten debriyaj.

    Tork, düz dişli bir birincil tahrik yardımıyla krank milinden hoplama önleme fonksiyonlu kendinden enerjili 10 diskli yaş levhalı debriyaja aktarılıyor.






    Burada, ürün geliştirmeciler gidondaki kontrol kuvvetinin düşük seviyede olmasına özellikle önem gösterdiler. Bu düşük seviyeye, debriyajdaki kendi kendine enerji üretebilen mekanizma sayesinde erişilebilir hale geldi. Mekanizma devrede iken, debriyaj kolunda hafif bir hareket hissedilebilir.

    Ayna dişlisiyle tamamlanmış vites kutusu, motor gövdesinin içine entegre edilmiş. Sürücünün ayak dayanağı bölgesindeki genişliği azaltmak amacıyla, üst üste gelen üç adet vites kutusu mili bulunan üç milli şanzıman olarak tasarlanmış.


    Dişli çarklar helezonlu olduğundan, düşük gürültü seviyesi elde etmek de mümkün olmuş. Şanzıman kademeleri arasında geçiş güce uygun bir bağlantı sağlamak için vites tamburu, vites çatalları ve kovanları tarafından gerçekleşir. Ağırlık tasarrufu için, boş vites tamburu oldukça sert bir alüminyum alaşımdan yapılmış. Değişim çatalları, çelik malzemeden üretilmiş ve basınçlı yağ ile yağlanmış.

    Arka tekerlekte bakım gerektirmeyen kardan mili.
    Tüm büyük hacimli BMW touring motosikletlerinde olduğu gibi, bir tahrik mili arka tekerleğe güç veriyor. Vites kutusundaki konik dişli, vites kutusu kapağına entegre edilmiş. Arka tekerlek tahriki, Bölüm 3 "Şasi" altında detaylı olarak açıklanmıştır.

    Yeni motor kontrolü BMS-X.

    Yeni BMW 6 silindirli motorları, bugüne kadar görülen en mükemmel motor kontrol sistemine sahip. BMS-X ilk kez K 1600 GT ve K 1600 GTL modellerinde kullanılıyor. Tamamen sıralı, silindir seçici altı silindirli enjeksiyon, son teknoloji ürünü mikro-elektronik sistemi sayesinde çok sayıda sensör sinyalini hızla işlemleyebilme, düşük ağırlık ve kendi kendine teşhis, bu sistemin en önemli özellikleri. BMW Motorrad, elektronik motor yönetimi alanında uzun süredir koruduğu öncü rolünü daha da pekiştiriyor.

    Alpha-n tork tabanlı motor kontrolü, çok farklı parametrelere dayanarak çalışıyor. Bu sayede, tork üretiminin seçiminden motorun en uç koşullara bile kolayca adapte olmasına kadar pek çok özelliği mümkün kılıyor.

    Kontrol sistemi, dolaylı olarak gaz kelebeği valf açısı ve motor devri tarafından belirlenen emiş havası hacmine dayanır. İlave motor ve çevre parametrelerine (motor sıcaklığı, ortam sıcaklığı, dış hava sıcaklığı gibi) dayanarak ve kaydedilen özellikler ile önceden ayarlanmış düzeltme fonksiyonlarını da dikkate almak suretiyle motor kontrolü enjeksiyon hacmi ve ateşleme zamanı gibi münferit olarak adapte edilen seviyeleri belirler. Yakıt türü birinci sınıf, kurşunsuz benzindir, örn. en az 95 oktan.

    Değişken basınç kontrolü sayesinde ideal yakıt dozajı.
    Yakıt beslemesi, elektrikle düzenlenen ve 3,5 barlık basınca sahip olan benzin pompasının kontrolü sayesinde ihtiyaçlar baz alınarak düzenlenir. Karışımın içeriği, iki oksijen sensörü tarafından düzenlenir. Bu sensörler, üç egzoz manifoldunun kesişim noktasında konumlandırılmış olup egzoz gazı içeriğinin kesin değerleri korumasını sağlar.

    K 1600 GT ve K 1600 GTL modellerinde, BMS-X otomatik rölanti devir kontrolü ve elektronik olarak düzenlenen gaz kelebeği valfi üzerinden soğuk çalıştırma desteği fonksiyonlarını entegre eder. Rölanti devri, istenen motor devrinde bir artış olması sonucu otomatik olarak ısınma sürecinin uygulanması ile artar.

    Mükemmel tepki ve hassas yakıt dozajı için Elektronik Gaz Ayarlama Sistemi.

    52 mm çaplı merkezi gaz kelebeği kumandası, Elektronik Gaz Ayarlama Sistemi vasıtasıyla harekete geçer, ayrıca ride-by-wire sistemi olarak adlandırılır. Sürücünün istekleri, gaz pedalındaki sensörden direkt olarak iletilebilir. Tam elektronik motor kontrol sistemi, bu komutu tork isteğine çevirir ve bir saniyeden çok daha kısa sürede elektronik olarak gaz kelebeğini ayarlar.

    Torka dair tüm etmenlerin algılanması en olumsuz durumlarda optimum sürüşü mümkün kılmasının yanı sıra elektronik cruise ve çekiş kontrolüne de imkan sağlar. Elektromotor gaz kelebeği tahrik kolunun seçilebilir çeşitli modlarla kullanımı, yakıt tüketimi ve sürüş dinamikleri bağlamında yeni potansiyellere olanak sağlar.

    Mükemmel tork için uzun manifoldlu emme sistemi.
    Merkezi gaz kelebeği, endüksiyon manifoldunun uzun olmasının sağlar, bu da bir touring motosikletinde istenilen alt ve orta motor devir bölgesinde full tork gelişimi oluşturur. Örneğin, 125 Nm tork henüz 1.500 dev/dak'da kullanılabilir.

    Oldukça eğimli motor pozisyonu, hava emiş susturucusunun mükemmel biçimde ve konumda doğrudan motorun üstüne yerleştirilebileceği anlamına gelir. 8,5 litre hacme sahip dik hava filtreli hava emiş susturucusu, üstün güç dağılımı ve yüksek tork üretimine katkıda bulunur. Hava girişi, optimum aerodinamik tepki elde edebilmek için kaplamanın iç kısmına entegre edilmiş iki hava kanalı üzerinden gerçekleşir.

    Verimliliğin optimize edilmesine bağlı düşük yakıt tüketimi.

    BMW K 1600 GT ve BMW K 1600 GTL motorundaki düşük motor devir seviyesi, yüksek gaz akış hızı, verimli yanma işlemi ve minimize edilmiş sürtünme kaybı sonucu üst düzey verimlilik ve bundan dolayı da düşük yakıt tüketimi oluşur. Güç potansiyelinden dolayı, touring odaklı bir sürüş stili kullanıldığında motor bu alanda kıyaslanabilir dört silindirli bir motosiklet seviyesinde olan üst değerlere ulaşır. Örneğin, 90 km/s'lik sabit hızda, yakıt tüketimi seviyesi sadece 4,5 l/100 km'dir (K 1600 GT modeli için). Bu, büyük ölçüde yüksek geometrik kompasite ve sıralı altı silindirli motorun maksimum verimliliğe yönelmesinden kaynaklanır.

    3 yollu katalitik konvertör ve karakteristik altı silindir sesine sahip egzoz sistemi.

    Altı adet eşit uzunluktaki münferit manifold, vites kutusunun altında birleşerek önce iki boru ardından da bir geniş hacimli arka susturucusu bağlantısı oluşur (2'de 6 sistemi). Oval bölmeli iki adet susturucunun hacmi 7,5 litre olup bunlardan her biri refleksiyon ve emiş prensiplerine göre çalışır. Dış katman, iç emiş katmanı tarafından termal olarak korunur.






    Manifoldların susturucuları beslediği noktalarda, hücre genişliği 200 cpi (hücre/inç²) olan metal taşıyıcılı katalitik konvertörler yer alır. Bir bağlantı borusu olmadığından, yasal değerler aşılmadan tipik bir altı silindirli motor sesi elde edilebilir. Dinamik konsepti ile uyumlu biçimde K 1600 GT, K 1600 GTL modelinden bir kademe daha fazla ses çıkışına sahiptir. K 1600 GT modelindeki iki arka susturucu, haddeli paslanmaz çelik malzemeden üretilmiş iken, K 1600 GTL modelindeki krom susturucular bu motosikletin lüks stilini yansıtıyor.

    Yüzey koşulları ve sürüş biçimine en iyi şekilde uyum sağlamaya yarayan seçilebilir üç mod - "Yağmur", "Yol" ve "Dinamik".

    Sürücü, gidonların sağındaki butona basarak kullanabileceği üç farklı sürüş moduna ("Yağmur", "Yol", "Dinamik") sahiptir, böylece yolda touring, ıslak zeminler üzerinde sürüş ve dinamik motosiklet kullanımı gibi farklı kullanımlara uyum sağlayabilir. İstenen ayarı yapabilmek için, gidonun sağ kısmındaki "Mod" düğmesi gösterge panelinde istenen mod görüntülenene kadar hareket ettirilir. Sürücünün taleplerini seyahat esnasında değiştirebilmesi de mümkün olup bunun için debriyaj kolunu çekmesi ve gaz kelebeği kavrama konumunu rölantiye alması yeterlidir. Motosiklet yeniden çalıştırıldığında, en son seçilmiş olan ayarda başlatılır.


    K 1600 GT ve K 1600 GTL modeline de DTC (Dinamik Çekiş Kontrolü) fabrika çıkışı özel donanım özelliği olarak entegre edilebilir. Çekiş kontrolü DTC üç değişik modla ayrı ayrı birleştirilmiş ve maksimum sürüş güvenliğini sağlamak amacıyla bunlarla tamamen uyumlu hale getirilmiş.

    Yol tutuşun azaldığı ıslak zemin sürüşlerinde, "Yağmur" modunun seçilmesi, daha homojen bir güç üretimi ve tork eğrisi sağlar (bakınız Bölüm 8 "Motor gücü ve tork"). Motorun tepkisi ve güç üretimi, elektronik olarak düzenlenen gaz kelebeği aktivatör parametreleri uyarınca daha yumuşak biçimde gerçekleşir. Bu modda, çekiş kontrolü DTC friksiyonel katsayı limitlerine erişilmeden duruma müdahale ederek, en zorlu zeminlerde bile sürücünün maksimum güvenliği sağlanmış olur.

    Arka tekerlek, motosikletin ıslak ve kaygan zeminlerde fren yapması sonucu savrulmasını önlemek üzere gerekli yan kuvvete sahip olur. ABS sistemi, bu ayarların tümünde devrede kalır.

    Kuru zemin sürüşlerinde, "Yol" modu seçilerek touring stili gaz kelebeği tepkileri sayesinde tam tork üretilir. Bu mod, özellikle şehir dışı sürüşlerinde touring sitili kullanım ve arka yolcu ile seyahatlerde kullanım için uygundur. Bu modda, DTC aracın daha çevik olmasına olanak tanır. ABS sistemi, bu ayarların tümünde devrede kalır.

    "Dinamik" mod, K 1600 GT ve K 1600 GTL modellerinin sportif, dinamik kullanımları için geliştirilmiştir. Bu modda da tam tork kullanılabilir ve gaz kelebeği kavramasının tepkileri tamamen dorudan ve hissedilir oranda dinamiktir. DTC'ye, sadece arka tekerleklere azami güç aktarıldığında müdahale edilir. ABS sistemi, bu ayarların tümünde devrede kalır.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:44 ----------




  3. #3
    il_ragazzo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul/İstinye
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS - BMW K 1300 R
    Bu "sürüş yükseklik ayarı" sayesinde BMW K 1600 GT ve BMW K 1600 GTL modelleri, tam yük koşullarında da, sadece bir sürücü ile seyahat ediyormuşçasına dengeli kalır.

    Yay oranının 110 ile 160 N/mm oranında ayrıca uyarlanması "Spor, Normal, Konfor" ayarlarının ESA II içinde yayılmasına müsaade eder ve böylece motosikletlere sürüş esnasında açıkça fark edilir özellikler kazandırır. Böylece, K 1600 GT ve GTL, "Spor" modunda, daha dinamik ve hassas hale gelirken; "Konfor" modunda ise mükemmel denge ve bu sayede daha da fazla konfor sunar.

    ESA II sisteminin sağladığı faydalar aşağıdaki biçimde özetlenebilir:

    • "Spor"/"Normal"/"Konfor" ayarlarında mükemmel aralıklar.
    • Normal statik konum ve sürüş geometrisi her türlü ayarda optimum seviye.
    • Tüm ayarlarda süspansiyonun ve yay oranı/yay hareketinin optimum adaptasyonu.
    • Süspansiyon ayarı sayesinde aracın karakterinin de belirgin biçimde değişimi.
    • Yay oranı/yay hareketi ayarı sayesinde tüm yük koşullarına mükemmel adaptasyon.
    • Frenleme ile sürüş dengesinin sağlanması, viraj alma esnasında ve darbe tepkilerinde güvenlik seviyesi konusunda hissedilir oranda artış.
    Optimum hız kesme için BMW Motorrad Integral ABS (entegre parça) bulunan EVO fren sistemi.

    En yüksek güvenlik standartları, standart olarak sunulan ve parça sürümü bulunan BMW Motorrad Integral ABS fren sistemi ile yakalanıyor.

    Daha iyi kontrol edilebilirlik için, ABD hidrolik sistemine ilave bir basınç sensörü eklenmiş. Bu şekilde kontrol gücünün düşük olduğu durumlarda da maksimum seviyede fakat yine de kontrol edilebilir olan hız kesme sürücüye daha fazla güvenlik sağlıyor.
    Ön ve arkadaki 320 milimetrelik geniş fren diski çapı, en ağır yük ve en yüksek hız koşullarında bile maksimum hız kesme seviyesini garanti ediyor. Çok sayıda test ile sistem, tam frenleme esnasındaki düşük kontrol gücü ve fren basıncının kesintisiz olarak uygulanması gibi pek çok avantajını kanıtladı. Mevcut sistem, pazardaki en güvenli ve en etkin fren sistemleri arasında yer alıyor.









    Hızlanma esnasında maksimum güvenlik sağlayan çekiş kontrolü DTC (Dynamic Traction Control).


    Her iki K 1600 modeli için de, çekiş kontrolü DTC (Dynamic Traction Control) fabrika çıkışı özel donanım özelliği olarak kullanılabilir. Bu, yüksek sürüş dinamikleri ve örnek niteliğindeki sürüş güvenliğine önemli bir katkı sağlar.

    Çekiş kontrolü DTC ilk defa supersport motosikleti BMW S 1000 RR'de kullanılmıştı: Sürücünün özellikle yol tutuşun az olduğu zeminler veya sürtünme seviyesinde ani değişimlerin yaşandığı yüzeyler gibi ani değişen koşullar esnasında ihtiyaç duyduğu desteği almasını sağlıyor.
    Ön ve arka tekerleklerin dönem hızlarını karşılaştıran ABS sensörleri ve sensör merkezinde toplanan veriler sayesinde BMS-X sistemi, arka tekerleklerdeki spin seviyesini tespit eder. Bu esnada sistem, sürüş torkunu azaltır ve buna uygun biçimde de ateşleme açısını, enjeksiyonu ve gaz kelebeği valfinin konumunu ayarlar.
    Daha önceki BMW Motorrad ASC sistemlerinin aksine, çekiş kontrol sistemi DTC ayrıca karmaşık sensör grupları aracılığıyla aracın yatış konumunu hesaplar ve kontrol yanıtında bunu hesaba katar.
    Çekiş kontrolü DTC üç değişik modla ayrı ayrı birleştirilmiştir ve maksimum sürüş güvenliğini sağlamak amacıyla bunlarla tamamen uyumlu hale getirilmiştir (bkz. bölüm 2 "Aktarma organları").
    DTC ivmelenme esnasında sürücüye ihtiyaç duyduğu desteği ve azami güvenlik seviyesini sunmakla birlikte, aynı ABS gibi, fizik kurallarını yeniden yazamayacağı da açıktır. Hatalı ayarlamalar veya sürüş hataları sebebiyle bu sınırların aşılması mümkün olup, en uç koşullarda bu durum devrilmeyle dahi sonuçlanabilir. Ancak, Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) sürücünün K 1600 touring motosikletlerinin dinamik potansiyelini daha etkin biçimde kullanmasına olanak tanır - özellikle de daha fazla güvenlik sunarak. Yine de, Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) özel koşullar altında münferit olarak devre dışı bırakılabilir.








    4. Elektrik sistemi ve elektronik.

    Geceleri daha da yüksek güvenlik sağlamak için adaptif xenon far
    bulunan dünyadaki ilk motosikletler.

    Yeni K 1600 modelleri ile, ilk kez "Adaptif Far" opsiyonu, standart xenon farlara ilave biçimde fabrika çıkışı olarak bir motosiklete takılabiliyor.

    Ana fara standart olarak yerleştirilen kısa huzmeli ünite,reflektör aynasına sahip, merkezi biçimde konumlandırılmış hareket edebilir bir xenon modülünden meydana gelir. Ön ve arka sürüş yükseklik sensörleri, far seviyesinin sürekli ayarlanması için veri sağlar. Eğim dengelemesine sayesinde, farların ışığı sürüş ve yük koşullarına bakmaksızın motosiklet ileriye doğru düz hareket ederken önceden ayarlı optimum alanı aydınlatır.

    Opsiyonel donanım "Adaptif Farlar" ayrıca standart sabit dikiz aynasını hareket edebilir bir aynaya dönüştürebilen bir servomotora sahiptir. Yatış açısıyla bağlantılı olarak ayna bir eksende döner ve yatış açısını dengeler. Standart eğim dengesine ek olarak, ana farın kısa hüzmesi yatış açısıyla bağlantılı olarak da dengelenir. Her iki hareket sonucunda da, ışık huzmesi doğrudan virajı aydınlatacak konumda ayarlanır. Bu da viraj alırken yolun önemli ölçüde daha iyi aydınlatılmasıyla sonuçlanıyor; böylece aktif sürüş güvenliğinde muazzam bir artış sağlanıyor.
    Aracın yatış eğiminin hesaplanması, daha önceden BMW Motorrad'ın supersport motosikleti S 1000 RR'de kullanılan merkezi konumlandırılmış sensör kutusu tarafından gerçekleştirilir. Bilgi, ABS ve çekiş kontrol sistemi DTC tarafından kullanılan CAN- Bus tarafından dağıtılır. Burada kullanılan karmaşık algoritmalar tamamen BMW Motorrad tarafından geliştirilmiştir.
    Uzun huzmeli dairesel farlar, xenon modülünün sol ve sağ kısmına fiber optik halkalar ile yerleştirilerek K 1600 GT ve K 1600 GTL modellerine etkileyici bir "yüz" kazandırıyor. Ve ilk kez olarak, BMW Motorrad BMW otomobillerinin tipik özelliği olan yan lambaları kullanırlar.
    İlave LED far ve yer aydınlatması, fabrika çıkışı özel donanım olarak sunuluyor.
    Daha fazla aydınlatma verimliliği sağlamak adına BMW Motorrad, K 1600 GT ve K 1600 GTL modellerinde, karenajın alt kısmına mont edilen ilave LED farları sunuyor (K 1600 GTL modelinde fabrika çıkışı özel donanım olarak; her iki model için özel aksesuar olarak mevcut). Daha iyi yol aydınlatmasına ilave olarak Xenon farlar ile ilave LED farların kombinasyonu, K 1600 modellerine, gece sürüşlerinde de ayırt edici, kusursuz bir görünüm kazandırır. Bir diğer aydınlatma da özelliği de zemin aydınlatması olup; özel aksesuar olarak sunuluyor. Uzaktan kumanda merkezi kilitleme (opsiyonel) için kullanıldığında ve kontak anahtarı çıkarıldığında, lambalar belirli bir süre ile açık kalır.








    Daha fazla esneklik için bölümleme fonksiyonlarına sahip yeni elektrik sistemi.

    BMW K 1600 GT ve K 1600 GTL modelleri, yeni 2010 araç elektrik sisteminin entegre edildiği ilk BMW motosikletleri. Temelde bir önceki sisteme dayansa da, modifiye edilen bölümleme fonksiyonlarına sahip.

    Daha önceden olduğu gibi, CAN -bus teknolojisi sayesinde konvansiyonel sistemlere kıyasla çok daha az kablolamaya ihtiyaç duyuyor. Bu ağ içerisinde, bilgiler tek bir sinyal yolu üzerinden yönlendiriliyor. Bu sayede, geleneksel elektrik sistemlerinde kablo sayısının fazlalılığından ve çok sayıdaki konektörden kaynaklanabilecek potansiyel hataların önüne geçilmiş oluyor - buradaki temel faktör, komple güvenlik.

    2010 araç elektrik sisteminin yaratımı esnasındaki geliştirme alışmalarının bir parçası olarak mevcut şasi ve süspansiyon elektronikleri üç farklı kontrol ünitesine bölündü. Bir kontrol ünitesi, tüm BMW motosikletlerinde bulunan tüm temel fonksiyonları yerine getiriyor.
    Bunun yanı sıra sistemde, özel fonksiyonların kontrolünü sağlayan uydular üniteler bulunuyor. Örneğin, ön cam ayarı, sele ısıtıcısı ve ilave far gibi touring motosikletlere özgü tüm fonksiyonların bağlı olduğu ikinci bir kontrol ünitesi mevcutken, üçüncü bir kontrol ünitesi tüm ESA II fonksiyonlarını birleştiriyor. Fonksiyonların bu şekilde bölümlenmesi, yüksek seviyede bir esneklik sunuyor ve gelecekteki düzenlemeler için adaptasyon imkanı da sunmuş oluyor.
    İletişim ağı ve merkezi teşhis.

    Alarm sistemi, ABS ve DTC dahil olmak üzere, aralarında veri değişiminin mevcut olduğu toplam 16 kontrol ünitesi bir iletişim ağı meydana getiriyor. Böylece tüm sistemin kapsamlı bir teşhisi, merkezi olarak kolayca yapılabiliyor. Elektronik sistem, önemsiz verileri ve tanımlanmış bir tolerans seviyesi dahilindeki gereksiz sinyalleri filtreleyerek sistemi elektromanyetik parazitlerden kaynaklanan kesintileri büyük ölçüde koruyor. Dijital motor elektroniği kontrol ünitesi (BMS-X) sadece "Güç Üretimi" bölümünde açıklanan motor kontrollerinden sorumlu olmakla kalmıyor, aynı zamanda tüm verileri atölye teşhis cihazına aktarıyor.

    Elektronik sıkışma önleyici mekanizmaya sahip elektrikle ayarlanan ön cam.

    Hafıza fonksiyonuna sahip elektrikle ayarlanan ön cam ayarı, fonksiyonel uydudan kontrol ediliyor ve dünyada ilk kez elektronik olarak kontrol edilen sıkışma önleyici mekanizmaya sahip. Sistem, servomotorun akım yoğunluğunu izliyor. Akım yoğunluğu, ön cam nihai konumuna erişmeden artarsa, ön cam otomatik olarak durdurulur. Bu sayede ön cam ile üst karenaj bölümü arasında herhangi bir sıkışma önlenmiş olur. Aynı zamanda, alçak konumunda ön cam opsiyonel olarak sunulan BMW Motorrad Navigasyon Sistemi IV için de bir hırsızlık önleme mekanizması oluşturur.




    Eğim izleme özelliğine sahip genişletilmiş Lastik Basınç Kontrolü (RDC).
    K 1600 GT ve K 1600 GTL modellerinde kullanılan RDC (Lastik Basınç Kontrolü) - fabrika çıkışı olarak opsiyonel - yeni, daha hafif ve daha kompakt bir alıcı kontrol ünitesi ile yeni lastik sensörlerine sahip. Lastik basınının belirli bir eşiğin altına inmesi ile devreye giren mevcut uyarı sistemine ilave olarak, yeni kontrol ünitesi aynı zamanda eğim izleme kontrolü de sunuyor.
    Örneğin, kritik eşik seviyesine kadar inilmemiş olsa da, lastik basıncında belirgin bir düşüş olması durumunda bir uyarı devreye giriyor; bu sayede bu alanda da ilave güvenlik özellikleri sunulmuş oluyor.
    En üst seviye hırsızlık koruması için Elektronik Immobilizer (EWS).
    K 1600 modellerinde, standart olarak elektronik immobilizer (EWS) sistemi mevcut. Anahtara entegre bir aktarıcı üzerinden kontrol edilen hırsızlık önleme sistemi, BMW otomobillerinde kullanılan sistemle aynı güvenlik seviyesine sahip.
    Anahtar kontağa takıldığında, ve kontak çalıştırıldığında, kontak kilidine entegre daire biçimli bir anten vasıtasıyla anahtardaki bir çip, anahtarın EWS algoritmalarının kayıtlı olduğu dijital motor kontrolü ile iletişime geçmesini sağlıyor.
    "Kimlik Tepki Prosedürü" adı verilen (motor kontrol ünitesi rastgele üretilen bir sayı yayınlar ve buna "Kimlik" denir - bir sistem ve daire biçimli anten aracılığıyla, anahtar "tepkisinin" eşleşmesi gerekir - böylece kimlik doğrulaması yapılmış olur - Kodlanmış çip verileri ile EWS verileri arasında sürekli değişen bir veri değişimi mevcuttur. Daire biçimli antenin tepkileri sorulan "sorular" ile eşleşiyorsa, motor kontrol ünitesi ateşleme ile yakıt enjeksiyonunu serbest bırakır ve araç çalıştırılabilir.
    Maksimum konfor ve hırsızlık koruması için alarm sistemi (DWA) ile bağlantılı merkezi kilitleme.
    Standart immobilizer'a ilave güvenlik özellikleri, fabrika çıkışında opsiyonel olarak sunulan ve alarm sistemi (DWA - fabrika çıkışı olarak opsiyonel) ile bağlantılı biçimde çalışan merkezi kilitleme sistemi ile elde ediliyor. Bu sayede, saklama bölmelerinin, çantaların, top-case'in tüm kilitleri merkezi olarak açılır ve kilitlenir. Merkezi kilitleme, gidondaki bir düğme üzerinden veya yeni tasarlanmış uzaktan kumanda ile devreye alınır.

    Genişletilmiş elektrik düğme üniteleri.

    K 1600 modellerinde kullanılan yeni jenerasyon düğme üniteleri, K ve S serilerinde kullanılan ünitelerle benzer özelliklere sahip. Bu düğme üniteleri çok küçük ve kompakt olmalarına karşın, fonksiyonellikleri üstün seviyede ve net biçimde yapılandırılmış tasarımları sonucu optimum erişilebilirlik sağlıyor.

    Sol ve sağ sinyal fonksiyonu, gidonun sol kısmına yerleştirilmiş. Dörtlü flaşörler, gidonun sol kısmına ayrı olarak yerleştirilmiş, net biçimde görülebilen münferit bir sviç ile devreye alınıyor.

    Kısa far,uzun far ve flaşör fonksiyonları tek bir düğme üzerinde toplanarak; bu düğme, sol işaret parmağının kolayca erişebileceği bir alanda konumlandırılmış.
    Çalıştırma ve durdurma fonksiyonları ise, esnek bir düğme üzerinde rahat kullanılabilir biçimde birleştirilmiş. Durdurma düğmesi yanlışlıkla devreye alınırsa, çalıştırma düğmesini devreye almak imkansız hale gelir; bu sayede akünün bitmesi engellenir.

    Elcik ve sele ısıtması için beş farklı ayar mevcut olup bunlar, Multi-Controller üzerinden seçilebiliyor. Arka yolcu için sele ısıtması, kolay erişim için selenin sol kısmına yerleştirilmiş bir düğme üzerinden devreye alınıyor. Bu sayede, yolcu, sürücüden bağımsız biçimde kendi selesinin ısıtmasını ayarlayabiliyor. Isıtma elemanlarının durum göstergesi, renkli TFT ekran üzerindeki gösterge panelinden takip edilebiliyor.

    Berrak cam görünümlü arka LED aydınlatma.

    BMW K 1600 GT ve BMW K 1600 GTL modelleri, berrak cam görünümlü arka LED aydınlatması ile donatılmıştır. Konvansiyonel lambalar yerine, LED teknolojisinin kullanımı sayesinde, hatasız ve bakım gerektirmeyen bir kullanım garanti edilirken kullanım ömrü de belirgin biçimde uzuyor.

    Multi-Controller, TFT renkli ekran ve menü yardımı ile birlikte ilk kez bütünleşmiş işletim konsepti.

    K 1600 modellerinin gösterge paneli, iki klasik daire biçimli gösterge olan hız göstergesi ve devir göstergesini 5.7 inçlik renkli TFT ekranda birleştiriyor. Bilgi ekranının tasarımı da, yine motosiklet alanında çığır açacak özellikte. Diğerler pek çok özelliğinin yanı sıra ekran, yazı ve grafiklerin çok sayıda satır ile göz alıcı bir şekilde sunulmasını sağlıyor ve yüksek seviyede bir ışık yoğunluğu sunuyor. Tüm gösterge paneli ünitesi fotovoltaik bir hücre tarafından kontrol edildiğinden ortam parlaklığına derhal adapte olabiliyor.

    Motosiklet alanında dünyada ilk kez kullanılan bir diğer özellik de 2009 yılı sonunda R 1200 RT'de sunulan işletim sisteminin bir parçası olan Multi-Controller. Sol elciğin iç kısmında bulunur, dolayısıyla her zaman ulaşılabilir konumdadır. Daha önceden gidonlara monte edilen fonksiyonel ünitenin yerine geçer. Multi- Controller'ın bir grup kontrol düğmesine kıyasla en önemli avantajı, kullanım süresince sürücünün elinin gidon üzerinde kalabilmesidir. Kontrolü aşağıya, yukarıya döndürerek, sağa ve sola geçirerek kullanılır. Bir tuş takımının aksine, kullanım gözlerinizi yoldan ayırmanıza gerek kalmadan yapılabilir demektir.

    Multi-Controller'ın fonksiyon kapsamı touring motosikletlerinde kullanım amacıyla genişletilmiştir. Multi-Controller ile müzik sistemini kullanmanın yanı sıra ayrıca TFT renkli ekranında gösterilen menülerdeki diğer fonksiyonları da seçmek mümkündür. Bu sayede, yol bilgisayarı, ESA II, navigasyon sistemi ile elcik ve koltuk ısıtmanın hepsi bu şekilde kumanda edilebilir. Daha da fazlası, ayar menüsü hem sürücü hem de araca özel ayarları yapılandırmak için kullanılabilir. Örneğin, Xenon farların yolun sağ ve sol tarafında sürüşe göre ayarlanabilmesi gibi değişik diller de kullanılabilir.

    Menü yapısı motosiklet sürüşünün kendine özgü gerekleri doğrultusunda özel olarak geliştirilmiş ve kullanıcı testleriyle optimize edilmiştir. Güvenlik sebebiyle, düz hiyerarşiler, seyahat esnasında alt menüler üzerinden karışık tıklamalar gerçekleştirme ihtiyacını tamamen ortadan kaldırmıştır.

    Seyahat esnasında kullanılması gereken fonksiyonların sayısı daha da azaltılmış. Sürücü aynı zamanda kendisi için en önemli fonksiyonu bir yer imi butonuyla programlama seçeneğine sahip olur ve bu menüye daima doğrudan erişim sağlar (navigasyon sistemi gibi).

    Bu sayede, rakip çözümlerdeki gibi çok sayıdaki düğme kullanımına gerek kalmaz ve kullanım kolaylığı daha da iyileştirilmiş olur.




    Genişletilmiş fonksiyon yelpazesiyle müzik sistemi.

    Müzik Audio sisteminin kendisi de yine baştan tasarlanmıştır. MP3 Player, iPod ve USB'nin yanı sıra CD oynatıcı gibi geleneksel cihazlar için de AUX girişi üzerinden çalışan arabirimleri bulunur. Bunlar karenajın sağında bulunmaktadır ve K 1600 GTL'de standart olarak kullanılırken K 1600 GT'de fabrika çıkışı özel donanım olarak sunulur. USB/MP3 ve iPod üzerinden, çok sayıda çalma listesini, sanatçıya, türe vb. göre düzenlemek mümkün kılınır. Diğer yandan, tüm parçaları sırayla çalmak da olasıdır. Seçilen ses ayarı ve mevcut şarkı, renkli TFT ekranından görüntülenir.

    Harici cihazlar, sağ taraftaki iç döşemedeki hava koşullarına karşı korumalı kilitlenebilir, su geçirmez bir saklama bölümünde muhafaza edilebilir. Bunlara, Multi-Controller ve radyo kontrol paneli üzerinden, sadece dört tuş ile kumanda edilir.

    Radyo fonksiyonunda, sürekli istasyon güncellemesi yapabilen bir çift tuner mevcuttur. Otomatik kayıt özelliği sayesinde, on iki istasyon otomatik olarak kayıt edilebilir. Bir diğer on iki istasyon ise sürücü tarafından manüel olarak kaydedilir. İstendiğinde, trafik haberleri TMC harici istasyonlar aktif iken bile alınabilir. ABD ve Kanada versiyonlarında, uydu radyosu Sirius XM de mevcuttur. Mevcut kanal, renkli TFT ekranda gösterilir. Hızla bağlantılı ses kontrolü fonksiyonu üç farklı seviyede ayarlanabilir. Multi-Controller fonksiyonlarına ek olarak, müzik sistemi ayrıca iç döşemede sol tarafta bulunan dört düğme ile kumanda edilebilir (Müzik kontrol sistemi ünitesi).

    Müzik sisteminin Bluetooth fonksiyonu, müzik sistemi, telefon ve navigasyon sisteminden gelen sinyallerin, sürücünün ve yolcunun kasklarında bulunan hoparlörlere aktarımını sağlar. Multi-Controller üzerinden ilave bir konfor özelliği de sunulmaktadır: kask hoparlörlerinin ses ayarı, sürücü ellerini gidondan kaldırmadan yapılabilir.

    Navigasyon sistemi aracın elektrik sistemine entegre edilmiştir.

    Müşteri, "Müzik Sistemi ve Navigasyon Hazırlığı", "Müzik Sistemi ile navigasyon Hazırlığı" veya "navigasyon Hazırlığı" özel donanım özelliklerinden birisini seçer ise, BMW Motorrad Navigator IV sistemi K 1600 GT modeli için fabrika çıkışı opsiyonu olarak sunulur (Müzik Sistemi ile Navigasyon Ünitesi Hazırlığı ile K 1600 GT modelinde standart olarak sunulur). Böylece, zoom veya ses komutları gibi en önemli fonksiyonlara Multi-Controller üzerinden kumanda edilebilirken sürücünün elleri gidondan ayrılmak zorunda kalmaz. Ayrıca navigasyon sistemi ve araç elektrik sistemi arasında veri değiş tokuşu yapılır. Örneğin, navigasyon sistemi tarih ve saati gösterge paneline otomatik olarak yansıtır veya önceden ayarlanmış belli bir mesafe kat edildikten sonra en yakın benzin istasyonunu önerir. Müzik sistemi platformunun TMC bilgisi ayrıca yoğun trafikten sakınmak için dinamik bir rota sunar. BMW Motorrad Navigator IV sisteminin sesli komutları, istendiğinde, müzik sistemi platformundan dinlenebilir.

    Navigasyon ünitesi, motosiklet park halindeyken yerinde kalabilir: Ön cam, alçak konumunda navigasyon sistemi için bir hırsızlık önleyici mekanizma oluşturur. Alternatif olarak BMW Motorrad Navigator IV sistemi, yerinden çıkarılarak şehir turu için bir kılavuz olarak da kullanılabilir.



    5. Gövde ve tasarım.
    Touring motosikletleri için ölçüt oluşturan yenilikçi tasarım.

    BMW Motorrad touring motosikletleri içindeki yeni yüksek kaliteli ürünler yeni K 1600 GT ve K 1600 GTL, üstün, etkileyici ve aynı derecede belirgin görünümü temsil ederler ve ilk bakışta kullanma isteği uyandırırlar. Daha da fazlası çarpıcı hatları ve yüzeyleri ve altı silindirli motorun görünür olması güçlü bir dinamik performans hissi yayarken mükemmel boyası değerini ve üstün kalitesini simgeler.
    Önden görünüm, BMW Motorrad'ın ağır basan tasarım çizgisinin unsurlarını içerir. İki yeni model olan K 1600 GT ve K 1600 GTL, önden güçlü bir görsel duruşa sahip olmalarına rağmen, aynı zamanda oldukça dar altı silindir motoruyla beraber ince hatlı bir ifadeye sahiptir, böylece proaktif sürüş özellikleriyle uyumlu olarak çeviklik ve dinamizmi simgeler.
    Gövde, kasten ikiye bölünmüş gibi gösterilerek hafiflik hissinin vurgulanması amaçlanmıştır. Bu etki, Bölüm 7 "Gövde renkleri" altında açıklanan farklı renk konseptleri ile tamamlanır.

    Arka görünüme, iki arka susturucu damgasını vurmuş. Bu görünüme imzayı ise, üç dikey grup biçiminde düzenlenmiş açıklıklar atıyor: Altı silindirli motora bir gönderme.

    K 1600 GT ve K 1600 GTL modellerinin dinamik tasarım özellikleri arasında, daha fazla fonksiyonellik, konfor ve sürüş keyfi sunabilmek için geliştirilen sayısız teknik inovasyon bulunuyor:

    Mükemmel rüzgar ve hava koruması sunan güçlü görsel duruş.

    Yenilikçi tasarımın, optimum rüzgar ve hava koşulları korumasının ve de en yüksek seviyedeki fonksiyonellik özelliklerinin geliştirilmesi esnasında azami dikkat gösterilmiş. Bunun en iyi örneği, elektronik olarak ayarlanabilen ve hafıza kayıt özelliğine sahip ön cam.

    Motosikletin savrulma oranlarında azalma sağlayan aerodinamik özellikleri - özellikle arka yolcu alanındaki - sofistike rüzgar tüneli testlerinde geliştirildi.
    Ön cam, opsiyonel olarak sunulan navigasyon sistemi BMW Motorrad Navigator IV (Bölüm 4 "Elektrik sistemi ve elektronik aksam" altında detaylı olarak açıklanmıştır) için de hırsızlık önleme sistemi olarak görev yapıyor. Güvenlik sebebiyle, aynı zamanda bir sıkışmayı önleyici mekanizma da mevcut.
    K 1600 GTL modelinde standart olarak daha uzun bir konforlu ön cam bulunuyor (K 1600 GT modelinde özel aksesuar olarak sunuluyor). Bu sayede hem sürücü hem de arka yolcu, mükemmel aero-akustik özellikleri ile donatılan maksimum rüzgar korumasından faydalanabiliyor.

    BMW Motorrad "bölünmüş görünüm" özelliği, motosikletin üst kısmının önden görünümünü ikiye bölmekle kalmıyor; göz alıcı far ünitesi ile birleştiğinde de fark aracın fark edilebilirliği üst seviyeye taşınıyor. "Bölünmüş görünüm" motifi, kendini "iki uçlu" motor spoylerinde de kendini göstererek motosikletin bu bölümüne de hafif ve dinamik bir dokunuş sağlamış oluyor.
    K 1600 GTL, görsel detaylarında da lüks hissini vurgulayan öğelere sahip. Örneğin, yan panellere yerleştirilen model yazısı krom malzeme kullanılarak tasarlanmış olup; yaratılan etki çantalardaki krom çıtalarla da devam ettiriliyor. Uygun noktalardaki gizli krom detaylar, K 1600 GT modelindeki modern lüks hissini mükemmel biçimde sarmalıyor. Bu detaylar arasında, ön cam bağlantı kapakları, gidondaki rüzgar boşlukları, çantalardaki, karenaj panelindeki ve arka susturuculardaki dekoratif donanım sayılabilir.
    Hafif konstrüksiyon: Magnezyum ön panel taşıyıcısı.
    Üst döşeme kaplamaları, farlar, kokpit ve dikiz aynaları oldukça sert ön panel taşıyıcısı tarafından destekleniyor. Kütlelerin makinenin ağırlık merkezi yakınlarında en iyi şekilde yoğunlaştırılması amacıyla, bu çift bölümlü ön panel taşıyıcı çok hafif ama hayli sert bir magnezyum alaşımından yapılmış olup 2 kilogramdan daha hafif.
    Optimum saklama alanı konsepti ve merkezi kilitleme.
    Her iki 1600 modelinin dinamik touring eğilimine uygun olarak, standart çantalar çıkarılabiliyor ancak aynı zamanda tasarım unsuru olarak araç hattına kusursuz uyum sağlayacak şekilde tasarlanmışlar. Azami hafiflik seviyesinin elde edilmesi amacıyla, her iki çanta da dayanıklılık, sağlamlık ve su geçirmezlik özelliklerinden ödün vermeyen tek katmanlı çantalar kullanılmış.
    K 1600 GT ve K 1600 GTL modellerinin aerodinamik düzenlemeleri arasında, arka kısımda hava akımı yaratan kanat entegre edilmiş arka çanta da mevcut olduğundan, motosikletin toplam aerodinamik özelliklerinde bir iyileşme sağlanmış. Bu sayede, yağmurlu havalarda kullanım esnasında bile aracın arkasındaki aşınma oranı da azaltılmış oluyor.

    İlave saklama bölmesi alanlarına kaplamaların yan kısmına yerleştirilmiş su geçirmez bölmeler de dahildir. 49 litrelik top-case, çantalar, ve saklama bölmeleri sadece mekanik olarak kilitlenebilmekle kalmıyor; aynı zamanda tümü merkezi bir kilitleme sistemi üzerinden aynı anda kilitlenebiliyor (fabrika çıkışı olarak opsiyonel). Bu sistem, uzaktan kumanda veya araç üzerindeki kilit tuşu üzerinden kullanılabiliyor.
    K 1600 GTL, standart olarak açılırken ve iç aydınlatmayı destekleyen iki adet gaz dolu süspansiyonu bulunan bir arka çantayla donatılmış. Top-case'in sırt dayanağı konforlu tasarımı ile dikkat çekerken K 1600 GT modelinde kullanılan döşemeler daha sportif. Muhteşem döşemesine bağlı olarak K 1600 GTL modelindeki top-case 30 milimetre geriye yerleştirilmiş olduğundan, kullanılacak olan bagaj taşıma donanımı da farklıdır. Her iki modelde de, montajın kolay ve rahat olmasına azami önem verilmiş. özel bir aksesuar olarak, top-case'e ikinci bir fren lambası entegre edilebilir.





    Tüm detaylarıyla aerodinamik açıdan optimum seviye.
    Her iki yan ayna, motosikletin hafif görünümünü ve dinamizmini destekler nitelikte. Aynalar, karenaja değil; aerodinamik biçimde tasarlanmış bir kol ile magnezyum ön panel taşıyıcısına entegre edilmiş. Bu sayede, görsel hafiflik ve dinamizm ile birleşen optimum fonksiyonellik tasarımından burada da ödün verilmemiş oluyor.
    Uzun dengeleme kolu sayesinde arka alanın mükemmel bir görüntüsü elde edilirken aynalar, yerden kazanmak için (örneğin bir garajda park ederken) katlanabilir biçimde tasarlanmış. Birçok BMW Motosikletinin ardından yeni altı silindirli touring motosikletlerinde de kullanılmaya başlanan bir diğer çığır açıcı tasarım özelliği de "serbest paneller" - gövde rengindeki karenaj yanı bölümleri. Bu panellerin görsel bölümlemesi, arka kısmın üst kısmına kadar devam eden dinamik bir çizgi ile bütünleşiyor. Böylece touring motosikletlerinde deha hiç önce rastlanmayan biçimde dinamik bir stil elde edilmiş oluyor. Aerodinamik özellikler ve dinamik tasarım konsepti, karenajın yan kısımlarına yerleştirilmiş olan LED teknolojisine sahip ön sinyal lambaları ile de vurgulanmış.
    Diğer aerodinamik gelişmeler de, karenajın üst kısmında sol ve sağ bölümlere yerleştirilmiş olan iki adet rüzgar boşluğu deflektöründe de kendini gösteriyor. Gerektiğinde bu deflektörler dışa doğru açılarak sıcak havalarda, düşük hızla seyir halinde iken bile hissedilir oranda bir hava akımı sağlıyor. K 1600 GT modelinde deflektörler kontrast renklere boyalı iken, K 1600 GTL modelinde ise krom rengindedir.
    Rafine bir stile sahip yenilikçi kokpit ile daha açık görüş.
    Dinamik performans, fonksiyonellik ve yenilikçi tasarım, K 1600 modellerindeki gösterge panelinin tanımlayıcı özellikleri. Hız göstergesi ve devir göstergesi, düz formatın çok dışında tasarlanmış olup "arena" adı verilen bir tasarıma sahip. Aydınlatma özellikleri, özellikle gece sürüşlerinde daha da konforlu bir etki yaratırken ölçekli işaretler ayrı olarak aydınlatıldıklarından mükemmel bir okunabilirlik elde ediliyor.
    Müzik sistemi hoparlörleri ile renkli TFT ekran da kokpit tasarımına entegre edilmiş. İki adet küçük hoparlör ve iki adet woofer'ın altında kullanılan beyaz mat metalik alüminyum rengi, yüzeydeki renk çeşitliliğine katkıda bulunuyor.

    Paslanmaz çelik ekran çerçevesi, mat metalik magnezyum rengindeki boya gibi yüksek kalitedeki bileşenler, bu mükemmel resmi tamamlıyor. Yaratılan yüksek kalite etkisi, dökme alüminyum malzemeden üretilen gidon ile vurgulanıyor.
    Üstün, dinamik uzun mesafe konforu için sele ve sele pozisyonları.
    Yeni K 1600 GT ve K 1600 GTL modelleri, sürücü selesi bölümündeki çok ince tasarımdan faydalanıyor. Bu ince tasarım, üç milli vites kutusunun kullanılması ve çok ince hatlı şasi konfigürasyonu sayesinde mümkün olmakta. Vites kutusunun özel tasarımı sayesinde, debriyaj daha içeriye yerleştirilmiştir, böylece sürücünün ayağı için alan oluşturur.


    Ayak dayanağı, sele üstü ve gidonlardan meydana gelen ergonomik üçgenlerin tasarımı, K 1600 GT'de proaktif bir oturma pozisyonu ve uzun mesafe konforu sağlıyor. Sürücü ve arka yolcu, konforlu diz açısının keyfini sürer, fakat sele pozisyonu proaktif bir sürüş için ön tekerleklere doğru öne oturtulmuş. K 1600 GT'nin iki bölümlü selesi, sürücü bölümünde yükseklik ayarlı, böylece bireysel ihtiyaçlara cevap verebiliyor.
    K 1600 GTL, daha da yüksek bir konfor seviyesine yönelik olağanüstü bir arka yolcu kullanışlılığı ve ergonomisi sunuyor. Sele, tek bölmeli ve iki kademeli. Daha ileriye ve aşağıya yerleştirilmiş sürücü ayak dayanaklarının yanı sıra daha geriye uzanan gidonlar mevcut, özellikle uzun mesafelerde beğenilen sele pozisyonu son derece rahat. K 1600 GTL ayrıca ayarlanabilir ayak vites kolu sayesinde bireysel uyarlama ihtiyaçlarının gereklerini sağlar. Aynı şekilde arka yolcu da K 1600 GTL'nin standart arka çantasındaki konforlu sırt desteğiyle birlikte, selenin üst kısmının biraz daha uzun ve geniş olmasından faydalanıyor. K 1600 GTL, güvenliğin daha da artırılması amacıyla özel bir aksesuar olan arka yolcu kol dayanaklarıyla donatılabilir.
    Her iki model K 1600 GT ve K 1600 GTL için de BMW Motorrad donanım yelpazesi, gezinti zevkini daha da artırmak amacıyla özel konfor seleleri sunuyor. Farklı sele yükseklik ayarları hakkında detaylı bilgi, Bölüm 6 "Donanım programı" altında bulunabilir.

















    6. Donanım programı.


    Özel donanımlar ve aksesuarlar – BMW Motorrad tarafından mükemmel bireyselleştirme.

    K 1600 GT ve K 1600 GTL, verdikleri Gran Turismo sözünü büyüleyici üstünlük, dinamik performans ve standart döşemede bile gerçekten mükemmel konforla yerine getirmekte. Ek olarak, daha fazla optimize etmek için BMW Motorrad geniş bir özel donanım özellikleri ve aksesuar yelpazesi sunuyor.

    Özel donanım özellikleri doğrudan fabrika çıkışı olarak temin ediliyor ve üretim sürecinde motosiklete entegre ediliyor. Özel aksesuarlar ise BMW Motorrad servisleri tarafından monte edilir. Bu özellikler ayrıca yeni teknolojilerle güçlendirilebilir.

    Özel donanım özellikleri.

    • ESA II (Elektronik Süspansiyon Ayarı II).

    • Dinamik çekiş kontrolü DTC.

    • Adaptif farlar.

    • Lastik basınç kontrolü RDC.

    • Merkezi kilitleme (sadece DWA alarm sistemi ile birlikte).

    • DWA Alarm sistemi (sadece merkezi kilitleme ile birlikte).

    • İlave LED farlar (K 1600 GTL).

    • Yüksek, tek bölmeli 780 mm'lik sele (K 1600 GTL).

    • Alçak 780/800 mm'lik sürücü selesi, yolcu selesi dahil (K 1600 GT).

    • Müzik sistemi ve navigasyon hazırlığı (K 1600 GT)

    • Müzik sistemi ile navigasyon için hazırlık (K 1600 GT)

    • Navigasyon hazırlığı (K 1600 GT)


    Özel aksesuarlar.

    Saklama bölmesi programı.

    • Gövde renginde top-case, 49 lt (K 1600 GT).

    • Çantalar için darbe koruması, 4 bölüm.

    • Top-case ve çantalar için çıtalar.

    • Top-case için saklama bölmesi.

    • Tank çantası, su geçirmez (K 1600 GT).


    Ergonomi ve konfor.

    • Konforlu ayak dayanakları. (K 1600 GT).

    • Konforlu ön cam, geniş ( K 1600 GT).

    • Konforlu ön cam, yüksek, dar ( K 1600 GTL).

    • Arka yolcu kol dayanakları, katlanabilir (K 1600 GTL).

    • Sele, tek bölmeli, 750 mm (sadece K 1600 GT için).

    • Sele, tek bölmeli, 780 mm (sadece K 1600 GT için).

    • Sürücü selesi, 810/830 mm, arka yolcu selesi dahil (K 1600 GTL).

    • Sürücü selesi, 780/800 mm, arka yolcu selesi dahil (K 1600 GTL).


    Tasarım

    • Rüzgar deflektörleri, krom (sadece K 1600 GT için).

    • Ön cam mekanizması kaplama paneli, krom (sadece K 1600 GT için).

    • Soğutma sıvısı boru paneli, krom (sadece K 1600 GT için).

    • Top-case kaplama paneli, krom (sadece K 1600 GT için).

    • Çanta için krom çıtalar (sadece K 1600 GT için).


    Güvenlik.

    • Top-case için ikinci fren lambası (LED).

    • İlave LED far.

    • Yer aydınlatması (sadece merkezi kilitleme ile birlikte)

    • Motor koruma demirleri.


    Teknoloji.

    • Akrapović sportif susturucu.

    • BMW Motorrad Navigator IV.

    • iPod adaptör kablosu

    • 3. on-board şarj soketi.




    7. Gövde Renkleri.


    Birer touring motosikleti olan yeni BMW K 1600 GT ve K 1600 GTL, üstünlük, dinamik performans ve konforun mükemmel bir birleşimi. Bu durum, iki yeni modelin gövde renkleri ile de destekleniyor.
    Üstün, proaktif touring motosikleti olan K 1600 GT, gövde renklerindeki kontrast ile dinamik etkisini güçlendiriyor. Gövde rengi olarak iki ana renk mevcut: Metalik kırmızı ve metalik açık gri; her ikisi de mat metalik platinyum rengindeki motor ile heyecan verici ve canlı bir kontrast oluşturuyor. Bir diğer heyecan verici kontrast da, metalik Ostra grisi çerçeve ve tekerlekler ile diğer karenaj aksamı arasında.
    K 1600 GTL modelinin konfor, donanım ve prestij konularına ne denli odaklandığı, güçlü bir görünüm ile seçkin bir bütünlük sunan renk konseptine yansımış. Metalik Mineral gümüşü veya metalik Royal mavisi, motorun mat metalik platinyum rengi ve mat metalik magnezyum rengindeki çerçeve ve döşemeler ile mükemmel bir uyum yaratıyor. K 1600 GTL modelinin birinci sınıf konumlaması, rafine krom parçaları gibi yüzey detayları ile olduğu kadar rengi ile de vurgulanıyor.


    Teknik özellikler

    BMW K 1600 GT BMW K 1600 GTL
    Motor
    Kapasite cc 1649
    Çap/Strok mm 72/67.5
    Güç kW/bg 118/160.5
    motor devrinde dev/dak'da 7 750
    Tork Nm 175
    motor devrinde dev/dak'da 5 250
    Tip sıralı
    Silindir sayısı 6
    Kompresyon/Yakıt 12.2:1 / süper kurşunsuz (95 RON)
    Valf/gaz pedalı kontrolü fincan subapları
    Silindir başına valf sayısı 4
    Ø emiş/çıkış mm 29/24.8
    Kelebek valfi çapı mm 52
    Karbüratör BMS-X
    Elektrik Sistemi
    Alternatör W 580
    Akümülatör V/Ah 12/19
    Far xenon kısa huzmeli
    halojen uzun huzmeli
    Marş motoru kW 0.7

    Şanzıman - vites kutusu
    Debriyaj çoklu ıslak kavrama,
    hidrolik aktivasyon
    Şanzıman 6 ileri vitesli şanzıman, helezon dişli
    Birincil oran 1.617
    Dişli aktarım oranı I 2.23
    II 1.641
    III 1.319
    IV 1.101
    V 0.926
    VI 0.788
    Arka tekerlek tahriki konik dişli
    Aktarım oranı 2.75

    Şasi
    Şasi mimari tipi ana şasi: soğuk döküm
    arka şasi: alüminyum, haddeli bölümler
    Tekerlek kontrolü, ön ikili uzunlamasına kontrol kolu
    Tekerlek kontrolü, arka Paralever (tek taraflı kol), merkezi yaylı bağlantı, esnek/sürekli değişken
    Yay hareketi, ön/arka mm 115/135
    Tekerlek yağı mm 106.4
    Aks aralığı mm 1618
    Gidon açısı ° 62.2

    Frenler ön İki rotorlu disk frenler
    Ø 320 mm, radyal 4 piston, sabit kaliper
    arka Tekli disk fren Ø 320 mm, 2 piston, sabit kaliper
    ABS BMW Motorrad ABS (kısmen entegre)
    Tekerlekler Dökme alüminyum jantlar
    ön 3.50 x 17''
    arka 6.00 x 17''
    ön 120/70 ZR 17
    arka 190/55 ZR 17

    Boyut ve ağırlıklar
    Toplam uzunluk mm 2324 2489
    Toplam genişl. aynalı/aynasız mm 1000/980
    Sele yüksekliği
    (sürücüsüz) mm 810-830 (standart) 750 (standart)
    780-800( sürücü koltuğunda opsiyonel) 780
    dahil
    750 780/800
    780
    Yüksüz ağırl.%90 yakıt dahil kg 319 348
    İzin verilen toplam ağırlık kg 540 560
    Yakıt deposu kapasitesi l 24 26.5



    Performans verileri
    Yakıt tüketimi kg 540 560
    90 km/s l/100
    km 4.5 4.6
    120 km/s l/100
    km 5.7 5.9

    0 - 100 km/s s 3.2 3.4
    0 -1000 m s 21.4 21.8
    Maks. Hız Km/s >200 >200

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:57 ----------


  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    2 sene sonra düşüne bilirim ama şimdi erken daha biraz eskisin bakalım
    Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
    Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)

  5. #5

    Üyelik
    24 Mayıs 2008
    Şehir
    Eskişehir Merkez
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS ADVENTURE-2012-
    Muhteşem bilgilendirme için teşekkürler, bi arkadaşım fuardan bitane aldı (GTL)

  6. #6
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Yazi icin tessekurler ama biraz uzunmu olmus ne sanki. Acikcasi yarisinda ilgim dagildi okumayi biraktim. Yinede emeginize tessekurler
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  7. #7
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    fuarda görünce ilgimi çekti özel bir şey her yerinden kalite fışkırıyorda birde servis itina gösterse malum bmw ciler şikayetçi servisten

  8. #8

    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    Test ettim.. 3 saat geçti üzerinden etkisinden çıkamadım. Daha iyisi yapılamaz bu kesin olağanüstü bir makina dev gibi ama her yere sığıyor. Çok ağır ama hissetmiyorsunuz. çooook hızlı çooook güçlü... olumsuz yorum yapılabilecek tek bir noktası var, korna tuşu o da alışılınca sorun olmayacaktır. inanın test bitince kendi motoruma binmek istemedim satılık artık o... R 1150 RT) GT alacağım ondan....
    Hayat Bir Gündür, O Da Bu Gündür
    [img]http://img22.imageshack.us/img22/9352/66703442.jpg[/img]

  9. #9
    muhammedkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    Allah'ın İzniyle 2 Aya Kadar Motosiklet Yapıyorum
    Videoyu bi izleyin tam takır tanıtım yapıyorlar...Ben hala inanamıyorum bu özelliklere Harika makina ya ...
    http://video.ntvmsnbc.com/#0-100-7-mayis-2011.html

  10. #10

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Motor güzel ona hiç şüphe yok ama satış fiyatı 33,000 euro (k 1600 gtl). Bugünkü kurdan 77,000 tl civarı para yapıyor.

    Kardeşim bu ne ya!? Ev mi alıyoruz?

    Bu kadar param hazır olsa dahi gidip bu motoru almam.Alacak olanın da aklına şaşarım. Ancak çok astronomik bir para falan çıkacak ki havadan, ancak öyle. Normal şartlarda yüksek maaş alıyor dahi olsam bu motorun peşinden koşmazdım.Gerzek bmw de gitsin kime satabiliyorsa satsın o motoru.Ayıptır yav! Altı üstü motor işte. Viraja biraz hızlı girip uçsan gitti bitti işte.Yazık değil mi o paraya? Millet 30 sene çalışıyor, emekli olunca bunun yarısı kadar para geçmiyor eline.

    Biraz düşündüm de...para çıksa bile ben alıp binemem bu motora Türkiye'de.Utanırım.Bmw'den zaten temsil ettiği şeylerden ötürü nefret ediyorum. Sırf boxer motorun dengesi ve sürüş güzelliği için gönlümü kaptırmıştım ama artık o bile bu nefreti kapatamıyor.Başka bir marka yapsın boxer motorlu motosiklet, onun peşinden yine koşarım ama bmw markası benim için bitmiştir.Rusların taklit motoruna hevesim vardı ama çok sıkıntılı diye duydum.Hevesim kursağımda kaldı.

  11. #11
    tedirgin62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2007
    Motosikleti
    Piaggio fly 100
    bu fiyata motor galeri açarsın fiyatı neden bu kadar şişirmişler bilinmez kendileride farkındalardır yüksek fiyat olduğunun ancak lotodan 1 milyondan yüksek bir para çıkarsa belki alınır çünkü hiçbir aklı başında olan biri alın teriyle kazandığı parayı vermez bu alete 76.224 tl bugünkü fiyatı 3000 euro düşmüş üstelik
    sedece hayallerde kalacaktır
    Düşlerim tutsak yüreğim sürgün içimde bir çocuk TEDİRGİN

  12. #12
    TutkuluAcemi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2010
    Önden maksi sukuter gibi ayrıca altın elbiseli adam da bunu tanıtmıştı.
    Türkçe giderse, Türkiye gider!

  13. #13
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    çok fena motosiklet bir hafta önce 40 dakika kullandım aklım kaldı desem yeridir.









    98 Beygir.....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)