Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #23521

    Üyelik
    16 Nisan 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    CBR250R 2015
    Alıntı afyonlu003 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi ara 15-50 yağ kullanacaklar vardı ne oldu nasıl oldu yorumlarını alsak biraz??
    Ben yazdim servis 10/50 koydu fazladan 20 tl fiyat aldi ustelik simdi ilk 3 vites gecisleri icler acisi Tak diye acayip yuksek bi ses geliyor servise gittim tekrar yokmus bisey normalmis sanki ben 1100 km yol yapmadim motorumla onceden de boyleymistir motoru soyle kullan boylekullan diye ogut verdi he once ki 5 yillik aktif motor tecrubemi unutup onun 10 sn lik ogutuyle motorcu olacaz sanki...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #23522

    Üyelik
    12 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Cbr250r
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rosso 2 kullananlar,
    artçı olmadan ön ve arka 29 psi
    artçı var ise ön 29 arka 33 psi
    Çok inik hissediyorum. Ayrıca irc lerle düzde 182 yi görmüş biri olarak o şekilde 165 i geçmiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

    Alıntı Safety First adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet benzinlikteki hava pompaları sapıtmış durumda olabiliyor bir adet basınç ölçer edinebilirseniz daha güvenli sonuçlar alacağınız kanaatindeyim. Evden çıkmadan lastik soğuk iken ölçün mesela ön 25 arka 29 geldi.(öne 4psi arkaya da 4psi basmanız gerek) Gidin benzinlikte tekrar ölçün diyelim orda ön26 arka 30 geldi aradaki fark kadar eklememiz gerek yani önü sıcak haliyle 4psi basarak 30 arkayi da 34 yapmanız işinizi daha da doğru yapmanızı sağlar. Her binişte mutlaka lastikler elle/ayakla dahi olsa kontrol edilmeli. Göze batacak bir inme göstermiyorsa lastiginiz haftada bir basınç ölçer ile kontrol+şişirme idealdir. Keyifli sürüşler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:13 ----------

    Aradaki fark dediğim ön-arka arasındaki fark değil tabi yanlış anlaşılmasın sayılar öyle denk gelmiş Ilk ölçtüğümüz değer ile olması gereken değer arasindaki fark.
    Basınç ölçen kalemler falan iş gorurmu ? Tavsiye edebileceğiniz birşey varmi
    ardacik bunu beğendi.

  3. #23523
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Yumusak hamurlu lastikte surtunme orani ve yeri tutma orani daha yuksek.oldugu icin okadar hizlanmamasi normaldir...

  4. #23524
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı emreaydin69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok inik hissediyorum. Ayrıca irc lerle düzde 182 yi görmüş biri olarak o şekilde 165 i geçmiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------



    Basınç ölçen kalemler falan iş gorurmu ? Tavsiye edebileceğiniz birşey varmi
    yere daha çok temas ettiği için öyle geliyordur ancak olması gereken o şekilde.
    diğer türlü çok hava basarsanız lastiğin daha az bi kısmı yere temas eder, yüksek hızda akar gider ama ani bi frende de kayar gider.

  5. #23525
    afyonlu003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Afyonkarahisar İsim: Hakan
    Motosikleti
    KANUNİ TİGER250, HONDA CBR250R HONDA 600F
    bu zincirin gerginliği nasıl yahu?? ben anlamıyorum bu zincir gerginliğin den

    City Bike Racing 250r -- AFYONKARAHİSAR / MERKEZ

  6. #23526
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Baskı uyguladığında bu kadar yukarıya kalkıyorsa bence ideal , maşaya kadar geliyorsa gerdirmen gerekir.
    afyonlu003 bunu beğendi.

  7. #23527
    afyonlu003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Afyonkarahisar İsim: Hakan
    Motosikleti
    KANUNİ TİGER250, HONDA CBR250R HONDA 600F
    Anladım teşekkür ederim abi. Bide o kadar iyi bakmama rağmen civ civ civ ses geliyor bi ara kendi kendime hadi dedim motorun içine civciv kaçmış sanırım bu ses ipone den dolayı mı oluyor ki

  8. #23528
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı afyonlu003 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım teşekkür ederim abi. Bide o kadar iyi bakmama rağmen civ civ civ ses geliyor bi ara kendi kendime hadi dedim motorun içine civciv kaçmış sanırım bu ses ipone den dolayı mı oluyor ki
    Ben daha önce de yazdığım gibi Ipone yağ kullanıyorum bu kez. Geçen hafta zincirimi değiştirdim çünkü çok kilitli bakla vardı. Vites geçişinde veya gaz kapattığımda vurma yapıyordu sürekli. Zincir değişti ve Ipone ile yağladım o sıyırma sesi başladı. Sonra herhalde gevşek diye sıktım. Fazla germişim zinciri ! O civ civ sesi takurtuya döndü, sanki egsozu yere sürerek gidiyorum gibi. Tekrar gevşettim ses gitti. Dişlileri değiştirmediğim için yeni zincirin bir kaç gün böyle ufak ses yapması normalmiş.

    Ipone ile alakalı olduğunu sanmıyorum. Zincirini bir sonraki temizlediğinde ölü bakla olmadığından emin ol. Bakla oturmadığı için sıyırma sesi yapıyor olabilir.

    Arada sırada gelen civ civ sesi sorun değil ama tıkırtıya takırtıya dönerse müdahale et
    afyonlu003 bunu beğendi.

  9. #23529
    afyonlu003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Afyonkarahisar İsim: Hakan
    Motosikleti
    KANUNİ TİGER250, HONDA CBR250R HONDA 600F
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben daha önce de yazdığım gibi Ipone yağ kullanıyorum bu kez. Geçen hafta zincirimi değiştirdim çünkü çok kilitli bakla vardı. Vites geçişinde veya gaz kapattığımda vurma yapıyordu sürekli. Zincir değişti ve Ipone ile yağladım o sıyırma sesi başladı. Sonra herhalde gevşek diye sıktım. Fazla germişim zinciri ! O civ civ sesi takurtuya döndü, sanki egsozu yere sürerek gidiyorum gibi. Tekrar gevşettim ses gitti. Dişlileri değiştirmediğim için yeni zincirin bir kaç gün böyle ufak ses yapması normalmiş.

    Ipone ile alakalı olduğunu sanmıyorum. Zincirini bir sonraki temizlediğinde ölü bakla olmadığından emin ol. Bakla oturmadığı için sıyırma sesi yapıyor olabilir.

    Arada sırada gelen civ civ sesi sorun değil ama tıkırtıya takırtıya dönerse müdahale et
    Abi burda 2 gündür falan yağmur var zincir biraz çamur oldu temizleme işini yarın yapıcam kısmet olursa. Ha bu arada ölü bakla nasıl oluyor desem cahillin dibine biraz vurmuş olurum sanırım sana da zahmet olucak kusura bakma artık kısa bi şekilde anlatırsan sevinirim
    City Bike Racing 250r -- AFYONKARAHİSAR / MERKEZ

  10. #23530
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı afyonlu003 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi burda 2 gündür falan yağmur var zincir biraz çamur oldu temizleme işini yarın yapıcam kısmet olursa. Ha bu arada ölü bakla nasıl oluyor desem cahillin dibine biraz vurmuş olurum sanırım sana da zahmet olucak kusura bakma artık kısa bi şekilde anlatırsan sevinirim
    Estağfirullah ben de yeniyim biliyorsun burda bilgi paylaşımı yapa yapa öğreniyoruz bir şeyler.



    Yukarıda mercek içine alınan kısımda gözüken pim rahat şekilde dönmesi gerekiyor ki dişliye denk geldiğinde takır takır yukarıya çıksın. Şöyle düşün, dişli dönerek zinciri çevirmiyor. Dişli saat yönüne dönerken, zincir içindeki baklanın da diğer tarafa doğru dönmesi lazım ki, aktarma kusursuz olsun. Kir, bakımsızlık, yağsızlık sonucu o pim eğer dönmez de dış plakalar içinde sıkışık kalırsa, veya baklalar yamulursa arka ve ön dişli her dönmeye çalıştığında zincirin o kısmında direnç ile karşılaşır.

    Umarım anlatabilmişimdir. kahve ve mucoist nick'li abilerimiz bu konularda daha çok bilgiye sahip. Düzeltme veya ekleme yaparlarsa sevinirim.
    afyonlu003 ve abeciMotoru bunu beğendiler.

  11. #23531
    afyonlu003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Afyonkarahisar İsim: Hakan
    Motosikleti
    KANUNİ TİGER250, HONDA CBR250R HONDA 600F
    saolasın abi teşşekür ettim çok yardımcı oldun bana buna mutlaka dikkat ederim eğer öyle bi sıkıntı varsa değiştirmem lazım bayram da yola çıkıcam sıkıntı çıkarmasın bana.. tekrar dan çok teşekkür ederim hayırlı geceler
    Sokollu bunu beğendi.

  12. #23532
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Rica ederim, ben de bu içinde makara sistemini çok sonradan öğrenmiştim Alpinestar montlu bi abimiz sağolsun açıklamıştı

    Daha net açıklamak için video aradım ama bulamadım. O pimin dönmesinin dişlileri ne kadar rahatlattığını düşün. Birinde hiç baskı altında kalmadan dönüş sağlanıyor. Pim de dönebildiği için direk şıkır şıkır yukarı geçer bakla. Baklalar ölü olursa, dişliler sadece bir demir parçasını çevirmeye çalışır gibi zorlanır

    Sana da hayırlı geceler .
    afyonlu003 bunu beğendi.

  13. #23533

    Üyelik
    12 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Cbr250r
    Alıntı afyonlu003 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım teşekkür ederim abi. Bide o kadar iyi bakmama rağmen civ civ civ ses geliyor bi ara kendi kendime hadi dedim motorun içine civciv kaçmış sanırım bu ses ipone den dolayı mı oluyor ki
    Zincir gerginligine ordan bakilmaz dostum. Disliye cok yakindan kaldiriyosun. Daha ilerden zincirin daha bosta sallandigi yerden bak. 2-3 cm yukari cikmali. Daha fazlasi ve daha azi zarar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yere daha çok temas ettiği için öyle geliyordur ancak olması gereken o şekilde.
    diğer türlü çok hava basarsanız lastiğin daha az bi kısmı yere temas eder, yüksek hızda akar gider ama ani bi frende de kayar gider.
    29 basıp alışmaya çalışayım ozaman teşekkürler

  14. #23534
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Bence pim dönmüyor, pimin üzerinde ki yuvarlak "roller" yazan silindir parça dönüyor.. Pim sabit diye biliyorum..
    Sokollu bunu beğendi.

  15. #23535

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    6000 km civarında zincirin bu kadar esnemesi normal midir? Yanılmıyorsam değiştirme vakti geldi .. ??

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

  16. #23536
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Zincirde sorun yoksa bikaç bakla aldırırsın.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  17. #23537

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Zincirde akıcılık açısından sorun yok ama bu kadar esnemesi zaten sorun değil mi? Neden böyle olur ?

  18. #23538

    Üyelik
    12 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Cbr250r
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirde akıcılık açısından sorun yok ama bu kadar esnemesi zaten sorun değil mi? Neden böyle olur ?
    Zincir bu esner yük biniyor gerginlesiyor bollasiyor. Eğer zincir gerginliği ayarlanan yerden bolluk alinabiliyorsa değiştirmeye falan gerek yok. Benim motorum 12 binde. En son 6.000 de ayar yaptilar. Ve suan gerginligi ayni duruyo.


    Ayrıca bunu dip not olarak duseyim çoğu kisi bilmez. Serviste gerginlik ayari yapilirken. Siz motorun uzerine oturun. Motor bostayken ayar yaptiktan sonra biri uzerine oturunca bakin Ne kadar fark ediyor inanamazsiniz. O yuzden kullanacak kisi uzerinde oturup agirligini verdigi zaman ölçüm yapin.
    EmirŞengezer bunu beğendi.

  19. #23539
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Alıntı emreaydin69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir bu esner yük biniyor gerginlesiyor bollasiyor. Eğer zincir gerginliği ayarlanan yerden bolluk alinabiliyorsa değiştirmeye falan gerek yok. Benim motorum 12 binde. En son 6.000 de ayar yaptilar. Ve suan gerginligi ayni duruyo.


    Ayrıca bunu dip not olarak duseyim çoğu kisi bilmez. Serviste gerginlik ayari yapilirken. Siz motorun uzerine oturun. Motor bostayken ayar yaptiktan sonra biri uzerine oturunca bakin Ne kadar fark ediyor inanamazsiniz. O yuzden kullanacak kisi uzerinde oturup agirligini verdigi zaman ölçüm yapin.
    2013 hondam varken 20.000 kmde sattım 1 kere zıncırı germek nasip olmadı 300 kmde sadece yaqlamadım her 300de hem temızledım gaz yağı ile hem temızledım. Dayandım İpone yağı dayandım ipone yağı 750 ml almıstım
    Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!

  20. #23540
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirde akıcılık açısından sorun yok ama bu kadar esnemesi zaten sorun değil mi? Neden böyle olur ?
    Benim motor 19000 e geldi daha ortada ya zincir gergisi. sureklide temizlerim 1000 km de birde gerdiririm bu baya bi anormal bi durum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)

Bu Konudaki Etiketler