Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #8081
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Videodaki elemanın sürüşü tamamen ofsayt bi kere. Dirsekler dümdüz bütün ağırlık elciklere verilmiş vaziyette... Bu haldeyken önfrene azıcık dokunsanız bile siz farkında olmadan vücut ağırlığınız sağ veya sol elciği ileri ittireceğinden ön lastiği kaydırmanız kaçınılmaz (fren + dönmekle aynı şey). Zaten eleman ağırlığını refleks olarak diğer elciğe veriyor ama o sürüş pozisyonunda kurtarması imkansız gibi. Dirsekleriniz bükülü olsun, olabildiğince geriye oturarak dizilerinizle depoyu sıkın (ağırlığınızın kollarınıza binmemesi için) çok daha etkili ve güvenli bir şekilde frenleme yapabileceğinizi göreceksiniz.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8082
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videodaki elemanın sürüşü tamamen ofsayt bi kere. Dirsekler dümdüz bütün ağırlık elciklere verilmiş vaziyette... Bu haldeyken önfrene azıcık dokunsanız bile siz farkında olmadan vücut ağırlığınız sağ veya sol elciği ileri ittireceğinden ön lastiği kaydırmanız kaçınılmaz (fren + dönmekle aynı şey). Zaten eleman ağırlığını refleks olarak diğer elciğe veriyor ama o sürüş pozisyonunda kurtarması imkansız gibi. Dirsekleriniz bükülü olsun, olabildiğince geriye oturarak dizilerinizle depoyu sıkın (ağırlığınızın kollarınıza binmemesi için) çok daha etkili ve güvenli bir şekilde frenleme yapabileceğinizi göreceksiniz.
    bence motorun oturuş pozisyonundan dolayı ağırlık ister istemez bir miktar kollara biniyor...

  3. #8083

    Üyelik
    26 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    o değilde yorumlara bittim ben facebooktaki orada millet hep hakaret etmiş kullanan kişiye ama bu kullanan kişi halil hayabusa diye geçer youtube'da tek teker 300 km/h ile giden videolarıda var,ben hepsini izlemiştim 1-2 ay kadar önce, adam hayabusa ile temde 300 kapatan bir adam hem de tek teker yani işi bilen biri ama bu düşmeyeceği anlamına gelmez tabiki

  4. #8084

    Üyelik
    01 Haziran 2012
    gunaydin arkadaslar size bir sorum olacak 17 yasindayim 1.65 boyum var motor almak istiyorum ama boy sorun olur mu diye korkuyorum. cbr 250r de boy sorun olur mu?

  5. #8085

    Üyelik
    26 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    günaydın, boy sorun olmaz ama sele yükseliği 78 cm yerden, bacağının uzunluğuna göre değişir , bacağın yetmeyebilir belki aynı anda 2 ayağını yere basamazsın ama basacaksın diye bir kaidede yok bence almadan önce git otur bir üstüne bak dene

  6. #8086
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı desterhuso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gunaydin arkadaslar size bir sorum olacak 17 yasindayim 1.65 boyum var motor almak istiyorum ama boy sorun olur mu diye korkuyorum. cbr 250r de boy sorun olur mu?
    evet olabilir sanırım....178 ile yere tam basıyorum ama sınırda..yani biraz daha yüksek olsa topuklarım kalkacak sanki...kilo da 85..

  7. #8087
    rummenigge - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    mt-07
    Alıntı spawn1984 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar frenleme konusunda yukarıda demiş arkadaş ön fren kullanmaya alışmak lazım diye , honda güvenli eğitim sürüşünde bize öğretilen 2 freni aynı anda kullanın demeleriydi, nedir bunun aslı astarı ?
    bunun aslı astarını da söylüyorlardı Honda'nın eğitiminde(yokuş çalışmasında),demek size söylemeyen hoca denk gelmiş.
    arkadaşların dediği gibi %70 ön %30 arka freni kullanmak lazım.
    şöyle söyleyelim, motosiklet giderken belli bir ivmelenme oluyor ve ağırlık(sen+motosiklet) ön tekerden çok daha fazla arka tekere binmiş(burada binmiş demeyelim de arka tekere doğru bir yüklenme oluyor imkan olsa çizsem de oklarla daha güzel olurdu ) oluyor.(ön tekerde sadece gidon ağırlığın kalıyor)
    Dolayısıyla da ağırlık binen tekerin fren mesafesi çok daha artıyor.
    Ve evet mutlaka fren çalışması yapmak lazım,zaten Honda'daki eğitimde de söyledikleri: önemli olan motosikleti hareket ettirip gitmek değildir, motosikletin nerede durabileceğini kestirebilmektir, bunun için de bolca (yıllarca motosiklet kullansak bile her model yenilememizde) fren çalışması yapmamız gerektiğiydi.

  8. #8088
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    benim de fren çalışmam lazım ama vakit bulamadım..fren çalışması için önerileriniz nelerdir..yani ani fren yapalım, limitleri görelim derken çalışırken düşmeyelim

  9. #8089
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Fren konusu önemli gerçekten. Bu konu da bilinçlenmek lazım. Scooterlar da olsun, ilk vitesli deneyimlerim olsun, ilk önce frenleme üzerine çalışmışımdır. Daha sonrasın da motor limitlerini test ederim kendimce. Genellikle çift fren çalışırım. Hiç kazam da olmadı Allaha şükür. Fakat her motorun tepkisi farklı elbette.

    Yazıları fazla okuyamadım. Birazdan Bodrum'a doğru yola çıkacağım. İzmir'e dönüş yaptığım da hızınıza yetişmeye çalışacağım . Sayfamız malum, hızlı ilerliyor . Görüşene dek, hoşcakalın..
    wolrath bunu beğendi.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  10. #8090
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren çalışması için önerileriniz nelerdir..
    o zaman biraz bilgilenelim, bilinçlenelim...

  11. #8091
    rummenigge - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    mt-07
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim de fren çalışmam lazım ama vakit bulamadım..fren çalışması için önerileriniz nelerdir..yani ani fren yapalım, limitleri görelim derken çalışırken düşmeyelim
    Fren calismasi icin oncelikle bos bir alan bulunur(bu bir acik otopark olabilir,alisveris merkezlerinin acik otoparklari aksam saatlerinde uygun olur)
    Daha sonra kendimize bir nokta belirleyerek motosikletimizle giderken tam o noktadayken frenleme yapilir(burada freni cok sikip kilitlememek lazim)
    Ayni sabit hizla o noktadan frenlemeye baslanarak her defasinda fren mesafemizi kisaltmaya calisarak bu teknik calisilir.
    Tatmin noktasina erisince bu kez 2. Frenleme calismasi yapilir ki bu daha zevklidir.
    Bu kez yine bir nokta(yerdeki bir cizgi veya hizasindaki bir sey baz alinir.
    Burada da amac oncesinden frenleme yaparak o noktada(bu cok mumkun olmasa da) durmaktir.Yani o noktaya en yakin yerde durabilmektir.
    Varsin ilk denemelerde o noktayi asin,problem degil.Her defasinda daha da yakin durdugunuzu goreceksiniz. ;)
    erro bunu beğendi.

  12. #8092
    erreeen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R Tricolor
    Evet millet, artık mezun sayılırım. Bitirme sunumumu da yaptım bugün. Sadece notların açıklanıp, diplomayı almak kaldı. O da en kolay kısmı zaten
    avcagatay, RuzgarSA, spawn1984 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #8093
    RuzgarSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6F
    Alıntı erreeen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet millet, artık mezun sayılırım. Bitirme sunumumu da yaptım bugün. Sadece notların açıklanıp, diplomayı almak kaldı. O da en kolay kısmı zaten
    gözün aydın.başarıların sürekli olsun

  14. #8094

    Üyelik
    26 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    hangi bölüm eren ?

  15. #8095
    erreeen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R Tricolor
    @RuzgarSA
    Teşekkür ederim abi iyi dileklerin için.

    @spawn1984
    İTÜ Geomatik Mühendisliği (Harita da denebilir )

  16. #8096

    Üyelik
    26 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı erreeen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @RuzgarSA
    Teşekkür ederim abi iyi dileklerin için.

    @spawn1984
    İTÜ Geomatik Mühendisliği (Harita da denebilir )
    tebrikler asıl hayat şimdi başlıyo :D

  17. #8097
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı rummenigge adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren calismasi icin oncelikle bos bir alan bulunur(bu bir acik otopark olabilir,alisveris merkezlerinin acik otoparklari aksam saatlerinde uygun olur)
    Daha sonra kendimize bir nokta belirleyerek motosikletimizle giderken tam o noktadayken frenleme yapilir(burada freni cok sikip kilitlememek lazim)
    Ayni sabit hizla o noktadan frenlemeye baslanarak her defasinda fren mesafemizi kisaltmaya calisarak bu teknik calisilir.
    Tatmin noktasina erisince bu kez 2. Frenleme calismasi yapilir ki bu daha zevklidir.
    Bu kez yine bir nokta(yerdeki bir cizgi veya hizasindaki bir sey baz alinir.
    Burada da amac oncesinden frenleme yaparak o noktada(bu cok mumkun olmasa da) durmaktir.Yani o noktaya en yakin yerde durabilmektir.
    Varsin ilk denemelerde o noktayi asin,problem degil.Her defasinda daha da yakin durdugunuzu goreceksiniz. ;)
    Bende ekleyeyim bari bi çalışma şekli...

    7-8 metre aralıklı iki kuka ya da nokta belirleyelim... 3. vitesle gelirken ilk noktaya geldiğimizde ani frenleme yapıp ikinci engeli de büyük bir cisim gibi algılayıp iki kuka arasından diğer tarafa geçelim...yani ikinci kukayı bir araba gibi düşünüp çarpmamak için engelden kaçma çalışmaları denenebilir...tabi bu kaçma esnasında frenleme yapılmıyo olması lazım tam emin değilim...???

  18. #8098
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Alıntı spawn1984 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o değilde yorumlara bittim ben facebooktaki orada millet hep hakaret etmiş kullanan kişiye ama bu kullanan kişi halil hayabusa diye geçer youtube'da tek teker 300 km/h ile giden videolarıda var,ben hepsini izlemiştim 1-2 ay kadar önce, adam hayabusa ile temde 300 kapatan bir adam hem de tek teker yani işi bilen biri ama bu düşmeyeceği anlamına gelmez tabiki
    300 ıle tek teker yapan turbo hayabusa'lı "ghost rider". halıl degıl

    ---------- Post added at 17:21 ---------- Previous post was at 17:18 ----------

    Alıntı sungurmete adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    maşallah,sanırım bende öyle olurum.aksine bütün kuşlarda ihtiyaçlarını benim arabanın üzerinde giderirler.motor gelince belki arabayı rahat bırakırlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

    sen motoru gemiye atıp götürüceksin sanırım,gemi genişmi bari,arada turlayabilicekmisin

    biraz genis


    http://turkishnavy.files.wordpress.c.../09/nl1251.jpg
    sungurmete bunu beğendi.

  19. #8099

    Üyelik
    26 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Pardon ya o tek teker kamildi vefat etti diye duydum bir arkadastan dogru mu acaba :(

  20. #8100
    avcagatay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr 250 siyah
    isimlere bak ya


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler