Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bisan Roadstar 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2481

    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    Van Başkale (Şimdilik)
    Motosikleti
    Ne alacağıma karar vereyim hemen...:(
    _SuLeYMaN_ merhabalar makina güzel olmuş kazasız belasız, sissy barı nasıl tedarik ettin bu bir, 2.si ayaklıklar, 3.sü ön cam

    Nasıl tedarik edildiğini ve maliyetleri hakkında bilgi verirsen sevinirim.Şimdiden teşekkürler.

    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bana bu motorun zincirinden lazım.Acaba zincirin özelliklerini biliyormusunuz boyutlarını numarasını vs.Pahalı bişey düşünmüyorum(O-Ringli falan).Bildiğiniz bu motora uyan bir zincir var mı?
    aynı şekilde cevap bekliyorum...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:35 ----------

    Ha abicim sen araya parça atmışın... aynısından bende isterem


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2482
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı Efrasyap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim şu bisan roadstar sahipleri toplansak bir ara mümkün olur mu?
    Bende gelirim hemide Kütahyadan hatta şöyle yapabiliriz sizde gelebilirsiniz nasıl olsa emok festivali bu sene Kütahyada Burada buluşup emoka gidebiliriz hem böylece bi taşla kuş sürüsünü vurmuş oluruz
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  3. #2483
    _SuLeYMaN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Honda XL 650 V Transalp
    Öcelikle zincirin ölçüsü 530-116

    Sissy bar ı tedarik etmedim tornada parça yaptırdım alüminyumdan. Çok uğraşmalı bir iş oldu 1 günümüzü aldı

    Ayaklıkları da sanayide yaptırdım. Crom dan yaptırdım onlarıda. Ayaklarımın denk geldiği kısımıda paspasları keserek yapıştırdım. Böylece ayaklarımın kaymasını engelledim.

    Ön cam ı t.dağ da Hüsnü ustaya Savaş abi yaptırmıştı.
    Tekirdağ-Çorlu

  4. #2484

    Üyelik
    06 Ağustos 2009
    Şehir
    bursa gemlik
    Motosikleti
    roadstar 250
    slm arkadaşlar bildiğiniz gibi motorlarımız biraz ağır devirli bunun için dişlilerle biraz oynamanın faydası olacaktır motorun üzerinde bulunan arka dişli orjinalde 45t bunu 40 42 yapabilirsek süratte artacaktır motorda özellikle uzun yolda rahatlayacaktır lakin bi süredir araştırmama rağmen dişli bulamadım dişli ufaltmayı deneyen veya sölediğim diş sayılarında uygun ölçülerde dişli göreniniz oldumu

  5. #2485
    _SuLeYMaN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Honda XL 650 V Transalp
    Dişliyi küçültmen hızı arttırır ama motorun ömrünü kısaltır. Motoru kalkışlarda daha çok zorlayacaksın. Motor devrini aldığında rahatlayacak ama zorlanacak. Riskli bir uğraş bence. Uzun süreli kullanmayı düşünen arkadaşlara tavsiye etmiyorum.
    Tekirdağ-Çorlu

  6. #2486

    Üyelik
    06 Ağustos 2009
    Şehir
    bursa gemlik
    Motosikleti
    roadstar 250
    bu motorların 1. hatta 2ci vitesleri ağır devirlidir ufak oynamaları kaldıracaktır. bunu yeni motor kullanan biri olarak sölemiyorum ben doğduğumdan beri motorun üzerindeyim diyebiirim babam ve amcam eski tamircidi. Bi süre lise yıllarında bende devam ettim ve bıraktım bu işi roadstarlar güçlü motorlardır bu ufak farkı rahatlıkla kaldırabilir.

  7. #2487

    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Alıntı _SuLeYMaN_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişliyi küçültmen hızı arttırır ama motorun ömrünü kısaltır. Motoru kalkışlarda daha çok zorlayacaksın. Motor devrini aldığında rahatlayacak ama zorlanacak. Riskli bir uğraş bence. Uzun süreli kullanmayı düşünen arkadaşlara tavsiye etmiyorum.
    Süleyman a katılmakla birlikte konuyu teknik olarak biraz daha açmakta fayda görüyorum. Herkesin bildiği gibi motorların performansını belirleyen bir takım parametreler vardır, kataloglarda yazar üreticiler. Bunlardan en önemlileri Motor gücü(P) (kw ya da Hp) ve de ürettiği Tork(T) (Nm) dur. Bu iki parametrenin hız (w) ile matematiksel bir bağlantısı vardır:

    Güç = Tork x Devir(hız) --------- P = T x w

    Bir motorun ürettiği gücü değştiremezsiniz, dolayısı ile yukarıdaki formülde değşebilecek 2 unsur Tork ve hızdır. Eğer hızı arttırırsanız Tork dan kaybedersiniz (ya da klasik deyimi ile motor çekişten düşer, rampa da zorlanır, ivmelenmesi yavaşlar). Mekanik olarak bir şey olacağını düşünmüyorum motora, düşük tork ile çalışacağı için parçalar daha az zorlanacaktır.
    Diğer yandan hızı yani deviri arttırdığınızda zincir, dişli ve rulmanlarda zorlanmalar ve aşınmalar başlayacaktır. Bu büyük bir risk ve bence bu riski almaya değmez!

    Alıntı serkangemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motorların 1. hatta 2ci vitesleri ağır devirlidir ufak oynamaları kaldıracaktır. bunu yeni motor kullanan biri olarak sölemiyorum ben doğduğumdan beri motorun üzerindeyim diyebiirim babam ve amcam eski tamircidi. Bi süre lise yıllarında bende devam ettim ve bıraktım bu işi roadstarlar güçlü motorlardır bu ufak farkı rahatlıkla kaldırabilir.
    Arkadaşım,
    Bence tavsiyede bulunurken dikkatli olalım. Bilmeden kimseye zarar gelmesini istemeyiz değil mi?
    [B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
    [B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]

  8. #2488

    Üyelik
    06 Ağustos 2009
    Şehir
    bursa gemlik
    Motosikleti
    roadstar 250
    arkadaşlar yazıyı dikkatli okursanız tavsiye niteliğinde bişey sölemedim ben sadece yapan olup olmadığını veya bu tür dişli görenin olup olmadığını öğrenmek istedim ama siz olayı büyüttünüz modifikasyon die bi olay var ben bundan 13 yıl önce yaptığım mobylette de orjinalinde 49.9 cc dir. 80 cc yapıp 145 km sürate kadar gördüm ha devamıda olabilirdi ama daha tefaruata giriyordu ve o zamanki maddi durumum buna elverişli değildi. Ve halen bu motor duruyor ve çalışır durumda eski bi hatıra die saklıyorum. Gelelim konumuza sölediğinin bi kısmı doğru haklısın matematik konusunda hız artarsa güç düşer güç artarsa hız bunu ilk öğretimde öğretiyorlar zaten. Ha bu motor 45 yerine 40 takılan dişli ile bilya dağıtır şanzıman dağıtırsa benzin döker yakarım o motoru

  9. #2489

    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Alıntı serkangemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yazıyı dikkatli okursanız tavsiye niteliğinde bişey sölemedim ben sadece yapan olup olmadığını veya bu tür dişli görenin olup olmadığını öğrenmek istedim ama siz olayı büyüttünüz modifikasyon die bi olay var ben bundan 13 yıl önce yaptığım mobylette de orjinalinde 49.9 cc dir. 80 cc yapıp 145 km sürate kadar gördüm ha devamıda olabilirdi ama daha tefaruata giriyordu ve o zamanki maddi durumum buna elverişli değildi. Ve halen bu motor duruyor ve çalışır durumda eski bi hatıra die saklıyorum. Gelelim konumuza sölediğinin bi kısmı doğru haklısın matematik konusunda hız artarsa güç düşer güç artarsa hız bunu ilk öğretimde öğretiyorlar zaten. Ha bu motor 45 yerine 40 takılan dişli ile bilya dağıtır şanzıman dağıtırsa benzin döker yakarım o motoru
    Eğer ilk öğretimde size öğretilen "hız artarsa güç düşer güç artarsa hız" ise, size bunu yanlış öğretmişler. Yukarıda da belirttiğim gibi Güç değişmez, sabit kalır. Oynayabildiğiniz sadece motorun hızıdır, o da motorun ürettiği torku değiştirir.
    13 yıl önce yaptığınız/modifiye ettiğiniz motoru üreticinin tavsiye ettiği ömürde kullanmanızın imkansız olduğunu biliyorsunuzdur herhalde. Aynı mekanik aksamdan 2 kat güç almak için ya mekanik aksamın dayanımını arttırmanız lazım (yani daha güçlü alaşımlı malzemeler vesaire gibi). Yoksa o motorun ömrü 10 yıl ise, 3-4 yıl kullanırsınız. Mekanik olarak limtlerde ya da tasarlanan limitin üzerinde kullandığınız her makina büyük risktir! Sadece basit bir örnek vermek istiyorum; yine sizin modifiye ettiğiniz makina ile ilgili olsun konu. Modifiyeden önce maksimum hızı 50km/h saat olan bir makinayı siz 80km/h saate çıkartıyorsunuz. Dolayısı ile dönen aksamların devir sayıları değişiyor. Bu durumda da o döner aksamlarda kullanılan rulmanların tekrar elden geçmesi gerekir değil mi? Çünkü motorun ilk üreticisi motorda kullandığı rulmanları maximum 50km/h lik devir için seçmiştir, 80km/h lık devir için değil. Bu rulmanı değiştirmezseniz, ve yüksek devirlere çıkarsanız, rulman kilitleyip o yüksek hızda motor sizi yere fırlatırsa bunun hesabını kim verir?
    Kısacası, yaptığınız modifikasyonda başınıza bir kaza gelmemiş olması (iyiki de gelmemiş, Allah korumuş sizi!) sizin şansınızdır.

    Herhangi bir makina tasarlanırken, üretebileceği güce göre mekanik olarak tasarlanır ki mekanik zorlanmalara dayanabilsin. O yüzdendir ki 800 lük makinanın boyutu 250 lik makinadan daha fazladır. Ve hatta o yüzdendir ki de modifikasyon yapan profesyonel firmalar vardır piyasada, TT Custom gibi. Ya da otomobil modifikasyonu yapan firmalar gibi. Bunlar bildiğiniz gibi yüksek ücretler talep ederler. Neden? Çünkü modifikasyonun arkasında ciddi bir hesabın ve mühendislik bilgisinin yatması gerekir. Aksi takdirde son kullanıcıya oldukça yüksek bir risk satmış olurlar.

    Sizin de yazınızda belirttiğiniz gibi, bence de böyle bir dişli değişimini siz de tavsiye etmeyin!. Bırakın, kullanıcı riski kendisi alsın!
    [B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
    [B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]

  10. #2490
    _SuLeYMaN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Honda XL 650 V Transalp
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...asiyorum/detay

    Arkadaşllar ilgilenen olursa görüşebiliriz.
    Tekirdağ-Çorlu

  11. #2491
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bana bu motorun zincirinden lazım.Acaba zincirin özelliklerini biliyormusunuz boyutlarını numarasını vs.Pahalı bişey düşünmüyorum(O-Ringli falan).Bildiğiniz bu motora uyan bir zincir var mı?

    Hala cevap bekliyorum.

  12. #2492

    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Alıntı _SuLeYMaN_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öcelikle zincirin ölçüsü 530-116

    Sissy bar ı tedarik etmedim tornada parça yaptırdım alüminyumdan. Çok uğraşmalı bir iş oldu 1 günümüzü aldı

    Ayaklıkları da sanayide yaptırdım. Crom dan yaptırdım onlarıda. Ayaklarımın denk geldiği kısımıda paspasları keserek yapıştırdım. Böylece ayaklarımın kaymasını engelledim.

    Ön cam ı t.dağ da Hüsnü ustaya Savaş abi yaptırmıştı.
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hala cevap bekliyorum.
    Süleyman yukarıda yazmış detayları.
    530-116 lık zincir alacaksın, marka sana kalmış.
    [B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
    [B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]

  13. #2493

    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    Van Başkale (Şimdilik)
    Motosikleti
    Ne alacağıma karar vereyim hemen...:(
    Alıntı egelim 43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende gelirim hemide Kütahyadan hatta şöyle yapabiliriz sizde gelebilirsiniz nasıl olsa emok festivali bu sene Kütahyada Burada buluşup emoka gidebiliriz hem böylece bi taşla kuş sürüsünü vurmuş oluruz
    Yanıma adam bulsam düşünürüm zaten süleymanda satıyor motoru
    hem ne zaman festival

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------

    Ayrıca egzostunu açtıran arkadaşlar deneyimlerini izlenti yoluyla özellikle hareket halinde iken varsa paylaşırsanız sevinirim ... kestirmeyi düşünüyorumsa...?

  14. #2494
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı Efrasyap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanıma adam bulsam düşünürüm zaten süleymanda satıyor motoru
    hem ne zaman festival

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------

    Ayrıca egzostunu açtıran arkadaşlar deneyimlerini izlenti yoluyla özellikle hareket halinde iken varsa paylaşırsanız sevinirim ... kestirmeyi düşünüyorumsa...?
    Festival 01-04 temmuz arası bakarsın o zamana kadar satmaz motoru hem satarsa bile artçı olarak al gel Süleyman abiyi yada tek çık gel Geçen ben çıktım Eskişehire kadar gezip gelmek için o kadar keyif aldımki az kalsın Ankaraya gidiyodum svrihisar yakınlarından döndüm (akşam oluyordu)
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  15. #2495

    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    Van Başkale (Şimdilik)
    Motosikleti
    Ne alacağıma karar vereyim hemen...:(
    yok arkadaş kimsenin buluşası yok anlaşılan camiadan bir kişimi çıktı yahu

  16. #2496

    Üyelik
    06 Haziran 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Bisan/Lifan Roadstar 250cc
    zinciri gerdirmek veya gevşetmek için tekerin büyük somununu gevşettikten sonra mafsaldaki küçük somunları gevşetip veya sıkıladığımızda tekerimi ilri geri mi yapıyo onların tam olarak fonksiyonları ne acaba ayardamı yardımcı oluyo bide onları ayarlayamasak teker çap olurmu biraz gerdirmek istiyorumda gevşek çünkü yardımcı olursanız sevinirim

  17. #2497

    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    Van Başkale (Şimdilik)
    Motosikleti
    Ne alacağıma karar vereyim hemen...:(
    Alıntı avşaroğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zinciri gerdirmek veya gevşetmek için tekerin büyük somununu gevşettikten sonra mafsaldaki küçük somunları gevşetip veya sıkıladığımızda tekerimi ilri geri mi yapıyo onların tam olarak fonksiyonları ne acaba ayardamı yardımcı oluyo bide onları ayarlayamasak teker çap olurmu biraz gerdirmek istiyorumda gevşek çünkü yardımcı olursanız sevinirim
    Hemşo eğer zincirin fazla gevşek deyilse zincir tarafında arka teker somununa denk gelen yerde ayar vidası var onu sıkarak boşluk alabilirsin ama ilk defa yapıyorsan uğraşma ustana git birkaç seferde sana öğretir.Çok sıkarsan tuhaf sesler geliyor sonra anlamazsan zarar verir.Ayrıca boşluk fazlaysa arka tekeri gevşetip ayarlaman lazım ki onuda yönünü ayarlaman lazım arka dişli ile zincirin aynı yönde olması için.
    Kolay gelsin hemşerim Pınarbaşı mı?

  18. #2498

    Üyelik
    06 Haziran 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Bisan/Lifan Roadstar 250cc
    evet abi pınarbaşılıyım.tekeri gevşettim arka somunlarıda gevşettim gerginliğini ayarladım sonra tekerle beraber somunları tekrar sıkıladım ses varmı diyede kontrol ettim yoktu umarım yapmışımdır

  19. #2499

    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    Van Başkale (Şimdilik)
    Motosikleti
    Ne alacağıma karar vereyim hemen...:(
    Alıntı avşaroğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet abi pınarbaşılıyım.tekeri gevşettim arka somunlarıda gevşettim gerginliğini ayarladım sonra tekerle beraber somunları tekrar sıkıladım ses varmı diyede kontrol ettim yoktu umarım yapmışımdır
    Ses zaten motordan gelir. Gergin bir metal sesi hissedersin kullanırken hassan ayarlar içinde arka tekerin zincir tarafında vida var onunla ayarlarsın Avşaroğlu

  20. #2500
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Arkadaşlar benim motorun zincirinden aşırı ses geliyor.Zincir ne çok gergin nede az gergin gayet iyi,yağıda iyi.Zincir dönerken bir yerede sürtmüyor.Fakat giderken aşırı bir ses var.Çata Çata Çata gibi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler