Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
06 Haziran 2013, 00:27
#7001
arslan26 adlı üyeden alıntı
sagolun arkadaslar su an 12500 km de, yaginida en son 10850 km de degisti diye not almisim, motoru haliyle uzun yol yuksek devirde kullandigim zamanlar oldu buda etken oldu sanirim dogrusunu soylemem gerekirse tekrar drift almaya deger bence
neydi peki yağa ?gerçekden enteresan 2 bin bile olmamış daha ince yağayla uzun süre kulanmışınızdır sıcaklarda yada rodajında çok yüklenmişinizdir bu km de böğle bir sorun çıkarması garip geliyor.. uzun yolda bende devirli kulanıyırom zaten 5. vitesde 8 bin devride geçmiyor motor ki 130larda böğle 110 da felan 7 bin felan hatta daha az devir olur bide bahsettiğiniz durumda ateşlemede bir sorun varmış gibi geldi bana bujiyi aküyü ve ateşleme kablolarını kontrol etmekde fayda var..
Reklamlar
-
06 Haziran 2013, 00:34
#7002
yagdan demir capaklari ciktigina gore ne olmus olabilirki yani capak nerden cikabilir 2000 km de 200 ml civari yag eksiltiyordu ben motoru fazla sikistirmaktan kaynakli diye dusundum. bence motoru toplatip bir an once elden cikarmak
-
06 Haziran 2013, 00:53
#7003
arslan26 adlı üyeden alıntı
yagdan demir capaklari ciktigina gore ne olmus olabilirki yani capak nerden cikabilir 2000 km de 200 ml civari yag eksiltiyordu ben motoru fazla sikistirmaktan kaynakli diye dusundum. bence motoru toplatip bir an once elden cikarmak
yağa veya benzine sert yapılı bir pislik gelmişse olur.. koyarken pis bir hüni kulanmışsa bile olabilir neyse üstad tekrar geçmiş olsun ben hiç 2 bin km aynı yağ kulanmadım eksiltiyormu ölçmedimde eksiltmiyor diye biliyordum ara sıra bakıyorum nereye koymuşsam orda duruyor ama ölçmeden yorum yapamam tabi.. geçmiş olsun 2011 model sanırım motor 2 yılda 12 bin çokda değil aslında ama..
-
06 Haziran 2013, 01:20
#7004
hepinize tesekkur ederim arkadaslar motora ozen gostermek gerek kim ne derse desin uzun sureli fazla yuklenmiceksin tabi bu benim kanaatim
-
06 Haziran 2013, 02:44
#7005
arslan26 adlı üyeden alıntı
hepinize tesekkur ederim arkadaslar motora ozen gostermek gerek kim ne derse desin uzun sureli fazla yuklenmiceksin tabi bu benim kanaatim
Kullandığınız yağın markası ve derecesi neydi
Birde 400 lira tutmaması lazım ya başka motorcuları da bi gez parçaları kendin al piston sekman gömlek hepsi 100 lirayı geçmez işçilik fazla istemiş galiba. Bende eski motoruma piston sekman gömlek sübap filan komple rektefe yaptırmıştım 50 lira parçalara 70 lirada işçiliğe vermiştim. 20w40 castrol kullanıyodum sonradan öğrendim ki bu yağ castrolün en dandik ve en ucuz yağıymış
---------- Post added at 01:44 ---------- Previous post was at 01:16 ----------
Arkadaşlar bugün bi sorun farkettim garantiden düzelttirebilir miyiz?
Arka stop ışığının yarısı bi yanıyor bi yanmıyor (4 sıra led var sanırım ilk sırada sıkıntı yok 2-3-4. sıralar sıkıntılı). Söndüğünde üstüne vurunca düzeliyor. Plaka ışığı da bazen pır pır yapıyor ona da vurunca düzeliyor. Sizde de var mı bu sorunlar?
98' Honda CBR600 F3 Repsol
07' Fz6 Fazer -> 08' Cbr600 RR -> 98' Cbr600 F3
-
06 Haziran 2013, 02:56
#7006
Ziya10 adlı üyeden alıntı
Kullandığınız yağın markası ve derecesi neydi
Birde 400 lira tutmaması lazım ya başka motorcuları da bi gez parçaları kendin al piston sekman gömlek hepsi 100 lirayı geçmez işçilik fazla istemiş galiba. Bende eski motoruma piston sekman gömlek sübap filan komple rektefe yaptırmıştım 50 lira parçalara 70 lirada işçiliğe vermiştim. 20w40 castrol kullanıyodum sonradan öğrendim ki bu yağ castrolün en dandik ve en ucuz yağıymış
---------- Post added at 01:44 ---------- Previous post was at 01:16 ----------
Arkadaşlar bugün bi sorun farkettim garantiden düzelttirebilir miyiz?
Arka stop ışığının yarısı bi yanıyor bi yanmıyor (4 sıra led var sanırım ilk sırada sıkıntı yok 2-3-4. sıralar sıkıntılı). Söndüğünde üstüne vurunca düzeliyor. Plaka ışığı da bazen pır pır yapıyor ona da vurunca düzeliyor. Sizde de var mı bu sorunlar?
bende yok ama garantiden değiştirceksen önce mondialin fabrikasını ara direk servise gidersen bu garanti kapsamaz der servisleri biliyonuz malum..
-
06 Haziran 2013, 10:28
#7007
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Hele sükür Toto motor selesi görücek 2 seneden beri
Wolf gider aga sana.
Koydum totoşu
Sele biraz yüksek gibi geldi ayağım yere tam basmıyor 1.73 boyum
Genel olaraktan iyi
Peşin parayınan 2.700 liraya bıraktı
Kırmızı rengi daha hoş ama camulukların yarısı siyah yarısı kırmızı
Favori rengim gri
-
06 Haziran 2013, 13:08
#7008
Ziya10 adlı üyeden alıntı
Kullandığınız yağın markası ve derecesi neydi
Birde 400 lira tutmaması lazım ya başka motorcuları da bi gez parçaları kendin al piston sekman gömlek hepsi 100 lirayı geçmez işçilik fazla istemiş galiba. Bende eski motoruma piston sekman gömlek sübap filan komple rektefe yaptırmıştım 50 lira parçalara 70 lirada işçiliğe vermiştim. 20w40 castrol kullanıyodum sonradan öğrendim ki bu yağ castrolün en dandik ve en ucuz yağıymış
---------- Post added at 01:44 ---------- Previous post was at 01:16 ----------
Arkadaşlar bugün bi sorun farkettim garantiden düzelttirebilir miyiz?
Arka stop ışığının yarısı bi yanıyor bi yanmıyor (4 sıra led var sanırım ilk sırada sıkıntı yok 2-3-4. sıralar sıkıntılı). Söndüğünde üstüne vurunca düzeliyor. Plaka ışığı da bazen pır pır yapıyor ona da vurunca düzeliyor. Sizde de var mı bu sorunlar?
castrol 15w 40 yağ koymuştum 10850 km deki yağ değişiminde, bu km den önceki değişimleri seriste yapıldığı için bilmiyorum daha doğrusu ilgi göstermediğim için pek hatırlamıyorum, değişecek parçalar ise krank grubu piston sekman gömlek vs. Neyse sabah ustaya uğrayabildim motordan çıkan yağı saklamış bana gösterdi. Yağı beraber döktük tasın dibinde hatrı sayılır derecede demir tozu yada çapak tortusu çökmüştü. Karar verdim yaptırmaya toplam net 350 tl ye son pazarlığı yaptık pazarlığa yeni buji subap ve horozlarıda dahil ettik. İyimi ettik kötümü ettik bilmiyorum bakalım gönül rahatlığıyla binebilecekmiyiz bundan sonra, bazen keşke paraya kıyıp yeni drift alsamıydım demeden edemiyorum en azından kafam rahat olurdu. İşin ucuda hep paraya dayanıyor işte yoksa gönülde ne aslanlar yatıyorda
-
06 Haziran 2013, 13:14
#7009
hmm 0 mı almıştın bide keşke 3 bine kadar ipleseydin sonra iplemeseydin.. :D
-
06 Haziran 2013, 13:22
#7010
sifir aldim garanti dolana kadarda servisten degisti yagi, daha once arka teker bilya dagitti cikan rulman kalitesiz plastik toz kapakliydi, ondan oncede on tekerdeki km telini ceviren disli sikisip kaldi icin o da degisti komple
-
06 Haziran 2013, 13:29
#7011
ala ala.. 8 ay oldu dediğin hiç bir sorunu yaşamadım hatta sorun yaşamadım hiç sadece başta alışana kadar debriyaj balatasını bitirdim yenisini taktırdım bukadar sorun yaşamışsan niye drift diyosun ki hala..ybr ye paran yoksa wolf al aynı dayanıklılıkda motor biraz daha tipsiz..
-
06 Haziran 2013, 14:48
#7012
Yağ değişiminde alttaki tapa vazifesini gören tapanın ucundaki mıknatıs rodaj döneminde demir tozlarını toplar.Her yağ değişiminde o tapanın ucunu kontrol edip parçacık varsa temizlemenizi öneririm.
-
06 Haziran 2013, 15:44
#7013
-
06 Haziran 2013, 15:48
#7014
O sıkıntı herkeste var.Başına gelince herşeyi öğreniyosun.En etkili öğrenme yöntemi yaşayarak öğrenmek.
-
06 Haziran 2013, 16:07
#7015
Yüksek devirde 3 viteste giderken gaz kolunu bıraktığımda çat çat çat ses geliyor egsozdan ilk zamanlarda buda olmuyodu sebebi ne olabilirki
-
06 Haziran 2013, 17:06
#7016
-
06 Haziran 2013, 17:15
#7017
Ziya10 adlı üyeden alıntı
Ateşleme düzensiz veya karışım iyi değil. Bujiyi değiştir hava yakıt ayarını yaptır düzelir o egzoz patlatma sesleri
---------- Post added at 16:06 ---------- Previous post was at 16:00 ----------
Arkadaşlar bugün plakamı da çıkarttım
10 AZ 994
Motor: 2600 TL
Ruhsat: 155,5 TL
Sigorta: 80 TL + 10 TL (Dosya parası) + 20 TL (Hava parası)
Plaka: 15 TL
Bana bu motorun toplam maliyeti 2880 olmuş oldu
Birde 50 lira motorlu taşıtlar vergisi yatcak 1 ay içinde
öncelikle hayırlı olsun benim fatura daha kesilemedi sigortayı nerede yaptırdınız ben izmirde oturuyorum sizin yapıtrdığınız sigortacıya sigorta yapabilirmiyim yoksa kendi şehirimde bi sigortacıya gitmemmi lazım birde bu motorlu taşıtlar vergisi sanırım temmuzdan önce alanları kapsıyor deyilmi
-
06 Haziran 2013, 17:16
#7018
Yeni buji takmama rağmen bu egsozdaki patlama sesleri bende de var. Kısa saplı bir tornavida ile servis karbüratör üzerinde bir ayar yaptı (vida karbüratörün altında), o ayardan sonra şu an motor 100 km hızı geçmiyor, çok yakıyor, 200 km yol gitsem motor alev gibi olsada gazı bırakınca stop ediyor. Tüm bunların dermanı bu karışım ayarı mıdır? Nasıl çözebiliriz.
-
06 Haziran 2013, 20:47
#7019
utkan35 adlı üyeden alıntı
öncelikle hayırlı olsun benim fatura daha kesilemedi sigortayı nerede yaptırdınız ben izmirde oturuyorum sizin yapıtrdığınız sigortacıya sigorta yapabilirmiyim yoksa kendi şehirimde bi sigortacıya gitmemmi lazım birde bu motorlu taşıtlar vergisi sanırım temmuzdan önce alanları kapsıyor deyilmi
Güneş sigortaya yaptırdım. İzmir'de oturduğunuz ve motorunuz İzmir plaka olacağı için nereye giderseniz gidin fiyat değişmiycektir büyük şehirlerde biraz pahalı oluyor. Bizim burda tüm sigortaların toplu bulunduğu bir yer var orda hepsine sordum en uygun fiyatı verene yaptırdım Vergi konusu dediğiniz gibi temmuzdan önce aldığım için ocak vergisini de ödiycem.
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Yeni buji takmama rağmen bu egsozdaki patlama sesleri bende de var. Kısa saplı bir tornavida ile servis karbüratör üzerinde bir ayar yaptı (vida karbüratörün altında), o ayardan sonra şu an motor 100 km hızı geçmiyor, çok yakıyor, 200 km yol gitsem motor alev gibi olsada gazı bırakınca stop ediyor. Tüm bunların dermanı bu karışım ayarı mıdır? Nasıl çözebiliriz.
Al eline tornavidayı o vidayı sağa sola çevirerek motorun sesini dinle motorun sesinin en güzel olduğu saat gibi çalıştığı yerde bırak Bunda hava ayarı var mı bilmiyorum daha kurcalamadım, eski motorumda 2 vida vardı biri hava biri yakıt. Usta kurcaladığında egzoz patlatırsa kendim motorun sesini dinleyerek ayar yapıyordum saat gibi çalışıyordu.
98' Honda CBR600 F3 Repsol
07' Fz6 Fazer -> 08' Cbr600 RR -> 98' Cbr600 F3
-
06 Haziran 2013, 21:59
#7020
4 gundur motorumda bir ses var gidiyorum gazı bırakıyorum tak tak diye bir ses deli olcam dinleye dinleye hafif de titreşim olmaya başladı normalde benim motorumda titreşim felan yoktur en son gecen hafta periyodik bakımı vardı 4.5 bakımı (4.5 diyorum cunku ben rodajda rodajı iyi olsun diye çok gittim 500 ordan kalma) zinciri felan gergisi iyidi bide bakıyım dedim on numara gergisi taş gibi ön krenaj mı şumu bumu derken motoru orta sehbaya aldım gazı verdim bi bırakdım zıncır yaylanıyorki nasıl bazen duz gidi bazen zıplıyor resmen o dereceki motor sallanıyor nerdeyse orda tabi bir servise sövdüm sonra gergisini yapsamda bu yaylanmayı bir türlü önleyemedim en son iki tarafınında somonlarını deneye deneye ayarladım eşit sıkın demişlerdi bana bir tur sağdan bir tur soldaki somundan diye kuliyen yalan şuan on numara oldu sizede tavsiye orta sehbaya alıp motoru 1 e takın ve zinciri seyredin bir anormalik var mı diye sonra biraz gaz verip deneyin yoksa sorun yok varsa 10 dk nizi ayırıp ayar yapın derim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Yeni buji takmama rağmen bu egsozdaki patlama sesleri bende de var. Kısa saplı bir tornavida ile servis karbüratör üzerinde bir ayar yaptı (vida karbüratörün altında), o ayardan sonra şu an motor 100 km hızı geçmiyor, çok yakıyor, 200 km yol gitsem motor alev gibi olsada gazı bırakınca stop ediyor. Tüm bunların dermanı bu karışım ayarı mıdır? Nasıl çözebiliriz.
var elbet ama karışık ve sağlam bir usta bulman lazım yok kendim yapcam dersen onuda yapabilirsin tabi egzosda patlama sesleri varsa hava ayarını fazla açmış demekdir otur kendin ayarla usta orta sehbaya al motoru once egzosda hava ayarn fazla olduğu için biraz kapa egzosda patırtı varsa hava ayarın çok açık kapat demekdir yok eğer motor boğulur ve gri siyah v.b bi duman atarsa ayarı aç demek bu ikisi uç nokta ayarları daha sonrası minik hareketlerle sesin patlamanın en düzenli olduğu aralığı bulmak..o ayarı nasıl bozdun hayret.. bide arkadaşlar servislere ustalara çok güvenmeyinadamlar bu işin piri ayarını bılmem neyı zaten umursamaz yapıyorlar ama bazılarıda kasten sorun çıkarsın diye birşeylerini değiştiriyorlar sonuçta adamlar sorunlu motorlardan para kazanıyor o yüzden biraz motor konusunda araştırmanızı ve biraz motordan anlamanızı tavsiye ediyorum bu motor sorun çıkartıcak bir motor değil kolay kolay..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)