windyi kaça aldınızı
hocam açıkcası sizin motorun hızını ben anlayamadım. sizinle aynı motoru kullananlar 70-75-80 görmek için kıçını yırtıyorlar bu nasıl bir tezat
ayrıca benim tay 5.65kw MFH den güçlü ben düz yolda en fazla 80 diyebiliyorum. Eğimli yolda hiç denemedim. Bu hızları eğimli yolda yapmış olabilirmisiniz? Kilonuz kaç?
bugün windy i denedim . son hızını merak ettim. gps te 86 km yazıyordu . ibresinde 100 yazıyordu . cubla arasında fazla fark yok 16 km oynuyor topu topu .
ben benim cubla bugün düzde 110nu gördüm benim ibrede hata yok gpslede ölçtük çeşitli otomobillerlede ama o hızda hiç güven vermiyordu nedense zevk meselesi windy tekrardan hayırlı olsun ama 16km için vergi+yakıttan vazgeçilirmi orasını bilmiyorum...
yakıt konusunda windy cup ile aynı. litreye 50 km gidiyor.tabi 55 km hızı geçmez isen. hız olayında ise cub a göre güven veriyor 80 km hızda. egzos u hafiften geldik yakıtı daha tasarruflu kullanıyor.
Arkadaşlar, bende mh drift var. motor büyük geliyor, onu satıp cup motor almayı düşünüyorum.
Bu mondial 100 sfs cup, yeni cıktı. Almaya değer mi yoksa mh drift ile devam edeyim mi?
Mh drift 1 litre 30km civarı gidiyor. Sizin cuplar ne kadar gidiyor 1 litre ile?
100 sfs nasıldır? teknik özelliklerini aşağıda
Değerli yorumlarınızı eksik etmeyin.
1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
2. Silindir Hacmi (cm³) : 97
3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 50.00x49.50
4. Sıkıştırma Oranı : 8.5 ± 0.1 : 1
5. Max. Tork : 6.4 Nm at 5500 min-1
6. Max. Güç : 4.4 kw at 8000 min-1
7. Max. Hız (km/h) : 80
8. Rölanti : 1500 ± 100 min-1
9. Şanzıman : Yarı Otomatik / 4 vites
10. İlk Vites Oranı : 2.833
11. Son Vites Oranı : 0.958
12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı
13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma
14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası
15. Ateşleme Tipi : CDI
16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka
17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Disk / Kampana
18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile
19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50 - 17 / 2.75 - 17
20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 4.2 ± 0.1
21. Ağırlık (Kg) : 97± 3
22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 150
23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1900x700x1080
24. Dingil Mesafesi (mm) : 1250
cup u zorlamaZ isen litreye 50 km gider ama zorlarsan içer örnek istersen honda inova var şehir içinde 100 km de 2 litre yakarken uzun yolda 3 litre yakıyor. bendeki cup mondial ukh spor kullanım da litreye 43 km gitti. normal kullanım da litreye 50 km götürüyor. yeni model sfs de aynıdır hemen hemen. ama drift 40 götürmesi lazım. bi hava ayarı yaptır. boy kilo kaç
1.80 boy 91 kilo, cup motorun ustunde biraz fazla durabilirim ama bu yeni sfs toplu duruyor.
drifti yeni aldım sayılır 1200km de.
drift kullanıcıları baslıgında da sormuştum, cub az yakar, hafiftir, kullanımı kolaydır ama drift kadar rahat değildir, basarsın gitmez cevabı aldım.
Antalya da şehir içinde kullanıyorum, hız yapılamıyor zaten trafik belirli saatlerde iyice sıkışıyor. drift ile kalıyorum öylece, debriyajda elde, soğudum driftten
bunun birde yazı var, kışın trafik böyle ise yazları daha da aşırı olur.
bana akıl verin lütfen, canım çok sıkkın bu konuda drifti yeni aldım zaten vitesli kullanmamıştım daha önceden.
cub motor da kullanmadım, alınca yine aynı şey olmasından endişe ediyorum.
drifti almadan önce motordan ne istediğimi gerçekten bilmiyormuşum.
şimdi biliyorum, küçük olsun, rahat olsun, trafik ışığında uzayan 50-100-200metre kuyrukta rahatça aralardan ilerleyeyim, az yaksın, iyi olmayan yollara boşuna vergi vermeyeyim.
debriyaj, gaz, sıkışan trafik, derken iyice keyifsiz olmaya başladı drift.
antalyanın yolları benim bugüne kadar gördüğüm en iyi yoldur herhalde. turistik bir il olduğu için mi bilmiyorum gayet düzgün hatta antalya alanya arasındaki yol sıfır asfalt kaymak gibi. iki sene antalyada yaşadım oradan biliyorum. cup motor 90-100 kilo arası senin motor 120 civarı olması lazım. cup 6-7 hp iken seninki 13 hp ben olsam değişmezdim düşük hızlarda 5-6 bin devri geçmediğin zaman gaz kolunuda yavaş yavaş çevirirsen gazı yedire yedire senin drift te cup tan en fazla 200-300 gr fazla yakar tabi tahminim. debriyaj vites olayınıda zamanla alışırsın bence ani karar verme. drifti arama sonrada birde
Şehir içi yollar yıllardır aynı, yerli yersiz çukurlar, bilmem ne kapakları, tümsek veya çukur yamalar. Senin dediğin yollar büyük çevre yolları, güzel, fakat şehrin merkezindeyim, gideceğim yerler belli.
Böyle bir şehre az bile, yeni yol yapıyorlar, bir ay sonra gider çalışması başlamış, bilmem ne hat döşeniyor.
Motorum iyi gidiyor, 6 bin devri geçirtmiyorum, benim canımı sıkan trafik ve hiçe sayılma 2 vites 40km gidiyor 3 atıyorum rahatlıyor, oda ne aracın biri önüme fırlayıveriyor, ışıklarda dediğim gibi hareket ettiremiyorum, inadına geçebileceğimiz arayı kapatan sürücüler var.
Şunu da ekliyeyim, motor yığılmasın diye vites düşürürken verdiğim aragaz bile zahmetli gelmeye başladı.
Yorum için çok teşekkür, dediğim gibi bende pişman olur muyum evresindeyim, bu böyle şu söyle tavsiyelere çok ihtiyacım var.
sen scooter düşün bence o zaman vites deiştirmek sıkıntı ise ;) cup kesinlkile bi drift kadar uzamaz gücü belli torku belli. kıvraklık ta sana bağlı. kendimden örnek vereyim ybr ile motor kullanmaya başladım ben antalya da virajlarda yatamıyordum bile bir gün arkadaşın asya marka cg sine artçı olarak bindim bir viraj girşi vardı arabalrın arasından makas atışı vardı donuma yapacaktım. sonradan bu dandik lastikli çinli ile yapıyorsa bende yaparım gibisinden başladı her şey. şimdiki motorumda cg üzerinde adi lastik var ama yazın kuru yerde virajlarda orta ayaklığı sürttürüyordum. şehir içinde arabaların arasından bisikletliler geçemezken. Paket servisçiler cesaret edemezken ben sıfıra sıfır geçiyorum. alışma süreci bence seninki
Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur. Yıkmak, yaralamak için eleştirmek, aciz ve beceriksiz insanların işidir.
http://yu-mu.blogspot.com/2012/12/fotograflar.html
Vitesinde değilim ben, uzamasında da değilim. o debriyaj yok mu o işte sorunum, akmasını geçtim damlamayan trafik sorunum ve yakıt.
gaza geliyorum basıyorum ama tehlikeli, bu trafikte. cub motor ideal gibi. ben sana özel mesaj atayım.
Arkadaşlar görüşlerinizi bekliyorum, yardımcı olun bana lütfen.
Herkes orda bi dursun bakalım beyler Ben geldim
bende motoru ilk aldıgım zamanlar bi driftci takas önermişti kabul etmemiştim hocam...
1. Mondialin en iyi cubu 100mfhdır... ve üretimini durdurdu.
2. 2013ten sonra ondan daha güçsüz olan ve dandik olan sfsyi üretti
3. Benim cubla daha bugün 120km yol gittim 10-12 lira yaktı
4. hız olarakda kilit gaz 100-110 arası gittim hızım gps ilede aynı çıktı otomobillerilede hata yok ibrede
5. Hız sizi aldatmasın benim kilo 59 boy 168 yani hem hafifim hemde boy kısa oldugu için rüzgar kesmiyor fazla
6. Cub tüm motorlardan rahattır debriyaj derdi yok
7. bugün 3 defa cbr600rr kalkışta 3. vitese kadar aldım çünkü gaz açsa tekere gelir bizde öyle dert yok
8. Aşırı seridir cub motorlar kullanmasını bilirsen hızda yapar...
9. Ne yazıkki sizin boy ve kilo oranınız bi cuba göre çok yüksek..
10. En fazla 70 yaparsınız yakıtı biraz fazla harcarsınız..
11. Size önerim 2.el mfh bulursanız alın mondialin diğer cublarına bulaşmayın....
12. Piyasadaki en iyi en seri cub 100mfh dır..... (100cc bazında)
13. Saygılar
13. Saygılar
yazıyı aynen aktarıyorum . linkide aşagıda
Uzun yol olarak Ankara-Bolu (200 km’lik yol, gidiş ablamla birlikte 2 kişi, dönüş yalnız başıma) ve Ankara-Amasra (350 km) seferlerim oldu Yukarıda bahsettiğim 3 lt/100 km yakıt sarfiyatını işte bu uzun yollarda gördüm
linkide bu http://www.deretepe.net/faydali-bilg...nova-inceleme/
cup motorlar şehiriçinde az yakar buna kimsenin bir şey dediği yok . ama şehirdışında cup, süratle gidebilmek için daha çok gaz açacaksın daha çok devir vereceksin. sonuç yakıt israfı. ayrıca ınova da tel jant +ince lastikler kullanılmış buna rağmen yakıtı bu şekilde yakıyor. benimde mondial ukh var oda litreye 50 km götürüyor ama uzun yolda 40 a iniyor .uzun yolda motor redlıne modunda gittiği için fazla yakıyor . sonuç itibariyle cuplar şehirçi motorudur. uzun yola gelmiyor .
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:04 ----------
şehirçi kalabalıksa cub al ozaman . debriyajlı motor kalabalık trafikte tat vermemeye başlar. sen sfs al ozaman ,alırken arka hatta ön jantı 18 attır. motor altında kaybolmasın.
cg motor kullandınız mı arkadaşlar, pişman olmayayım sonra.
cevaplar için teşekkür.
Cg ye hiç bulaşma benim arkadaşda 200cclik olanı var daha bugün 450 lira parça aldık çok yakar çok kaçar sonuç musalla taşı
Bide cub motor kullanmayanlar mümkünse yorum yapmasın ve boyunuz 170 den uzun kilonuzda 60 dan fazla ise gene motorda sorun aramayın...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)