Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda VT600C Shadow VLX

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    arigato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2005
    Şehir
    karşıyaka izmir
    Motosikleti
    Honda Shadow 600 VLX
    Honda VT600C Shadow VLX ile ilgili bilgiler genelde bölük pörçük ya da forum kurallarından uzak olduğu için başlıklar kapatılmış. Bu eksikliği gidermek adına bir adım atayım dedim. Shadow vlx severler, deneyimlerinizi, görüşlerinizi ve düzeltmelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Teşekkürler

    TEKNİK ÖZELLİKLER:
    Model: 1999 ve üstü
    Motor: 583cc, Tek egzantrikli(SOHC), Su soğutmalı, 4 zamanlı, 52°V-twin, silindir başına 3 süpap(2 emme, 1 egzoz)
    Bore x Stroke: 75 x 66 mm
    Sıkıştırma Oranı: 9.2 : 1
    Karbüratör: Diyafram tipi, tekli, 34mm CV
    Ateşleme: Elekrikli starter, Elektronik avanslı ateşleme, Silindir başına iki buji
    Transmisyon: Islak debriyaj, Geniş aralıklı* 4 vites
    Güç Aktarma: O-ring'li zincir
    Ön Süspansiyon: 32,7° açılı 39mm teleskopik çatal; 14.5 cm yol payı
    Arka Süspansiyon: 7 pozisyonlu yay ön yükü ayarlı tek amortisör; 8,9 cm yol payı
    Ön Fren: Çift pistonlu tek disk(296mm)
    Arka Fren: Kampana (160mm)
    Ön Lastik: 100/90-19
    Arka Lastik: 170/80-15
    Tekerlek Merkezleri Arası Mesafe(wheelbase): 160 cm
    Sele Yüksekliği: 650.2 mm
    Kuru(Yakıtsız) Ağırlık: 205 kg
    Yakıt Kapasitesi: 10,9 lt (3,41 lt'si rezervdir)
    Soğutma Sistemi: Soğutma fanlı aluminyum radyatör, su soğutma, aynı zamanda silindirler fin'li

    GÜÇ DEĞERLERİ:
    38.40 HP (28.0 kW))-> 6500 RPM'de ve 48.00 Nm-> 3500 RPM'de (www.bikez.com)
    40 HP (www.totalmotorcycle.com)
    54 HP 8500 rpm'de (www.motorcyclespecs.co.za)

    YAKIT TÜKETİM DEĞERLERİ:

    6-4.7lt / 100km (www.motorcyclecruiser.com) -> Bence yüksek

    Performans yakıtı ile benim tüketimim -> Ortalama 4.5 - 4.9 lt (şehir içi,şehir dışı ve yolculu karışık)

    Internet'te Shadow VLX ile ilgili birkaç inceleme ve yorum:
    http://laudeman.com/hondavlx/vlx_review.html
    http://www.motorcyclecruiser.com/roa...600/index.html
    http://www.motorcycle.com/specs/hond...lx/detail.html

    Yukarıdaki sitelere ek olarak benim yorumlarım:
    + Shadow VLX'in 4 vitese sahip olması, kendi segmentindeki motorlar arasında bir eksi gibi gözükse de, motorun düşük devirlerden yüksek devirlere dek kesintisiz yüksek torku sayesinde sıkıntı yaratmıyor. *"geniş oranlı/aralıklı" ya da "wide ratio" dedikleri olay bu demek. Yüksek viteslerde çok düşük devirlere düşseniz bile size lazım olacak ciddi tork değeri yakalayabiliyorsunuz. Benim motorumda, motor sıcakken, motor zorlanmadan, viteslerin değiştirildiği hızlar yaklaşık olarak şöyle:
    1'den 2'ye --> 40 km/h'de
    2'den 3'e --> 65 km/h'de
    3'den 4'e --> 90 km/h'de
    Ama tekrar ediyorum vites aralıkları geniş olduğu için bu hız değerlerinin artı-eksi toleransı fazla.

    + VLX'in açılımının "very low extreme"'den geldiği söyleniyor. Yani selesinin alçak oluşuna hitap ediyor. Hakikaten sele yüksekliğinin bu denli alçak oluşu verdiği güven hissi ve kolay kontrolü ile, kısa boy için de uygun bir seçim. Yeni başlayanlar için de güzel bir seçim. (600cc'lik motora başlangıç motoru dediğim için bazıları bana kızacak, ama benim de ilk motorum. Siz tekniğinizi geliştirdikçe o size yeni bir tarafını gösteriyor)

    + Gaz kolundaki en ufak oynamayı anında motorunuzda ivmelenme olarak hissediyorsunuz. Mesela arkadaşımın racing'ine bindiğimde güç hissetme aralığının daha da genişlemesinden dolayı kendi motorumda o hissettiğim ani tork artışının değerini anlamış oldum.

    + Hız kadranı mil/saat fakat, iç halkada küçük fontlarla km/h değeri yazıyor. Alıştıktan sonra sorun olmuyor. Hatta orjinalliği hoşunuza gidiyor. Uyarı lambaları olarak hararet, yağ, boş vites, uzun far ve sinyal lambaları mevcut. Malesef yakıt göstergesi yok. Fakat, tüketimi ile menzili doğru orantılı olduğundan -en fazla tüketim koşullarını düşünerek- depoyu doldurduktan sonra odometre'yi sıfırlayarak yaklaşık yakıt durumunu anlayabiliyorsunuz.

    + Hız olarak ben en fazla 145 km/h yaptım. Motor daha da ötesine izin vereceğini hissettirdi fakat rüzgardan kaynaklanan gidon titreşimi kontrol ve güven hissini biraz zorluyor. Motor titreşimi ve rüzgar rahatsız edici olmadan 110 km/h'ye çoook rahatça kadar çıkılabiliyor fakat bundan sonrasında rüzgar ciddi önemli bir faktör. Motorun nispeten hafifliği ve oturuş pozisyonunun rüzgara açıklığı rüzgardan çok etkilenmenize neden oluyor.

    + İnanın bana orjinal egzozlarıyla bile müthiş bir sesi var. Uzun yolda da kesinlikle baş ağrıtmıyor.

    + Virajlarda sizi üzmüyor, kontra viraj tekniği ile kolayca yatıyor.

    Şimdilik benim gibi yolun başında birinin deneyimleyebildikleri ve aklıma gelenler bunlar, yukarıda verdiğim linkler'den daha baska yorumlara da ulaşabilirsiniz. Bu arada tekrar tecrübeli ustalarımızdan fikirlerini paylaşmalarını rica ediyorum ki biz de birşeyler öğrenmeye devam edelim. Herkese selamlar sevgiler saygılar

    RESİMLER













    Bu da benim motorum: (Daha ekleyeceğim)



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Ağustos 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125+Kanuni Popcorn 90
    guzel resımler modifiye ihtiyaç var ama bıraz suslemek lazım anlıyacagın

  3. #3

    Üyelik
    01 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F (2005)

    yorum

    Arigatocum ben o bindigin racing in sahibi olarak diyorumki git 600cc honda (600rr) ya da yamahaya (R6)bin o torku bir daha yorumla onun dısında eline koluna saglık güzel olmus, bu arada bak arkadas ne demis, süs lazım :D:D:D:D anladın sen ;)

  4. #4
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şu modelin sıfırının satışı da yapılsa Türkiye'de... Güzel olurdu.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  5. #5
    Batis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Datça
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XTz 660 ZA - Kuba RX9
    VT 600 Shadow sahibi pek yok herhalde sitede.

  6. #6
    indian21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2012
    epey bi zamn gecmis paylasiminizdan ama ins hala forumdasinizdir. size bir soru sormak istiyorum bende sizin ilk motorumun vt 600 olmasini istiyorum ama orda belirtilmis olan 100km de 5l falan yakmasi kafami kariatirdi. sizin kullanimizla ilgili bir depo ile en fazla kac km gittiniz acaba.

  7. #7
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Selamlar,

    Umarım hala forumdasınızdır arkadaşlar, şu Shadow 600 topiclerini canlandıralım biraz

    Bende motorum 2000 model 5 vitesli Japon versiyonu var. Bildiğim kadarı ile ana depo 8 yedek 3 olmak üzere toplam 11 lt. yakıt deposu var makinenin.

    Şehir içinde 1 depo ile 200-210 km gidebiliyorum.

    Şehir dışında ise sadece ana depoyla (8 lt.) 214 km. gitmeyi başardım.

    Saygılarımla.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler