Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3341
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Jet 14
    Alıntı dmx07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yardımın için tekrardan tşkler birkaç gündür motoruma binmediğim için yapamadım ama akşam iççıkışı yapacağım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:55 ----------

    bide birşey soracağım 1. viteste giderken 7000 devire kadar zor hızlanıyor sanki birşey tutuyor,hızlanmasını engelliyor gibi sonradan biranda hızlanıyor. acabada normalmi böyle olması yada bir problemmi var motorumda ???

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:57 ----------

    kusura bakmayın bu motora yabancıyım biraz antalyada hiçbir arkadaşımdada yok gpr suyunu nereden kontrol edeceğim ???
    Alt devirlerde motor o kadarda atak değildir fakat benim motorum alt devirde adeta gitmiyor diyorsan alt devir ayarın yanlıştır karışım zengin olduğunda motoru boğar alt devirde. Bende de vardı bu problem alt devirim zengin üst devirim fakirdi sanırsam. Motor hiç bi şekilde gitmiyordu. Aşağıdaki PDFi okuyup sorun olmadığına karar verirsin. Unutma ki 6000devirin altında fazla atak değildir motor.

    Buradada karbüratör ayarıyla ilgili bir pdf var onu paylaşmak istedim. PDF için tıklayın

    Soğutma suyu genişleme haznesi deponun altındadır. Seleyi çıkart orada ki iki vidayı alyan ile sök birde deponun ucunda var. Depoyu yavaşça kaldır sağa doğru döndür aman dikkat benzin hortumuna Ön tarafta beyaz hazneyi göreceksin.

    Eğer kullanım klavuzun yoksa internetten indir bence. Faydalı oluyor.
    Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3342

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Kitağçığı indirdim müsait zamanda okuyacağım detaylı. motor gitmiyor derken birşey engelliyor tutuyor sanki motoru. sadece 1.viteste oluyor ama.

  3. #3343
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Arkadaşlar bu 2 zamanlı Derbi'lerin motoru bi zamandan sonra 2 zamanlı olduğu için rektifiye istiyormuş sanırım... tam bilmiyorum ama motor baya elden geçiyor sanırım. Bu işlemlerden sonra motordan eski performansın alınamayacağını savunanlar var, hem son hız hem hızlanma açısından, biraz aydınlatabilirmisiniz?
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  4. #3344
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı metci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu 2 zamanlı Derbi'lerin motoru bi zamandan sonra 2 zamanlı olduğu için rektifiye istiyormuş sanırım... tam bilmiyorum ama motor baya elden geçiyor sanırım. Bu işlemlerden sonra motordan eski performansın alınamayacağını savunanlar var, hem son hız hem hızlanma açısından, biraz aydınlatabilirmisiniz?
    Gerekirse motor kompresörü düşerse rektifiye gerekir durduk yere motor açılıp rektifiye veya birşey yapılmaz.Rektifiyede olduktan sonra motorun hacmi milim ölçüsünde büyüyeceği için aksine biraz daha güç eklenmiş olur çok cüzzi minik bir güçtür bu tahminim çeyrek beygir bile değildir.

    Eskisinden performansı daha iyi olur çünkü motor yenilenmiştir kompresör eskimişe oranla daha fazladır buda daha fazla güç ve performans demektir.Son hızını etkiler daha hızlı hızlanır biraz daha yüksek hızı artabilir (10-20 km/h gibi).

  5. #3345
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerekirse motor kompresörü düşerse rektifiye gerekir durduk yere motor açılıp rektifiye veya birşey yapılmaz.Rektifiyede olduktan sonra motorun hacmi milim ölçüsünde büyüyeceği için aksine biraz daha güç eklenmiş olur çok cüzzi minik bir güçtür bu tahminim çeyrek beygir bile değildir.

    Eskisinden performansı daha iyi olur çünkü motor yenilenmiştir kompresör eskimişe oranla daha fazladır buda daha fazla güç ve performans demektir.Son hızını etkiler daha hızlı hızlanır biraz daha yüksek hızı artabilir (10-20 km/h gibi).
    ben de tam aksini duymuştum, sadece bu derbi ile ilgili deği,2 zamanlı tüm motosikletlerle ilgili, birkaç bin km.den sonra çok birşey beklenmemesi gerektiği yönünde...
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  6. #3346
    jonturq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul / Beyoglu
    Motosikleti
    Cosa 200
    Bizde o sozleri soyleyen arkdaslara "halt etmisler" deriz
    First Day Of My Life

  7. #3347

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    arkadaşlar birde benzin göstergesi kaç lt benzin kaldığında yanıyor. önceki sayfalarda değişik değişik yorumlar yapılmış bir arkadaşımız 2lt kaldığında, diğer arkadaşımız 5lt kaldığında ve başka arkadaşımızda yandıktan sonra 100km gidiyor gibi ifadeler kullanmış yani biraz kafam karıştı. bilgilendirirseniz sevinirim.

  8. #3348
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Jet 14
    Bir kaç bin km ömrü olacaksa süs olarak duvara asalım motorları.
    Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS

  9. #3349
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı daparadoks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kaç bin km ömrü olacaksa süs olarak duvara asalım motorları.
    Duvara asmayacaksın, bana satacaktın ne çabuk unuttun
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  10. #3350
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Jet 14
    Alıntı metci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duvara asmayacaksın, bana satacaktın ne çabuk unuttun
    vana parça parça göndermek lazım :D satmayı düşünmüyorum ama
    Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS

  11. #3351
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı daparadoks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vana parça parça göndermek lazım :D satmayı düşünmüyorum ama
    ben gelir alırım oraya

    askerlik vs yok mu ib şey çıkar elbet
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  12. #3352
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı metci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de tam aksini duymuştum, sadece bu derbi ile ilgili deği,2 zamanlı tüm motosikletlerle ilgili, birkaç bin km.den sonra çok birşey beklenmemesi gerektiği yönünde...
    Düzgün yağ konulacak, yağı kontrol edilecek, otomatik yağlama yoksa benzine doğru oranda karıştırılacak yağ,

    kesinlikle en az 2-3 dakika motor ısıtılacak,(yazın ve kışın!)

    ilk bir dakika çalıştırmada jikleden dolayı yükselmiş rolantide veya minik bir gaz açılarak sabit tutularak motor ısıtılacak,

    Doğru buji takılacak!Yazın orjinal bujinin bir numara büyük (soğuk) olanı takılacak (hararet çok çıkıyorsa afrika sıcakları olduğu zaman)

    otomatik yağlanma varmı yokmu kontrol edilecek (yağ pompası yerinde kitapçıkta bahsedilen yerden ve egzosttan duman geldiğini görerek motor sıcaksa gaz verilince egzostlardan duman gözükmeyebilir yağ tam yandığı için)


    motor yığdırılmayacak (gazı kapatıp uzun süreli kompresör yapmak, yüksek devirdeyken alçak devire aynı viteste uzun süreli motorun devrinin düşmesini sağlamak)

    vites düşürürken yüksek devirlerden bir alt vitese geçilirken hafif ara gazı verilecek aynı zamanda şanzumanıda korur, ekstra yağlanma yapar, motor biraz daha soğuk çalışır,

    uzun süreli aynı devirde gidilirse rampa çıkar gibi (yüksek devirlerde) sabit viteste bir iki dakikayı geçerse debriyaja basılıp ara gazı verilip tekrar devam edilecek (karterde kalan yağ yukarı çekilir çok yüksek devirde segman ve gömlek arasında yağ tutunması az olur ara gazıyla yağ+benzin tekrar fazla yağlanma ve soğuma yapar)

    ara gazları çok yüksek devirde olmayacak

    ...sonra 4 zamanlılar onu çok kıskanacak )

    Bunlara dikkat edilirse motor ömrü uzun olur performansını uzun süre korur.

  13. #3353
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzgün yağ konulacak, yağı kontrol edilecek, otomatik yağlama yoksa benzine doğru oranda karıştırılacak yağ,

    kesinlikle en az 2-3 dakika motor ısıtılacak,(yazın ve kışın!)

    ilk bir dakika çalıştırmada jikleden dolayı yükselmiş rolantide veya minik bir gaz açılarak sabit tutularak motor ısıtılacak,

    Doğru buji takılacak!Yazın orjinal bujinin bir numara büyük (soğuk) olanı takılacak (hararet çok çıkıyorsa afrika sıcakları olduğu zaman)

    otomatik yağlanma varmı yokmu kontrol edilecek (yağ pompası yerinde kitapçıkta bahsedilen yerden ve egzosttan duman geldiğini görerek motor sıcaksa gaz verilince egzostlardan duman gözükmeyebilir yağ tam yandığı için)


    motor yığdırılmayacak (gazı kapatıp uzun süreli kompresör yapmak, yüksek devirdeyken alçak devire aynı viteste uzun süreli motorun devrinin düşmesini sağlamak)

    vites düşürürken yüksek devirlerden bir alt vitese geçilirken hafif ara gazı verilecek aynı zamanda şanzumanıda korur, ekstra yağlanma yapar, motor biraz daha soğuk çalışır,

    uzun süreli aynı devirde gidilirse rampa çıkar gibi (yüksek devirlerde) sabit viteste bir iki dakikayı geçerse debriyaja basılıp ara gazı verilip tekrar devam edilecek (karterde kalan yağ yukarı çekilir çok yüksek devirde segman ve gömlek arasında yağ tutunması az olur ara gazıyla yağ+benzin tekrar fazla yağlanma ve soğuma yapar)

    ara gazları çok yüksek devirde olmayacak

    ...sonra 4 zamanlılar onu çok kıskanacak )

    Bunlara dikkat edilirse motor ömrü uzun olur performansını uzun süre korur.

    Arşivlik bilgiler cidden, çok teşekkürler...
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  14. #3354

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    arkadaşlar benzin ışığı ile ilgili soruma cvp verecek kimse yokmu ????

  15. #3355
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Jet 14
    Alıntı dmx07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar benzin ışığı ile ilgili soruma cvp verecek kimse yokmu ????
    kullanım klavuzunda yazana göre yedek depo yani 3lt kalınca benzin ışığı yanıyor. Bence pek kullanışlı değil yedeğe düşmeden benzin alıyorum depo kapağını açıp bakmak en sağlıklısı
    Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS

  16. #3356
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Şu içimdeki 2 zamanlı DERBI alma isteğini ne yapsam bastıramıyorum
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  17. #3357
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    12 litre benzin deposu 2 litrede rezerve yazıyor 2 litre kalınca yanıyor olmasın?

    Benzin musluğunda rezerve varmı?

  18. #3358
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Jet 14
    13litere depo 2 litre yedek. Işıkta yedeğe düşünce yanıyor. 3 litre diye kalmış aklımda. benzin musluğu en dipte haliyle deponun sağ tarafında altta kalan bi bölüm var orası yedek oluyor yada rezerve ne dersen artık. Benim anladığım kadaıyla böyle yanlışım varsa affola.
    Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS

  19. #3359
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    arkadaşlar aranızda kawasaki ninja 250r ya da hyosung gt250r kullanan varsa derbi ile karşılaştırıp "hızlanma" konusunda kıyaslayabilir mi? hangisi daha iyi hızlanır? benim için son sürat değil de hızlanma önemli...
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  20. #3360

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Alıntı metci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar aranızda kawasaki ninja 250r ya da hyosung gt250r kullanan varsa derbi ile karşılaştırıp "hızlanma" konusunda kıyaslayabilir mi? hangisi daha iyi hızlanır? benim için son sürat değil de hızlanma önemli...
    kendi düşüncem ninja ikisinide geçer hyo ile gpr kafa kafaya gidiyor diye duymuştum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler