Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1501

    Üyelik
    16 Eylül 2010
    Motosikleti
    rx king 135
    beyler rx king mz i gecer dmi ve daha atak 0-100 arası hızlanma 4,5 sn ;)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1502

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    125 mg - 301 Mz
    Selamlar olsun size motorsever güzel kardeşlerim. Mz portalı açılmış ama ben şimdi bakıyorum yazık bana şu anda 250 kt motorum war kullandığım fakat başlı başına MZ hastasıyım Mz 301 supersport kanuni aldm geçenlerde ölü halde bir kaç gün önce dağıtmaya başladım herparçasını özenle söküp temizleyip komple bakımını ayarını yapıp güzelleştirip kız gibi yapacam inş. dağıtmadan önceki fotoğraflarını çektim yaptıktan sonrada çekip sizlere sunarım.
    · [B]Pirlik, saçın sakalın ağarması ile elde edilmez. İblisten daha ihtiyar kim var?[/B]

  3. #1503

    Üyelik
    02 Ekim 2010
    Şehir
    yozgat
    Motosikleti
    mz251etz
    slm senın ıstedıgın motor bendekının aynısı ama ruhsatı yok vardıda bulamadım kayboldu cok az bıde masrafı var ıstersen araya bılırsın cok uygun da fıyatı

  4. #1504
    Burakxy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym XS125K
    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MZ biraz keyif işidir arkadaş.Ya motordan anlayacaksın ya da yanında sağlam bir motosikletin daha olacak.Öğrenciyim demişsin,1500 e kymco ck,titan,ybr gibi bir sürü motosiklet bulursun.Lafımı dinle onlara bak.Dua edersin bana.
    Anlı şanlı makine demişsin orası doğru.Abuk subuk çıkartmalarıyla,komik dizaynlarıyla eski motorların yanında şekilsizlik sembolu gibi duruyor yeni aletler.Güç desen MZ 2010 hyosung dan hızlı kalkar.Sağlamdır ki 20 yıllık alman mz ler ortalıkta dolaşıyor hala.
    Ama şimdi mz i aldın ya,diyorsun ki temiz çıkmazsa yaptırırım.Ciğeri sağlam değilse mz ZATEN ALINMAZ.Toplaması derttir.Ki daha hangi sene imali onu bile bilmiyorsun.Parça bakacaksın,onu getirteceksin sonra başka bir yerinden sorun çıkartacak.Yağlaması tıkanmış olacak yağlama yapmayacak,fazla yakacak.Karbüratör ayarı tutturamayacak,konjektör kaçak yapacak vs.Bir de bakmışsın ki astarı daha pahalıya gelmiş.
    Öyle her zaman binmem deme başka aracın yoksa illa biniyorsun büyük kolaylıktır.Elinin altında başka bir motorun varsa garajında duran MZ in keyfini daha iyi bilirsin.

    Senin istediğin motorun online linki varsa at buraya inceleyelim,gördüklerimizi söyler yorumlarız.
    Keşke sahibindendeki linki kalsaydı, ama ben aldım diye kapattı, motorsiklet 91 model daha önce defalarca gördüm ama bugün basbayağı inceledim,Dış görünüşünde orjinalliği bozacak hiçbir aksesuar yok boyası temiz dışardan gayet orjinal bir makine, içi derseniz ufak bir tur attık ortaköy-sarıyer arası sesi gayet tatmin edici arkadaki olarak vibrasyon söyledikleri kadar da rahatsız etmedi, elektrik derdini sordum 2000 model Mz'lerin sistemiyle değiştirdiğini başımı ağrıtmayacağını söyledi...Çekişi,gidişi beni etkiledi, şimdi tek korkum ki sahibi de beni korkuttu Mz kullanmayı öğrenmek kazasız belasız atlatmat nasip olur iyişallah

  5. #1505
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    MZ herşeyiyle keyif veren mühendisliği güzel bir motosiklet ama üretimi maalesef devam etmediği için şu an temiz bir makinesini bulmak gerçekten zor.Şunu demek istiyorum:MZ tutkunuz varsa ,uğraşırım,anlar ve de yaparım diyorsanız alın .Hayır sorunsuz istediğim zaman binmek isterim,işte kullanacağım gibi gerekçelerle almanızı tavsiye etmem.Üzülebilirsiniz...Dikkat edersen cevaplayan arkadaşların çoğunun MZ leri var ama bu durum biraz gönül işi olmuş durumda.Astarı yüzünü geçsede uğraşıyoruz bir şekilde.Ne hikmetse gücümüzü üzmüyoruzda Çünkü bindiğimizde herşey geride kalıveriyor.

  6. #1506
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Alıntı Burakxy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke sahibindendeki linki kalsaydı, ama ben aldım diye kapattı, motorsiklet 91 model daha önce defalarca gördüm ama bugün basbayağı inceledim,Dış görünüşünde orjinalliği bozacak hiçbir aksesuar yok boyası temiz dışardan gayet orjinal bir makine, içi derseniz ufak bir tur attık ortaköy-sarıyer arası sesi gayet tatmin edici arkadaki olarak vibrasyon söyledikleri kadar da rahatsız etmedi, elektrik derdini sordum 2000 model Mz'lerin sistemiyle değiştirdiğini başımı ağrıtmayacağını söyledi...Çekişi,gidişi beni etkiledi, şimdi tek korkum ki sahibi de beni korkuttu Mz kullanmayı öğrenmek kazasız belasız atlatmat nasip olur iyişallah
    Eski almanlar konjektörü bozabiliyor.Yeni sporstarlar aslında almanlara göre dandik fakat parçası olduğu için bazı tesisatını aksamını vs. değiştirmek mantıksız değil.

    Arkadaşım madem kafaya koymuşsun herhalde bunların iki zamanlı motor olduğunu biliyorsundur.Temiz bir iki zamanlı motor kolay kolay sorun çıkarmaz aslında;yeter ki yağını eklemeyi ihmal etme.İyi bir marka 2T motor yağı kullan.MZ lerin kendi yağ karıştırma aparatı vardır ona yağ ekleyeceksin ve bunu düzenli olarak kontrol edeceksin.Bu arada bir tıkanıklık yapabilir;ben o yüzden full depoya yarım kapak atmayı ihmal etmezdim;biraz fazla duman atabilir bu yüzden endişelendirmesin.Ayrıca zincir yağlama haznesi çalışır durumdaysa buna da yağ ekleyebilirsin.Bunlar MZ in diğer iki zamanlılara göre büyük kolaylıklarıdır.
    İngiliz bir arkadaş gps ile ölçmüş;MZ 301 ETZ ler rüzgarsız düz yolda 153 km hıza ulaşabiliyor,25 de buna yakındır.MZ kolay şişmez ama sen yine de devamlı 100 üzeri hızlarda kullanma.Hem sakat hem çok düşük de olsa kitleme riski artar.Bir sorun olduğunda alp abi veya yukarda yazanlar gibi bilen insanlara danış.

    Ha bir de kullanmak demişsin.Motor kullanıyorsan zaten bu işte düşmek var o konuda rahat ol.MZ in tek farkı kalkışta,ara hızlanmalarda seridir biraz gazına hakim ol bir de kalkışta debriyajı işi kapana kadar yavaş bırakmaya dikkat et.Çok güzel motordur sen bakarsan o da sana bakar.
    Kolpa Adamları

  7. #1507

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    al kardesim al 6 yıldır mz 301 kullanıyorum cok memnunum valla cınlılere hıc benzemez ben motoruma 6 yılda sadece 160 tl masraf yaptım. abartmıyorum bu gercek. o masrafta debrıyaj balataları degıstı ve ateslemede bı sorun vardı onu yaptırdım. tabı gunluk temızlıgını ve bakımını hıc aksatmam ve motoru kesınlıkle uzmeden kullanırım hız sadece denemek amaclı yaptım o kadar kalan zamanlar 100 120 km yı gecmem. gordugum son hızda 163 km. duz ve ruzgarsız yolda. Yokus asagı denemedım durmaz fln kısacası bakarsan oda sana bakar masrafsız motor ıstıyorsan al derım tamam bıraz yakar ama yaktıgı helaldır. tabı alırken temızını almaya dıkkat et

  8. #1508

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    eveet .yeni aldığım mz yi söktüm .hani alttan blokların birleşim yerinden şannzuman yağını kaçırıyordu ya o nedenle söktüm . sökülmemiş kurcalanmamış bir makina arıyordum ama demekki kısmet değilmiş. neyse elimizden geliyor yapabiliyoruz sorun değil . gelelim yakaladığım montaj hatalarına . debriyaj balatasının bağlı olduğu somun gevşek çıktı sabahları marşa basınca kaçırıyordu demkki sebebi bu imiş . zincir dişlisinden tık tık tık diye bir ses geliyordu .dişli somunuda gevşek çıktı. dişlinin geçtiği keçe yırtılmış.ve en sinir olduğum şey.tamircilerin bu büyük somunları ,keski ve çekiç ile söküp takmaları. be adam madem bu somunu sökecek anahtarın yok ne demeye tamir dükkanı açtın. söküm işi ancak bitti parçaları yarın yıkama makinasında yıkattırıp montaj işine öyle başlayacağım . işin garibi bloklar arasında her hangi bir conta yok (sıvı conta sürülüp geçilmiş) acaba gerçekten böylemi ,yoksa montaj hatası mı

  9. #1509

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    olurmu oyle sey tabıkı conta olması lazım kesınlıkle montaj hatası su tamırcılerın bastan savma ıslerı benı cıldırtıyor. bnde 6 yıldan sonra motorumu sokmeye karar verdım krank bılyaları acayıp uğuldamaya basladı sırf ondan sebep koca motoru paramparca yapıcaz. bu arada motor hıc sokulmedı ılk defa acılıcak. icı bakalım ne durumda. ufak tefekte bıse olsa sorunlu olan tum parcalarını degıstırıcem ınsallah fazla bısey cıkmaz 100 150 lırayla yırtarız saglıcakla kalın mz cı dostlarım

  10. #1510
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı tolga9494 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler rx king mz i gecer dmi ve daha atak 0-100 arası hızlanma 4,5 sn ;)
    Rüyasında...

    Selam Mz ci kardeşlerim... Huzurlu ve mutlu binin motorlarınıza...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  11. #1511

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    blok işlemi tamam .montaj sırada bu forumda verilen montaj videoları çok işime yaradı. blok toplanırken şanzuman ile ilgili bir kaç pul eksik takılmış .onları tamamladım. yanlız büyük bir problemle karşılaştım.debriyaj balatası nın somunu daha önceden sıkılmadığı için debriyaj kaçırması nedeni ile krank milinin konik olan kısmı ve balatanın göbeği aşınmış. ben somunu sıktıkça balata setine geçen dişliyide sıkıyor . ve böylece ne kadar debriyaj yapsamda balata ayırmıyormuş hissi ortaya çıkıyor . kesin çözüm krank mili ve balata göbeğinin değişmesi ama maliyetli iş bu sorunu nasıl çözeceğim bilmiyorum ama bir şekilde balata setini 0.50 mm kadar yukarı çıkarmam gerekiyor .

  12. #1512
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Bu konuda bilgim yok concorde787 ama;normal yağlanan sıkı çelikten bir krankta bu derece aşınma olmaması gerekmezmi?Hele 0,5 mm kaydırma veya kaldırma gibi yan uygulama usüllerini yapmayın derim,olmadık işler çıkarabilir.Anlayabildiğim kadarı ile baskı göbeğinde bitiyor iş.Onu bulmaya çalışsan olacak gibi bu iş?..

  13. #1513
    borabuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul-yeşilköy
    Motosikleti
    transalp 700
    Mz ci arkadaşlarım motoru mu satmaya karar verdim henüz 2 yıl oldu ama alalı ama iş yoğunluğundan malesef pek binme şanşım olmıyo sahibinden com.da ilerleyen saatlerde çıkıcak ilan MZ bölümü sportstar 301 bölümünde Pilottan satılık olarak çıkacak siteden almak isteyen arkadaşa yardımcı olurum çünki gerçekten temiz bi motor iyi akşamlar herkese.

  14. #1514

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    bence sadece konik tarafını degıstırsen ıs hallolur dıye dusunuyorum konığin sıfır fıyatı 40 lıraydı yanlıs hatırlamıyorsam krankta o kadar buyuk bı asınma olcagını sanmıyorum.

  15. #1515

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    sorunumu çözdüm . şimdi motoru yeni almıştım ,daha kullanalı 300 km falan yapmışımdır .sıkıntım şuydu .motoru 1 vitese atınca debriyaj basılı durumda iken motor birden hareket edecek gibi oluyordu ,ama debriyaj basılı. sanki otomobile yarım debriyaj durumu vardır ya aynen öyle .3 vidalı kapağı açıp debriyaj ayarı yaptıysam bile sorunu çözememiştim . ben sorunu nasıl keşfettiğimi anlatayım . balata kısmını sökerken dikkatimi çeken balata somununu gevşek olması idi .birde somunu sökmek isteyen sözüm ona usta bozuntusu somunu keski çakiç yardımı ile bozmuş . neyse balatanın altındaki dişli yi söktüm . dişlinin önünde ve arkasında 2 adet çelik pul var .montaj videosunda bu pullar haricinde 1 adet daha büyük çelik bir pul var ama o pul çıkmadı .dişliyi takamdan sadece üstteki pulu taktım ve üzerine balatayı yerleştirip somunu güzelce sıktım .pul un boşta dönmesi gerekirken pul sıkıştı .bu da beni şüphelenderdi .halbuki pul boşta dönmesi gerekiyordu .defalarca montaj videosunu izlerken bir komparatör yardımı ile bir boşluğun kontrol edidiğini gördüm .ve buna göre incelemelerim sonucunda balata göbeğinin aşınıp aşağıya kaçtığını fark ettim tabii benden önceki tamirci balata somununu gevşek bırakarak bu sorunu çözmeye çalışmış. ben nasıl çözdüm.? hani şu mesafe ölçmek için kullandığımız şerit metreler var ya . onun geniş olanında bulup o koniğe göre bir parça yaptım. ve sonuç . mükemmel .şu anda pul boşta dönüyor. ama yoruldum bırakıp geldim .çalıştırma ve kontrol işi inşallah yarın. tabiii işlerim yoğun olmazsa.....

  16. #1516
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    selamlar herkese
    mz parça durumu nasıl
    eski almanımı daha yeni yerliyimi tercih edersiniz ?

    yerlinin almana göre fazladan bir sorunu var mı ?

  17. #1517

    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    97 mz251,2005 jinlun 150,2003 seyhan 251
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorunumu çözdüm . şimdi motoru yeni almıştım ,daha kullanalı 300 km falan yapmışımdır .sıkıntım şuydu .motoru 1 vitese atınca debriyaj basılı durumda iken motor birden hareket edecek gibi oluyordu ,ama debriyaj basılı. sanki otomobile yarım debriyaj durumu vardır ya aynen öyle .3 vidalı kapağı açıp debriyaj ayarı yaptıysam bile sorunu çözememiştim . ben sorunu nasıl keşfettiğimi anlatayım . balata kısmını sökerken dikkatimi çeken balata somununu gevşek olması idi .birde somunu sökmek isteyen sözüm ona usta bozuntusu somunu keski çakiç yardımı ile bozmuş . neyse balatanın altındaki dişli yi söktüm . dişlinin önünde ve arkasında 2 adet çelik pul var .montaj videosunda bu pullar haricinde 1 adet daha büyük çelik bir pul var ama o pul çıkmadı .dişliyi takamdan sadece üstteki pulu taktım ve üzerine balatayı yerleştirip somunu güzelce sıktım .pul un boşta dönmesi gerekirken pul sıkıştı .bu da beni şüphelenderdi .halbuki pul boşta dönmesi gerekiyordu .defalarca montaj videosunu izlerken bir komparatör yardımı ile bir boşluğun kontrol edidiğini gördüm .ve buna göre incelemelerim sonucunda balata göbeğinin aşınıp aşağıya kaçtığını fark ettim tabii benden önceki tamirci balata somununu gevşek bırakarak bu sorunu çözmeye çalışmış. ben nasıl çözdüm.? hani şu mesafe ölçmek için kullandığımız şerit metreler var ya . onun geniş olanında bulup o koniğe göre bir parça yaptım. ve sonuç . mükemmel .şu anda pul boşta dönüyor. ama yoruldum bırakıp geldim .çalıştırma ve kontrol işi inşallah yarın. tabiii işlerim yoğun olmazsa.....

    concorde kardeşim.paylaşımın çok güzel.benim mz dede aynı sorun var.1,vitese takınca hopluyo.senin tarif ettiğin şekilde bir bakıcam.yalnız sonucuda yazarsan çok sevinirim.saygılar.
    unutma herşey 1 saniye içinde olur.

  18. #1518
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar

  19. #1519
    forevermore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150 (2013 Kırmızı)
    süper video. Mz ya işte farkındaysanız motorun parçalarından kalite ve sağlamlık fışkırıyor. Zamanının efsanesi halen yollarda ;)
    Aptallık En Büyük Günahtır !

  20. #1520
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya

    mz debriyaj sıyırma problemi çözümü

    mz etz 251 in sıyıran ve yalama olan debriyaj iç koniği ve krankın tamiri

    sol yan kapaktaki yağ pompası sökülür,hortumları ve yağ teli dahil
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    debriyaj elle çıktı
    [IMG][/IMG]

    aşınan krank
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    aşınan debriyaj iç koniği
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    lazım olan parça : bir parça metre
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    metrenin montajı
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    debriyaj montajı
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    iyiki varsın sıvı conta
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    toplama işlemi
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    sonuç
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    buna benim baba 301
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:13 ----------

    yan kapağı sökerken marş pedalını sökmeyin
    önce vites kolunun aşağısındaki vidayı söküp yağı tamamen boşaltın
    "alt tahliye cıvatasından yağ boşalımı uzun sürüyo ve hepsi boşalmıyo"
    toplarken yağ pompasını sonra takın.
    sıvı conta bütün gözenekleri kapatıyo ,yağ kaçırma sıfır

    motor denendi çalışıyor.bakalım ne kadar idare edecek
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler