Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2321

    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    Bostancı
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400
    arkadaslar noluyo sitede kimsecikler kalmadı bu ise bi el atalım paylasım sitesi acılmıs paylasan yok.
    bilmeyenler icin K7 im var.benim daha once emc degismisti. gecen gunde sonunda debriyaj degisti.artık stop etme yok.artık abuk subuk sesler yok.artık rodeo yapmak yok.hersey guzel hos.ancak bi sikayetim gene kavrama ile ilgili.gaz verdikten sonra tepkime suresi cok gec. hemen almıyo.devir ancak 4000 e cıktıktan sonra guc tekerlleklere iletiliyor.buu acaba herkeste oluyomu yoksa benim motora has mı? bunu merak ettim.saygı sevgi. ha bisey de su:130 la gıderken titreme cok fazla 120 yi gecmekte dusunuyorum bu yuzden ee ben uzun yola gıdıcem bu yaz nasıl olacak bılmıyom.tkr saygı sevgi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2322

    Üyelik
    26 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    Suzuki AN 400 Burgman
    Alıntı çaylak motorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar noluyo sitede kimsecikler kalmadı bu ise bi el atalım paylasım sitesi acılmıs paylasan yok.
    bilmeyenler icin K7 im var.benim daha once emc degismisti. gecen gunde sonunda debriyaj degisti.artık stop etme yok.artık abuk subuk sesler yok.artık rodeo yapmak yok.hersey guzel hos.ancak bi sikayetim gene kavrama ile ilgili.gaz verdikten sonra tepkime suresi cok gec. hemen almıyo.devir ancak 4000 e cıktıktan sonra guc tekerlleklere iletiliyor.buu acaba herkeste oluyomu yoksa benim motora has mı? bunu merak ettim.saygı sevgi. ha bisey de su:130 la gıderken titreme cok fazla 120 yi gecmekte dusunuyorum bu yuzden ee ben uzun yola gıdıcem bu yaz nasıl olacak bılmıyom.tkr saygı sevgi.
    arkadaşım sanırım bizim motorların aktarma sisteminden kaynaklı tepki süresinin geç olması... zincirli motorlar tam tersine hemen tepki veriyor..

  3. #2323

    Üyelik
    20 Haziran 2007
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 K7
    Merhaba arkadaşlar, ben de bir K7 sahibiyim ve bir süredir burada yazılanları dikkatle takip ediyorum. Nisan sonunda aldım motoru ve daha 600 Km'de debriyaj sorununu yaşamaya başladım. Çok düşük süratlerde gaz verdiğinde titreme, ses, kalkışlarda sarsıntı, geç kavrama vb. bildiğiniz şeyler. Hemen götürdüm Göztepe Korlas servise ve garantiden değişimi için Suzuki Türkiye'ye başvuru yapıldı. Epey bir süre parçanın gelmesini bekledim. Bu arada yazışmalar falan epey bir sinirim bozuldu. Neyse sonunda parça geldi ve değiştirildi. İlk başlarda herşey yolunda gibiydi ancak sonra ufak ufak tekrarlamaya başladı sesler. Şu anda önceki gibi aşırı bir titreme ve ses yok ancak motor yine trafikte ya da rampada düşük süratlerdeyken gaz verdiğinde az da olsa ses yapmaya başladı. Yine çok rahatsız edici olmamakla birlikte kalkışta biraz geç kavrama yaptığını hissediyorum. Servise bildirdim, Selahattin usta gerekirse getir yine değişiriz dedi. Ama büyük ihtimalle değişip takılacak parça yine aynı parça olacak ve bu iş böyle nereye kadar gidecek. Gideceği son nokta motorun iadesi olacaktır ve ben bunu çok da istemiyorum. Yenisiyle değiştirin desem aynı sorunların tekrar etmeyeceğini kim söyleyebilir. Dediğim gibi şu anda sorun çok büyük olmadığı için önemsememeye çalışıyorum ama ilk başta da böyle ufak ufak başlamıştı, bir süre sonra yine aynısı mı olacak diye de endişelenmiyor değilim hani.

    Bu arada kalkışlarda genel olarak 2 tip ses geliyor, hafif zorlanmalarda ince bir ses, daha fazla zorlandığında ise bir arkadaşın çok güzel tarif ettiği gibi boğulan balina sesi gibi acayip sinir bozucu bir ses.

    Herneyse durum bundan ibaret. İsterseniz konunun ayrıntılı hikayesini Motosiklet Tutkusu isimli bloğumdan da okuyabilirsiniz.

  4. #2324
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    Alıntı haress adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 2. el aldım 2005 model ben aldığımda 5000km de şimdi 7000km de çok keyifli bi motor

    arkadaşlar burgman 400 ün bakımları hakkında bilgisi olan varmı k
    servis 6000 km de bir çağırıyor ama 6000km yi beklerken devamlı yağ kontrolu yapmanı öneririm. çünkü motorlarımız yağ eksiltiyorlar ve 6000km ye kadar konulan yağın neredeyse yarısı eksiliyor..

    kazasız belasız..

  5. #2325
    fantom76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul-üsküdar
    Motosikleti
    dragstar650 sport
    arkadaşlar acaba 50000 de 2004 bugman 650 alınırmı .fiyatı bayağı makul gibi ne dersiniz

  6. #2326

    Üyelik
    13 Haziran 2007
    5000 bakımı yapılmıştı şimdi kaç binde yaptırmam gerekiyor bu arada arkadaşlar motorumu bewerly 500 ile takas etmek istiyor bi arkadaş 2006 model ne dersiniz

  7. #2327

    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    Bostancı
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400

    zurnanın zırt dedigi yer ya da ole bisey!

    arkadaslar bugun basıma gelen bir olay:
    aksam 7 trafigi-yer:besiktas ıhlamurdan yıldıza cıkan arnavut kaldırımı meshur yokus.
    artcımla beraber yokustan cıkıyoruz.trafik feci oldugundan kacacak yerde olmadıgından devamlı dur kalk pozisyondayız.gaz veriyorum ama tepkıme cok gec beklıyo beklıyo beklıyo daha sonra zorlanarak kalkmaya calısıyo.hani acemiykende ole araba kullanırdık ya ole bısey ıste.ancak bu sefer acemı olan ben dııl 13 milyar verdigim motorum suzuki k7. surekli dur kalk yapıyoruz.inanılmaz bir debriyaj balatası yanma kokusuda bizle beraber gelıyor.tecrubelerımden bılıyorum o koku bızden gelıyo.yapıcak bısey yok dedım devam ettım gene dur kalk.yokusun ortasına geldik gelmedik(iskenderin ordayız) artcım motordan duman cıkıyo dıye bagırdı. dedım hemen ın.baktım o bıcım sıyah duman.ama yolun ortasındayım yokus dık kenara cekme sansı yok.mecburen calıstırdım kenara ole cektım.bıraz bekledım.sonra tkr denedim.calısıyo ama artcım mecburen yokusun tepesıne kadar yurudu.bende dur kalk yaparak tek kisi motorla yukarıya.ama motorumdan hıc bu kadar utanmamıstım sadece onu soliim.bu motor daha ne kadar rezil edecek bizi bilmiyorum.ne yapacagımı da bilmiyorum cok sıkıldım.lutfen birisi yureklere su serpecek o acıklamayı yapsın artık.

    hey unique yazılarını okudum.(blog) bence cok guzel yazmıssın.ozellıkle "Suzuki Burgman AN 400 K7 İlk İzlenimler, İlk Problemler" isimli yazın super bence buraya kopyala herkes okusun derim.

  8. #2328

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Suzuki AN400 Burgman K7
    Alıntı çaylak motorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar bugun basıma gelen bir olay:
    aksam 7 trafigi-yer:besiktas ıhlamurdan yıldıza cıkan arnavut kaldırımı meshur yokus.
    artcımla beraber yokustan cıkıyoruz.trafik feci oldugundan kacacak yerde olmadıgından devamlı dur kalk pozisyondayız.gaz veriyorum ama tepkıme cok gec beklıyo beklıyo beklıyo daha sonra zorlanarak kalkmaya calısıyo.hani acemiykende ole araba kullanırdık ya ole bısey ıste.ancak bu sefer acemı olan ben dııl 13 milyar verdigim motorum suzuki k7. surekli dur kalk yapıyoruz.inanılmaz bir debriyaj balatası yanma kokusuda bizle beraber gelıyor.tecrubelerımden bılıyorum o koku bızden gelıyo.yapıcak bısey yok dedım devam ettım gene dur kalk.yokusun ortasına geldik gelmedik(iskenderin ordayız) artcım motordan duman cıkıyo dıye bagırdı. dedım hemen ın.baktım o bıcım sıyah duman.ama yolun ortasındayım yokus dık kenara cekme sansı yok.mecburen calıstırdım kenara ole cektım.bıraz bekledım.sonra tkr denedim.calısıyo ama artcım mecburen yokusun tepesıne kadar yurudu.bende dur kalk yaparak tek kisi motorla yukarıya.ama motorumdan hıc bu kadar utanmamıstım sadece onu soliim.bu motor daha ne kadar rezil edecek bizi bilmiyorum.ne yapacagımı da bilmiyorum cok sıkıldım.lutfen birisi yureklere su serpecek o acıklamayı yapsın artık.

    hey unique yazılarını okudum.(blog) bence cok guzel yazmıssın.ozellıkle "Suzuki Burgman AN 400 K7 İlk İzlenimler, İlk Problemler" isimli yazın super bence buraya kopyala herkes okusun derim.
    Öncelikle geçmiş olsun
    Yeni yani modifiyeli olduğu söylenen parça takıldı mı?
    Yoksa bu sıkıntıyı yaşatan eski parça mı?

  9. #2329

    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    Bostancı
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400
    yeni parca takıldı,titreme ve balina sesi gitti.ama kavrama sorunu hala var kavrama doru yerde diil debriyaj asagıda kalıyo sanki motor torenle kalkıyo.bugun servise soledim normaldir falan dedi ama normal diil biliyorum.sen biraz daha kullan gerekırse yeniden parca degistiririz dediler.vala bu suzuki hepimizi kekliyo am turk insanı kuzudur nasılsa suzukiye biseyycik olmaz olan herzamanki gibi bize olacak.

    Alıntı fantom76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar acaba 50000 de 2004 bugman 650 alınırmı .fiyatı bayağı makul gibi ne dersiniz
    50000 km bana cok fazla geldi bence daha arastır derim kendi fikrim budur.

  10. #2330

    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Alıntı vedatarpacı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis 6000 km de bir çağırıyor ama 6000km yi beklerken devamlı yağ kontrolu yapmanı öneririm. çünkü motorlarımız yağ eksiltiyorlar ve 6000km ye kadar konulan yağın neredeyse yarısı eksiliyor..

    kazasız belasız..
    teşekkür ederim herkese kazasız belasız sürüşler

    motorun bujisini iridyum buji ile değiştirmek istiyorum bilgisi olan veya kullanan varsa bilgi verebilirmi şimdiden teşekkürler

  11. #2331
    eserkose - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 400 BURGMAN
    Alıntı çaylak motorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar bugun basıma gelen bir olay:
    aksam 7 trafigi-yer:besiktas ıhlamurdan yıldıza cıkan arnavut kaldırımı meshur yokus.
    artcımla beraber yokustan cıkıyoruz.trafik feci oldugundan kacacak yerde olmadıgından devamlı dur kalk pozisyondayız.gaz veriyorum ama tepkıme cok gec beklıyo beklıyo beklıyo daha sonra zorlanarak kalkmaya calısıyo.hani acemiykende ole araba kullanırdık ya ole bısey ıste.ancak bu sefer acemı olan ben dııl 13 milyar verdigim motorum suzuki k7. surekli dur kalk yapıyoruz.inanılmaz bir debriyaj balatası yanma kokusuda bizle beraber gelıyor.tecrubelerımden bılıyorum o koku bızden gelıyo.yapıcak bısey yok dedım devam ettım gene dur kalk.yokusun ortasına geldik gelmedik(iskenderin ordayız) artcım motordan duman cıkıyo dıye bagırdı. dedım hemen ın.baktım o bıcım sıyah duman.ama yolun ortasındayım yokus dık kenara cekme sansı yok.mecburen calıstırdım kenara ole cektım.bıraz bekledım.sonra tkr denedim.calısıyo ama artcım mecburen yokusun tepesıne kadar yurudu.bende dur kalk yaparak tek kisi motorla yukarıya.ama motorumdan hıc bu kadar utanmamıstım sadece onu soliim.bu motor daha ne kadar rezil edecek bizi bilmiyorum.ne yapacagımı da bilmiyorum cok sıkıldım.lutfen birisi yureklere su serpecek o acıklamayı yapsın artık.

    hey unique yazılarını okudum.(blog) bence cok guzel yazmıssın.ozellıkle "Suzuki Burgman AN 400 K7 İlk İzlenimler, İlk Problemler" isimli yazın super bence buraya kopyala herkes okusun derim.

    Valla çok geçmiş olsun, o kadar para verip böyle şeyler yaşamak insanı çıldırtır bence de.K7 yi o kadar öven arkadaşlar bu sorunuda çözsünler bakalım.Bence hemen alınmamalıydı biraz beklemek gerekirdi diye düşünüyorum.Tekrar çok geçmiş olsun umarım sorunun çözülür.
    The Winner Takes It All

  12. #2332
    erkanzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    Şehir
    Ekmek Kocaeli / Memleket Eskişehir
    Motosikleti
    versys650
    bende burgman almak istiyorum!?

  13. #2333

    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    Bostancı
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400
    evet bende zaten hemen almayı dusunmuyodum hatta 2.el burgman bakmaya baslamıstım ancak fuarda 13 milyara yeni burgmanı gorunce dayanamadım napiim normalde 16 milyarlık motor dedimki bu fırsat kacmaz.evet ucuza aldım o kesin ama cok acı cektim.yine de bir scooter icin oldukca yuksek performansa sahip onu soliim.

  14. #2334

    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Motosikleti
    Aprillia Caponord1000
    2004 -2005 K6 Kullandım , bu aralar x9 500, silverwing 400 ve K7 arasında kalmıştım, sayenizde K7 yi seçeneklerden çıkarttım teşekkürler arkadaşlar. 14 bin verip debriyajla ugraşamam.

  15. #2335

    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Acıbadem/kadıköy/İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda FJS 600 Silver Wing
    K7 'nin bu denli problem çıkardığını fazla duymadım. Umarım sadece parça hatasına dayanan bir problemdir. Burgman dan aldığın keyif dolu günler yakında başlayacaktır. Daha önceki modellerdeki motor ,uzunca bir müddet kullanılıp denendiği için çok fazla hatta hiç problem duymadım. Motordaki radikal değişiklikler ve aynı cc için daha fazla tork belkide yeterince denenmeden yollara çıkıldı. Bilmiyorum, en kısa zamanda sebeplerini sizlerden öğrenmiş oluruz. En iyi test sürüşü gerçek yollarda yapılanlardır.

  16. #2336
    eserkose - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SUZUKİ AN 400 BURGMAN
    Alıntı ViaBodrum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2004 -2005 K6 Kullandım , bu aralar x9 500, silverwing 400 ve K7 arasında kalmıştım, sayenizde K7 yi seçeneklerden çıkarttım teşekkürler arkadaşlar. 14 bin verip debriyajla ugraşamam.
    valla yüzde yüz katılıyorum sana
    The Winner Takes It All

  17. #2337

    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Acıbadem/kadıköy/İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda FJS 600 Silver Wing
    Eser , İstanbulda nerdesin ? Yakınlardaysan ,yakında olmanda farketmez aslında , gurup sürüş yapalım derim, diğer arkadaşlarda umarım katılırlar.. Yazlığa gitmeyen İstanbulda olanlar tabi

  18. #2338

    Üyelik
    20 Haziran 2007
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 K7
    Alıntı çaylak motorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hey unique yazılarını okudum.(blog) bence cok guzel yazmıssın.ozellıkle "Suzuki Burgman AN 400 K7 İlk İzlenimler, İlk Problemler" isimli yazın super bence buraya kopyala herkes okusun derim.
    Arkadaşlar ilgili yazıyı aşağıda bulabilirsiniz. Bu yazıda belirtilen sorunum daha sonra debriyaj değişimi ile çözüldü ve sonrasında bloğa bununla ilgili bir yazı daha eklemiştim. Ancak şimdi yeniden varyatörden ses gelmeye başladı. 0 motor için oldukça rahatsız edici sesler. Ayrıca zaman zaman geç kavrama ve titreme sorunları da eskisi kadar olmasa da yeniden kendini göstermeye başladı. P.tesi günü yeniden servise gidiyorum.

    Bu arada blogdaki diğer yazıları da bu adresten takip edebilirsiniz: http://motortutkusu.blogspot.com

    İşte çaylak motorcunun sözünü ettiği yazı:

    Suzuki Burgman AN 400 K7 İlk İzlenimler, İlk Problemler

    Bir önceki yazıdan da anlaşılabileceği gibi 30 Nisan 2007 tarihi itibarı ile 2007 model bir Burgman 400 sahibiyim. Daha bir ayını bile doldurmadı motor. Rodajı henüz tamamlanmadı. Şu anda 700 Km civarında. Haliyle çevremdeki pek çok kişi büyük bir merakla, motorun nasıl gittiği, performansının nasıl olduğu, kısaca motordan memnun olup olmadığım ile ilgili sorular soruyor. Yakın zamana kadar bu tip soruların tamamına oldukça pozitif yanıtlar veriyordum. Gerçekten de motorun performansı, ivmelenmesi bir maxi scooterdan beklediğimin oldukça ötesindeydi. Burgman'ın daha önceki modellerine sahip arkadaşlarımın yorumlarına göre 2007 model Burgman oldukça farklıydı. Tasarım ve donanım farkları zaten açıkça gözle görülebiliyor. Örneğin ön tekerlek ebadı 14 inch'e yükseltilmiş, gösterge paneline yol bilgisayarı eklenmiş, kasa neredeyse tamamen değişmiş ve daha spor, daha agresif bir görünüm kazanmış. Bunların dışında motorun performansını da etkileyen en önemli değişiklik motor hacminde gerçekleştirilmiş. Daha önceden 385 cc olan motor hacmi 2007 modellerde tam 400 cc'ye yükseltilmiş ve bu nedenle önceki modellerine oranla performansında da ciddi bir artış gerçekleştirilmiş. Kısaca özetlemek gerekirse, gerek tasarım, gerek performans, gerekse de konfor bakımından yeni Burgman'ın beklentilerimi fazlasıyla karşıladığını rahatlıkla söyleyebilirim.

    İlk Problemler

    Ancak yazının başında da belirttiğim gibi motorla ilgili ilk izlenimlerimi yakın zamana kadar son derece pozitif bir şekilde ifade ediyordum. Ta ki, ilk problemler kendini göstermeye başlayıncaya kadar.

    Motoru kullanmaya başladıktan bir süre sonra ara sıra kalkışlarda motordan bir ötme sesi gelmeye başladığını farkettim. Her zaman olmuyordu ve çok fazla rahatsız edici de değildi. O nedenle çok üzerinde durmadım. Ancak daha sonra ve özellikle geçen hafta sonu bu ses giderek şiddetlenmeye başladı. Kalkışlarda kavrama sorunu, aşırı titreme ve sarsıntı, ötme sesleri artık iyice sinir bozucu bir hale gelmeye başlamıştı. Bununla birlikte motoru teslim alırken bu konuda bilgilendirildiğim ve sorunun garanti kapsamında çözüleceğinden emin olduğum için, içim yine de bir nebze olsun rahattı.

    Geçen hafta Pazartesi günü, önce motoru satın aldığım ve bana her konuda yardımcı olan Kızıltoprak Korlas'tan Hüseyin Önder'e bildirdim durumu. O da Göztepe Korlas'ı arayacağını söyledi ve motoru oradaki servise götürüp durumu anlatmamı tavsiye etti. Doğruca Göztepe servise gittim ve durumu anlattım. Daha sonra yedek parça bölümüne gidip değişim için yeni debriyaj takımının ellerinde olup olmadığını sordum. Ellerinde olmadığını ancak gerekli belgeleri doldurduktan sonra garanti kapsamında değişim yapılması ve parça siparişi için başvuru yapılması gerektiğini söyledi. Bu arada gerekli belgeler dolduruldu ve debriyaj takımının garanti kapsamında değişimi ve Suzuki'ye parça siparişi için başvuru maili gönderildi. Buraya kadar hiçbir itirazla ya da sorunla karşılaşmadım. Parçanın ne zaman geleceğini sorduğumda, ellerinde varsa hemen gönderecekleri ve parça geldiğinde beni arayacakları belirtildi. Hafta içerisinde birkaç kez aradım ve parçanın halen gelmediğini ve bu konuda malesef yapacakları birşey olmadığını belirttiler. Çünkü Suzuki'nin de elinde yokmuş.

    İşte o saatten sonra beynimin hararet ibresi yavaş yavaş kırmızıya yaklaşmaya başladı. Dünyanın parasını verip sıfır motor almıştım ve yollarda sanki 80,000 Km'de motorla dolaşır gibi hissediyordum kendimi. Sarsıntı, ses, kavrama sorunu giderek sinirimi daha çok bozmaya ve beni motordan soğutmaya başlamıştı.

    Dün Suzuki Türkiye satış sonrası servis bölümünü aradım. Okan Bey ile görüştüm. O da Japonya'dan parça beklediklerini ve parçanın gelmesinin 10 günü bulabileceğini belirtti. Durumu anlattım, motordan soğuduğumu, artık kullanmak bile istemediğimi söyledim. Madem böyle bilinen bir sorun vardı, neden bu parçalar her an hazırda bekletilmiyordu. Japonya'da motorlar yeterince test edilmeden mi çıkıyordu fabrikadan. Madem bir üretim hatası vardı, neden halen ithal ediliyordu bu motorlar? Bunun gibi kafamdaki bir sürü soruyu sordum kendisine. Yaptığı açıklamalar şunlardı:

    Motorların fabrika çıkışlarında üretim hatası gibi bir durum söz konusu değildi. Sorunlar tamamen ülkelere ve kullanım koşullarına göre ortaya çıkıyordu. Yani aynı motor mesela Japonya'da ya da İngiltere'de hiç bir sorun çıkarmazken, Türkiye'deki trafik durumu, kullanım şartları, coğrafi özellikler vb. durumlardan dolayı sorun yaşanmasına neden olabiliyordu. Ellerindeki test motorunun aynı debriyaj sorununu 5,000 Km'den sonra çıkardığını ve sorunu çok iyi bildiklerini belirtti.

    Peki bu Burgman 400 K7'lerdeki debriyaj sorununa karşı alınan önlem neydi?

    Türkiye'deki 2007 model Burgman'larda yaşanan debriyaj sorunu Japonya'ya bildirilmiş ve Japonlar da konuyu derinlemesine incelemişler. İnceleme sonucunda balatanın ve debriyaj takımının modifiye edilmesine karar verilmiş ve özetle daha dayanıklı bir debriyaj takımı üretilmeye başlanmış. Dolayısı ile Türkiye'ye gelen Burgman'ların bir kısmında zaten bu modifiyeli takım doğrudan üretim aşamasında takılıyormuş. Ancak daha önceden takılmamış olanlar da, sorun ortaya çıktığında garanti kapsamında hemen değiştiriliyormuş. Okan Bey, şu anda yaşadığım sorundan dolayı motorun herhangi bir başka parçasının zarar görmediğini, sadece balatanın değil, çanak da dahil olmak üzere tüm debriyaj takımının komple değiştirileceğini, bu nedenle endişelenecek bir durum olmadığını belirterek beni biraz olsun rahatlatmaya çalıştı.

    Sonuç olarak ne kadar rahatladım bilemiyorum. Evet, gerek üretici, gerek ithalatçı, gerekse de dağıtıcı firmalar ürünlerinin arkasında duruyor ve sorunu çözmeye yönelik yapıcı adımlar atıyorlar. Ancak ben büyük bir heyecanla satın aldığım motorumu şu anda aynı heyecanla kullanamıyorum. Hatta kullanmak istemiyorum. Eğer sorun hemen çözülebilseydi belki bu kadar keyfim kaçmayacaktı. Ama malesef çözülemedi ve keyfim fena halde kaçmış durumda.

    Çinliler ve Japonlar

    Bundan önceki motorum bir Çinli'ydi. Asya Motor AS125T. Şimdi buradan birçok motosiklet sitelerinde, forumlarda Çinli'ler hakkında atıp tutan, Japonlar'ı yere göğe sığdıramayanlara bir çift sözüm olacak. Eğer yaşadığım bu sorunlar bir Çin malı motosikletin başına gelmiş olsaydı, Japon'cular bıyık altından gülerek, Çinli'lerle ilgili "haklı" önyargılarının ne kadar da yerinde olduğundan dem vuracaklardı. Oysa ben Çinli motorumu yaklaşık 2 sene kullandım ve hiçbir ciddi sorun da yaşamadım. Yaşadığım servis deneyimlerime dayanarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, eğer bu tür bir sorun ile karşılaşmış olsaydım bile, gerek ithalatçı firma gerekse de servisleri bu sorunu aynı yapıcı yaklaşımla çözme yoluna gideceklerdi. Belki de sorunu çok daha hızlı bir şekilde çözeceklerdi. Çünkü Çinli'lerle ilgili bir yedek parça sıkıntısı yaşandığını hiç duymadım.

    Niyetim ne Çinli'leri övmek ne de Japonlar'ı yermek. Tabii ki ortada tartışılamayacak kadar güçlü bazı gerçekler var. Japonlar'ın ve Çinli'lerin üretim kalitesini karşılaştırmak bile yersiz. Fiyatlar zaten ortada. Bir Çinli fiyatına Japon kalitesine sahip olmak tabii ki imkansız. Burada karşılaştırılabilecek ve tartışılabilecek tek konu olsa olsa fiyat/kalite/performans oranlarıdır; başka bir deyişle ödenilen bedel karşılığında elde edilen değerin oranıdır. Bu açıdan bakıldığında Çinli'lerin, ödenen bedel karşılığında ortaya çıkardıkları değer hiç de öyle küçümsenebilecek bir değer değil. Dünya çapındaki başarılarının altında yatan gerçek de bu değil mi zaten. Yoksa, ödenilen para az dahi olsa, kimse parasını çöpe atmak istemez sanırım.

    İşte zurnanın zırt dediği nokta da burası zaten. Eğer bu sorunları size bir Çinli yaşatsaydı, belki çok üzerinde durmaz, en kısa yoldan sorunu çözmeye çalışırdınız ve büyük bir ihtimalle de çok kısa sürede çözerdiniz. Ama bunu bir Japon yaşattığında durup iki kere, üç kere, hatta beş kere düşünürsünüz. Düşündüğünüz şeyse çok basittir: Elde ettiğiniz değere oranla hatırı sayılır bir bedel ödemişsinizdir ve motorla ilgili yaşadığınız her türlü deneyimi bu bedel ile ilişkilendirirsiniz. Eğer kalitesinden ve performansından memnunsanız, ne kadar doğru bir karar verdiğinizi düşünürsünüz. Bu güzel bir duygudur. Yok eğer bazı memnuniyetsizlikler baş göstermeye başlarsa, bu kez bir hata yapıp yapmadığınızı düşünmeye başlarsınız ki, işte bu hiç de hoş bir duygu değildir.

    Birer tüketici olarak hepimiz çoğunlukla kendimizi "iyi" hissetmek için bir şeyler satın alırız. Bu bir dondurma da olabilir, bir motosiklet de. Amaç her zaman iyi hissetmektir. Eğer iyi hissetmiyorsak, biryerlerde birşeyler yanlış demektir. Yapılması gereken bu yanlışın bir an önce bulunup düzeltilmesidir. Çok geç olmadan.

  19. #2339

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN 650 K7
    Arkadaşlar herkese selamlar, siteye yeni kayıt oldum (bilgilerimi tanışma bölümünde bulabilirsiniz), ben de bir AN 400 (2004) kullanıcısıyım ve şu günlerde motoru 650 ile değiştirmeyi düşünüyorum, aramızda 400 den 650 ye geçmiş olan arkadaşlar var ise onların fikirlerini ve deneyimlerini almak isterim, şehir içi, şehir dışı avantaj, dezavantaj vs.

    şimdiden yardımlarınız için teşekkürler...

    kazasız ve belasız sürüşler dilerim....

  20. #2340
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    Alıntı megamax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese selamlar, siteye yeni kayıt oldum (bilgilerimi tanışma bölümünde bulabilirsiniz), ben de bir AN 400 (2004) kullanıcısıyım ve şu günlerde motoru 650 ile değiştirmeyi düşünüyorum, aramızda 400 den 650 ye geçmiş olan arkadaşlar var ise onların fikirlerini ve deneyimlerini almak isterim, şehir içi, şehir dışı avantaj, dezavantaj vs.

    şimdiden yardımlarınız için teşekkürler...

    kazasız ve belasız sürüşler dilerim....
    arkadaşım öncelikle kazasız belasız sürüşler dilerim.. bende bir an400 kullanıcısıyım ve ziyadesiyle memnunum motorumdan..

    sorduğun için cevap yazma ihtiyacı duydum. arkadaş grubumda 650 kullanıcısı arkadaşlarım var ve müthiş zevk aldıklarını söylüyorlar.. bununla birlikte şehir içi kullanımının an400 e göre zor olduğundan ve yakıt sarfiyatının bariz farklı olduğundan bahsediyorlar..

    ama kendim kullanmadım.

    şimdiden hayırlı olsun.

    Alıntı Unique66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ilgili yazıyı aşağıda bulabilirsiniz. Bu yazıda belirtilen sorunum daha sonra debriyaj değişimi ile çözüldü ve sonrasında bloğa bununla ilgili bir yazı daha eklemiştim. Ancak şimdi yeniden varyatörden ses gelmeye başladı. 0 motor için oldukça rahatsız edici sesler. Ayrıca zaman zaman geç kavrama ve titreme sorunları da eskisi kadar olmasa da yeniden kendini göstermeye başladı. P.tesi günü yeniden servise gidiyorum.

    Bu arada blogdaki diğer yazıları da bu adresten takip edebilirsiniz: http://motortutkusu.blogspot.com

    İşte çaylak motorcunun sözünü ettiği yazı:

    Suzuki Burgman AN 400 K7 İlk İzlenimler, İlk Problemler

    Bir önceki yazıdan da anlaşılabileceği gibi 30 Nisan 2007 tarihi itibarı ile 2007 model bir Burgman 400 sahibiyim. Daha bir ayını bile doldurmadı motor. Rodajı henüz tamamlanmadı. Şu anda 700 Km civarında. Haliyle çevremdeki pek çok kişi büyük bir merakla, motorun nasıl gittiği, performansının nasıl olduğu, kısaca motordan memnun olup olmadığım ile ilgili sorular soruyor. Yakın zamana kadar bu tip soruların tamamına oldukça pozitif yanıtlar veriyordum. Gerçekten de motorun performansı, ivmelenmesi bir maxi scooterdan beklediğimin oldukça ötesindeydi. Burgman'ın daha önceki modellerine sahip arkadaşlarımın yorumlarına göre 2007 model Burgman oldukça farklıydı. Tasarım ve donanım farkları zaten açıkça gözle görülebiliyor. Örneğin ön tekerlek ebadı 14 inch'e yükseltilmiş, gösterge paneline yol bilgisayarı eklenmiş, kasa neredeyse tamamen değişmiş ve daha spor, daha agresif bir görünüm kazanmış. Bunların dışında motorun performansını da etkileyen en önemli değişiklik motor hacminde gerçekleştirilmiş. Daha önceden 385 cc olan motor hacmi 2007 modellerde tam 400 cc'ye yükseltilmiş ve bu nedenle önceki modellerine oranla performansında da ciddi bir artış gerçekleştirilmiş. Kısaca özetlemek gerekirse, gerek tasarım, gerek performans, gerekse de konfor bakımından yeni Burgman'ın beklentilerimi fazlasıyla karşıladığını rahatlıkla söyleyebilirim.

    İlk Problemler

    Ancak yazının başında da belirttiğim gibi motorla ilgili ilk izlenimlerimi yakın zamana kadar son derece pozitif bir şekilde ifade ediyordum. Ta ki, ilk problemler kendini göstermeye başlayıncaya kadar.

    Motoru teslim alırken Göztepe Korlas'tan Selahattin usta 2007 modellerin bir kısmının debriyaj takımında sorun yaşandığını, eğer bu tip bir sorun olursa hemen garantiden değiştirdiklerini belirtti. O anda, sıfır motoru teslim almanın heyecanı ile çok önemsemedim açıkçası. Motoru kullanmaya başladıktan bir süre sonra ara sıra kalkışlarda motordan bir ötme sesi gelmeye başladığını farkettim. Her zaman olmuyordu ve çok fazla rahatsız edici de değildi. O nedenle çok üzerinde durmadım. Ancak daha sonra ve özellikle geçen hafta sonu bu ses giderek şiddetlenmeye başladı. Kalkışlarda kavrama sorunu, aşırı titreme ve sarsıntı, ötme sesleri artık iyice sinir bozucu bir hale gelmeye başlamıştı. Bununla birlikte motoru teslim alırken bu konuda bilgilendirildiğim ve sorunun garanti kapsamında çözüleceğinden emin olduğum için, içim yine de bir nebze olsun rahattı.

    Geçen hafta Pazartesi günü, önce motoru satın aldığım ve bana her konuda yardımcı olan Kızıltoprak Korlas'tan Hüseyin Önder'e bildirdim durumu. O da Göztepe Korlas'ı arayacağını söyledi ve motoru oradaki servise götürüp durumu anlatmamı tavsiye etti. Doğruca Göztepe servise Selahattin ustaya gittim ve durumu anlattım. Selahattin ustanın yönlendirmesiyle yedek parça bölümüne gidip değişim için yeni debriyaj takımının ellerinde olup olmadığını sordum. Ellerinde olmadığını ancak gerekli belgeleri doldurduktan sonra garanti kapsamında değişim yapılması ve parça siparişi için başvuru yapılması gerektiğini söyledi. Bu arada Ertuğ Bey gerekli belgeleri doldurdu ve debriyaj takımının garanti kapsamında değişimi ve Suzuki'ye parça siparişi için başvuru mailini gönderdi. Buraya kadar hiçbir itirazla ya da sorunla karşılaşmadım. Parçanın ne zaman geleceğini sorduğumda, ellerinde varsa hemen göndereceklerini söyledi ve parça geldiğinde beni arayacaklarını belirtti. Hafta içerisinde birkaç kez aradım ve parçanın halen gelmediğini ve bu konuda malesef yapacakları birşey olmadığını belirttiler. Çünkü Suzuki'nin de elinde yokmuş.

    İşte o saatten sonra beynimin hararet ibresi yavaş yavaş kırmızıya yaklaşmaya başladı. Dünyanın parasını verip sıfır motor almıştım ve yollarda sanki 80,000 Km'de motorla dolaşır gibi hissediyordum kendimi. Sarsıntı, ses, kavrama sorunu giderek sinirimi daha çok bozmaya ve beni motordan soğutmaya başlamıştı.

    Dün Suzuki Türkiye satış sonrası servis bölümünü aradım. Okan Bey ile görüştüm. O da Japonya'dan parça beklediklerini ve parçanın gelmesinin 10 günü bulabileceğini belirtti. Durumu anlattım, motordan soğuduğumu, artık kullanmak bile istemediğimi söyledim. Madem böyle bilinen bir sorun vardı, neden bu parçalar her an hazırda bekletilmiyordu. Japonya'da motorlar yeterince test edilmeden mi çıkıyordu fabrikadan. Madem bir üretim hatası vardı, neden halen ithal ediliyordu bu motorlar? Bunun gibi kafamdaki bir sürü soruyu sordum kendisine. Yaptığı açıklamalar şunlardı:

    Motorların fabrika çıkışlarında üretim hatası gibi bir durum söz konusu değildi. Sorunlar tamamen ülkelere ve kullanım koşullarına göre ortaya çıkıyordu. Yani aynı motor mesela Japonya'da ya da İngiltere'de hiç bir sorun çıkarmazken, Türkiye'deki trafik durumu, kullanım şartları, coğrafi özellikler vb. durumlardan dolayı sorun yaşanmasına neden olabiliyordu. Ellerindeki test motorunun aynı debriyaj sorununu 5,000 Km'den sonra çıkardığını ve sorunu çok iyi bildiklerini belirtti.

    Peki bu Burgman 400 K7'lerdeki debriyaj sorununa karşı alınan önlem neydi?

    Türkiye'deki 2007 model Burgman'larda yaşanan debriyaj sorunu Japonya'ya bildirilmiş ve Japonlar da konuyu derinlemesine incelemişler. İnceleme sonucunda balatanın ve debriyaj takımının modifiye edilmesine karar verilmiş ve özetle daha dayanıklı bir debriyaj takımı üretilmeye başlanmış. Dolayısı ile Türkiye'ye gelen Burgman'ların bir kısmında zaten bu modifiyeli takım doğrudan üretim aşamasında takılıyormuş. Ancak daha önceden takılmamış olanlar da, sorun ortaya çıktığında garanti kapsamında hemen değiştiriliyormuş. Okan Bey, şu anda yaşadığım sorundan dolayı motorun herhangi bir başka parçasının zarar görmediğini, sadece balatanın değil, çanak da dahil olmak üzere tüm debriyaj takımının komple değiştirileceğini, bu nedenle endişelenecek bir durum olmadığını belirterek beni biraz olsun rahatlatmaya çalıştı.

    Sonuç olarak ne kadar rahatladım bilemiyorum. Evet, gerek üretici, gerek ithalatçı, gerekse de dağıtıcı firmalar ürünlerinin arkasında duruyor ve sorunu çözmeye yönelik yapıcı adımlar atıyorlar. Ancak ben büyük bir heyecanla satın aldığım motorumu şu anda aynı heyecanla kullanamıyorum. Hatta kullanmak istemiyorum. Eğer sorun hemen çözülebilseydi belki bu kadar keyfim kaçmayacaktı. Ama malesef çözülemedi ve keyfim fena halde kaçmış durumda.

    Çinliler ve Japonlar

    Bundan önceki motorum bir Çinli'ydi. Asya Motor AS125T. Şimdi buradan birçok motosiklet sitelerinde, forumlarda Çinli'ler hakkında atıp tutan, Japonlar'ı yere göğe sığdıramayanlara bir çift sözüm olacak. Eğer yaşadığım bu sorunlar bir Çin malı motosikletin başına gelmiş olsaydı, Japon'cular bıyık altından gülerek, Çinli'lerle ilgili "haklı" önyargılarının ne kadar da yerinde olduğundan dem vuracaklardı. Oysa ben Çinli motorumu yaklaşık 2 sene kullandım ve hiçbir ciddi sorun da yaşamadım. Yaşadığım servis deneyimlerime dayanarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, eğer bu tür bir sorun ile karşılaşmış olsaydım bile, gerek ithalatçı firma gerekse de servisleri bu sorunu aynı yapıcı yaklaşımla çözme yoluna gideceklerdi. Belki de sorunu çok daha hızlı bir şekilde çözeceklerdi. Çünkü Çinli'lerle ilgili bir yedek parça sıkıntısı yaşandığını hiç duymadım.

    Niyetim ne Çinli'leri övmek ne de Japonlar'ı yermek. Tabii ki ortada tartışılamayacak kadar güçlü bazı gerçekler var. Japonlar'ın ve Çinli'lerin üretim kalitesini karşılaştırmak bile yersiz. Fiyatlar zaten ortada. Bir Çinli fiyatına Japon kalitesine sahip olmak tabii ki imkansız. Burada karşılaştırılabilecek ve tartışılabilecek tek konu olsa olsa fiyat/kalite/performans oranlarıdır; başka bir deyişle ödenilen bedel karşılığında elde edilen değerin oranıdır. Bu açıdan bakıldığında Çinli'lerin, ödenen bedel karşılığında ortaya çıkardıkları değer hiç de öyle küçümsenebilecek bir değer değil. Dünya çapındaki başarılarının altında yatan gerçek de bu değil mi zaten. Yoksa, ödenilen para az dahi olsa, kimse parasını çöpe atmak istemez sanırım.

    İşte zurnanın zırt dediği nokta da burası zaten. Eğer bu sorunları size bir Çinli yaşatsaydı, belki çok üzerinde durmaz, en kısa yoldan sorunu çözmeye çalışırdınız ve büyük bir ihtimalle de çok kısa sürede çözerdiniz. Ama bunu bir Japon yaşattığında durup iki kere, üç kere, hatta beş kere düşünürsünüz. Düşündüğünüz şeyse çok basittir: Elde ettiğiniz değere oranla hatırı sayılır bir bedel ödemişsinizdir ve motorla ilgili yaşadığınız her türlü deneyimi bu bedel ile ilişkilendirirsiniz. Eğer kalitesinden ve performansından memnunsanız, ne kadar doğru bir karar verdiğinizi düşünürsünüz. Bu güzel bir duygudur. Yok eğer bazı memnuniyetsizlikler baş göstermeye başlarsa, bu kez bir hata yapıp yapmadığınızı düşünmeye başlarsınız ki, işte bu hiç de hoş bir duygu değildir.

    Birer tüketici olarak hepimiz çoğunlukla kendimizi "iyi" hissetmek için bir şeyler satın alırız. Bu bir dondurma da olabilir, bir motosiklet de. Amaç her zaman iyi hissetmektir. Eğer iyi hissetmiyorsak, biryerlerde birşeyler yanlış demektir. Yapılması gereken bu yanlışın bir an önce bulunup düzeltilmesidir. Çok geç olmadan.

    arkadaşım çok güzel ifade etmişsin umarım mutlu son olur..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler