Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #341
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    40° 56' 57sn N, 29° 06' 29sn E
    Motosikleti
    HyosunG GT 250 İsim : AraL
    dostum harika anlatmışsın ...
    anlatıma ve motora hasta oldum..koca sitedeki favori topicim oldu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #342
    bonzai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA SHADOW VT 750 C4
    evet viceroy, dediğin gibi motorsiklet tarzım değişmedi ama inan bana değişmeyen tek şey o değil .?.?.
    34 EID 02

  3. #343
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Kazasız,belasız kullanman dileğiyle tekrar hayırlı olsun. Lastik konusu sakat, uzun yol yapacaksan mutlaka tedbirini al.Doğru bir seçim. Benim hatam 2007 modellerin sonu (karburatörlü) 2008 yılı başlarında Ankara'da yanlış hatırlamıyorsam 13.000 ytl den satılırken ben acaba diyene kadar treni kaçırdım. sonrası tuzlu gelince aranızda olamadım. Bir gün tekrar inşallah.
    Teknik birikim ve paylaşımın yüksek olduğu bu topikte merak ettiğim birşey var! 2008 öncesi shadowlar enjeksiyonlu hale çevrilebiliyormu?Maliyeti tahmini nedir? Benim gv650 de karbüratörlü,s&t ithalatları enjeksiyonluymuş. Enjeksiyona takma sebebim Akdeniz gezisi başlıklı yazımdaki m800 intruderin 100 km de 5.5 litre yakması oldu. Benimki 5 litre yakıyor 150cc ve ağırlık farkına rağmen.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  4. #344
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    Su anda ortalama yakıt sarfiyatım 4.5 lt/100 km. tabi bu rakam yol durumu ve basmama bağlı olarak 0.5 lt artıyor yada eksilebiliyor.
    Diğer aynı kategorideki motorlarla mukayesesi nasıldır bilemem ama.

  5. #345
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    100 km de enjeksiyon sayesinde 1 litre tasarruf çok gezen için haftada-yılda nasıl farkeder.Düşününce önemi farkediliyor.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  6. #346
    bonzai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA SHADOW VT 750 C4
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazasız,belasız kullanman dileğiyle tekrar hayırlı olsun. Lastik konusu sakat, uzun yol yapacaksan mutlaka tedbirini al.Doğru bir seçim. Benim hatam 2007 modellerin sonu (karburatörlü) 2008 yılı başlarında Ankara'da yanlış hatırlamıyorsam 13.000 ytl den satılırken ben acaba diyene kadar treni kaçırdım. sonrası tuzlu gelince aranızda olamadım. Bir gün tekrar inşallah.
    Teknik birikim ve paylaşımın yüksek olduğu bu topikte merak ettiğim birşey var! 2008 öncesi shadowlar enjeksiyonlu hale çevrilebiliyormu?Maliyeti tahmini nedir? Benim gv650 de karbüratörlü,s&t ithalatları enjeksiyonluymuş. Enjeksiyona takma sebebim Akdeniz gezisi başlıklı yazımdaki m800 intruderin 100 km de 5.5 litre yakması oldu. Benimki 5 litre yakıyor 150cc ve ağırlık farkına rağmen.
    Cok sagolasin vıceroy, hepimiz inşallah kazasız belasız kullanırız...
    Gönül senide shadowlu görmek isterdi keşke ikinci el falan bişeyler düşünseydin ama seninkide fena bir cihaz, belki uzun zamandır biniyorsundur ama ben yeni duydum yada unutmuşum, hayırlı olsun güle güle kullan ...
    Senin şu enjeksiyon - karbüratör konusunda da yapılabiliyormu bilmiyorum ama yapılabiliyorsada bana soracak olursan sakın orjinalini bozma derim, fabrika çıkışıyla sonradan yapılma enjeksiyonlu iki motor arasında mutlaka verim farkı olacaktır yakıt tüketimi o yazılan veya tecrübe edilen rakkamlara inemeyecektir ve bu işi eğer çok çok iyi birine yaptırmazsan belki karbüratörlü halinden daha kötü bir performans bile alabilirsin, yapılan masrafta yanına kar kalır, yalnız bu sadece benim şahsi fikrim bu konuda herhangi bir tecrübem yok ...

    Bu arada Honda Türkiyeyi aradım ellerinde kullanım klavuzunun basılmış hali yokmuş ama maille pdf olarak gönderdiler, ihtiyacı olan varsa arasın yardımcı oluyorlar yada bende maille gönderebilirim.
    34 EID 02

  7. #347
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazasız,belasız kullanman dileğiyle tekrar hayırlı olsun. Lastik konusu sakat, uzun yol yapacaksan mutlaka tedbirini al.Doğru bir seçim. Benim hatam 2007 modellerin sonu (karburatörlü) 2008 yılı başlarında Ankara'da yanlış hatırlamıyorsam 13.000 ytl den satılırken ben acaba diyene kadar treni kaçırdım. sonrası tuzlu gelince aranızda olamadım. Bir gün tekrar inşallah.
    Teknik birikim ve paylaşımın yüksek olduğu bu topikte merak ettiğim birşey var! 2008 öncesi shadowlar enjeksiyonlu hale çevrilebiliyormu?Maliyeti tahmini nedir? Benim gv650 de karbüratörlü,s&t ithalatları enjeksiyonluymuş. Enjeksiyona takma sebebim Akdeniz gezisi başlıklı yazımdaki m800 intruderin 100 km de 5.5 litre yakması oldu. Benimki 5 litre yakıyor 150cc ve ağırlık farkına rağmen.
    viceroy dostum bende shadow 750'nin iki onceki kasasi vardi (Shadow ACE, zincirli olan) diger arkadaslarin da dedigi gibi 100 km de 4.5 - 5 arasi yakiyordu. Karburatorlu shadow enjeksiyonluya cevirilir mi bilmiyorum ama m800 ile shadow 750 arasinda cok da fark yok gibi geldi.

    Bu arada yarani desmek gibi olmasin ama gercekten shadow 750 firsatini kacirmissin. Ankara'da su anda her 3 cruiser'dan biri shadow 750
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  8. #348
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    bonzai,SL150-SS250 derken GV650 sıfırını alalı yaklaşık 3 ay oldu.Henüz 2000 km de. Şikayetim olmadı.İnjeksiyon işi hakkında hiçbir tecrübem yok
    Alp dostum o fırsat resmen kaçtı
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  9. #349
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    enjeksiyon, enjeksiyon

    bu tür yakıt sistemleri yeni nesil diye adlandırılır..ancak getirisinden fazla götürüsü vardır..genelde bunun yakıt tasarrufuna yönelik olduğu yanlışına düşerler insanlar yada öyle düşünmek isterler..
    oysa durum biraz farklı..
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu enjeksiyon yakıt sistemleri genelde düşük yakıt sarfiyatı olarak algılanmakta.
    oysa enjeksiyon yakıt sistemi diğer ekipmanları ile bir bütündür.motor üzerine ilave edilen hava kütle ölçer, vuruntu sensörü ,oksijen sensörü gibi parçalardan alınan uygun sinyaller bir beyin ile yakıt yanma odasına uygun karışımı hazırlarlar.
    hava debimetresi ilk gelen havayı analiz edecek nem ,toz vb varsa ona göre sinyal gönderecek oksijen sensörü bu gelen hava ile yorumunu yapıp beyine gönderecek, beyinde en uygun yakıt hava karışımını belirleyip enjektöre ona göre yakıt püskürtecek.. basit anlatımı ile olay bu..
    tabii bir miktar yakıt tüketimi düşecek.ancak tüm bu parçaların belli bir km ömrü var. yol durumuna göre bu dahada kısalabilir. tüm bunlar avrupa normlarına göre bir standart olsada işlevselliğine bakıldığında maliyetleri aşırı arttırmaktan öteye gitmeyecektir.
    en ufak bir sensör arızasında ilk müdahaleyi imkansız kılacak, araç sahibini servis bağımlısı yapacaktır.masraflar ise inanılmaz yüksek.
    enjeksiyonlu bir motoru yakıt düşüklüğü için tercih edenler tüm bu oluşacak masraflarla birlikte çok çok pahalıya gelecektir.

    karbüratörlü yakıt sistemine bakacak olursak;
    bununda kendine has eksi yanları var sıralamak gerekirse
    yakıt buharlaşırken ortamdan ısı çeker ve ortam soğur. dolayısıyla havanın içinde su buharı oluşur.
    karbüratör üzerindeki ventüri hava, yakıt kanalları yük kayıplarına neden olur, bu da neticede motorun gücünün düşmesine neden olur.
    ikiden fazla silindirli motorlarda her silindire eşit miktarda yakıt gönderilemez bu da güç kaybına, silindirler arası ısınma ve emisyon farklılıklarına neden olur.
    karbüratördeki yakıtın büyük bir oranı buharlaşır, bu durumda doğabilecek herhangi bir kaçak da yangın tehlikesi ve çevre kirliliği tehlikesi oluşturmaktadır.
    Soğuk havalarda silindire giren karışım çok fakir olduğundan motorun çalışması, ilk hareketi zorlaşmaktadır.
    eğer motor çalışmazsa sürekli marşa basmaktan boğulma tabir edilen olay olabilir..marş motoru arıza yapabilir. yada akü ile sıkıntı çıkabilir.

    sonuç olarak karbüratörlü sistem bana göre daha sorunsuz ve işlevseldir.
    bu arada yeni nesil tabir edilen yakıt sistemini karbüratörlü sisteme entegre etmek uygulamak mümkün değildir.

  10. #350
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Çok güzel bilgilendirme.Teşekkür ederim. Gazı fazla kıvırmadan sakin bir şekilde gezerek tasarruf yapmak uygun olanı bu durumda.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  11. #351
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı fazla kıvırmadan sakin bir şekilde gezerek tasarruf yapmak uygun olanı bu durumda.
    maalesef dostum bunada pek katılamayacağım..aslında yazdıklarım çok yerde bahsi geçen rodajıda ilgilendirmekte...şöyleki;

    bazı yorumcuların aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir.
    pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
    bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
    piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
    bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
    ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

    sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
    tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
    üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
    bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
    yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.


    araçları olan arkadaşlar bilecektir.bazı servislerde kurum temizliği yapılır..silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir
    işte olay budur.

    arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı dahafaydalıdır,ömürüne ömür katarsınız motorun..
    yakıtını,tüketimini,azmı yaktı,çokmu kaçtı düşünmeyin bunları..
    yada alın birer tane scooter 50 cc olsun bitsin...
    mikail_6 bunu beğendi.

  12. #352
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Rodaj sırasında vites değişimlerini hızlı yapmakta fayda var. mümkünse devri çok aşağılara düşürmeden diğer vitese geçin. kavradığı yerde bırakıp azar azar gaz açıp orta devirlerde sürelim.motoru çok boğmalardan kaçının. Erken vites atmayın. Ani gaz açımlarından kaçının. Torku alt devirde iyi mi acaba gibi denemelerden kaçının.Motoru zorlamayın. Arkaya artçı almayın, çok rampa dik yokuş çıkmayın. devir çevirmeyeceğiz. 1000 km sakin kullanıp ilk bakımını ve kontrolleri yapıp ondan sonra dilediğimiz gibi kullanabiliriz.
    unutmayalım bunların hepsinin tek bir amacı var.Ne yatak aşınması ne rulman durumu sadece piston segmanlarının silindir gömleğine uygun bir şekilde alışmasını sağlıyoruz.
    Rodaj kısmını artçılı tamamlamak zorunda kaldım.Henüz 2000 km oldu ama 5. vitese hiç bir gezimde çıkamadım,çıkacak yolu da bulamadım.Belkide otobana çıkmak gerekiyor! Benim motorumun aynısı arkadaşta var otobanda artçısına sürati resimletmiş 235 basmışlar...bu rakam benim hiçbir zaman denemeye cesaret edemeyeceğim kadar bana uzak.Peki krumlanmayı önlemek adına zaman zaman ilk 4 viteste seri kullanıp motoru yoklamak yeterli olacakmıdır? Benim yaptıklarım sadece bundan ibaret. Saygılar.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  13. #353
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki krumlanmayı önlemek adına zaman zaman ilk 4 viteste seri kullanıp motoru yoklamak yeterli olacakmıdır?[/B]
    zaman zaman yüksek devirde kullanımdan kasıt asla sürat değil..

    uygun yolda sıcak motoru vites aralıklarını uzatarak gaz açmaktır.

  14. #354

    Üyelik
    27 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    arkadaşlar ihtiyaçtan dolayı shadowumu satıyorum bilginize
    http://www.sahibinden.com/o_tek_drag...XQQdisplayitem

  15. #355
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Dostum, ben motor aldıktan sonra satılığa çıkarman benim için şanssızlık
    gözü kapalı alırdım.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  16. #356

    Üyelik
    01 Aralık 2006
    Arkadaşlar bende motorumu satıyorum ilanın linki aşağıda. Enduroya geçmek istiyorum artık.

    http://www.sahibinden.com/sifir_2008...XQQdisplayitem

  17. #357
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    hayırlı olsun diyelim..umarım en kısa zamanda ihtiyaçlarınızı görürsünüz..

  18. #358

    Üyelik
    14 Kasım 2006
    Merhaba Shadow tutkunları.arkadaşlar motorum karbüratörlü.15 bin km'de.geçen yıl orijinal egzozumun çıkışlarındaki üstüste duran delikleri matkaplala deldirdikten sonra kronik sorun ortaya çıktı.motorum egzostuma müdahale etmediğim vakitlerde artcıyla beraber sıkı bir eğimi 140 civarında torklu bir şekilde tırmanırken deldirme işleminden sonra TEK BAŞIMA olduğum halde aynı eğimleri 120 ve biraz üzeri süratte düşük torkla katedebiliyor.sonraki yaz motoruma bir ümitle highway hawk egzost taktırdım.ilk gün biraz yüksek verim alsam da kısa sürede ciddi kurumlanan egzostumun sesten başka hiçbir özelliği kalmadı.yani çekiş sanki giderek düşüyor.ve düşecek.motorum kılıfsız evin önünde günlerce yağmura maruz kaldı.acaba bunun karbüratörde bir etkisi var mı? bu arada motorum gaz yemiyor.ilk gazda kekeliyor şaşırıyor adeta.motor sanki sıkışmış nefes alamıyor gibi.bakımları günü gününe yapılmaktadır.aldığım günden beri sübap ayarı yapılmadı.kendi eski şoförlüğümden sübap ayarına ümit bağladım.hypercharger uygulamasının da sonuç vereceğini sanmıyorum.motorum düz yolda 135 km ve üzerine çıkamıyor.eskiden pati çeken motorum şu anda sanki 400-500 ccclik motor gücünde gibi; patinaj çekmesi mümkün görünmüyor.kullanabilmek ayakta kalabilmek için gaza yükleniyorum.motorda önce ön cam uygulandı ve hala ön cam mevcut.ancak sorun ne hikmetse egzost deldirmekle başladı ve performans tabir edilen egzosta beraber hiç bir değişiklik göstermedi.motor son derece tatsız ve soğudum.aydınlatırsanız minnettar kalırım tavsiyelerini bekliyorum.saygı ve sevgilerimle

    (motorum honda shadow vt750)

  19. #359
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Eksoz ile ses uğruna oynanırsa makinanın var olan gücü, tork eğrisi , ciddi sekilde bozulur,rölanti ayarı kaçar,sersem çalısır,senkron ayarında kaçmalar olabilir,eksoz deyip geçmeyin fabrikasyon eksozlar o makinaya en uyumlu eksozdur.İçindeki doluluğun anlamı ve işlevi vardır.Hatanın geri dönüşü yenisini takmak ise ciddi masraf demektir.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  20. #360

    Üyelik
    14 Kasım 2006

    teşekkür

    viceroy ilgin için teşekkür ederim.orijinal egzos elimde.ancak çıkışlar delik vaziyette.bir usta bunların yeniden çirkin de dursa kaynaklanacağını söyledi.ancak ben performans egzostlarımı koruyarak senkron karbüratör vesair işlemlerle eski gücü yakalayamaz mıyım?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler