Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21501
    ercan41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500&Sym Wolf 250
    388 km ye geldim bende her viteste 6 bin devire o civarlara gelip atıyorum .Gidiş gayet güzel dogru yapıyorum dimi ? biraz daha mı devir yükselteyim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #21502
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı ercan41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    388 km ye geldim bende her viteste 6 bin devire o civarlara gelip atıyorum .Gidiş gayet güzel dogru yapıyorum dimi ? biraz daha mı devir yükselteyim
    ara sıra yüksel devirlendir
    yoksa sagır kalır derler.
    bak şimdi ikimizde motor acıyoruz rodaj yapıyoruz.
    sen sanırım 50 60 takıldın sürekli.
    1000 km den sonra bi kapışalım seninle =)
    ercan41 bunu beğendi.
    # motosikletle.blogspot

  3. #21503
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    [QUOTE=Tsubasa;3074321]
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanka yanlış yok. ama 500 den sonra biraz daha abansaydın kısa süreli daha iyi olurdu diye düşünüyorum.
    o motorun sagır kalacagını sanmıyorum abandın mı gider.
    ama bazı adamlar var 500 km içersinde 4 5 bin devirde kullanıyor vites geçirmiyor düşürmüyor.
    sonra da motor neden gitmiyor diye aglıyorlar :D
    zaten ara ara çıkışlar yaptım kısa süreli 9 gördüm indim tekrar 80 gördüm indim
    ama hiç sabit hızda yol yapmadım sürekli devir inip çıkardım vites küçülttüm hatta bazen 2 e kadar bile düştüm tekrar 2,3,4,,,, devam
    şimdi 1000 tamamlayıp ilk yayını değiştireyim o zaman da 100-120 gidip gelcem taki 1600 km ye kadar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

    sabri gelsin resmleri koyacam

  4. #21504
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    atıyorum gazladın verdin hızlandı 1-2 saniye 90 100 gördü kesip devri tekrar 5 bin 6 bin devirle devam
    bunu demek istemiştim zaten.
    iyi acılır o motor öyle

  5. #21505
    ercan41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500&Sym Wolf 250
    Ehliyeti alırım ozmana kadar deneriz ali abi yağında etkisi var hızlanmaya

  6. #21506
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    sabriii kanka nerdesinnn

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------

    Alıntı ercan41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ehliyeti alırım ozmana kadar deneriz ali abi yağında etkisi var hızlanmaya
    ercan yağın hızlanmaya illaki etkisi vardır ne kadar kaliteli iyi yağ o kadar performans

  7. #21507
    emrb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    XJ6
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    bak şimdi ikimizde motor acıyoruz rodaj yapıyoruz.
    sen profesyonele benziyon başkan bu rodaj konularında benim motur daha 100 kmde.devirde 6 bin deviri geçirmemeye çalışıyorum.Tam olarak nasıl yapayım rodajını.kitapçıkta ilk 1000 km 50 yi geçmeyin demiş (yanlış hatırlıyo olabilirim) ama Ankarada imkanı yok öyle bişeyin ezer geçerler valla.ben 60-70 duruma göre 80 gidiyorum.biliyon ilk motorum sağır kalmasın hayvancağız biraz tiyo ver...

  8. #21508
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı emrb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen profesyonele benziyon başkan bu rodaj konularında benim motur daha 100 kmde.devirde 6 bin deviri geçirmemeye çalışıyorum.Tam olarak nasıl yapayım rodajını.kitapçıkta ilk 1000 km 50 yi geçmeyin demiş (yanlış hatırlıyo olabilirim) ama Ankarada imkanı yok öyle bişeyin ezer geçerler valla.ben 60-70 duruma göre 80 gidiyorum.biliyon ilk motorum sağır kalmasın hayvancağız biraz tiyo ver...
    kardeş yanlış yapıyorsun kitapçıkta ne yazıyorsa harfiyen uygula 50 i geç me diyorsa geçme motor sağır diyede korkma esas senin yaptığın şekil motorun ömrünü kısaltır
    1000 kmye gelene kadar 50 ile ama sabit değil sürekli devir değişerek ve viteste değiştir 3.4.5. şeklinde devam et mümkünse dur kalklardan kaçın
    şehir dışında otobanda yapmaya çalış ve rodajını en kısa sürede tamamla fazla uzatma
    ben 2 günde bitirdim kitaba uymanı tavsiye ederim

  9. #21509
    ercan41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500&Sym Wolf 250
    selami abi sen ne yağı koydun inazumaya ?

  10. #21510
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı emrb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen profesyonele benziyon başkan bu rodaj konularında benim motur daha 100 kmde.devirde 6 bin deviri geçirmemeye çalışıyorum.Tam olarak nasıl yapayım rodajını.kitapçıkta ilk 1000 km 50 yi geçmeyin demiş (yanlış hatırlıyo olabilirim) ama Ankarada imkanı yok öyle bişeyin ezer geçerler valla.ben 60-70 duruma göre 80 gidiyorum.biliyon ilk motorum sağır kalmasın hayvancağız biraz tiyo ver...
    kanka 250 km ye kadar 5 bin devir devam catır catır vites değiştir.
    300 den sonra kalkışlar ve 1 2 3 üncü devirde uzat motoru. ama kısa kısa. yani birinci viteste 8 bine kadar gelsin 2ye at 8 bine gelsin 3 e at. 8 bine gelsin 4 e al. 4 te 5bin devirden sonra 5.vitese al. fazla sürat yapma 60 70 devam 80 devam et.
    500 km gelince ise ara ara yüklen. 4-5 beşinci viteste 100 ü gör. 1 saniye 2 saniye bırak gazı tekrar devam et 60 70 e
    ne kadar oynak sürersen motoru devirlendirme ve viteste o kadar verimli olur.
    600 650 km civarında yagı değiştir her türlü ihtimale karşı erken değiştir 15 50 castrol tam sentetik koy.
    sonra dediğim şekilde yine devam stabil 100 le gitme ama 100e cıkart 110a cıkart sonra düşür hızını 75 filan sabit git 1000 km ye kadar
    1000 den sonra abanmaya başla 1500 km ye kadar. stabil 100 dene filan kökle 120 filan.
    1500 den sonrası sana ait.
    bunlar kulaktan dolma değil. bizzat ybr de ve bora da denedim bunları. emsallerinden daha seri daha atak ve daha az yakıyordum.
    kanuni bora ile 117 120 yaptıgımı biliyorum ben =) fazerin göstergesine göre
    # motosikletle.blogspot

  11. #21511
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üzerinde en az yarı somun pul vida hepsini civatacıdan kendim aldım taktırdım. direksiyon baglantı için de bişi cıkmadı onu da biz uydurduk.
    bende bazılarını değiştirdim olmayanlarıda kendim taktım fabrikadan zannetmiyorum o şekilde çıkabileceğini

  12. #21512
    Makifbag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2013
    Şehir
    MANİSA/ TURGUTLU
    Motosikleti
    TVS APACHE RTR 150
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanka 250 km ye kadar 5 bin devir devam catır catır vites değiştir.
    300 den sonra kalkışlar ve 1 2 3 üncü devirde uzat motoru. ama kısa kısa. yani birinci viteste 8 bine kadar gelsin 2ye at 8 bine gelsin 3 e at. 8 bine gelsin 4 e al. 4 te 5bin devirden sonra 5.vitese al. fazla sürat yapma 60 70 devam 80 devam et.
    500 km gelince ise ara ara yüklen. 4-5 beşinci viteste 100 ü gör. 1 saniye 2 saniye bırak gazı tekrar devam et 60 70 e
    ne kadar oynak sürersen motoru devirlendirme ve viteste o kadar verimli olur.
    600 650 km civarında yagı değiştir her türlü ihtimale karşı erken değiştir 15 50 castrol tam sentetik koy.
    sonra dediğim şekilde yine devam stabil 100 le gitme ama 100e cıkart 110a cıkart sonra düşür hızını 75 filan sabit git 1000 km ye kadar
    1000 den sonra abanmaya başla 1500 km ye kadar. stabil 100 dene filan kökle 120 filan.
    1500 den sonrası sana ait.
    bunlar kulaktan dolma değil. bizzat ybr de ve bora da denedim bunları. emsallerinden daha seri daha atak ve daha az yakıyordum.
    kanuni bora ile 117 120 yaptıgımı biliyorum ben =) fazerin göstergesine göre
    Tsubasa kardeşim. genelde her msjını okuyorum tutarlı mantıklı açıklamalarını çok beğeniyorum. TVSsana reklam ücreti ödemeli
    ancak bir tek rodaj konusunda sana katılmıyorum ilk 1000kmde kesinlikle 4000 devir civarı gidilmesi çok daha iyi olur kanaatindeyim. motor içi materyaller zorlanmadan yavaş yavaş yüke ve güce alışmalı bence. 1000den sonra kademeli olarak fazla ileri gitmeden hafif zorlamalar başlamalı. 2000den sonra 7-8bin devirlere çıkılmalı. ben şuan 1330kmdeyim ve rodajda olmama rağmen inanılmaz az yakıt tükettiriyorum makineye ustalardan duyduğumu aktarayım: rodaj toplam 4000km sürer 1000km değil...

    bu arada 1000kmyi geçtikten sonra vibrasyon tamamen dibe vurdu. iki saat aralıksız sürüyorum ama çok rahat titreşim yok gibi bişey. hele artçı hiç hissetmiyor. gerçekten bu harika makineye iftira atılıyor bu konuda

  13. #21513
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanka 250 km ye kadar 5 bin devir devam catır catır vites değiştir.
    300 den sonra kalkışlar ve 1 2 3 üncü devirde uzat motoru. ama kısa kısa. yani birinci viteste 8 bine kadar gelsin 2ye at 8 bine gelsin 3 e at. 8 bine gelsin 4 e al. 4 te 5bin devirden sonra 5.vitese al. fazla sürat yapma 60 70 devam 80 devam et.
    500 km gelince ise ara ara yüklen. 4-5 beşinci viteste 100 ü gör. 1 saniye 2 saniye bırak gazı tekrar devam et 60 70 e
    ne kadar oynak sürersen motoru devirlendirme ve viteste o kadar verimli olur.
    600 650 km civarında yagı değiştir her türlü ihtimale karşı erken değiştir 15 50 castrol tam sentetik koy.
    sonra dediğim şekilde yine devam stabil 100 le gitme ama 100e cıkart 110a cıkart sonra düşür hızını 75 filan sabit git 1000 km ye kadar
    1000 den sonra abanmaya başla 1500 km ye kadar. stabil 100 dene filan kökle 120 filan.
    1500 den sonrası sana ait.
    bunlar kulaktan dolma değil. bizzat ybr de ve bora da denedim bunları. emsallerinden daha seri daha atak ve daha az yakıyordum.
    kanuni bora ile 117 120 yaptıgımı biliyorum ben =) fazerin göstergesine göre
    söylediklerine katılmıyorum tsubasa anlattığın tarzda rodaj yaparsan o motoru 15 binde eline alırsın uyandırayım
    hiçmi elinizde kullanma klavuzu yok açıp baksanıza söylediklerinle alakalı bir şey yazıyormu
    bence insanları yanlış yönlendiriyorsun
    ben kullanma kitapçığını 2 kere okudum
    sıfır motorda 100 km hayatta çıkılmaz çıkılsada o motor adam olmaz
    bu benim şahsi görüşümdür polimiğe girmek istemem herkes istediği şekilde doğru veya yanlış rodajını açar
    ama bilinçli olun ne yaptığınızı bilin kitapçıkta ne yazıyorsa onu yapın kulaktan dolma laflarla iş yapmayın...

  14. #21514
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    ben 44 bin de sattım ybr yi bir kere de beni ne yolda bıraktı. ne de dediğin gibi elimde kaldı.
    bi sübab sesi ne duyarsın nede egzantirikten ses gelirdi.
    borayı sattım 2 sene kullandım. sattım bir ekstradan metal sesi duyamazsın. 2500 peşine aldım. 2550 2 sene sonra sattım. adam geldi motora bindi sesi duydu gitti.
    kullandıgın motorlar test aşamasında saatlerce calışıyor kontrol edilerek sana gönderiyorlar. rodajlı derler zaten motorlar için
    ilk sen calıştırmıyorsun bu motoru. 2 zamanlı motorlarda jawalar filan döneminde kaldı
    isteyen istediği gibi rodaj yapsın. ben kadameli olarak yükleniyorum.
    rodajda 1000 den sonra yagı değiştirdiğinde biter o iş.
    öyle dediğiniz gibi 3000 5000 filan değil.
    motosikletlerde kitapcıgında rodajda basmayın hız yapmayın demesinin sebebi. eksik olan gevşiyen oturmayan parcaların riskidir.
    orta ayaklık gevşemiş benim zangır zungur ses geliyor. ben bunu uyanmasam düşecekti yolda giderken bende haliyle kaza yapacaktım
    sonrada belki ölüm olacaktı belki başka bişey
    sonra gidip motorda fabrikasyon hata var diyip tvs yi mahkemeye verecektim değil mi? yada ailem yapacaktı.
    bu anlattıgımın bir örnegi oldu çünkü oradan biliyorum.
    sonuç olarakda sizin dediğiniz gibi kitapcıkta yazan 50 km geçmeyin yazısını göstereceklerdi değil mi bana?
    1000 e kadar rodaj tamamıyle biter 500e kadar kısmen biter rodaj.
    şöyle söyliyim. 5000 devirle rodaj bitirenle, benim yaptıgım şekilde rodaj bitirme işlemiyle bi kıyas ederiz sonra.
    getirirsiniz aynı kilometrede benim motorun yanına bir başka motor. stock haliyle deneriz
    yan yana hem performans olarak hem de yakıt olarak.
    isteyen istediği gibi acsın rodaj yapsın. beni baglamaz.
    bu arada şunu hatırlatayım actıgım rodaj yaptıgım 3. motosiklet.
    satın aldıgım 5. motosiklet tvs.
    # motosikletle.blogspot

  15. #21515
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    benimde rodaj konusunda görüşüm şudur: ilk 300 km civarı önce rölantide ısıtarak yola çıkılmalı ve 5000 deviri geçirmeden sürekli vitesle oynayarak kullanılmalı.. 300-600 km arası kısa kısa 6000-7000 devir görmeli yine viteslerle oynanmalı.. 600 ile 1000km arası 8000devir geçilmeden normal kullanım yapılmalı.1500den sonra ise akşam serinliğinde uzun yola çıkıp 10-15dk boyunca dipgaz gidip motor açılmalı.. ben kendi mekanik bilgilerime dayanarak bu şekilde olmasını uygun gördüm bu şekilde yaptım.. rodajda sakin değilde iyice abanarak kullananların motorlarının iyi gitmesinin sebebi bence yağ eksiltmesidir..şimdi herkes benim motorum yağ eksiltmez der. ama azda olsa eksiltme mevcuttur ve motorun iyi yürümesinin sebebi budur ve o motor uzun ömürlü olmaz. bu fikirler tamamen kendi görüşümdür. yanlış olabilir. tsubasanın dediği gibi herkes kendi rodajını kendi istedigi gibi yapar..

    tsubasa benim motor 14000e geldi ne zaman kapışacauuk

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:44 ----------

    Alıntı emrb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen profesyonele benziyon başkan bu rodaj konularında benim motur daha 100 kmde.devirde 6 bin deviri geçirmemeye çalışıyorum.Tam olarak nasıl yapayım rodajını.kitapçıkta ilk 1000 km 50 yi geçmeyin demiş (yanlış hatırlıyo olabilirim) ama Ankarada imkanı yok öyle bişeyin ezer geçerler valla.ben 60-70 duruma göre 80 gidiyorum.biliyon ilk motorum sağır kalmasın hayvancağız biraz tiyo ver...
    tsubasa sen yetkili bi abiye benziooon

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------

    selo gitmiş inazuma forumuna eklemiş resimleride bizleride unutmuşmuş
    TRANSALP XL700

  16. #21516
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    knka seni bekledim gelmedin bende sen olmasan koymam dedim
    iyi yapmisim dimi :-)

  17. #21517
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    çok iyi yapmışsın kanka dün 8 gibi bi uyumuşum. sabah kalktım valla. yanıyo heryerim hala. fotolar süper çıkmış. bi kaç tane ekleyim ben







    bu fotoda naptığımı çözene anahtarımı veriyorum















    bulun bakalım ayaklarım nerde












    Bu dayı 85 senedir bu kaleyi bekliyo







    Kanka sanki duvarla aranda duygusal bir bağ varmış gibi..



    ercan41 ve Twin bunu beğendiler.

  18. #21518

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Makifbag adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tsubasa kardeşim. genelde her msjını okuyorum tutarlı mantıklı açıklamalarını çok beğeniyorum. TVSsana reklam ücreti ödemeli
    ancak bir tek rodaj konusunda sana katılmıyorum ilk 1000kmde kesinlikle 4000 devir civarı gidilmesi çok daha iyi olur kanaatindeyim. motor içi materyaller zorlanmadan yavaş yavaş yüke ve güce alışmalı bence. 1000den sonra kademeli olarak fazla ileri gitmeden hafif zorlamalar başlamalı. 2000den sonra 7-8bin devirlere çıkılmalı. ben şuan 1330kmdeyim ve rodajda olmama rağmen inanılmaz az yakıt tükettiriyorum makineye ustalardan duyduğumu aktarayım: rodaj toplam 4000km sürer 1000km değil...

    bu arada 1000kmyi geçtikten sonra vibrasyon tamamen dibe vurdu. iki saat aralıksız sürüyorum ama çok rahat titreşim yok gibi bişey. hele artçı hiç hissetmiyor. gerçekten bu harika makineye iftira atılıyor bu konuda
    Rodajda mutlaka yumuşak kullanılmalı ama 4000 devir çok düşük. Ben genelde ilk 500 km 5000 deviri, 1000 km'ye kadar da 6000 deviri geçmem. İşin aslı ilk 500 km yarım gazı geçme.

    Açılıp açılmama konusunda şöyle bir olay var. Bir kere motoru devir saatinin kırmızı bölgesine girmeden kullanmak gerekir. Eğer motorunuz 5. viteste bunu sağlayabiliyorsa açılmıştır. Tabi bazen dişli oranlarına bağlı olarak motorun gücü buna yeterli olmayabilir. Ondan sonra kırmızı bölgede yapılan hızlar birşey ifade etmez. Yani siz motorun devrini sonuna kadar dayayıp sonra da benim motorum iyi açıldı diyemezsiniz. Evet sizin motorunuz iyi açılmıştır ama iyi de "aşınmıştır". Bakın Motoran CBS Balancer başlığında bir arkadaş rodaj döneminde motorun devrini birkaç kez sonuna kadar (kırmızı çizginin de ötesine) dayadığını yazmıştı, sonrasında motor yağ yakmaya başladı, kullanılan yağa bahaneler bulundu ve motorun rektifiye olması gerektiği sonuzu çıktı. Ben sağlıksız bir motor kullanacağıma, yeteri kadar giden bir motor kullanmayı tercih ederim. Özetlersem, motoru açacağım diye canını çıkarmamaya dikkat edin. Her motor zamanı gelince açılır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------

    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 44 bin de sattım ybr yi bir kere de beni ne yolda bıraktı. ne de dediğin gibi elimde kaldı.
    bi sübab sesi ne duyarsın nede egzantirikten ses gelirdi.
    borayı sattım 2 sene kullandım. sattım bir ekstradan metal sesi duyamazsın. 2500 peşine aldım. 2550 2 sene sonra sattım. adam geldi motora bindi sesi duydu gitti.
    kullandıgın motorlar test aşamasında saatlerce calışıyor kontrol edilerek sana gönderiyorlar. rodajlı derler zaten motorlar için
    ilk sen calıştırmıyorsun bu motoru. 2 zamanlı motorlarda jawalar filan döneminde kaldı
    isteyen istediği gibi rodaj yapsın. ben kadameli olarak yükleniyorum.
    rodajda 1000 den sonra yagı değiştirdiğinde biter o iş.
    öyle dediğiniz gibi 3000 5000 filan değil.
    motosikletlerde kitapcıgında rodajda basmayın hız yapmayın demesinin sebebi. eksik olan gevşiyen oturmayan parcaların riskidir.
    orta ayaklık gevşemiş benim zangır zungur ses geliyor. ben bunu uyanmasam düşecekti yolda giderken bende haliyle kaza yapacaktım
    sonrada belki ölüm olacaktı belki başka bişey
    sonra gidip motorda fabrikasyon hata var diyip tvs yi mahkemeye verecektim değil mi? yada ailem yapacaktı.
    bu anlattıgımın bir örnegi oldu çünkü oradan biliyorum.
    sonuç olarakda sizin dediğiniz gibi kitapcıkta yazan 50 km geçmeyin yazısını göstereceklerdi değil mi bana?
    1000 e kadar rodaj tamamıyle biter 500e kadar kısmen biter rodaj.
    şöyle söyliyim. 5000 devirle rodaj bitirenle, benim yaptıgım şekilde rodaj bitirme işlemiyle bi kıyas ederiz sonra.
    getirirsiniz aynı kilometrede benim motorun yanına bir başka motor. stock haliyle deneriz
    yan yana hem performans olarak hem de yakıt olarak.
    isteyen istediği gibi acsın rodaj yapsın. beni baglamaz.
    bu arada şunu hatırlatayım actıgım rodaj yaptıgım 3. motosiklet.
    satın aldıgım 5. motosiklet tvs.
    Hayır, motorlar fabrikada saatlerce çalıştırılmazlar, hatta bu tarz motosikletler neredeyse hiç çalıştırılmadan gönderilirler. Geldiklerinde aküsü bile bağlı olmaz. Ben otomobil fabrikasında çılışıyorum, buradaki araçlar banttan çıkarken ilk kez çalışırlar ve park alanına giderler o kadar. Motosikletin rodajı 1000 km'de bitmez. 1000 km parçaların birbirine tam uyum sağlaması için yeterli değildir. Ha ne olur ? Tehlikeli şekilde birbirlerine zarar verebilecekleri dönem bitmiş olur. Ondan sonrasında motoru çok sıkıştıırsanız parçalar daha çabuk aşındığından motor erkenden rahatlar. Yok ben yumuşak kullanırım derseniz o zaman da tam açılması uzun sürer ama sonuçta er ya da geç hepsi açılır. Sadece rodaj dönemimde çok çok düşük devirlerde kullanılanlarda sıkıntı çıkabilir.

  19. #21519
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    bende motorların fabrikada saatlerce çalıştırılmadığına inanıyorum.

  20. #21520
    a.payza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (yeni kasa) Yeşil Renk
    Gezi fotoğraflarını görünce imrendim gerçekten güzel bir gezi olmuş motorlar da renk uyumu gökkuşağı gibi
    İlk 500km bakımında yaptığım masraflar şöyle
    Shell 15-50 ultra advance 1 lt yağ = 30TL
    Yağ filtresi = 8 TL
    İşçilik = 7 TL
    Arka çanta demiri = 75

    Toplam = 120 TL

    Bu arada arkadaşlar dün ufak çapta bir kaza geçirdim önce virajda sağdan bir araç sıkıştırdı sonra o defoldu gitti bu defa arkadan bir araç dibime kadar geldi sıkıştırdı ben de çok yaklaştırmamak için hafif gaz vermiştim ama bu defa niye onun yüzüne tehlikeye atayım kendimi diye düşünüp hızımı azaltayım derken nedense ön arka freni eşit ve abanmadan sıkmama rağmen ön teker kaydı hava sıcaklığının ve lastiğin yeni olmasının da buna katkısı oldu sanırım sonuç motoru devirmedim ama motoru devirmemek için kesin çarpacağımı farkedince yanladım ve koruma demirinden darbe alsın dedim bari ama öyle olmadı dizim ilk darbeyi yedi ve yara aldı
    Dizlik almayı ertelemenin cezası
    motorumun deposu çizilmesin diyenler kendi kaportasını böyle çizerler ama insanın yedek parçası yoktur haberiniz ola
    memduhb bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler