Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #741

    Üyelik
    23 Temmuz 2008
    Şehir
    HaTaY
    Motosikleti
    TVS-ApAcHe 150cc MOTORU ÇİFTLEDİM &MONDİAL 125-UAG
    bu yaptığın hız apachenin düz yolda yaptığı hızdır ve düşük değil ama yükselir merak etme

    motorun bana göre henüz açılmış değil çünkü tam randımanlı çalışılması istenen motora en az 2000 km veriyorlar yani senin yapacağın 1000 km daha yolun var )))

    bu arada motorun hayırlı olsun allah kaza bela vermesin. orjinal haliyle 125 i gördüm ben sonradan dişli olaylarına felan girdim 130 yaptı bana birisi istersen biraz daha oynayalım ibre sona dayansın dedi ama ben kabul etmedim
    [COLOR="Red"]ваиа daЯвє атаиı вєи наЯвє ѕокаЯıм:cat:::shhh::[/COLOR][COLOR="Red"]Ben Kimseyi Kaybetmedim Herkes Beni Kaybetti[/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #742
    kevın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Motosikleti
    Yamaha ESD
    Alıntı ApAcHe_31 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yaptığın hız apachenin düz yolda yaptığı hızdır ve düşük değil ama yükselir merak etme

    motorun bana göre henüz açılmış değil çünkü tam randımanlı çalışılması istenen motora en az 2000 km veriyorlar yani senin yapacağın 1000 km daha yolun var )))

    bu arada motorun hayırlı olsun allah kaza bela vermesin. orjinal haliyle 125 i gördüm ben sonradan dişli olaylarına felan girdim 130 yaptı bana birisi istersen biraz daha oynayalım ibre sona dayansın dedi ama ben kabul etmedim
    Sağol Hataylı verdiğin bilgiler için. Gerçekten hiç pişman değilim aldığıma bu motoru. Hem çok sağlam hem ekonomik. Ki daha rodaj yeni bitmesine rağmen.

    Bence de iyi yapmışsın fazla oynamamakla..

    Allah kazasız belasız sürüşleri daim etsin hepimize
    O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.

    En çok direnenler, en çok bilenenlerdir

  3. #743
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı escocem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlamadığım bir şey var bu gün çanta taktırdım gayet sağlam bağlantı yapıldı.buna rağmen elimi bıraktığımda direksion deliriyor resmen hani tutmasam tam sağ veya sol yapıp yerle bir edecek beni.böle bir şey ndn olur acaba hiç kafam basmadı bu işe.çantadan önce yoktu bu?
    sorma ben bi kaç ustaya daha sordum bu zaman içinde bi tanesi ben apache servisinde çalıştım bu sorunu cözmek için çok ugraştık ama cözemedik dedi nası dizayn ettilerse canta taktınmı motor rotayı felaket şaşırıyo ama ben canta kullanmak zorundayım yılan gibi gidiyorum yolarda şunu cözücek babayiğit varmı acaba?

  4. #744

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    TVS Apache
    Alıntı muratcan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu gün kırklareli tvs bayii ile konuştum gülce motor.

    Ellerinde ürün olmadığını söyledi. Daha sonra fiyatlarınında 3,700 civarlarında olmasını beklediğini söyledi. Daha sonra ybr mi yoksa apache mi almamızı tavsiye edersin şeklinde bir soru yönelttiğimde hiç beklenmedik bir cevapla karşılaştım.
    - Alırsan yamaha al !

    Bizde iyi günler deyip kapattık telefonu. Artık YBR olacak büyük ihtimal. Ama mutlaka apache kullanacağım ve durumum uygun olursa alacağım

    Cygnus için pazarlık masasına oturduk bu gün biriyle. Ondada 2 zamanlı bir motosiklet varmış yağlı benzin derdinden bıkmış birde aynı yerden dolanlardanmış. Ayrı yağ bölümü yokmuş yani. bizde dedik işte cygnus normal araba gibi benzinini koy bakım zamanlarında yağı değiştir o kadar .

    2100 dedik fiyatına. Olumlu yaklaştı hatta nakit mi yoksa çek mi konuşmalarına bile girildi Umarım bir pürüz çıkmadan ilk motosikletimi satıp YBR 'ye kavuşacağım.

    Bunu buraya yazma nedenim apache almak çok istemiştim ama şartlar buna zorladı . YBR 'dede memnun kalmayacağımı umuyorum.

    Herkese iyi forumlar
    Alacağın yer motoru sattığında hangisinden daha çok kar elde edecekse onu öneriyor olabilir.

    TVS bildiğim kadarıyla satıcılarına çok fazla bir kar sağlamıyor. Bunda da ilk geldiği zamanki fiyatını daha sonradan düşürdüklerinden kar marjını biraz daha düşük tutmalarının rolü olabilir diye düşünüyorum.

    Sonra diğer alıntı yapmadığım bazı şeylere de aklıma gelenlerden cevap vereyim.

    Süspansiyon olayı için 4 kademesi var TVS'nin, en sertinde bayağı sert oluyor ama yumuşakta da trambolin gibi oluyor. TVS'nin süspansiyonunu sert bulan arkadaşlar süspansiyon ayarlarını bir gözden geçirebilirler.

    Ayrıca sorun çıkartma ile ilgili olan sorulardan da şöyle cevap vereyim.

    Motorumu yaz başında aldım şu da 8900 km de.

    En uzun gittiğim mesafe,

    2 kişi + bagajlarla Tekirdağ - İzmir ==> İzmir - Tekirdağ

    Şimdiye kadar karşıma çıkan problemler...

    1. Gösterge Ampullerinin Patlaması (En sonunda "Led Gösterge Ampulü" takarak sanırım sorunu giderdim. 2 Haftadır ana gösterge lambaları patlamadı

    Ön dişli keçesinden (Veya öyle bir yer işte ) yağ kaçırması. (Ordaki keçemidir, contamıdır nedir değişti şimdi bir problem yok)

    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorma ben bi kaç ustaya daha sordum bu zaman içinde bi tanesi ben apache servisinde çalıştım bu sorunu cözmek için çok ugraştık ama cözemedik dedi nası dizayn ettilerse canta taktınmı motor rotayı felaket şaşırıyo ama ben canta kullanmak zorundayım yılan gibi gidiyorum yolarda şunu cözücek babayiğit varmı acaba?
    Hımmm, benim de aslında çanta takmamla, lastik değiştirme zamanlarım aynı döneme gelmişti ve bende de aynı sorun vardı. Ben de lastiğin balans ayarına bağlamıştım ama o zaman muhtemelen benim de çantadan kaynaklı olabilir direksiyonu bırakınca abuklaşması

    Sanırım, çanta motorun çok arkasında kaldığından dolayı biraz denge problemi yaratıyor olabilir.

  5. #745
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Bende CBF 150 aldım bu arada
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  6. #746
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorma ben bi kaç ustaya daha sordum bu zaman içinde bi tanesi ben apache servisinde çalıştım bu sorunu cözmek için çok ugraştık ama cözemedik dedi nası dizayn ettilerse canta taktınmı motor rotayı felaket şaşırıyo ama ben canta kullanmak zorundayım yılan gibi gidiyorum yolarda şunu cözücek babayiğit varmı acaba?
    Motorunu yeni alan arkaşlara hayırlı olsun. İnsallah kazasız belasız kullanırlar.
    Sakinseytan ilaaki canta takmak ve konforlubir sekilde yolalmak istiyorsan CFB150 almalısı ..
    Arkadşalar saka bir tarafa,bu sitedeki 125,150 CC topiklerini inceledim ve gercekten en dogru motoru sectigime inandım.
    YBR125.
    Saglam kaliteli,servis iyi, yedek parca bol ve fiyatı uygun fakat uzun yolda yorucu ve biraz titreşim var..artcılı kullanımda motor iyice hızdan düşüyor, yol tutusu iyi viraj kabiliyeti zayıf. Tekerinin ince olmasından dolayı.

    TVS.
    Motoru cok guclu, hızı tatmin edici, kalite yonunden tam olarak kendini kanıtlamamış ama biz ona guveniyoruz, yedek parca ve servisde biraz sorun var. (Mersin için söyluyorum. iki servisi var bana en yakını 25km uzaklıkta) Ayrıca motorun selesi kısa oldugu için artıçı rahat edemiyor, titreşim belirli devirler var, artcı titreşimi daha cok hissediyor. Yol tutuşunun iyi oldugunu duydum ama teker araları dar olunca konfor daha az.

    Ve benim motorum CBF150
    TVS ye göre biraz daha yavaş, servis sorumun yok yedek parca fiyatları heme hemen aynı, titreşim yok denecek kadar az. (Bazan 3. vitesde 80km hıza kadar cıkıyorum ve aşime titresim varmı diye sordugumuda yok diyor. Bunu agabiminin arkasına artcı oldugumda kendim de gördüm). Her turlu aksesuarı hiç sorun yasamadan uygulayabiliyorsun. Cok dengeli ve oturaklı bir motor. Yol tusu fena degili lastik degişimi işe daha iyi olabilir.CBF150 bence eksik yanı devir satinin olmayışı ve bazı cbf lerin yag eksitme sorunu oldugu soyleniyor. Ben sahse 12000 km de bir defa farkettim bunu. O da agustos ayında max yuk sınırında yaylaya cıktıgımda oldu. İşte link.. http://www.motosiklet.net/forum/gezi...lu-gezisi.html
    Sonucda her motorun kendine gore artıs eksisi var..
    Keske YBR kadar saglam,TVS kadar (hatta bira daha) hızlı ve güclü, CBF kadar konforlu, Yuksek torklu ve dengeli bir 150 CC lik vee ENJEKSİYONLU bir motor olsa hiç düşünmeden alırım...
    Ne dersiniz arkadaşlar haksızmıyım.. Cok sey mi istedim yoksa...
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  7. #747

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    TVS Apache
    @gezgin_33 arkadaşım, gerçekten güzel karşılaştırdın

    Hemen ben de neden CBF150 yerine TVS Apache aldığımı söyleyeyim (Bu arada hiç CBF 150 sürmedim, o nedenle konfor hakkında birşey diyemeyeceğim.

    1. CBF'de ayak marşı yok,
    2. CBF'de devir saati yok,
    3. CBF'de kafa grenajını sabit yaptıkları için bazı durumlarda aydınlatmada arka planda kalacağını düşündüm.
    4. CBF motor olarak uzun bir motor, açıkçası, daha kısa olması beni daha çok cezbetti, çünkü zaman zaman oldukça dar garaj kapıları vs.vs. geçirmem ve döndürmem gerekiyor ve kısa olması bana daha uygun geldi
    5. Albenisi toplam olarak CBF'ye göre daha iyi.
    6. Servis olarak imkanlarım (benim) ölçüsünde Apache servisleri daha uygun. Her iki motorun en yakın servisi de aşağı yukarı aynı mesafede bana.

    Titreşim olayına da gelince, şu ana kadar 110 üzerine çıkmadığım sürece çok rahatsız edecek bir titreşimle karşılaşmadım. Önceki motorum Zealsun GY-125'le kıyaslarsam yok bile denebilir :D

    Kısacası, sadece Honda diye motor seçimi yapmadığım için + ları (bana göre) Apache'de daha fazla olduğundan Apache seçtim.

    Aşağı yukarı her gittiğim yerde birileri gelip motor nedir, kimin nesidir vs.vs soruyor

    Bu biraz da kimsenin kullanmadığı ama kaliteli olduğuna inandığım şeyleri kullanmayı sevmemle alakalı birşey.

    Mesela, telefon olarak da Nokia, para vererek kullanmak istediğim en son markalar arasında yer alır.

    Türkiye'ye geldiği zamanlarda Alcatel'in bilimum modellerini kullanmışımdır :D

    Sonuç olarak, şık, kompakt, uzun süre kullanabileceğim (motorun başına birşey gelmediği sürece yenisini aramam) herkeste olmayan bir motor arıyordum ve buldum

  8. #748
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    [QUOTE=DiKMeN;1327039]@gezgin_33 arkadaşım, gerçekten güzel karşılaştırdın

    Hemen ben de neden CBF150 yerine TVS Apache aldığımı söyleyeyim (Bu arada hiç CBF 150 sürmedim, o nedenle konfor hakkında birşey diyemeyeceğim.

    1. CBF'de ayak marşı yok,
    2. CBF'de devir saati yok,
    3. CBF'de kafa grenajını sabit yaptıkları için bazı durumlarda aydınlatmada arka planda kalacağını düşündüm.
    4. CBF motor olarak uzun bir motor, açıkçası, daha kısa olması beni daha çok cezbetti, çünkü zaman zaman oldukça dar garaj kapıları vs.vs. geçirmem ve döndürmem gerekiyor ve kısa olması bana daha uygun geldi
    5. Albenisi toplam olarak CBF'ye göre daha iyi.
    6. Servis olarak imkanlarım (benim) ölçüsünde Apache servisleri daha uygun. Her iki motorun en yakın servisi de aşağı yukarı aynı mesafede bana.

    Titreşim olayına da gelince, şu ana kadar 110 üzerine çıkmadığım sürece çok rahatsız edecek bir titreşimle karşılaşmadım. Önceki motorum Zealsun GY-125'le kıyaslarsam yok bile denebilir :D

    Kısacası, sadece Honda diye motor seçimi yapmadığım için + ları (bana göre) Apache'de daha fazla olduğundan Apache seçtim.

    Mutlaka herkesin kendine göre gecerli sebebi vardır. Ben bu motoru alırken (Subat 2008 de aldım) Apaci diye bir motorun varlıgıdan bile haberim yoktu. Ayrıca hiç bir motor sitesine falan da uye degildim. Kalite olarak bildigim Honda ve Yamaha vardı. Bende harklı bişi istedim ve benden önce koyde 2 tane CBF150 alan arkadaşı gördüm ve begendim. Bizim köyde tam olarak 97 tane YBR125 var. Koydeki toplam motor sayısı ise 168 scoturlar haric.Bu köy yaklaşık 1250 nufuslu. Benim motor koydeki 3. CBF ve deneme için kullanan arkadaşlar YBR olmasaydı kesinlikle alırdım diyor. 168 motorun 8 tanesi CGL, 6 tanesi Titan. Digerlerine cin malı..

    1:Şimdiye kadar gerek duymadım insallah soguk kış gunlerinde de gerek duymam. Haklısın bu da bir eksik
    2: Bende yazdım zaten
    3: hiç sorun yasamasım
    4:Ben bazan 3 kişi bile binmek zorunda kalıyorum. Benim için uzun olması iyi
    5:Son olarak sen kendi motoruna artcı ol ve 3. vites de 70 ve uzeri hızlara cıkın. Elbette zealsun kadar titreşim yoktur ama CBF den fazladır..
    Kazasız surusler
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  9. #749

    Üyelik
    02 Nisan 2006
    ApAcHe|_31 kardeş mesajınızda dişli olaylarına falan girdim demişsiniz bu cevabım içinde bi fikir belirtsen veya bilen arkadaşlara bi sorsan.siz hangi seçenekleri denediniz hangi dişlilerde iyi oldu veya iyi olur mesajını bekliyorum mümkünse. bende de tvs apache var.motorum hızı 110 u geçmiyor ve ben ön ve arka dişlilerini 14/47:3.35,yaptım 14/44:3.14,yaptım yani denedim ve 13/41:3.15 yaptım ve bildiginiz gibi orjinal dişlileri 13/44:3.38 tür.(ve benim izlenimim 13/42:3.23 yapılırsa iyi olur) ama 13/41 olursa titreşim kaybolur ve hız artar(son sürat).14/47 olursa titreşim fazla artıyor ama hem yokuş çıkması ve 5. vitesi yemesi iyi oluyor.fikri olan varsa mümkünse deneyimli ustalar fikir versin.en verimli hangi dişlilerde iyi oluyor deneyen varsa fikir berlirtsin.

  10. #750

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    TVS Apache
    @gezgin_33 arkadaşım,

    Dediğim gibi CBF150 hiç sürmediğim için titreşim ve konfor olayında dediklerinize öyledir demekten başka birşey diyemem

    Bu arada ben de genelde 2 kişi dolaşıyorum (%90 sürüşte arkamda eşim olur işe falan gitmiyorsam :D )

    Arada, kısa mesafede 3 kişi falan da olabiliyoruz yazları denize giderken (Nası sığıyorlar diye sormayın sığıyorlar valla, utanmasalar depo üstüne de binecek biri :D )

    Bu arada dün yazmayı unuttum, seçim sebeplerimden en önemli bir madde de, motor gücünün yazılanlardan öğrendiğim kadarıyla CBF'den daha yüksek olmasıydı.

    Bulunduğum yerdeki havadan mı sudan mı neyden kaynaklanıyorsa motorlar biraz kasıyorlar. İstanbul içinde 110 km/s hıza çıktığımı bile anlamazken buralarda yol düz olsa bile o hıza gelmek için motor daha fazla bir güç harcıyor

    Hatta abimde de Apache var, geçenlerde yanıma geldi gelirgelmez dedim, motor istanbul'daki gibi gitmiyor değil mi diye (Bu arada bahsettiğim yol, İstanbul-Tekirdağ E-5 yolu)

    Sonuç olarak ben de almadan önce YBR ve CBF ekseni etrafında dönüyordum, hatta CBF'de karar kılmış gibiydim ama son anda Apache lafı çıktı aradım araştırdım vs.vs. kötü yorum pek görmedim ve total gereksinimlerime göre Apache'de karar kıldım.

    Zealsun'la İstanbul - Bodrum yaptık, 2 tane artçısız Zealsun'la ama yol bitmek bilmedi. Bayırlarla düz yol arasında çok fazla fark vardı hız açısından

    Apache ile artçı + bagajlar vs. gittik Tekirdağ - İzmir arasını, genel olarak kaz dağları haricinde hiçbir zorlanma vs. yaşamadım. Kaz dağlarındaki zorlanmayı da oradan geçtiğimiz saatteki sıcak havaya bağlıyorum daha çok çünkü çok ağır bir hava vardı ve resmen asfalt tamamen erimişti.

    CBF ile aynı yolu artçı ile gittiğimi genel olarak CBF ile ilgili olarak yazılanları göz önüne alarak düşünürsem.

    Arka sele genişliği + süspansiyon + titreşimin daha az olması nedeniyle daha fazla konforlu olacağını tahmin ediyorum

    @erkam0622, arkadaşım

    Apache'de yapmadım dişli değiştirme olayını ama eski motorumda yapmıştım ve buradan yola çıkarak düşüncelerimi aktarmak istiyorum.

    Öncelikle kişisel görüşüm, Apache'nin mevcut dişlilerinin hız değil, performans için ayarlandığını düşünüyorum.

    Genel olarak, karşıdan fazla rüzgar gelmiyorsa, artçı varken bile (85 Kilo ben 48 kilo artçı) 5 nci vitesle 80 km/s altına düşmeden yokuş çıkabiliyor. Bu da motorun gücünü tespit etmemize ön ayak olabilir. Düzde zaten toplam hız olarak artı 6 ncı vites olsa gidecek gibi sona dayanabiliyor

    1. Motoru tek başınıza mı süreceksiniz ?
    2. Kaç kilosunuz ?
    3. Genel olarak yokuşta mı, düz yolda mu kullanacaksınız ?
    4. Kullandığınız bölgenin RÜZGAR faktörü nedir ?
    5. Motorun düz yolda yaptığı toplam KM/S oranı, yokuşa gelince çok fazla düşerse rahatsız olur musunuz ?

    Bu gibi soruların cevaplarına istinaden dişli seçimini yaparsanız çok daha sağlıklı bir sonuç alacağınıza inanıyorum.

    Genel olarak Apache'nin ön dişlisinin 14 yapıldığında daha iyi gittiğine dair yazılar okudum. Fakat yukarıdaki maddelerden

    1. Hayır
    2. 70 kg üzeri
    3. Yokuş bol
    4. Rüzgarlı olma oranı yüksek

    ise toplam hızı arttırma çalışmaları genel performansı düşürebilir.

    Bende, 3 ncü madde hariç diğerleri uyduğundan toplam hızı arttırma için dişli değişimi uygulamadım.

    Çünkü rüzgarsız düz yolda 5-10 km/s fazla hız yapacağım diye rüzgar + yokuş + ağır yük altında daha yavaş gitme riskine girmem

    Kısacası, dişli değişimi genel standartlardan çok kişisel kullanım standartlarına göre belirlenmelidir.

    Apache, Hindistan malı ve genel olarak Hindistan yollarının çok düz olmadığını, bu motorların dağda bayırda vs.vs yaygın olarak kullanıldığını düşünürsek orjinal dişlilerinin konma nedenini de anlayabiliriz sanırım.

    Not: Yazdıklarımı kişisel görüşlerim çerçevesinde yazdım.

    İyi forumlar...

  11. #751
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    [QUOTE=DiKMeN;1327760]@gezgin_33 arkadaşım,

    Bu arada dün yazmayı unuttum, seçim sebeplerimden en önemli bir madde de, motor gücünün yazılanlardan öğrendiğim kadarıyla CBF'den daha yüksek olmasıydı.

    Apache ile artçı + bagajlar vs. gittik Tekirdağ - İzmir arasını, genel olarak kaz dağları haricinde hiçbir zorlanma vs. yaşamadım. Kaz dağlarındaki zorlanmayı da oradan geçtiğimiz saatteki sıcak havaya bağlıyorum daha çok çünkü çok ağır bir hava vardı ve resmen asfalt tamamen erimişti.

    CBF ile aynı yolu artçı ile gittiğimi genel olarak CBF ile ilgili olarak yazılanları göz önüne alarak düşünürsem.

    Arka sele genişliği + süspansiyon + titreşimin daha az olması nedeniyle daha fazla konforlu olacağını tahmin ediyorum


    Genel olarak, karşıdan fazla rüzgar gelmiyorsa, artçı varken bile (85 Kilo ben 48 kilo artçı) 5 nci vitesle 80 km/s altına düşmeden yokuş çıkabiliyor. Bu da motorun gücünü tespit etmemize ön ayak olabilir. Düzde zaten toplam hız olarak artı 6 ncı vites olsa gidecek gibi sona dayanabiliyor

    1. Motoru tek başınıza mı süreceksiniz ?
    2. Kaç kilosunuz ?
    3. Genel olarak yokuşta mı, düz yolda mu kullanacaksınız ?
    4. Kullandığınız bölgenin RÜZGAR faktörü nedir ?
    5. Motorun düz yolda yaptığı toplam KM/S oranı, yokuşa gelince çok fazla düşerse rahatsız olur musunuz ?

    Bu gibi soruların cevaplarına istinaden dişli seçimini yaparsanız çok daha sağlıklı bir sonuç alacağınıza inanıyorum.

    Genel olarak Apache'nin ön dişlisinin 14 yapıldığında daha iyi gittiğine dair yazılar okudum. Fakat yukarıdaki maddelerden

    1. Hayır
    2. 70 kg üzeri
    3. Yokuş bol
    4. Rüzgarlı olma oranı yüksek

    ise toplam hızı arttırma çalışmaları genel performansı düşürebilir.

    Bende, 3 ncü madde hariç diğerleri uyduğundan toplam hızı arttırma için dişli değişimi uygulamadım.

    Teknik özellikleri olarak
    TVS:
    Motor: 4 zamanlı hava soğutmalı
    Motor hacmi: 147.5cc
    Max Güç: 13.5hp
    Max Tork: 12.3nm
    Kompresyon Oranı: 9.5:1
    CBF:
    Motor: 4 zamanlı hava soğutmalı
    Motor hacmi: 149
    Max Güç: 11.28/7000
    Max Tork: 12.7/5250
    Kompresyon Oranı: 9.5:1

    Arasında abartılacak bir fark yok bence

    Dikkat edersen TVS'nin bu degerleri verdigi devir belirtilmemiş. CBF e de bu degerleri kullanmamız için gerekli devir saati konmamış. Ama motoru kullanırken by degerlerin ortaya cıktıgını anlayabiliyoruz. Yani ikisindede celişki var. Bunu en iyi her iki motoru da kullanan kişi anlar.Bende CBF ile deniz seviyesinden sadece 28 km uzaklıkta ama 1200 rakımlı Mersinin fındıkpınarı yaylasına cıkıyorum bol virajlı ve dik yollarda kullanıyorum ve gayet menunum...

    Bu arada dişli degişimine gitmek için gizel bir teknik uygulamışsın..
    Bende 15lik ön dişliyi 16 yaptım.
    1:Hayır
    2:70 ve uzeri
    3:Her ikiside mevcut
    4:Rüzgar cogunlukla az
    CBF bu sartlarda benim beklentilerimi karşılıyor...

    Tarafsız yorumlarınız için teleşekkurler...
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  12. #752

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    TVS Apache
    Doğrudur, çok fazla değer olarak bir fark görünmüyor güç olarak ama dediğim gibi almadan önce kullananların yazdıklarına istinaden değerlendirmiştim.

    Bu arada TVS nin sitesindeki değerlerde hangi devir/dakikada hangi gücü ürettiği yazıyor. Flashla yapmışlar sayfayı o nedenle resmini alıp koyayım dedim


  13. #753
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı DiKMeN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrudur, çok fazla değer olarak bir fark görünmüyor güç olarak ama dediğim gibi almadan önce kullananların yazdıklarına istinaden değerlendirmiştim.

    Bu arada TVS nin sitesindeki değerlerde hangi devir/dakikada hangi gücü ürettiği yazıyor. Flashla yapmışlar sayfayı o nedenle resmini alıp koyayım dedim

    Ben bu degerleri bu topikde verilen teknik özelliklerden aldım. Demekki buraya alan "Fakir ama grurlu" arkadaş bu degerleri almamış yada TVS sonraki güncellemelerde yazmış olabilir... sonucda bu topik 2006 da acılmış..
    Ekledigin fotoyu göremiyorum. Evet simdi tvs turkiye sitesini ziyaret ettim. haklısın degerler var.
    Mak güç: verileri TVS 9,95kw (13,5 bhp) 8500 devir CBF 11,28 ps 7000 devir. olarak verilmiş. Bu durumda en dogru sonuclara ulaşmak için
    1bhp kac ps ye karşılık geliyor yada 1ps kac kw yapar bunları bilmek gerekir....
    Max tork:
    TVS: 12.3Nm 6000 devir
    CBF: 12.7Nm 5250 devir.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  14. #754

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    TVS Apache
    Alıntı gezgin_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu degerleri bu topikde verilen teknik özelliklerden aldım. Demekki buraya alan "Fakir ama grurlu" arkadaş bu degerleri almamış yada TVS sonraki güncellemelerde yazmış olabilir... sonucda bu topik 2006 da acılmış..
    Ekledigin fotoyu göremiyorum. Evet simdi tvs turkiye sitesini ziyaret ettim. haklısın degerler var.
    Mak güç: verileri TVS 9,95kw (13,5 bhp) 8500 devir CBF 11,28 ps 7000 devir. olarak verilmiş. Bu durumda en dogru sonuclara ulaşmak için
    1bhp kac ps ye karşılık geliyor yada 1ps kac kw yapar bunları bilmek gerekir....
    Max tork:
    TVS: 12.3Nm 6000 devir
    CBF: 12.7Nm 5250 devir.
    Şöle bişiler buldum, bende de birim dönüştürücü var zaten.

    1 KW = 1,36 metrik HP ‘dir (Yaklaşık olarak)

    1 HP = 1,0138 PS

    1 metrik HP = 1 PS

    Dolayısı ile hemen hesaplayalım (Birim dönüştürücüye hesaplattırdım)

    9,95 kW = 12.848424283521895 Horse Power (Metric) olarak bir sonuç çıkardı hesap makinem

    Yukarıda verilen değerlere göre de 1 Metrik HP = 1 PS olduğuna göre

    TVS = 12.8 PS 8500 devir
    CBF = 11.28 PS 7000 devir

    sonuçları çıkıyor.

    Neyse, en sonunda değerlerini de öğrenmiş olduk





    Edit:

    Tork değerleri için de biraz önce okuduklarımdan aklımda kalanları hemen aktarayım.

    En yüksek tork değerine, en az devirde ulaşan araçın çekiş gücü diğerine göre daha yüksek olurmuş. Dolayısı ile bu değerler ışığında CBF'nin ağır yük altında Apache'den daha iyi olacağı sonucunu çıkartabiliriz.

    Fakat, Apache'nin de normal şartlarda Max beygir gücünün yüksek olması dolayısıyla CBF'den daha hızlı gitmesi normal sayılabilir.

    Sonuç olarak, fabrika değerlerine bakarak,

    Ağır yük altında yokuş yukarı CBF'nin Apache'yi geçebilmesi gerekiyor.

    Tork ve beygir değerlerinin karşılaştırmasından anladığım benim bu açıkçası

  15. #755
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı DiKMeN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöle bişiler buldum, bende de birim dönüştürücü var zaten.

    1 KW = 1,36 metrik HP ‘dir (Yaklaşık olarak)

    1 HP = 1,0138 PS

    1 metrik HP = 1 PS

    Dolayısı ile hemen hesaplayalım (Birim dönüştürücüye hesaplattırdım)

    9,95 kW = 12.848424283521895 Horse Power (Metric) olarak bir sonuç çıkardı hesap makinem

    Yukarıda verilen değerlere göre de 1 Metrik HP = 1 PS olduğuna göre

    TVS = 12.8 PS 8500 devir
    CBF = 11.28 PS 7000 devir

    sonuçları çıkıyor.

    Neyse, en sonunda değerlerini de öğrenmiş olduk





    Edit:

    Tork değerleri için de biraz önce okuduklarımdan aklımda kalanları hemen aktarayım.

    En yüksek tork değerine, en az devirde ulaşan araçın çekiş gücü diğerine göre daha yüksek olurmuş. Dolayısı ile bu değerler ışığında CBF'nin ağır yük altında Apache'den daha iyi olacağı sonucunu çıkartabiliriz.

    Fakat, Apache'nin de normal şartlarda Max beygir gücünün yüksek olması dolayısıyla CBF'den daha hızlı gitmesi normal sayılabilir.

    Sonuç olarak, fabrika değerlerine bakarak,

    Ağır yük altında yokuş yukarı CBF'nin Apache'yi geçebilmesi gerekiyor.

    Tork ve beygir değerlerinin karşılaştırmasından anladığım benim bu açıkçası
    ELLERİNE SAGLIK DİKMEN KARDEŞİM...
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  16. #756
    kevın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Motosikleti
    Yamaha ESD
    Arkadaşlar tebrik ediyorum güzel çalışmalar yapmışsınız. Ellerinize sağlık
    O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.

    En çok direnenler, en çok bilenenlerdir

  17. #757

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    TVS Apache
    Bu arada ufak bir ekleme veya artık düzeltme mi ne denirsen ondan yapacağım şu tork meselesi hakkında.

    Tork olayında, beygiri aynı olan araçlardan Torku yüksek olan diğerinden daha yüksek çekişe sahip olur diye bir ibare okudum.

    Buradan yola çıkarak yukarıdaki torkla ilgili değerlendirmemi biraz daha tarafsız alana almak istiyorum, çünkü vardığım sonuçtan tam olarak emin değilim

    Yani beygirin bu olaya ne kadar etki ettiğini bilmediğimden sallamış olmayalım :D

  18. #758

    Üyelik
    23 Temmuz 2008
    Şehir
    HaTaY
    Motosikleti
    TVS-ApAcHe 150cc MOTORU ÇİFTLEDİM &MONDİAL 125-UAG
    Alıntı erkam0622 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ApAcHe|_31 kardeş mesajınızda dişli olaylarına falan girdim demişsiniz bu cevabım içinde bi fikir belirtsen veya bilen arkadaşlara bi sorsan.siz hangi seçenekleri denediniz hangi dişlilerde iyi oldu veya iyi olur mesajını bekliyorum mümkünse. bende de tvs apache var.motorum hızı 110 u geçmiyor ve ben ön ve arka dişlilerini 14/47:3.35,yaptım 14/44:3.14,yaptım yani denedim ve 13/41:3.15 yaptım ve bildiginiz gibi orjinal dişlileri 13/44:3.38 tür.(ve benim izlenimim 13/42:3.23 yapılırsa iyi olur) ama 13/41 olursa titreşim kaybolur ve hız artar(son sürat).14/47 olursa titreşim fazla artıyor ama hem yokuş çıkması ve 5. vitesi yemesi iyi oluyor.fikri olan varsa mümkünse deneyimli ustalar fikir versin.en verimli hangi dişlilerde iyi oluyor deneyen varsa fikir berlirtsin.
    bende şuan 14:47 var titreşim mevcut ama aşırı değil hızımda 130 u rahat buluyor hız istiyorsan buna katlanmak zorundasın kardeşim yaptığın denemeler doğru fakat bu motor orjinal haliyle 125 dedi bende,

    sen nasıl 110 u geçiremedin anlamış değilim burda bir başka arkadaşımda daha var o dişli haricindede bazı yerleriylede oynattı motor uçak gibi oldu yerinde durmuyor ama eskisi gibi az yakması kalmadı hız ibresi sona dayanıyor yarışlara katıldı ve katılmayada devam ediyor

    ancak son bir ekleme yapacak olursak 13:41 hız için ideal sayılır ve aşırı bir titreşim olmaz yokuşta dezavantaj olur en azından bana ustanın söylediği bu sana tavsiyem çevrende bu işi iyi bilen birilerine sor dişli hesaplamaları yap öyle değiştir.senin için iyi olur en azından ben öyle yaptım ama benim tavsiyem seninde dediğin gibi ya 13:41 yapacan yok ben sadece hız değil arada yokuşa vurduğumda da gidecek diyorsan o zaman benim yaptığımı yapacan 14 :47 yapacan

    ve diğer TVS APACHE kullanıcı arkadaşlar sizde dişlilerde değişim yaptıysanız hangisini taktırdınız bilgi verin arkadaşımız tavsiyelere göre baksın
    [COLOR="Red"]ваиа daЯвє атаиı вєи наЯвє ѕокаЯıм:cat:::shhh::[/COLOR][COLOR="Red"]Ben Kimseyi Kaybetmedim Herkes Beni Kaybetti[/COLOR]

  19. #759
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    gerçi konu açtm ama kmse birşey yazmadı merakımdan burayada yazıyorum bu dişli olaylarını geçelimde yurt dışında cg ybr ve benzeri motorlara turbo uygulaması yapılıyo bunu Türkiye'de nasıl temin edebilirim. Bu konu gerçekten aklıma çok takıldı cg ve ybr turbo uygulamasına pozitif yönde tepki veriyorsa apache de de iyi olacaktır. bana bu konuda yardım edecek fikir sunacak birisi var mı acaba? Alay edecek varsa yardım edecek kişilerin önünü kapatmasın ve sussun lütfen çünkü olabilecek birşeyse yapmayı planlıyorum sonucu ne olursa olsun.. Teşekkürler.. Saygılar..
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  20. #760

    Üyelik
    02 Nisan 2006
    ApAcHe_31:

    kardeş senin arkadaşın ne gibi degişiklik yapmış (hızı ve yarış için) ve şu an hangi dişlileri kullanıyor(ki benim orjinalinin haricinde kullanacagım dişli takımı şunlardan biri 45/14:3.21 veya 42/13:3.23 dişli seti ve tercihim altı çizili olan set) onu da yazsanız iyi olur veya hangi dişlileri kullanmış veya kullanıyor.
    gerçi bende modenas motosiklet var ve onunda sizin kullandıgınız gibi dişli setini kullanmış ve çok verimli gidiyor o dişli setiyle gayet performanslıdır ki orjinalı da 47/14 dir.

    benim motosikletimin km si 2500 de ben rodaja baglıyorum hızının fazla olmamasını.acaba yanılıyormuyum.

    ve modenasımla türkiye içinde 85 000 km uzun yol yapmışım 9 senede.

    apachemle daha o fırsatı bulumadım ki rodajını bitirsin ve açılsın motosikletin açılması için illa ki 100 veya 200 km uzun yol yapması gerekir.

    cevabınız için tşk ederim..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler