Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3501

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    [/COLOR]Motor bu şekilde içiyor yakıtı.Gazlama güzelde yakıt fena.Hafatasonu gezisi olsa idare edilirde günlük mümkün değil.100 km de 50-tl yakıt yedim.7 litre aldım bitti.Yaklaşık 7 litre yaktırdım.[COLOR="Silver"]

    Nasıl ya? Hani 3,5 - 4 litre yakıyordu, hani tasarrufluydu
    zekeriyaimam bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3502
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt-25’i teslim aldım. Belki bana kızacaklar ama Dominar daha iyiydi benim için. Öyle aman amanda fark göremedim. Açık ara aydınlatmalarında daha iyiydi. Güzel yakıyor. 35km de ortalama 3,8lt/100km
    Aga iki resimde buraya ativerde bakak..

  3. #3503
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl ya? Hani 3,5 - 4 litre yakıyordu, hani tasarrufluydu
    Gazlayınca pek tararruf olmuyor.Hangi motor gazlayınca tararrufluda?

  4. #3504
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl ya? Hani 3,5 - 4 litre yakıyordu, hani tasarrufluydu
    3,5-4 ile kullanmak mümkün. Mavellen dişli değiştirdi. Gerçi orijinal dişli ile de basınca 7lt yakmışlığım var. İnsan gibi kullanınca 3lerde yakmak mümkün. Her araç için geçerli olduğu gibi yarı yarıya fark ediyor

  5. #3505
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt-25’i teslim aldım. Belki bana kızacaklar ama Dominar daha iyiydi benim için. Öyle aman amanda fark göremedim. Açık ara aydınlatmalarında daha iyiydi. Güzel yakıyor. 35km de ortalama 3,8lt/100km
    Senin tek şikayetin soch motor ve titreme idi.

    Hayırlı uğurlu olsun.Resimde koy.

  6. #3506

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3,5-4 ile kullanmak mümkün. Mavellen dişli değiştirdi. Gerçi orijinal dişli ile de basınca 7lt yakmışlığım var. İnsan gibi kullanınca 3lerde yakmak mümkün. Her araç için geçerli olduğu gibi yarı yarıya fark ediyor
    Ben 6,4lt/100km yapmıştım. Beni geçmen için bir ihtimal var; tüm olumsuz koşullara rağmen arkanda artçı vardı. 156km’de full depodan ışık yaktım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------

    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin tek şikayetin soch motor ve titreme idi.

    Hayırlı uğurlu olsun.Resimde koy.
    Aynen abi Sohc benim kullanımıma uymuyor. 7000deviri geçmezsen mt-25 3,6 gibi rakamları yakıyor. 2000km rodaj bitsin, 1000km de motor açılsın die full rpm giderim. Yada 1600-2500 arası giderim bilmiyorum. Lakin ondan sonra ciddi kıyas yaparım. Fakat şu hali ile oyuncak gibi duruyor. Çok hafif geliyor.

  7. #3507

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Konu herhalde SOHC / DOHC farkından çok tek silindir / çift silindir (ve dolayısıyla çevirilebilecek azami devir sayısı) farkı olsa gerek; DOHC yüksek devirde iyi güç alabilmek için ihtiyaç duyulan bir teknoloji. Tek silindirde ulaşılabilecek devir sayısı çift silindirden daha az olacağı için DOHC'un pek bir anlamı olmayacaktır...

  8. #3508
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Bu ara SOHC-DOHC muhabbeti dönüyor.
    Motorun tek eksantrik veya çift eksantrik olması neyi değiştirir veya siz nasıl anlıyorsunuz?
    Motor ben tekim, garibanım diyerek mi çalışıyor?

  9. #3509
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3,5-4 ile kullanmak mümkün. Mavellen dişli değiştirdi. Gerçi orijinal dişli ile de basınca 7lt yakmışlığım var. İnsan gibi kullanınca 3lerde yakmak mümkün. Her araç için geçerli olduğu gibi yarı yarıya fark ediyor
    Aldığım yakıtdada sıkıntı olabilirmi?7.09 litre kayıt aldım.Yakıtı almadan önce depoyu tamamen bitirmiştim.Tekrar yakıt alacağımdada depo tamamen bitmişti.Zamanında petrole girmememden kaynaklandı.Yakıt yeter sandım.Önceki dişi düzenine göre yetmesi gerekiyordu çünki testtini yapmıştım.Bu 7 litre anlam veremediğim bir şekilde oldu.

  10. #3510

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Zaten Dominar'ın kurulumu tasarımı torku düşük devirden itibaren vermek, yüksek devirde çalışmak değil. DOHC küçük stroklu yüksek devirli motorlarda ihtiyaç. Dominar'ın stroke'u da nispeten uzun diye hatırlıyorum (daha iyi torku ve düşük devirden itibaren alabilmek için), sırf bu yüzden 3 bujisi vardır. Dominar'la MT-25'in tasarım felsefeleri birbirinden oldukça farklı ve konu sırf SOHC / DOHC detayına indirilecek kadar basit değil. (Ama bu iki terim motor hakkında önemli bir ilk izlenim bırakıyor tabi...)
    emremm bunu beğendi.

  11. #3511

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Walla 7000 devirlerde motor hoş. 10000’li devirlerde ne olur bilemem. Full sentetik yağ şart gibi.

  12. #3512
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten Dominar'ın kurulumu tasarımı torku düşük devirden itibaren vermek, yüksek devirde çalışmak değil. DOHC küçük stroklu yüksek devirli motorlarda ihtiyaç. Dominar'ın stroke'u da nispeten uzun diye hatırlıyorum (daha iyi torku ve düşük devirden itibaren alabilmek için), sırf bu yüzden 3 bujisi vardır. Dominar'la MT-25'in tasarım felsefeleri birbirinden oldukça farklı ve konu sırf SOHC / DOHC detayına indirilecek kadar basit değil. (Ama bu iki terim motor hakkında önemli bir ilk izlenim bırakıyor tabi...)
    Adam tek silindir motoru tasarlarken yerini bulur tek eksantriğe 3 valf de 4 valf de koyar, ne olacak o zaman?
    Örnekleri var zaten. Tamamen motorun tasarım, strok farkı, yüksek devir çevirme isteği ile alakalı durumlar.

  13. #3513

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Rodajı bitir de hele, sonra bir 7100'lersin

  14. #3514

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Yamalube çakacaklar kanımca. Zaten 1600km geçince ben yardırmaya başlarım da bir bakalım hele rodajına falan. Bakalım basınca kaç yakıyor ama egzoz güzel patırdıyor. Hoşuma gitti

  15. #3515

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yamalube 15W-30 Racing Full Synthetic with Ester (JASO MA) (Kodu: LUB-15W30-FS-12) koyarsın olur. 7100'den aşağı olduğunu zannetmem... Servisler ısrarcı oluyormuş, yağdan kazanmak istiyorlar herhalde ;)

  16. #3516

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Aç hepsi aç. Gidiyorsun ve özensiz çalışma alıyorsun. Gözleri doymaz

  17. #3517

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Full sentetik yağ uzun dönem rodajına izin vermediği için 10bin km'den önce konulması önerilmez. 10bin km dayanamam derseniz hiçolmazsa5bin km'ye kadar yarı sentetik kullanın derim.

  18. #3518

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Full sentetik yağ uzun dönem rodajına izin vermediği için 10bin km'den önce konulması önerilmez. 10bin km dayanamam derseniz hiçolmazsa5bin km'ye kadar yarı sentetik kullanın derim.
    Çok abarttınız. 1500km'den sonra rahat rahat konur. Hesap yapalım; şehiriçi ort. 30km/s yaptığımızı farzedelim (İstanbul'da bundan da azdır ya, neyse...), 1500/30 = 50 saat yapar. Yüksek performans enduro / supermoto'ların bu çalışma saatinden sonra motor açmalı ağır bakımı olur. 50 saatte halen rodajı bitmemiş motor mümkünatı yok olamaz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

    Ha bu 30km/s'i bir tarafımdan uydurmadım; motora teknotakip taktırmıştım, bugün itibarıyla 155 saatlik çalışmayla (teknotakip sistemi bunu ölçüyor) 5.000km yol yapmış durumdayım ve güzergahımda TEM de var E5 de var, haftasonları da boğaziçi var. 5.000km ÷ 155s = 32km/s...

  19. #3519
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok abarttınız. 1500km'den sonra rahat rahat konur. Hesap yapalım; şehiriçi ort. 30km/s yaptığımızı farzedelim (İstanbul'da bundan da azdır ya, neyse...), 1500/30 = 50 saat yapar. Yüksek performans enduro / supermoto'ların bu çalışma saatinden sonra motor açmalı ağır bakımı olur. 50 saatte halen rodajı bitmemiş motor mümkünatı yok olamaz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

    Ha bu 30km/s'i bir tarafımdan uydurmadım; motora teknotakip taktırmıştım, bugün itibarıyla 155 saatlik çalışmayla (teknotakip sistemi bunu ölçüyor) 5.000km yol yapmış durumdayım ve güzergahımda TEM de var E5 de var, haftasonları da boğaziçi var. 5.000km ÷ 155s = 32km/s...
    Hocam bu teknotakip nasıl.Ücreti tek seferlikmi nasıl oluyor bahsedebilirmisin?

  20. #3520

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Ben bugün Yamaha servisinde soracaktım ama unuttum. Bu teknotakip taktırmak, garantiyi bozuyor mu acaba?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)