Bilmezmiyim... zaten o ses ve torku hisstemeden motora bindiğini anlayamıyor insan,
268 TL değerini geçenlerde TEM'den Halkalı - Lüleburgaz(gişeler) arasını 46 dakika aldığımda elde etmiş zevki de ziyadesiyle yaşamıştım.
1 önceki motoum kawa z 750s idi ve yakıt tüketimi bira daha iyiydi ama CBR'in viraj alma kabiliyeti bence bir s.t. için mükemmel ss i pek aratmıyor.
Sadece biraz daha rahat bir SS diyorum ben 600F için, az arar tokatlamadım laf aramızda.
Z750 benim tip olarak çok beğendiğim, hatta naked olarak tek geçtiğim bir motosiklettir. Ancak hiç kullanmak nasip olmadı malesef, merak ediyorum açıkcası.
600F'den daha torklu olduğunu biliyorum ama, 0-400 metrede durumu da ayrıca merak ediyorum.
İki makinayı da kullanmış biri olarak senin yorumun ne olurdu?
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
yakıt konusunda kuruş yerine gram kullansak çok daha sağlam sonuçlar ortaya çıkar...
187 km de 44 tl yakıt 95 oktan(3.67)
44/187/3,67=0,064 yani km.de 64 gram 100 km 6.4 litre.... Benzinin fiyatı ne olursa olsun harcıyacağınız yakıt aşağı yukarı bellidir.
inşallah bi gün birlikte depoları doldurur, boşaltana kadar gazlar sonra tekrar fulleyip ölçeriz
ben bunu anlamadım ama. bu hesap km de 64 gr. yakıt tükettiğimiz sonucuna nasıl vardı ? 1 litre yakıt 1000 gramamı eşit diyosun açsana biraz anlamadım ?
bu arada beyler. 600fin performansı yetersiz gelen ama konforundan da vazgeçemeyenlerin tek tercihi olan ve de kanımca motosikletlerin prensi olan hayabusanın çoookkk temiz bi versiyonu satılıktır.
Motor yakın arkadaşım dostum kardeşim olan bir avukattan satılıktır.
2006 model henüz 13.000 de hiç boya hata yok.
kusursuz bi makine. ilan linki bu :
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...hayabusa/detay
düşünen olursa bana da ulaşabilir rakamda ortayı bulmaya yardımcı olurum
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
hesap şöyle
187 km de 44 tl 95 oktan benzin için.(benzinin litresi 3,67 tl için-bazı illerde mesafeye göre daha ucuz yada pahalı olabilir.)
44/187=0,235 tl(23,5 kuruş)(1 km de kaç tl lik benzin yaktığın)
0,235/3,67(benzinin litresi bazı yerlerde farklı olabilir.)=0,0641(ben gram dedim ama ağız alışkanlığ;ı 1 km de harcadığın yakıt litre cinsinden) 100 le çarparsan 100 kmde yaktığın yakıt... Tl ye göre litre cinsinden hesaplamak daha doğru bence....
üstteki gkhnzy için değerleri yazayım(benzinin litresini 3,67 den hesaplıyorum.)
şehir içi
55/190/3,67x100=7,88 -----100 km de 7.88 litre benzin harcıyor.....
uzun yol
55/235/3,67x100=6,37------100 km de 6.37 litre benzin harcıyor....
tabi zaten en sağlıklısı 100 km de kaç litre tükettiğindir. universal ölçüm değeri de zaten budur.
ben gram diyince takıldım sadece ?
bu arada ben hep 50 tl lik alıyorum benzin fiyatlarındaki artışı hissetmiorum
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Benim 2001 model 600F'im 110 Derecede fan açıyor 108'e indiğinde geri kapatıyor.
Bu değer bana çok yüksek geldi.
Sizce müşür arızalanmışmı sonuçta 2001 model eskimiş olabilir.
Ankara Honda Efe'ye telefon açtım müşürün yenisi 138TL miş. Değiştirmeye değermi ?
bence deymez beni fan bazen 106 derecede bazen 110 derecede açıyor....
Saygılarımla...
Biraz geç açıyor senin fan, normalde 104-105 gibi açması lazım, bu durumda motor gereğinden fazla ısınıyor ve yeterince soğumadan fan kapatıyor. Fanın olayı 105'in üzerine çıkarmamak zaten harareti. Motor ısısı yüksek oldukça çekiş de düşer, yağ da işlevini yapmakta zorlanır.
Kışın sorun olmaz ama, birkaç ay boyunca havalar sıcak. Eğer kullanıyorsan motoru, bence uygun olsun diyorsan piyasadaki parçacılardan araştır ve sağlam 2. el bulabiliyorsan değiştir müşürünü.
herkese merhaba.
bu foruma attigim ilk mesaj. cbr600f ailesine ve motosiklet.net e yeni katiliyorum ve herkesi selamliyorum.
uzun suredir, uretildigi yillarda da yakindan takip ettigim ve ancak sahibi olma sansi elde ettigim 600f ile iyi bir baslangic yaptik. fazla uzatmadan iki konu hakkinda tavsiyelerinizi bekliyorum:
forumdan daha once takip ettim aku konusunu ancak aklima takilan su:
VLM nin cbr600f uyumlu 12V/8.6A lik YTZ10S (link) modelini almayi dusunuyorum. Ancak bir de ayni ebattaki YTZ12S (link) modeli var ki o 12V/11A. Amperin yuksek olmasinin iyi olacagi konusunda seyler okudum, bir usta da benzer birsey soyledi ancak 11 amper nasil bir deger?
bir de daha ucuz olan YTZ12BS(link) 12V/10A modeli var ancak onun boyutlari biraz daha buyuk. Bu modeli hic deneyen var mi? Hazneye sigiyor mu?
Ikinci soru da manetle ilgili. Daha kullanisli ve ergonomik bir manet takimi almayi dusunuyorum ancak turkiyede fiyatlar cok yuksek gorunuyor. Yan sanayiye de fazla guvenemiyorum acikcasi. Siyah ya da kirmizi ayarli manetlerden ve alinabilecek yerlerden hangisini onerirsiniz (istanbul/ankara olabilir)?
Simdiden tesekkurler.
(forumda umarim yanlis yere atmadim, bu konudaki yonlendirmelerinizden de mutluluk duyarim).
Hoşgeldin northman.
Kazasız, belasız, arızasız güle güle kullanmanı dilerim.
HONDA Hayat ONDA
Merak etmeyin Tekirdağa köfte yemeye yada Marmara ereğlisine denize karşı -eski motorcu- paşanın yerinde karışık tost, pates kızartması yemeğe gidersek depoda benzin filan kalmaz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:57 ----------
Daha akü değiştirmediğim için sorularına cevap veremeyeceğim ama orjinal amper değerlerinden şaşmamak lazım derim zira konjüktörü zorlamanın gereği yok, far vb. ekipmanlarda değişiklik yoksa dizayn edildiği orjinal değerlerde kalınmalı.
Hayaline kavuşmuş olmanın tatlı dinginliğini, motorunu her temizleyişinde her okşayışında ve ona her baktığında ilk günkü gibi yaşamanı dilerim.
Hoş geldin northman
Hoşgeldin ve motorun hayırlı olsun.
Akü olarak bizim motorun uyumlu model kodu senin de dediğin gibi YTZ10S'dir. Yani motorun tüm orjinal elektrik/elektronik aksamı mühendislerce bu değerlerdeki aküye göre tasarlanmıştır. Bahsettiğin diğer modellerin uyumluluğu konusunda bir bilgim yok ama, yine de orjinalinden şaşmamak gerek diye düşünüyorum. Ama orjinal elektrik aksamı haricinde bir durum söz konusuysa, mesela zenon kullanıyorsan, araştırıp belki daha yüksek amperli ve uyumlu bir akü düşünebilirsin o zaman.
VLM de fiyatına göre kaliteli bir markadır. Motorun üzerinde orjinal olarak gelen Yuasa YTZ10S ile yarı yarıya fiyat farkı olmasına rağmen, aynı işi sonuna kadar yerine getirir.
Manet konusunda ya orjinal pazzo, rizoma gibi markalar tercih edeceksin ya da yan sanayi muadillerine bakacaksın. Bence eline alarak inceleyip yan sanayileri de alınır. Sonuçta en kötü mal bile vites değiştirip fren yaparken kırılmaz.
Bir başka alternatif olarak da vaktin varsa ebay'dan sipariş edebilirsin, bu şekilde de oldukça hesaplı olur.
iyi dilekler ve tavsiyeler icin cok tesekkurler. aku konusunda da guc gerektirecek herhangi bir ekstra olmadigindan YTZ10S tercih edip orjinale sadik kalacagim sanirim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)