Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
05 Mayıs 2012, 12:58
#8221
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Son benzin indirimiyle full depo aldığı 4,7 Lt
Yaptığı Km 165,tabi kendi sayacına göre
Oturdum matematiğim berbat olmasına rağmen üşenmedim sapmayı hesapladım.
8 Km'de 1 Km fazla gösteriyor
100 Km'de 12,4 km fazla gösteriyor...
Reklamlar
-
06 Mayıs 2012, 20:56
#8222
Merhaba Arkadaşlar;
Dün 2007 model 0 mondial 150zc aldım. 1 günde yaklaşık 85 km yol yaptım. 2 gün 120 km'ye geldi. Rodaj oranına elimden geldiğince dikkat etmeye çalışıyorum.
Yalnız bugün birşey fark ettim motorumun tam altında bulunan gri kısımın birleşim noktasından çok az miktarda yağ damlatıyor. Servisi aradığımda sorun oluşabilir getir dediler. Yarin Allah izin verirse servise götürcem.
Sizce bu yağ kaçırma servisin montaj hatasımıdır ? Yoksa fabrikasyondan kaynaklı mıdır ? Yada bu sorun motorumda herhangi bir soruna yol açabilir mi ?
Ek olarak motor hakkında önerebileceğiniz bir konu var mıdır ?
-
06 Mayıs 2012, 21:06
#8223
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Hayırlı olsun..
Ben sıfır almadığım için o konuyu bilemem,belki diğer arkadaşlar bilirler..
Genel anlamda parasına göre orta seviye bir motordur..
Nazik kullanınca sıkıntı çıkarmaz..
Allah iyi günlerde kullanmayı nasip etsin..
-
06 Mayıs 2012, 21:10
#8224
Teşekkür Ederim.
Motorun çekişi filan herşeyi çok hoşuma gitti. Sadece bu yağ damlatması pek hoşuma gitmedi. İnşallah servise kadar sorunsuz giderim. Fiyatına göre güzel bir motor. Yarin inşallah plaka ve ruhsatı çıkacak.
-
06 Mayıs 2012, 21:12
#8225
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
yssf adlı üyeden alıntı
Teşekkür Ederim.
Motorun çekişi filan herşeyi çok hoşuma gitti. Sadece bu yağ damlatması pek hoşuma gitmedi. İnşallah servise kadar sorunsuz giderim. Fiyatına göre güzel bir motor. Yarin inşallah plaka ve ruhsatı çıkacak.
Torku yerinde bi skuter,çok dik yokuşlarda bile artçınızla 40-50 km hızla çıkabilirsiniz..
Yağını yağ çubuğundan kontrol edin,eğer servis uzaktaysa ve yağ eksikse ekleyerek götürürseniz tedbir olur..
-
06 Mayıs 2012, 21:32
#8226
Evet çok mantıklıydı yarin giderken öncelikle yağ oranını kontrol edecem.
Birde motor dün işden geldiğimde rolatide yüksek olduğunu fark ettim rolantisini kısdım. Ondan sonra biraz durdukdan sonra motor soğudu daha sonra çalıştırdığımda. Rolantisinin düşük olduğunu fark ettim soğuk olduğunda motor biraz gazla mı ısıtmalıyız.
-
07 Mayıs 2012, 00:48
#8227
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
yssf adlı üyeden alıntı
Evet çok mantıklıydı yarin giderken öncelikle yağ oranını kontrol edecem.
Birde motor dün işden geldiğimde rolatide yüksek olduğunu fark ettim rolantisini kısdım. Ondan sonra biraz durdukdan sonra motor soğudu daha sonra çalıştırdığımda. Rolantisinin düşük olduğunu fark ettim soğuk olduğunda motor biraz gazla mı ısıtmalıyız.
Rölanti zamanla düzelir,ama sabahları mutlaka çalıştırın bir kaç dakika. Yazın 1 bucuk dakika,kışın 3 dakika falan.. Gaz vermeye gerek yok rölantide ısınması kafi..
-
08 Mayıs 2012, 16:51
#8228
Yağ kaçırma problemi için servise dün motoru götürdüm. Motorun alt silindi kapağının birleşim noktasından yağ kaçırdığı tespit edildi. Bugün Allah izin verirse almaya gidecem. Yalnız sizce motorda bu problem neden kaynaklanmıştır ve yapılan işlem sizce nedir ?
-
08 Mayıs 2012, 17:30
#8229
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Hiçbir fikrim yok.. Ama servise sorun,ileride sıkıntı çıkaran bir durum çıkmasın. İsterseniz bi topic acın forumda.. Gelecekte sıkıntıya yol açmasın..
-
09 Mayıs 2012, 11:31
#8230
Arkadaşlar selamlar. Sayfaya henüz giriyorum. Aslında geçmişte olduğunu tahmin ediyorum fakat çok fazla sayfa olduğu için zaman kısıtlılığından bakamıyorum. Mavi grenaj nerde bulabilirim? Birde komple grenaj takımı 500 Tl. Sizce de çok fazla değil mi? Selamlarla...
-
09 Mayıs 2012, 14:03
#8231
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
by_cunning adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selamlar. Sayfaya henüz giriyorum. Aslında geçmişte olduğunu tahmin ediyorum fakat çok fazla sayfa olduğu için zaman kısıtlılığından bakamıyorum. Mavi grenaj nerde bulabilirim? Birde komple grenaj takımı 500 Tl. Sizce de çok fazla değil mi? Selamlarla...
http://www.mondialyp.com/parts/main_...parcakatid=446
---------- Post added at 13:03 ---------- Previous post was at 11:34 ----------
Gps'le ölçünce 88,2 km'ye kadar çıktım,90'ı görürdüm ama viraj çıktı,o hızla dönmek yemedi
Hız göstergesinde çok ufak sapmalar var.. En azından hız göstergesi doğru çıktı..
-
10 Mayıs 2012, 19:05
#8232
Arkadaşlar Merhaba.
5000 km'deki Mondial 150 ZC'mi satıyorum.
Turuncu
Fiyatı 1750 TL.
Detaylar için http://tinyurl.com/dypy5dc
-
10 Mayıs 2012, 20:09
#8233
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
2 gündür yoğun rüzgara karşı baya yol yaptım ara ara 95'i de gördüm,rüzgarsız günler gelse keşke
Gaz yemede belirginleşen bir sorun var,sanırım benzin hortumlarıyla alakalı..
Maxi bugun forumda bir arkadaş 90 cc cup motorun cc'sini yükseltmiş ve 110 cclik yeni karbüratör takmış,bizim zclerde karbüratörü komple mi değiştirmek gerek yoksa,meme değişikliği vs de iş görür mü. Çünkü yüksek devirlerdeki benzin bence çiğ kalıyor,bu da tüketimi arttıyor..
-
11 Mayıs 2012, 00:40
#8234
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
2 gündür yoğun rüzgara karşı baya yol yaptım ara ara 95'i de gördüm,rüzgarsız günler gelse keşke
Gaz yemede belirginleşen bir sorun var,sanırım benzin hortumlarıyla alakalı..
Maxi bugun forumda bir arkadaş 90 cc cup motorun cc'sini yükseltmiş ve 110 cclik yeni karbüratör takmış,bizim zclerde karbüratörü komple mi değiştirmek gerek yoksa,meme değişikliği vs de iş görür mü. Çünkü yüksek devirlerdeki benzin bence çiğ kalıyor,bu da tüketimi arttıyor..
bizim karbüratörün boyutu ufak. 151 rs karbüratörü almak lazım. boyutlarını karşılaştırmak da gerekiyor. eğer 151 rs karbüratörü büyükse daha iyi benzin verir. karbüratör 6000 devirden sonra benzin yetiştiremiyor.
eğer 151 rsnin ateşleme bobini farklıysa;, ateşleme bobini, buji kablosu ve bujiyi de 151 rs ile değişmek gerekir. iridyum bujiyi tavsiye ederim ngk.
meme değişikliği fayda sağlamaz. çay bardağına bir su bardağı su doldurabilir misin? aynı şey.
-
11 Mayıs 2012, 00:50
#8235
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxi97 adlı üyeden alıntı
bizim karbüratörün boyutu ufak. 151 rs karbüratörü almak lazım. boyutlarını karşılaştırmak da gerekiyor. eğer 151 rs karbüratörü büyükse daha iyi benzin verir. karbüratör 6000 devirden sonra benzin yetiştiremiyor.
eğer 151 rsnin ateşleme bobini farklıysa;, ateşleme bobini, buji kablosu ve bujiyi de 151 rs ile değişmek gerekir. iridyum bujiyi tavsiye ederim ngk.
meme değişikliği fayda sağlamaz. çay bardağına bir su bardağı su doldurabilir misin? aynı şey.
Karbüratör olaylarından hiç anlamıyorum ne yazık ki,söküp kendim temizleyeyim diyorum elimde kalır diye cekiniyorum. Yani komple Rs karbüratörü işi çözer o halde..
-
11 Mayıs 2012, 01:25
#8236
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Karbüratör olaylarından hiç anlamıyorum ne yazık ki,söküp kendim temizleyeyim diyorum elimde kalır diye cekiniyorum. Yani komple Rs karbüratörü işi çözer o halde..
ybr karbüratörü çok basit, bizimki biraz meşakkatli. ustaya yaptır bence. gerçi ustaya 20-30 lira vereceğine 50-60 liraya karbüratör alsan daha iyi .
-
12 Mayıs 2012, 15:13
#8237
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxi97 adlı üyeden alıntı
ybr karbüratörü çok basit, bizimki biraz meşakkatli. ustaya yaptır bence. gerçi ustaya 20-30 lira vereceğine 50-60 liraya karbüratör alsan daha iyi
.
Komple değiştirmekten yanayım,17,500 kmdir,rölanti ayarı dışında ellenmedi karbüratör
-
12 Mayıs 2012, 17:26
#8238
Merhaba Arkadaşlar;
Motor silindir kapağı değişti ama halen yağ kaçırmaya devam ediyor. Hemde öyle bir yağ kaçağı değil böyle sn'de bir damla şeklinde. Bu mondiale ne demek lazım servise aradım. Gelin tüm takım isteyelim dedi. Bende dedim benim ömrüm serviste mi geçecek. Pazartesi günü tüketici hakem heyetine başvuracam. Allah'ım nerden bulaştım böyle bir belaya. Motor+ruhsat masraflarını talep edecem. Bu ne ya üzerinde can taşıyor bu motor. Üstündeki bir yük değil ki. Bu kadarda alçaklık olmaz. Bu mondial alacaklara yazımdır. Bende sizin gibi birşey olmaz alalım. Çinli minli param buna yetiyor diye aldım. Ama motora binemiyorsunuz bile. Almayın Tabanvay gezin daha iyi. Bu ne ya.
-
12 Mayıs 2012, 17:29
#8239
maxi97 adlı üyeden alıntı
bizim karbüratörün boyutu ufak. 151 rs karbüratörü almak lazım. boyutlarını karşılaştırmak da gerekiyor. eğer 151 rs karbüratörü büyükse daha iyi benzin verir. karbüratör 6000 devirden sonra benzin yetiştiremiyor.
eğer 151 rsnin ateşleme bobini farklıysa;, ateşleme bobini, buji kablosu ve bujiyi de 151 rs ile değişmek gerekir. iridyum bujiyi tavsiye ederim ngk.
meme değişikliği fayda sağlamaz. çay bardağına bir su bardağı su doldurabilir misin? aynı şey.
benimkinin karbüratörü arızlandığında 151rs nin karbüratörünü takmıştım..
sonuçta daha fazla benzin yakmak dışında hiç birişe yaramamıştı...
haberiniz olsun...
-
12 Mayıs 2012, 17:47
#8240
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
yssf adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar;
Motor silindir kapağı değişti ama halen yağ kaçırmaya devam ediyor. Hemde öyle bir yağ kaçağı değil böyle sn'de bir damla şeklinde. Bu mondiale ne demek lazım servise aradım. Gelin tüm takım isteyelim dedi. Bende dedim benim ömrüm serviste mi geçecek. Pazartesi günü tüketici hakem heyetine başvuracam. Allah'ım nerden bulaştım böyle bir belaya. Motor+ruhsat masraflarını talep edecem. Bu ne ya üzerinde can taşıyor bu motor. Üstündeki bir yük değil ki. Bu kadarda alçaklık olmaz. Bu mondial alacaklara yazımdır. Bende sizin gibi birşey olmaz alalım. Çinli minli param buna yetiyor diye aldım. Ama motora binemiyorsunuz bile. Almayın Tabanvay gezin daha iyi. Bu ne ya.
Siz hakkınızı arayın tabi ki.. Zc modeli ilginçtir. Kiminin ki sorun çok az çıkarır,kiminin ki çok,dengesizlik söz konusu yani.
Tüketici ve hakem heyeti işi çok uzun. Bilirkişi bakacak,karara bağlanacak vs.. 3 Ay motorsuz kalma ihtimaliniz var..
Sorun peki tam olarak neden kaynaklı,size bilgi verdiler mi ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler