Saolun teşekkür ediyorum
Saolun teşekkür ediyorum
Selam arkadaşlar, rtr 200 2023/2024 model almayı düşünüyorum yakın bir zaman içerisinde. Yeni modellerde herhangi bir cam olduğunu görmedim. Bu modellere uyan tur camı var mıdır? Uzun yol yaptığım için bu hususun önemli olduğunu düşünüyorum.
Uzun yolda kullanacaksanız motora uygun gidon yükseltme olmadığını da bilmenizi isterim. Cam olayı 2022 modellerde pulsar camı falan takanlar oluyordu ama yeni kasada hiç rastlamadım henüz.
Kendi tecrübelerime göre 2-3 saat civarındaki şehirler arası seyahatlerde motor rahat ancak daha uzun yolculuklar sürücünün sabır ve deneyimiyle orantılı olarak zorlayabilir diye düşünüyorum. Oturuş pozisyonu pulsar ile aynı gibi fakat gidon yükseltme seçeneği olsa bence iyi olurdu.
Kesinlikle, gidon yükseltmenin olmaması da handikap, o bir şekilde dinlenme sürelerinin uzun tutulması ile çözülür de, tur camının takılabiliyor olması lazım. Göğüse rüzgar yemek büyük problem.
Arkadaşlar almayı düşünen takip eden arkadaşlara fikir olması açısından yazıyorum: 2022 kasasını 8 bin km kullandım şimdi yeni kasaya geçtim 300 km'deyim. Aradaki farkları anlatırsam 2022 kasada Bluetooth bağlantı ve navigasyon özelliği yoktu yeni kasada bu gelmiş, lastikler değişmiş eskisinde tvs tyres yazan bi lastik varken şimdi ceat yazan bence çok daha iyi yol tutan bi lastikle geliyor. Eski kasada ufak bi siperlik varken yenisinde hiçbir şey yok bu pek hoş değil. Yeni kasada sport, urban ve rain olmak üzere 3 mod gelmiş urban ve rain modda daha yavaş devirleniyor sport modda daha güzel devirlendigibi hissedebiliyorsunuz. Ama 20 hp motorda ne kadar lazım emin olamadım. Ayarlı debriyaj ve fren manetleri gelmiş uzaklık yakınlık ayarı yapabiliyorsunuz. Ve sanki yeni kasanın virajı ve vites geçişleri daha iyi gibi geldi bana. 2022 kasayi keyifle kullanmıştım ve çok memnundum. Herkese keyifli sürüşler tekeriniz düz bassın
Ben de 2022 model Apacheyi memnun kalarak kullanmıştım.
Motorumu yakın zamanda sattım şimdi yeni kasadan alacağım inşallah, kapora verdim.
Fakat motorun stikırlarını yapıştırmadan vermek istemeleri ilginç geldi bana. Bayiye neden daha önce fabrikada veya serviste yapıştırılmadığını sordum; bazı müşteriler böyle istiyor dedi. Bu daha ilginç geldi.
Bir açıdan avantaj olabilir çünkü stikırları olması gereken yerlere değil yanlış yerlere ve yanlış şekilde montaj yapıyorlar çoğunlukla. Hiç olmazsa kendim doğru şekilde yapıştırırım diye düşündüm ama becerebilir miyim bilmiyorum.
Cumartesi günü teslim aldım motorumu. Önceki motorum siyahtı, bu defa beyaz aldım. İnci beyazı pırıl pırıl parlıyor güneşli havada.
Stikırları dosdoğru yerlerine yapıştırdım. Ancak depo yanlarındaki büyük olanları reklamcıya yaptırdım, risk almadım.
50km kadar sürdüm, motorun tepkileri aynen bildiğim alıştığım şekilde. İlk 250-300km dolsun o zaman net bilgiler oluşur kafamda.
Önceki kasadan farklı olarak motor devri 3500rpm altına düşünce göstergenin üzerindeki rpm limit lambası yanıyor. Acaba sadece rodajda mı böyle yoksa her zaman bu uyarıyı vermeye devam edecek mi?
Bir de gösterge-telefon bağlantısını yapan var mı arkadaşlar? Ben henüz fırsat bulup yapamadım, dikkat etmemiz gereken bir konu varmı?
@reo eski kasada mod olmadığı için devir ışığını istediğimiz gibi ayarlayabiliyorduk bunda o mevcut değil, sport modda 6000 ile 9500 devir arası sürmeni istiyor 6 binin altına gelince vites düş 9500 ün üstüne çıkınca vites yükselt diyor. Urban ve Rain'de ise 6000 devir gibi vites yükselt diyor eğer 3500 devirin altında ise vites küçült diyor rodaj ile herhangi bir alakası yok.
Merhaba arkadaşlar CBF 150 , YBR 125 ESD ye göre titreşim bariz fark ediliyor diyorlar sizce durum nedir ?
Dediğiniz motorları yıllardan beri kullanmadım ama motorumuzun titreşim konusunda oldukça başarılı olduğunu belirteyim.
Neredeyse herkes pulsar ns200 den daha titreşimsiz olduğunu kabul ediyor.
Arkadaşlar TVS modelleri için yedek parça sorunu var deniyor siz yaşıyor musunuz böyle bir problem ? TVS Ronin modelini düşünüyorum ama sıkıntı olur mu yedek parça meselesi ?
Titreşim konusunda bence başarılı daha önce honda cb125f ve yamaha nmax 155 kullandım honda da gayet iyiydi nmax bundan daha fazla titriyor mesela titreşim tabiki var ve hafif şekilde hissediliyor ama rahatsız edici değil.
2022 vardı şimdi de 2024 var. İkisi de titreşim konusunda aynı hissi veriyor: 7000rpm devire kadar çok konforlu. Sonrasında titreşim tiz yani yüksek frekansta başlıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
Çok satılan motorun yedek parçası her türlü bulunuyor merak etmeyin.
Ronin için şimdiden konuşmak da düşünmek de erken. Ben de oldukça sevdim Ronin'i, umarım gelir.
Arkadaşlar ben de bir aracı vasıtası ile 2024 modelini aldım. Farklı bir şehirden geldi fakat yanında herhangi bir garanti belgesi gelmemişti. Garanti işlemi gerektiren bir durumda herhangi bir TVS servisi nasıl bir yol izliyor, bilen arkadaşlar aydınlatabilir mi?
Ben de 750km'de 2. el olarak almış birisi olarak aranıza katılmış bulunuyorum. 1100 km'yi geçtim. Hiç 6000 devir üstüne çıkmadım. Genel anlamda memnunum gidişi duruşu falan iyi.
Tek eksi vereceğim tarafı 6. Vites olabilirmiş gibi geliyor ama verimlilik ve emisyon durumlarını düşününce motorun güç karakteristiğine bu da uygun olabilir.
Devre göre vites için kırmızı ışık yanması güzel bir özellik. Rodajı yeni yeni biten bir motor var altımda ve zorlamamak için o gösterge çok işime yaradı.
Vites göstergesi bazen şaşırıyor 1-2 kez başıma geldi. Tahminimce sebebi 1'den boşa alırken. 2'ye geçmesi ama göstergede boş olarak gözükmesi. Çözüm bozulduğu zaman durup 1'e atmak.
ABS kablosunun fren hortumuyla bitişik plastik kelepçe ile değil de gevşek montajı, sele altı elektronik soketlerin ortalıkta durması vs genel olarak bir sürü montaj hatası var ama hepsi ufak şeyler. Hayati tehlike yaratacak bir şey görmedim.
Mesela benim ön fren hortumunu çatalın altından tutan metal parça düştü, civatası yok. Bende duruyor. Bakıma gittiğim zaman baktırıp taktıracağım tekrar.
Frenler iyi birkaç kez ani fren yapmak zorunda kaldım işimi gördü. Ön-arka ABS olması 2024 yılında bence tüm motorlarda zorunlu bir şey olmalı. Honda hala ABS olmayan CB125F üretip satıyor inanılır gibi değil.
Lastikleri değiştirmeyi düşündüm ama önümüz yaz. Çok hız da yapan birisi değilim. Ulaşım amacıyla kullanıyorum. Şimdilik idare edeceğim.
Şimdilik hiç aksesuar bulamadım. Koruma demiri üreten birileri olursa irtibatta olalım.
@Rickross hocam koruma demiri için Facebook'taki tvs apache rtr 200 grubuna sorarsan orda yapan bi arkadaş vardı istediğin renkte yapıyor diye biliyorum ayriyeten yan çanta demiri radyatör koruma vs de yapıyor.
Bende şehiriçi ve bazen köy yollarında kullanmak amacıyla bu motoru almayı düşünüyorum 12 bin km kadar motor sürdüm ama ilk vitesli motorum olacak tavsiye eder misiniz?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)