Anket: Ekonomık model olarak bakarsak,nasıl buldunuz?
- Katılımcı sayısı
- 38. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Oldukça beğendim..
-
Fena motor değil,ama bana hitap etmiyor..
-
f/p olarak alınası bir motor..
-
Bana uzak,hiç işim olmaz..
-
adress,deligth,fiddle uçtu gitti.Bu fiyattan bu motor alınır..
Hero Dash VX LX Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Ağustos 2017, 11:01
#161
2016 modelini ekim 2016 da aldım. 1700kmde suan.. Malzeme kalitesi olarak son derece iyi bir motor. Grenajlar, birleşim noktalarındaki işçilik ve üretim kalitesi, malzeme kalitesi son derece iyi. Bu fiyata bu kadarını beklemiyordum açıkçası.. Selesi biraz geniş ancak konforu gayet iyi ve rahat, kaydırmıyor, aynaları mükemmel, yakıt tüketimi rodajdan sonra çok iyi oldu Rodajda 100km de maksimum 3,9 litre yaktı; şimdi 1 litre ile 45km rahat gidiyor.. Son hızı 90 ve devir kesiciye giriyor. son hızına rahat çıkıyor (son hızı 80km diyen arkadaşların rodajında sorun var belliki) düz yolda rüzgarsız havada kesici olmasa 100-110u görür gibi hissettiriyor. 0-25 hızlanması ve 60-90 hızlanması çok iyi. 30-55 arası biraz isteksiz.. Ben bu motoru karbüratörlü olduğunu bilerek aldım ve jikle konusunda da herhangi bir sıkıntım yok. yaz / kış sabahları jikle istiyor ; 2-3 gün kullanılmadığında da çalıştırırken birkaç kez marşlamak gerekebilir. Jikle çekili olduğu halde stop ediyor diyen arkadaşlara tavsiyem jikle kolunu kapatıp açın birkaç kez. Tel bazen çalışmayabiliyor. jikle kolu çekili olduğu halde tel çekmemiş olabiliyor yeni motorlarda. Bir müddet sonra düzeliyor alışınca.. Artık yağlanması mı gerekiyor bilemiyorum ama kullanım artıkça jikle telide alışıyor.
İlk bakımına 40 lira verdim (ilk bakım diye indirim yaptılar) Yağ ve şanzıman yağı değişti sağını solunu kontrol ettiler. Ancak kullanım kılavuzunda belirtilen tüm kontroller uygulanmıyor. Bu konuda biraz aktif olup şunuda kontrol edin buna da bakın demek gerekli. Elbette bu servise görede degişebilir. Ben Servis sonrası yağı Motul Scooter Power 10W-30 ile değiştiriyorum.
Frenler inanılmaz başarılı, 70 derece yatarak viraj alınmayacağı için kombine olması bu makine için çok güzel. Beklenenin ötesinde bir performansa sahip. Frenler kolay kitlenmiyor ve her hızda duruş mesafesi çok çok iyi. Panik frenlerde frenler kitleniyor elbette , abs yok sonuçta...
Lastikler kuruda gayet iyi, yol tamamen ıslakken (yağmurla yıkanmış vaziyette ) de normal şekilde kulanım yapıldığında herhangi bir sıkıntı yasatmıyor. ama kuru yolda anlık su geçişlerinde dikkatli olunmalı bu lastiklerle.. Lastik değişimlerinde ön lastik için yük indeksi doğru olan "Mitas 90/90-12 54J MC20 TL" veya "Heidenau 90/90-12 54J K54" kullanılabilir...arkaya ise birebir uyacak lastik "Continental 90/100-10 53J ContiTwist" var.. genelde yapılan yanlış lastiğin sadece ölçülerine bakmak oluyor. yük ve hız indekslerine dikkat edilmeli. Arka için 90/100 yerine 100/90 da kullanılabilir elbette. Yanak yüksekliği veya lastiğin tur uzunluğu tamamen aynı; sadece lastiğin tabanı 1cm daha kalın oluyor. Böyle yapılırsa secenek sayısı cok artıyor. 3,50 tavsiye etmem o zaman yanağı 1 cm,tabanıda 2mm kısaltmış olursunuz..
Takım olarak takıp ön arka aynı desen kullanılabilecek doğru hız ve yük indekslerine sahip bir lastik takımını ben su ana kadar göremedim.
Titresim konusu göreceli elbette. Tek silindirli bir motorun bir miktar titreşim yapması gayet doğaldır ancak rodaj sonrası ben herhangi bir sıkıntı yaşamadım. rodaj sonrası rölantiyi ayarlattırırsanız rölantideki titresimde neredeyse yok oluyor. zaten giderken gidonda veya karoserde herhangi bir titreşim hissedilmiyor.Beni rahatsız eden bir titreşim hissetmiyorum. özellikle rodaj sonrası sadece onun için gidip (veya kendiniz yapabiliyorsanız) rölantiyi ayarlatmak gerekiyor.
Bence tek eksisi düşük bagaj hacmi. Enjeksiyonlu, bagajıda kapalı bir kask alacak büyüklükte olsa efsane olurdu.
Gittiği heryerde ilgi çeken bir motor. Mutlaka birileri birşeyler soruyor, insanların ilgisini çok çekiyor. Sonuç olarak ben bu motordan oldukça memnunum. Bu paraya alınabilecek en iyi scooter kanımca. İmmobilizer, sele altı ışığı, usb şarj, servis ikazı, Mükemmel far ve aynaları, sağlamlığı, farklı ve yakışıklı tasarımı , düşük yakıt tüketimi ile verdiğim parayı sonuna kadar hak ettiğini düşünüyorum..
Reklamlar
-
Dash her zaman fiyat performans ürünü olarak gördüm. Ama 4.850 TL için geçerli bu fiyat. 6.000 TL varmış fiyatı. Hak eder mi orası tartışılır. Ama tutupta karbüratörlü motosiklete 6.000. Cıkk olmaz be haci. Bu arada @spectre222 gayet güzel bilgiler vermiş tebrik ediyorum kendisi ve bu motora sahip olan kişilerinde kesinlikle bir okumasını tavsiye ederim.
Ufak bir bilgi geçenlerde motoru sattığım arkadaşım aradı sordu. Ayak koyduğunuz yerin alt (yola bakan tarafın) tablası çıkabiliyor. Ara sıra onu bir kontrol edin.
Ahhh ahh. istediğim renk model gelseydi asla soğumazdım motosikletimden. Çok tatlı her türlü işimi görüyordu. Renk ofsayt oldu kırmızı beyaza kırmızı siyah getirdiler 2016 model dedik 2015 getirdiler. Motosiklet depodan çıktığı belliydi her tarafı tozdu. En sonda da zaten satma sebebim 20 kuruş yaktığı görünce beni çıldırttı. Belki de rodajdan sonra düzelebilirdi fakat kısmet. Ben bir sefer soğudum mu geri dönemedim dash'ıma.
-
26 Şubat 2018, 22:48
#163
-
14 Mayıs 2018, 17:12
#164
2016 model 9500 km de hero dash sahibiyim,10K bakımını yaptırdım ve 200 KM lik yola çıktım.
son hız 80-85 km..
70-80 km arası giderken sanki jenaratör çalışıyomuş gibi tırrrrrr diye bi ses çıkarıyor.
-
06 Ağustos 2018, 09:45
#165
Bu motor 2. Motorumdu bundan önce Çinli Mondial 125 znu vardı her gün ayrı bir sıkıntı. YAklaşık 7 AY hero dash kullandım bana mısın demedi Ankara'dan Düzce Akçakoca ya gittim annem ile tık demedi . Işık dağına gittim ve tek bir sorun ile karşılaşmadım yanımda znu kullananlar döküldü yolda her yerde bir parça bıraktılar şuanda fiyatı 7500 oldu bu motora bu para değmez ve piyasası yok geçen gün satım kaliteli ama gereken ilgiyi görmüyor
-
13 Ağustos 2018, 16:13
#166
Dash ve Duet gümrükte çekilmeyi bekliyor şeklinde bir haber aldım.
Euro 4,110 cc.
Fiyat Allah Kerim.
-
10 Haziran 2021, 15:31
#167
Arkadaşlar merhaba
3 yıldır bu motor bende. 1 tam dolu depo ile 160 km gidebiliyorum. 2 kere benzin almadığım için yolda kaldım
Acaba ben mi çok yakıt harcıyorum? 160 km az bence 200 kmyi geçmesi lazım diye düşünüyorum
Siz tam depo ile kaç km yapıyorsunuz?
-
04 Kasım 2021, 08:21
#168
Selam. 160 km az.
Şehir icindeön arka wintergrip lastiklerle max 70-80 km surat ve artcili artcisiz topcase li kullanimda bir depo (yedege girmeden) 200 km yi geçer.
Bendeki 2016 hero dash vx. Karburatorlu
Kolay gelsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:07 ----------
110 cc karburatorlu. Yani 100 km de 2.2 lt civari yakiyor.
-
31 Mayıs 2022, 19:27
#169
Konuyu biraz hortalacağım kusura bakmayın. Yakın bir arkadaşım 2017 dash almayı düşünüyor. Enjeksiyonlu dedi bu modeller için ama jikle varmış. O nasıl oluyor? Ön frende disk falan yok. Alınır mı tavsiye eder misiniz?
-
01 Haziran 2022, 19:26
#170
Benimkinde enjeksiyon yok. Sadece jikle var. Enjeksiyonda jikle olmaz. Ayak marsini kastetmiştir diyen. Jikle el ile çekiliyor, motor ısınınca geri itiliyor. Yani sensor yok, muşir yok, tamamen manual ve bu yuzden ariza verme ihtimali de çok dusuk. Kışın ve uzun sure kullanilmamissa ilk seferinde jikle ile calistiriliyor.
Frenleri disk degil ama kombine. Yani fren motoru guvenle durdurabiliyor ama etkileyici bir performansta degil.
Saglam uzun omurlu bir motor. Bazi honda skuterlerle ayni yedek parcalar kullanilmis ama Hero yedek parca ve aksesuar konusunda bu motorda ferdi kullanicisina yardimci olacak kapasiteden henuz yoksun . Ben bu anlamda memnun degilim. Çogu parçayi bulamadim. Derme çatma sanayilerde tornacilarda hallettirdim.
-
02 Haziran 2022, 02:02
#171
ymg adlı üyeden alıntı
Benimkinde enjeksiyon yok. Sadece jikle var. Enjeksiyonda jikle olmaz. Ayak marsini kastetmiştir diyen. Jikle el ile çekiliyor, motor ısınınca geri itiliyor. Yani sensor yok, muşir yok, tamamen manual ve bu yuzden ariza verme ihtimali de çok dusuk. Kışın ve uzun sure kullanilmamissa ilk seferinde jikle ile calistiriliyor.
Frenleri disk degil ama kombine. Yani fren motoru guvenle durdurabiliyor ama etkileyici bir performansta degil.
Saglam uzun omurlu bir motor. Bazi honda skuterlerle ayni yedek parcalar kullanilmis ama Hero yedek parca ve aksesuar konusunda bu motorda ferdi kullanicisina yardimci olacak kapasiteden henuz yoksun . Ben bu anlamda memnun degilim. Çogu parçayi bulamadim. Derme çatma sanayilerde tornacilarda hallettirdim.
Bilgilendirme için teşekkür ederim. Motorun anahtar girişinin yan tarafında baya jikle var. Sahibi ısrarla enjeksiyonlu demiş. Bende ona şaşırdım enjeksiyonlu motorda jiklenin ne işi var dedim. Fiyat uygun tutmuş sanırım ikinci el piyasası pek canlı değil. Yedek parça konusunu arkadaşa ileteceğim çok teşekkür ederim tekrardan..
Instagram: Ekremalp85
Youtube: Ekrem Alp
-
Merhabalar benim hero düet 2020 model enjeksiyonlu motorum var yakıt tüketim geçenlerde ölçtüğümde 2.1 litre çıktı ve boy kiloma gelirsek şöyle 1.76 116 kiloyum, bide arkadaşlar yağ olarak ne kullanıyorsunuz siz ben şuan 10w30 mb motulun yağını kullandım. Ama kitapçığında ise MA ibaresi vardı ?? kusura bakmayın bide konuyu hortladığımdan dolayı
-
Selam.
Motorlar yaşadığı sürece konu hortlamış sayılmaz.
Motosiklet profesyoneli değilim ama uzun süredir kullanıcısıyım. Paylaşımınızın cevaplarına gelirsek. Yakıt tüketiminiz bence iyi. Bende de karbüratörlü 110 cc hero var ve yine 2,1 lt yakıyor 100 km de. Sizin motor enjeksiyonlu ama benim de sizden daha hafif olduğumu hesaba kadarsak sizin yakıt gayet normal gibi.
Yağ konusuna gelirsek ben Heronun ana vatanı olan Hindistanda maestro edge (hero dash) için kullanılan yağları araştırdım ve inceledim. Yazın 10-40, kışın ise 10-30 viskozitede yağ kullanıyorlar. Dört mevsim 10-30 kullanan da var. Sadece ülkemizde eskiden 6000 km de bir olan yağ değişim periyodu 2500-3000 km de bir değiştiriliyor. Bence kullanım klavuzundaki MA yazısını takıntı yapmayın. Yağ kutusunun üzerinde Scooterler gibi motosikletlerde kullanılabileceğini ifade eden ve viskozite numarası uygun adı sanı belli her türlü yağ olur. Sadece değiştirme periyodunu 3000 kmyi geçirmeyin derim. Sağlıcakla kalın. Keyifli sorunsuz sürüşler.
-
Yorumunuz teşekkürler dilerim , size de keyifli sürüşler dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:56 ----------
ymg adlı üyeden alıntı
Selam.
Motorlar yaşadığı sürece konu hortlamış sayılmaz.
Motosiklet profesyoneli değilim ama uzun süredir kullanıcısıyım. Paylaşımınızın cevaplarına gelirsek. Yakıt tüketiminiz bence iyi. Bende de karbüratörlü 110 cc hero var ve yine 2,1 lt yakıyor 100 km de. Sizin motor enjeksiyonlu ama benim de sizden daha hafif olduğumu hesaba kadarsak sizin yakıt gayet normal gibi.
Yağ konusuna gelirsek ben Heronun ana vatanı olan Hindistanda maestro edge (hero dash) için kullanılan yağları araştırdım ve inceledim. Yazın 10-40, kışın ise 10-30 viskozitede yağ kullanıyorlar. Dört mevsim 10-30 kullanan da var. Sadece ülkemizde eskiden 6000 km de bir olan yağ değişim periyodu 2500-3000 km de bir değiştiriliyor. Bence kullanım klavuzundaki MA yazısını takıntı yapmayın. Yağ kutusunun üzerinde Scooterler gibi motosikletlerde kullanılabileceğini ifade eden ve viskozite numarası uygun adı sanı belli her türlü yağ olur. Sadece değiştirme periyodunu 3000 kmyi geçirmeyin derim. Sağlıcakla kalın. Keyifli sorunsuz sürüşler.
Hocam peki full sentetik ,yarı sentetik veya mineral bu yağlar hangisi daha iyi gelir scootera , çünkü araştırma yaparken benim motorun krankı rulmanlı olduğu için bir çok yerde full sentetik iyi olmadığını veya bir zamandan sonra arıza çıkarttığı söyleniyor sizde hero marka scooter kullandığınızdan ötürü ne tür yağ kullanıyorsunuz ? (Başınızı şişirdirsem HAKKINIZI HELAL EDİN )
-
15 Kasım 2023, 11:33
#175
Herkese merhaba,
Dash forumunu canlandırayım biraz. 2023 model 125 cc dash sahibi oldum. Koruma demiri ve ön cam malzemeleri için İstanbul da tavsiye edeceğiniz yerler var mı? Son olarak, bu motorlar viskosite olarak hangi yağ dan kullanılıyor. Yağın üstünde illa scooter yazması gerekir mi yoksa standart motosiklet yağı kullanabiliyor muyuz.
Teşekkürler.
-
Arkadaşlar bu 2023 model dash'in koruma demiri sizde de orta sehpayı engelliyor mu? Ayağımı atamıyorum çok kötü bir yerden geçiyor koruma demiri. Ayrıca yan ayaklık da aldıktan bir hafta sonra yağmurda suyun içinde kalmış herhalde, paslanıverdi. Sprey boyayla hallettim ama çok gıcığıma gitti.
Ayrıca çok kafa ağrıtmayan bir sinyal sesi eklemeyi de düşünüyorum, deneyen oldu mu?
-
28 Kasım 2024, 00:18
#177
Emrecngz adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu 2023 model dash'in koruma demiri sizde de orta sehpayı engelliyor mu? Ayağımı atamıyorum çok kötü bir yerden geçiyor koruma demiri. Ayrıca yan ayaklık da aldıktan bir hafta sonra yağmurda suyun içinde kalmış herhalde, paslanıverdi. Sprey boyayla hallettim ama çok gıcığıma gitti.
Ayrıca çok kafa ağrıtmayan bir sinyal sesi eklemeyi de düşünüyorum, deneyen oldu mu?
Selamlar,
Evet koruma demiri biraz yakın geçtiği için orta sehpaya almak için önce ayak ucundan boşluk alıp sonra ayağımı tam yerleştirdikten sonra açıyorum. Bir tane kurye arkadaş gördüm orta sehpanın çıkıntısına uzatma demir kaynatmış çok rahat olmuş öyle.
Yarın Olmayacak Gibi Kullanırsan Yarın Olmaz...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)