enlighteray adlı üyeden alıntı
iyi günler arkadaşlar, bugün arka dişliyi 32ye çevirdim,(antalyada 520 zincire uygun bir atv dişlisi bulup tornacıda deldirdim) 5-10 km sonrası yorumlarım
0- dişliyi taktırırken bir hero hunklu bir eleman geldi, sohbet ederken 8000 devirde 115 gördüğünü söyledi, benim karizma da 8k 115 görüyor,
(elemanın dediği doğruysa)hero firması üretimi ucuza getirmek için yeni bir vites kutusu yapmak yerine hunkta, tahminen thrillerda, 150 cc vites oranlarını aynen koymuş, 150 cc ile 223 cc motorun dişli oranları aynı
1-kalkışlarda çok küçük bir ağırlık hissettiriyor, azıcık gaz verince sorun kalmıyor, istanbul gibi dur-kalkma trafiğinde kullanılacaksa sorun olabilir, istanbul hariç bence sorun değil
2- titreşim yüzde 60 ile 80 arası azaldı, hangi devirde hangi viteste olduğuna bağlı olduğuna bağlı olarak. Orjinalde 100 ile giderken 7bin civarı elciklerde katlanılmaz olan titreşim neredeyse hiç hissedilmiyor, normalde 5. vites 8000 devirde 115 giderken şimdi 4. vites 8000de 119 gibi birşey gidiyor, sadece 3 ve 4. viteste 7-8 binde titreşim azıcık hissediliyor (titreşim görecelidir, ama 5. viteste neredeyse ybr gibi titreşimsiz)
3-kullanımı acayip rahatladı, normalde sakin sürüşte 3-4binde güc fazla geliyordu, vites arttırıyordum, 30a gelirken 3e, 60da 5e atmış oluyordum, şimdi 35 hatta 40a kadar 2 yetiyor ve artık zırt pırt vites değiştirme istemiyor, aynı viteste 2-3k devir arttırıp azaltabiliyorum(dahası da olur tabi), torku iyi olduğundan kullanımda hiçbir eksisini görmedim (hızlı kalkacam diyorsanız da yüksek devirlerde vites atarsınız pek yavaşlama yok)
4-orjinal halinde (sırtımda çantayla)max ibrede (9bin kusur devir) 135 gpsde 128 gösteriyordu, şimdi 4. viteste ibrede 119(8k) 5. viteste max 145 (8k) gösteriyor (gps 136) oldu, daha yüksek devire çıkmıyor, belki 34 dişli ile 3-5 km daha fazlatop speed görebilir
6-5. viteste 4binde 75 (ibrede) yapıyor, gücü düz yolda sıfıra sıfır yetiyor, hafif eğim olsa 75le gidemeyecek, ama 5500 sonrası gücü baya artıyor,
110la rahat ve titreşimsiz sayılabilecek şekilde gidiyor
sonuç
-tüm viteslerde titreşimin azalması
-ilk 4 viteste gücün devirle ihtiyactan fazlasına hemen gelmemesi sayesinde daha rahat kullanım
-normalde kullandığım gibi gücü yerinde kullanırken ilk 4 vitesi kullanma, (şuanki 4. vites, orjinalin 5.vitese denk sayılır) orjinalinde tüm vitesleri bitirmişken+ 1 vites
bu motoru olanlara kesinlikle dişli küçültme tavsiye ederim (çoğu kişiye 34-36 daha ideal olur)