2015 model ( 100 - 90 - 18 )evom . 2017 yılında 2016 modelin ön jantını ( 100 - 90 - 19 ) alarak motoruma taktım . Çocuklarım Ataşehir ' de , ben
Bursa'da oturuyorum dolayısıyla her yıl 4 - 5 ,Bursa - Ataşehir seyahati yapıyorum. Ben gps ile hiç kontrol etmedim . Benim ya9tığım hep ibre ve
km kontrolü. Her defasında aynı yolu kullanıyorum. Ataşehir - Eskihisar - Topçular - Yalova - Bursa. Her iki jant ile de ayrı ayrı defalarca
kontrolümde şuna şahit oldum ; 2015 in orj. 18 inç jantı ile 144 km gösterdi. 2016 jantıyla 19 inç ile 133 km gösterdi. O zaman şunu anlıyoruz. 18 jantta sapma ibrede % 10 , gps de % 20. 19 jantaysa ibrede sıfır sapma , gps de ise % 10 şeklinde yaklaşık olarak.
Dediğiniz abs li olmayan modeller için öyledir muhtemelen. Abs li modellerde ölçüm km teli ile değilde abs sensöründen yapıldığı için hız ne olursa olsun sabit 10km fark var. Defalarca kontrol ettim ibrede ne yazıyorsa gps 10 eksiğini gösteriyor. Hız arttıkça fark açılmıyor bende. 100km saat hıza kadar sabit 8km, 100km saat hızdan sonra ise sabit 10km. İbrede 159 gördüğümde gps te 149 gördüm mesela.
Tamam orayı kırmızı ile işaretlemişsin ama sonradan ben 100km hızdan önce sapmanın 8km olduğunu belirmişim. Motoru orta sehpadan indirirken bile km saati 3 gösteriyor. Motoru 10km saat sabit hızla sürerken gps 3 4 arası gidip geliyor. Biraz daha hızlanıncada fark 8 e çıkıyor ve 100km saate kadar sabit 8, 100km saatten sonrada sabit 10km fark oluyor. Öyle söyleyeyim. Hatta bununla ilgili bir videoda çekeyim ben.
Yunus bey yakıt değişimi hakkında bilgi var mı acaba 250 cc ile 300 cc arasında, hız belirgin bir şekilde 40 km kadar o belli
Hocam üç kez depo fulledim sırasıyla 100km de 5.71 - 5.93 - 5.81 lt yaktı. Ama benimki karbüratörlü. 250cc de iken 6.28 leri görmüşüm. Yani yakıtta azalma var artış yok gibi görünüyor. Ama şu yasaklar kalktığında enjeksiyona dönüş yapacağım. Enjeksiyona döndüğümde asıl önemli verileri o zaman paylaşırım. Çünkü sanıyorum kimse motorunu karbüratörlüye çevirmek istemez. Ben bile sıkıldım karbüratör işinden. Çok yakıyor malesef. YouTube da birisi video çekmiş adam 1 litre benzin ile 25 km yol gitti. 100km de 4 litre yapar. Yani böyle bir imkan varken enayi gibi 6 litre yaktırıyorum.
Hocam üç kez depo fulledim sırasıyla 100km de 5.71 - 5.93 - 5.81 lt yaktı. Ama benimki karbüratörlü. 250cc de iken 6.28 leri görmüşüm. Yani yakıtta azalma var artış yok gibi görünüyor. Ama şu yasaklar kalktığında enjeksiyona dönüş yapacağım. Enjeksiyona döndüğümde asıl önemli verileri o zaman paylaşırım. Çünkü sanıyorum kimse motorunu karbüratörlüye çevirmek istemez. Ben bile sıkıldım karbüratör işinden. Çok yakıyor malesef. YouTube da birisi video çekmiş adam 1 litre benzin ile 25 km yol gitti. 100km de 4 litre yapar. Yani böyle bir imkan varken enayi gibi 6 litre yaktırıyorum.
Arkadaşlar merhaba, 2018 model motor buldum alınır mı stop etme gibi kronik sorunlar bu modelde var mıdır?
Stop problemi 2021 model gelirse onda bile olacak. Yalnız bu problem halledilmeyen bir şey degil ki.
2015 modeli bayiden 0 km aldım. 6 senede 5 yaz Bursa - Çeşme seyahati yaptım . Yalnız gidiş dönüş 900
km. 2020 sonlarında 29 bin km lerde stop problemi ufaktan başladi . Önemsemedim. Nisan başında ben gitmiyorum deyince şu an Bursa da onarımda . Birkaç gün içinde çıktığında hem fotolarıni hem de masrafı
paylaşacağım.
bursevi
Birisi stop etme sorununun supap yaylarını honda nc750 ninki ile değiştirip emme ve egzoz ları ikisinide 0.10 yapınca çözüldüğünü söylemişti.
[QUOTE=Yunus Özbek;4625856]Birisi stop etme sorununun supap yaylarını honda nc750 ninki ile değiştirip emme ve egzoz ları ikisinide 0.10 yapınca çözüldüğünü söylemişti.[/QUOTE
Al sana güzel bir bilgi daha, notlarıma aldım, Ali hocam da deneyebilirse tadından yenmez..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Yunus bilgi için çok , çok , çok teşekkürler . Ayrıca Cihat da , ben de Bursa' da olmamıza rağmen ,
Feys kullanamadığımdan olsa gerek , ismini ilk kez duyuyorum. Eğer Cihat'ın teli mümkün olabilirse ????
Benimki 535 2304722. Ulasabilirsem sevinirim.
Bende stop etme emmeyi 0.06, egzozu 0.09 mm yaptığımda epey bir azaldı. Tabii yine saçma sapan yapıyor ışıklarda tam vitese atıyorum stop ediyor en can sıkıcısı da burası zaten, yine ışıklarda kırmızı yeni yandıysa stop edip bekliyorum çalıştırıp biraz devam edip yine debriyaj çektiğim anda 2-3 sn sonra stop ediyor. Eskiden rampa aşağı inerken bir kere bile kompresyona bıraktığımda debriyajı çektiğim an stop ederdi, bazen üst üste anlamsız bir şekilde ederdi şimdi epey azaldı.
Ancak NC 750'nin sübap yaylarını bulsak bile takmak için silindir kapağını sökmemiz lazım ki motor inmesi gerekli bu işlem için.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)