Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
08 Mayıs 2019, 16:06
#15141
Eski model ile yeni model arasında boy farkı var, eski model 28cm yeni model 29 ile 30cm arasında, 1 2cm lik fark var arasında.
Reklamlar
-
08 Mayıs 2019, 22:18
#15142
kdiner adlı üyeden alıntı
İşlem aynı ama koyulan miktar farklı, dominar tek amortisör 420ml yağ alıyor, Pulsar amortisör başına 275ml veya 285ml yağ koyuluyor her iki oranda sıkıntı olmaz, en iyi oran amortisörden çıkan yağı üzerinde değer yazan bir kaba koysun aşağı yukarı oran belli olur, bu linkten amortisör sökme takma işlemi yapabilir.
https://youtu.be/5_HZw2v0u9M
Hocam ellerine sağlık çok güzel bir paylaşım olmuş, peki bu amortisör yağı neden değiştirilir? Ne zaman değiştirilir?
-
08 Mayıs 2019, 23:38
#15143
YAHYaONUR adlı üyeden alıntı
Hocam ellerine sağlık çok güzel bir paylaşım olmuş, peki bu amortisör yağı neden değiştirilir? Ne zaman değiştirilir?
14 model pulsarınkini 20000km de sanırsam ya 1,5 sene yada 2 sene olmuştu değiştirmiştim, kullanma kılavuzunda yazıyor mu bilmiyorum ama çok zor değil 2 yılda bir değiştirilmesinde fayda görüyorum bunlar fren hidrolikleri de dahil, nasıl ki ilk sıfır iken nasıl ise değişince de öyle temiz oluyor. Ön hidroliği değişmiştik arka balata değişeceği için arka hidroliği değişmedik yakında onu da halledeceğiz.
-
17 Mayıs 2019, 17:05
#15144
Selamlar
Bazı sağlık sebeblerinden dolayı büyük hacimli motorumu satıp 2016 model 16.000 Km de Ns 200 aldım
bir kaç sorum olucak
1-ilk öncelikle beni fazla incitmicek servis öneriniz neresi ( istanbul çamlıcadayım dükkanım topkapıda anadolu avrupa fark etmez )
2-bir kaç kez vites ufaltırken motor seyir halinde istop etti.ufak bir araştırma yaptım sanırım bu olay varmış ama nasıl düzeldiğini bulamadım
3-5.veya 4. vitesde rampa çıkarken devirliyim yaklaşık 90-100 km hızla motor bayılır gibi yavaşlıyor ( motor bayılmıyor sanki o esnada motor benzini bitmiş gibi 3-4 bin devir aşağı düşüyor..vites ufaltsamda fark etmiyor gaz yemiyor....meğil biter bitmez tekrar gaz açmış gibi hızlanıyor..)
4-Alırken fazla konuşmadım satıcı ile sanırım bunda yedek benzin musluğu yok baktım bulamadım,motor fanını açtığında ses geliyormu ben daha birşey duymadım..aynalar çok kısa varmı önereceğiniz bir ayna ?
5-debrajı bırakınca bizim büyük makinelerde olurdu debraj tası sorunlu ise motorun sesi vurunyulu oluyor normal midir )
Şİmdiden yarcımcı olucak arkadaşlarıma tşkr ederim hayırlı ramazanlar
-
17 Mayıs 2019, 17:17
#15145
Dewilefe adlı üyeden alıntı
Selamlar
Bazı sağlık sebeblerinden dolayı büyük hacimli motorumu satıp 2016 model 16.000 Km de Ns 200 aldım
bir kaç sorum olucak
1-ilk öncelikle beni fazla incitmicek servis öneriniz neresi ( istanbul çamlıcadayım dükkanım topkapıda anadolu avrupa fark etmez )
2-bir kaç kez vites ufaltırken motor seyir halinde istop etti.ufak bir araştırma yaptım sanırım bu olay varmış ama nasıl düzeldiğini bulamadım
3-5.veya 4. vitesde rampa çıkarken devirliyim yaklaşık 90-100 km hızla motor bayılır gibi yavaşlıyor ( motor bayılmıyor sanki o esnada motor benzini bitmiş gibi 3-4 bin devir aşağı düşüyor..vites ufaltsamda fark etmiyor gaz yemiyor....meğil biter bitmez tekrar gaz açmış gibi hızlanıyor..)
4-Alırken fazla konuşmadım satıcı ile sanırım bunda yedek benzin musluğu yok baktım bulamadım,motor fanını açtığında ses geliyormu ben daha birşey duymadım..aynalar çok kısa varmı önereceğiniz bir ayna ?
5-debrajı bırakınca bizim büyük makinelerde olurdu debraj tası sorunlu ise motorun sesi vurunyulu oluyor normal midir )
Şİmdiden yarcımcı olucak arkadaşlarıma tşkr ederim hayırlı ramazanlar
1- Gayrettepe Motoser'den memnun kaldım.
2- 2017 model kullandım, stop problemi hiç yaşamadım. Bir şey söyleyemeyeceğim.
3 ve 5. maddelerden anladığım, debriyaj balatası bitmiş ya da debriyaj tasında sorun olabileceği.
4- Motor kolay kolay ısınıp fan açmıyor ama yine de baktırmakta fayda var.
Anladığım kadarıyla genel ve detaylı bir bakım gerekiyor motosikletinize. Hor kullanılmış olabilir.
-
17 Mayıs 2019, 18:52
#15146
Dewilefe adlı üyeden alıntı
Selamlar
Bazı sağlık sebeblerinden dolayı büyük hacimli motorumu satıp 2016 model 16.000 Km de Ns 200 aldım
bir kaç sorum olucak
1-ilk öncelikle beni fazla incitmicek servis öneriniz neresi ( istanbul çamlıcadayım dükkanım topkapıda anadolu avrupa fark etmez )
2-bir kaç kez vites ufaltırken motor seyir halinde istop etti.ufak bir araştırma yaptım sanırım bu olay varmış ama nasıl düzeldiğini bulamadım
3-5.veya 4. vitesde rampa çıkarken devirliyim yaklaşık 90-100 km hızla motor bayılır gibi yavaşlıyor ( motor bayılmıyor sanki o esnada motor benzini bitmiş gibi 3-4 bin devir aşağı düşüyor..vites ufaltsamda fark etmiyor gaz yemiyor....meğil biter bitmez tekrar gaz açmış gibi hızlanıyor..)
4-Alırken fazla konuşmadım satıcı ile sanırım bunda yedek benzin musluğu yok baktım bulamadım,motor fanını açtığında ses geliyormu ben daha birşey duymadım..aynalar çok kısa varmı önereceğiniz bir ayna ?
5-debrajı bırakınca bizim büyük makinelerde olurdu debraj tası sorunlu ise motorun sesi vurunyulu oluyor normal midir )
Şİmdiden yarcımcı olucak arkadaşlarıma tşkr ederim hayırlı ramazanlar
Hayırlı olsun.
1) kadıköy baymoto, kağıthane kayalar motor da olabilir arkadaşın dediği yerde olabilir sana kalmış.
2) debriyaj kolu altındaki müşürü kontrol edin veya serviste baktırın.
3) çıktığınız rampaya bağlı olarak devir düşmesi olur onu da vites düşürmeniz gerek ha farklı bir durum varsa arkadaşın dediği gibi debriyaj balatası da olabilir yine servis.
4) evet yedek benzin musluğu yok enjeksiyonlu bir motordur, göstergede benzin çizgisi solunda benzin azalında depo ışığı yanıp sönecektir ona göre ilk benzinlikten benzininizi alın ve mümkün mertebe içinde ki tüm benzini kullanmayın, benzin pompası benzin vasıtası ile soğutma işlemini yapıyor. durgun trafikte gitmediğin sürece fan açmaz ve açarsa az da olsa sesi duyarsın sağ kısma elini yaklaştır sıcak üflediğini hissedersin tabi fan açarsa. aynaları tvs apaçhi aynası mt25 aynası alıp takabilirsin sadece ters düz diş olmasına dikkat et bazen her iki ayna da düz diş olabiliyor.
5) ses normal rolanti de farklı debriyaj kolunu çekince ses farklı gelir sıkıntı yok.
-
17 Mayıs 2019, 18:59
#15147
Bende Tvs apache aynasi önerecektim,
Rampalarda bayilma olayinda,
Alttan motor blok tarafindaki debriyaj levyesindeki boşlugu alin.genelde kavramayi etkiler.
Ayrica motor yagini degiştirebilirsin(eski yag veya uygun olmayan viskozite debriyaj kacirtir)
Debriyaji sıkınca,ses farkli gelir,ayrişma var,normal bir durumdur.
Hee 4 silindir bir fazer gibi duşunme olayi.
-
17 Mayıs 2019, 21:08
#15148
tşkr ederim kdiner tecrübelerini aktardığın için.müşür olayını kontrol ettiricem...vites küçültsemde gaz yemiyor rampa yukarı...yani gazı açıtığım halde benzin bitmiş gibi geri düşüyor...
ayna tavsiyeni not aldım
alakan için tekrar saol
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
yokon adlı üyeden alıntı
1- Gayrettepe Motoser'den memnun kaldım.
2- 2017 model kullandım, stop problemi hiç yaşamadım. Bir şey söyleyemeyeceğim.
3 ve 5. maddelerden anladığım, debriyaj balatası bitmiş ya da debriyaj tasında sorun olabileceği.
4- Motor kolay kolay ısınıp fan açmıyor ama yine de baktırmakta fayda var.
Anladığım kadarıyla genel ve detaylı bir bakım gerekiyor motosikletinize. Hor kullanılmış olabilir.
tşkr ederim sende dedin bencede tas çıkıcak sonuçta bu
-
17 Mayıs 2019, 23:22
#15149
Dewilefe adlı üyeden alıntı
tşkr ederim kdiner tecrübelerini aktardığın için.müşür olayını kontrol ettiricem...vites küçültsemde gaz yemiyor rampa yukarı...yani gazı açıtığım halde benzin bitmiş gibi geri düşüyor...
ayna tavsiyeni not aldım
alakan için tekrar saol
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
tşkr ederim sende dedin bencede tas çıkıcak sonuçta bu
Düz yolda 120km hızın biraz altı ve üstü hızda gaz kesme varmı belki benzin pompası da sıkıntılı olabilir.
-
18 Mayıs 2019, 21:41
#15150
Dewilefe adlı üyeden alıntı
Selamlar
Bazı sağlık sebeblerinden dolayı büyük hacimli motorumu satıp 2016 model 16.000 Km de Ns 200 aldım
bir kaç sorum olucak
1-ilk öncelikle beni fazla incitmicek servis öneriniz neresi ( istanbul çamlıcadayım dükkanım topkapıda anadolu avrupa fark etmez )
2-bir kaç kez vites ufaltırken motor seyir halinde istop etti.ufak bir araştırma yaptım sanırım bu olay varmış ama nasıl düzeldiğini bulamadım
3-5.veya 4. vitesde rampa çıkarken devirliyim yaklaşık 90-100 km hızla motor bayılır gibi yavaşlıyor ( motor bayılmıyor sanki o esnada motor benzini bitmiş gibi 3-4 bin devir aşağı düşüyor..vites ufaltsamda fark etmiyor gaz yemiyor....meğil biter bitmez tekrar gaz açmış gibi hızlanıyor..)
4-Alırken fazla konuşmadım satıcı ile sanırım bunda yedek benzin musluğu yok baktım bulamadım,motor fanını açtığında ses geliyormu ben daha birşey duymadım..aynalar çok kısa varmı önereceğiniz bir ayna ?
5-debrajı bırakınca bizim büyük makinelerde olurdu debraj tası sorunlu ise motorun sesi vurunyulu oluyor normal midir )
Şİmdiden yarcımcı olucak arkadaşlarıma tşkr ederim hayırlı ramazanlar
Öncelikle hayırlı olsun yeni motorunuz. Kazasız belasız binersiniz inşallah. Sorularınıza gelince;
1. İstanbulda yaşamadığım için cevap veremeyeceğim.
2. Rölanti sensörünü çıkarıp bir temizlemenizi öneririm. Youtube da motosiklete fısıldayan adam ın videolarından birinde vardı. İzleyip yapabilirsiniz. Bende işe yaradı.
3. Arka dişlinizi bir kontrol ettirin. Performansa yönelik dişli küçültme işlemi yapılmış olabilir. Orjinali 40T dir.
4. Fan sorunu bendede vardı. Motoru bir miktar orta ayakta 3-5 bin devirde çalıştırıp ısıtın. Ya fan devreye girer yada hararet ışığıyla beraber motor ikaz lambasını yaktırır. Fan devreye girmezse öncelikle fana bakın rahat dönüyormu. Daha sonra sırasıyla fan sigortasına bakın. Atık olabiliyor. Sonrasındada müşür değiştirin. Benimki fana hortum sıkışmıştı. Sigortası atıktı. Bunları düzelttikten sonra müşürü değiştirdim. Düzeldi. Aynaya gelincede uzatma kullanmanızı pek tavsiye etmiyorum. Onun haricinde tvs apachi aynası kullanan arkadaşlarım memnun.
5. Debriyajı bırakınca bir miktar ses değişmesi normal. Ama vuruntu deyince kendi tecrübem olarak söylüyorum motor yağı fazla koyulmuş oluyor. Camından kontrol edin. Göstergede 2 çizgi var. O çizgilerden üst tarafta olanı aşmasın yağ. Genelde göstergeden kontrol edince full yağ doku gözüküyor. O yanlış. Değişimi geldiyse değiştirin ama 1400 ml yazıyor kullanma kitapçığında, o kadar koymayın. Üst çizgiyi aşmasın. O da 1200-1250 ml'ye e tekamül ediyor yaklaşık.
-
18 Mayıs 2019, 21:58
#15151
Dewilefe adlı üyeden alıntı
Selamlar
Bazı sağlık sebeblerinden dolayı büyük hacimli motorumu satıp 2016 model 16.000 Km de Ns 200 aldım
bir kaç sorum olucak
1-ilk öncelikle beni fazla incitmicek servis öneriniz neresi ( istanbul çamlıcadayım dükkanım topkapıda anadolu avrupa fark etmez )
2-bir kaç kez vites ufaltırken motor seyir halinde istop etti.ufak bir araştırma yaptım sanırım bu olay varmış ama nasıl düzeldiğini bulamadım
3-5.veya 4. vitesde rampa çıkarken devirliyim yaklaşık 90-100 km hızla motor bayılır gibi yavaşlıyor ( motor bayılmıyor sanki o esnada motor benzini bitmiş gibi 3-4 bin devir aşağı düşüyor..vites ufaltsamda fark etmiyor gaz yemiyor....meğil biter bitmez tekrar gaz açmış gibi hızlanıyor..)
4-Alırken fazla konuşmadım satıcı ile sanırım bunda yedek benzin musluğu yok baktım bulamadım,motor fanını açtığında ses geliyormu ben daha birşey duymadım..aynalar çok kısa varmı önereceğiniz bir ayna ?
5-debrajı bırakınca bizim büyük makinelerde olurdu debraj tası sorunlu ise motorun sesi vurunyulu oluyor normal midir )
Şİmdiden yarcımcı olucak arkadaşlarıma tşkr ederim hayırlı ramazanlar
Ayna alternatifini arttırmak için;
Yanlış hatırlamıyorsam bir arkadaşta drift aynaları vardı ve bence çok yakışmıştı,
Bahsettiğim ayna https://m.n11.com/mondial-miracle-ay...EaAkDbEALw_wcB
Ama gene de garanti olsun uyar mı uymaz mı? Bilen birisine sorun belki ben benzetmişimdir.
-
18 Mayıs 2019, 23:26
#15152
hattoi adlı üyeden alıntı
Ayna alternatifini arttırmak için;
Yanlış hatırlamıyorsam bir arkadaşta drift aynaları vardı ve bence çok yakışmıştı,
Bahsettiğim ayna
https://m.n11.com/mondial-miracle-ay...EaAkDbEALw_wcB
Ama gene de garanti olsun uyar mı uymaz mı? Bilen birisine sorun belki ben benzetmişimdir.
drift aynası uyuyor fakat debriyaj kolu ve fren kolu aşağıya doğru indirmeniz gerek bileklere biraz baskı yapma durumu oluyor yine de kullanıcı bilir.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
20 Mayıs 2019, 00:03
#15153
yok.sadece rampaya vurunca bugun gene denedim 135 ile giderken 90 a düştü rampada ..servise gideceğim umarım parçalar çok pahalı değildir
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
cc007 adlı üyeden alıntı
Öncelikle hayırlı olsun yeni motorunuz. Kazasız belasız binersiniz inşallah. Sorularınıza gelince;
1. İstanbulda yaşamadığım için cevap veremeyeceğim.
2. Rölanti sensörünü çıkarıp bir temizlemenizi öneririm. Youtube da motosiklete fısıldayan adam ın videolarından birinde vardı. İzleyip yapabilirsiniz. Bende işe yaradı.
3. Arka dişlinizi bir kontrol ettirin. Performansa yönelik dişli küçültme işlemi yapılmış olabilir. Orjinali 40T dir.
4. Fan sorunu bendede vardı. Motoru bir miktar orta ayakta 3-5 bin devirde çalıştırıp ısıtın. Ya fan devreye girer yada hararet ışığıyla beraber motor ikaz lambasını yaktırır. Fan devreye girmezse öncelikle fana bakın rahat dönüyormu. Daha sonra sırasıyla fan sigortasına bakın. Atık olabiliyor. Sonrasındada müşür değiştirin. Benimki fana hortum sıkışmıştı. Sigortası atıktı. Bunları düzelttikten sonra müşürü değiştirdim. Düzeldi. Aynaya gelincede uzatma kullanmanızı pek tavsiye etmiyorum. Onun haricinde tvs apachi aynası kullanan arkadaşlarım memnun.
5. Debriyajı bırakınca bir miktar ses değişmesi normal. Ama vuruntu deyince kendi tecrübem olarak söylüyorum motor yağı fazla koyulmuş oluyor. Camından kontrol edin. Göstergede 2 çizgi var. O çizgilerden üst tarafta olanı aşmasın yağ. Genelde göstergeden kontrol edince full yağ doku gözüküyor. O yanlış. Değişimi geldiyse değiştirin ama 1400 ml yazıyor kullanma kitapçığında, o kadar koymayın. Üst çizgiyi aşmasın. O da 1200-1250 ml'ye e tekamül ediyor yaklaşık.
aynen dediğin gibi yağ kople camı kaplıyor nerdeyse motor sıcakken bile ağzına kadar yağ dolu..dediğin gibi fan 7-8 dk sonra açtı ince bir ses geldi ama ışık yanmadı..servis yolu gözüktü..ben gerçekten alayım işimi göreyim diye aldım..buda diğer motorlarımız gibi şatafatlı imiş :(
-
20 Mayıs 2019, 00:52
#15154
Dewilefe adlı üyeden alıntı
yok.sadece rampaya vurunca bugun gene denedim 135 ile giderken 90 a düştü rampada ..servise gideceğim umarım parçalar çok pahalı değildir
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
aynen dediğin gibi yağ kople camı kaplıyor nerdeyse motor sıcakken bile ağzına kadar yağ dolu..dediğin gibi fan 7-8 dk sonra açtı ince bir ses geldi ama ışık yanmadı..servis yolu gözüktü..ben gerçekten alayım işimi göreyim diye aldım..buda diğer motorlarımız gibi şatafatlı imiş :(
yanlış anlamayın ama 135 le rampaya girip 135 le çıkamazsınız elbet düşüş yaşayacaksınız 200cc motor vites düşürüp devam etmeniz lazım, farklı bir sıkıntısı varsa da servise bir gösterin veya ustanız tanıdık varsa bir baktırın.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
20 Mayıs 2019, 10:13
#15155
Arka dişliye bakabildinmi? 40T mi?
-
20 Mayıs 2019, 10:59
#15156
kdiner adlı üyeden alıntı
yanlış anlamayın ama 135 le rampaya girip 135 le çıkamazsınız elbet düşüş yaşayacaksınız 200cc motor vites düşürüp devam etmeniz lazım, farklı bir sıkıntısı varsa da servise bir gösterin veya ustanız tanıdık varsa bir baktırın.
135 le rampa çikarken,eğim durumuna göre,100e kadar düşüyor,
Bursa tarafini bilenler için,inegol çikişindaki uzun rampada ns200 ile 100u zor gormuştum...vites duşuruncede motor bayiliyor.
Normal yani,23 beygir motor icin
-
20 Mayıs 2019, 11:03
#15157
levend84 adlı üyeden alıntı
135 le rampa çikarken,eğim durumuna göre,100e kadar düşüyor,
Bursa tarafini bilenler için,inegol çikişindaki uzun rampada ns200 ile 100u zor gormuştum...vites duşuruncede motor bayiliyor.
Normal yani,23 beygir motor icin
Sabit viteste düşmesi normal, vites düşürünce bile bayılması çok oluyorsa normal değil. Yokuş yukarı 5. viteste yüksek devirde 100-110 gidebiliyorsunuz normalde(yanlış hatırlamıyorsam) . Ancak siz yokuş yukarı sabit 125 gitmek isterseniz o çok mümkün değil.
-
20 Mayıs 2019, 11:08
#15158
maktama adlı üyeden alıntı
Sabit viteste düşmesi normal, vites düşürünce bile bayılması çok oluyorsa normal değil. Yokuş yukarı 5. viteste yüksek devirde 100-110 gidebiliyorsunuz normalde(yanlış hatırlamıyorsam) . Ancak siz yokuş yukarı sabit 125 gitmek isterseniz o çok mümkün değil.
Zaten yokuş yukari 6.vites 125 sabit gitmeye,min 40-50hp makina lazim
-
22 Mayıs 2019, 20:12
#15159
Yağ ve yağ filtre değişimini kendim yapmayı düşünüyorum artık motor 22500'e geldi haziranda garanti bitiyor. manuelde 1400ml diyor fakat serviste 1400 koyuyor cam tepesine kadar taşıyor. 2 çizgi arasında kalması gerekmiyor mu? Herşeyde olduğu gibi bunda da fazlası zarar değil mi?
-
22 Mayıs 2019, 20:24
#15160
skucukyazici adlı üyeden alıntı
Yağ ve yağ filtre değişimini kendim yapmayı düşünüyorum artık motor 22500'e geldi haziranda garanti bitiyor. manuelde 1400ml diyor fakat serviste 1400 koyuyor cam tepesine kadar taşıyor. 2 çizgi arasında kalması gerekmiyor mu? Herşeyde olduğu gibi bunda da fazlası zarar değil mi?
Filtre dahil 1300ml yağı geçmeyin yoksa dediğiniz gibi iki çizgi arasını geçer ve orta sehpada veya yan ayakta yağ kontrolü yapmayın, zemin ve motor düz iken yağ seviye kontrolü yapın motoru düz tutabilmek için orta sehpadan hafif denge sağlama desteği alın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)