Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

Yamaha SR400 (2014) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101
    Sabırsız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2014
    Motosikleti
    ZXr
    Bence bu makinadan iyi bir başlangıç olur


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Arkadaşlar benim motor SYM wolf 125 classic, SR400 tipinde klasik bir model. SR 400 almak istiyorum ancak fiyatı düşündürüyor. Boyutlarına bakıyorum onlar da aynı yani motor bloğu dışında ikisini yan yana koy biri daha büyük de durmayacak. Benim motorun beygir güç oranı 0,10, Sr400'ün ki de 0,13 orada da o kadar fark yok. SR400 almak için kendimce sebepler yaratmaya çalışıyorum. Benimkini 2500, 3000 TL arası bir fiyata satsam üstüne 15-16 bin TL civarı para koymam gerek ki az para değil. Siz ne düşünüyorsunuz ?

  3. #103
    vladimir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda Cbr500r
    Ne yazık ki ÖTV vergi diliminin değişmesi nedeniyle motorun fiyatı abes olmuş. KDV +ÖTV bir de ÖTV'nin KDV'si... 1999 Marmara depreminin yarattığı bütçe bozulması nedeniyle gelen bu ÖTV belası depremin etkileri kalktıktan sonra kaldırılmadı. Geçici olarak gelen hiçbir vergi kalkmamıştır zaten. Konuyu uzatmayayım retro - klasik motosikletlere bayılsam da param çok olsa bile motor bu haliyle tatmin edici gelmedi almayı düşünmem.
    nemesis-83 bunu beğendi.

  4. #104

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Sizce bu motorun tek sıkıntısı fiyatı mı ?

  5. #105
    vladimir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda Cbr500r
    Benim açımdan sıkıntısı başta ölçüleri, sele yüksekliği kısa, dar bir motor. Enjeksiyonlu,karbüratörlü olsun isterdim,ancak emisyon sınırlamaları nedeniyle üreticiler mecburlar.

    İşten motordan anlayan birinin elden geçirmesi gerekir ki gerçek bir retro olsun , katslizör iptali enjeksiyon sistemi ile oynama ...vs bunları yapmayı göze alırdım ancak şasi küçük ve dar bir motor bana göre.


    Yamaha sr 400 Dimensions
    Overall length 2,085 mm
    Overall width 750 mm
    Overall height 1,095 mm
    Seat height 785 mm
    Wheel base 1,410 mm

    YBR 125 Dimensions
    Overall length 1,985 mm
    Overall width 745 mm
    Overall height 1,100 mm
    Seat height 780 mm
    Wheel base 1,290 mm

  6. #106

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Hocam linkten de göreceğin üzere 1140 cc lik Honda CB 1100'ün de ölçüleri bundan abartı farklı değil. http://bikes.honda.co.uk/motorcycles/range/street/cb1100-ex-2014/specifications.html
    Bir de teknik bir soru sorayım karbüratör olsaydı neden daha iyi olurdu ?
    Japonya da satılan model 26 bg ve 29 nm tork üretiyor. Oradaki de aynı motora sahip, bu güç farkını neyi değiştirerek elde ediyorlar ?

  7. #107
    tolgama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    Manisa
    Bu motor ve bu motoru almakta kararsız olan bir kaç arkadaşın yazısını okuduktan sora siteye üye olmayı istedim.Bende nacizane bir kaç görüşümü,fikrimi sizlerle paylaşmak isterim.
    Öncelikle Sr 400 bir japon harikası düşük devirli olmasıda onu çok uzun süreler bize yol arkadaşlığı yapacak olmasının bir garantisi.
    Sr 400 her ne kadar 35 yılı aşkın süredir üretimine devam eden bir motor olsada her sene ülkemizde satışa sunulan bir motor değil.
    Maddi şartlarımızı oluşturduk hadi alalım dedigimizde bulabilecegimiz alabilecegimiz bir motor değil.
    Sr 400 ün ülkemiz sınırları içinde 0km olarak edineceğimiz bir muadili bir kere yok. Bu tarzda motorlar tabiki var Kawasaki w 800 , Triumph Bonneville var mesela ama hem fiyatları hemde motor hacimlerinin yüksek olması bir üst vergi dilimi içerisine sokmakta motorları ve en az 30,000 tl yide gözden çıkarmamız lazım.Benim bütçemin üzerinde olan rakamlar.Tabi bunun yanında Çelik , Asya ,Kanuni ,Arora, Zorro marka düşük hacimli çin ve yerli üretim motorlarda bulunmakta ama Yamahayla kıyaslamalarını yapmak istemiyorum.
    Gene Kanuni üretimi Hyosung gv 250 Cruiser tarzında hoş bir motorda var 250 cc bir motor ve fiyatı 12.600 tl
    Dünyanın çeşitli ülkelerinde çok begendigim gene bu tarzda motorlar var.Mesela Hindistanda Royal Enfield var bu motoruda araştırmalarım sonucu ithalat yapan bir şirket üzerinden ülkeye getirebilmek imkansız değil ancak gerek yedek parça gerek servis konuları ve ülkeye getirirken oluşabilecek yasal zorluklar , hindistandan temin ederken oluşabilecek aksilikler bu motordan beni uzaklaştırdı.
    Geriye kaldı alabileceğimiz Sr 400.Forumda başka bir arkadaşında dediği gibi sr 400 torunlarımıza bırakabilecegimiz bir motor.
    Saygılar

  8. #108
    vladimir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda Cbr500r
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam linkten de göreceğin üzere 1140 cc lik Honda CB 1100'ün de ölçüleri bundan abartı farklı değil. http://bikes.honda.co.uk/motorcycles/range/street/cb1100-ex-2014/specifications.html
    Bir de teknik bir soru sorayım karbüratör olsaydı neden daha iyi olurdu ?
    Japonya da satılan model 26 bg ve 29 nm tork üretiyor. Oradaki de aynı motora sahip, bu güç farkını neyi değiştirerek elde ediyorlar ?
    Boyut tamamen göreceli bir kavram size uygun gözüküyorsa ne mutlu.

    Elektronik enjeksiyon sistemi yerine karbüratör olsaydı retro ruhuna daha uygun olurdu. Yeni bir performans karbüratörü veya meme(jet) ile oyanayarak performans arttırılabilirdi. Müdahaleye açık olurdu. Ayrıca jikle var sen müdahale ediyorsun. Yakıt tüketiminde enjeksiyonun anlamlı hiçbir etkisini göremedim motorlarımda... Neticede karbüratör olayı da tercih meselesi.

  9. #109
    tolgama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    Manisa
    Hız konusunda bir çok forumda 115-120 km/h bilgisi bulunmakta ve yakıt tüketimide 3.8 litre 100kmde.

  10. #110

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Yabancı sitelerdeki incelemelerde fazla zorlanmadan 80 mile çıktığı söyleniyor fakat 65 milden sonra titreşim baya artıyormuş. Olurda alırsam taktıracağım egzoz şimdiden hazır. https://www.youtube.com/watch?v=9E0lyGOxmrM

  11. #111
    tolgama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    Manisa
    benim favori egzozum holigan modeli
    https://www.youtube.com/watch?v=gTKwNbZhbjk&list=LLZvLShFpZQ8-lW9DHR70V6A&index=1

  12. #112

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    https://www.youtube.com/watch?v=wV3OPbaCCXo bu eski model sr400, üzerindeki egzoz stock mudur sizce ?

  13. #113
    murat_71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    F650cs /Scarabeo
    benim gibi orta yaş kullanıcılar için muhteşem bir motosiklet keyifle kullanırım ancak istanbul da yaşıyorken ve yoğun trafikte sıkıştığınızda hava soğutmalı olması sebebiyle motora yazık olur... hayalimde ki bir model... eksikliğini ikinci motorum olan bajaj boxer 150 ile gideriyorum

  14. #114
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı tolgama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motor ve bu motoru almakta kararsız olan bir kaç arkadaşın yazısını okuduktan sora siteye üye olmayı istedim.Bende nacizane bir kaç görüşümü,fikrimi sizlerle paylaşmak isterim.
    Öncelikle Sr 400 bir japon harikası...
    Basit üretilmiş, düşük performanslı, bu yüzden de (aşırı kaliteli motor parçaları yüzünden değil, düşük performansı yüzünden) uzun ömürlü olabilecek bir motor. Fakat unutulan bişey var bu tarz basit, hava soğutmalı, tek silindirli motorların ömürleri pek önemli değildir, çünkü piston silindir yenilemek 3-4 saatinizi alır. Hadi acemiyseniz 1 gün olsun. Yani illa da 100 lerce bin km yapmasına gerek yok. Normal bir YBR yada CB125 'i bile 50-60 binde piston silindir değiştirerek kullanabiliyorsunuz, hatta bence 100.000 km bile kullanılır. Yani motor ömrü uzun diye övülecek bişey yok ortada. Gerektiği zaman 4 silindirli bir bloğu açmanız, indirmeniz gerekmeyecek.

    Sonuçta sakin kullanılacak bir motor SR400. Şu an piyasadaki tüm motorları sakin kullanırsanız en az 100.000 km gider zaten.

    Yani harika bişey yok ortada SR400 açısından.

    Parası olan adam gider alır, tartışmaya girmez. Ama diyorsanız ki "arkadaş biraz fikir alış verişi yapalım, kafa yoralım, bu motor bu parayı eder mi ?" ,,,; yanından bile geçemez.
    vladimir ve copycat bunu beğendiler.
    #sürenadam

  15. #115
    tolgama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    Manisa
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani harika bişey yok ortada SR400 açısından.
    Parası olan adam gider alır, tartışmaya girmez. Ama diyorsanız ki "arkadaş biraz fikir alış verişi yapalım, kafa yoralım, bu motor bu parayı eder mi ?" ,,,; yanından bile geçemez.
    Yazımda dikkat ettiyseniz bir japon harikası dedim, harika bir motor demedim.Bir japon harikası çünkü japon malı bir motor,parçaları japonyada üretiliyor ve japonyada montajlanıyor. Şimdi birde montoj ve üretim olaylarına girip konuyu uzatmayalım.

  16. #116
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Japon malı bir ürün, japonyada üretiliyor ve montajlanıyorsa harika bişey demekki...

  17. #117
    tolgama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    Manisa
    Evet tam olarak öyle

  18. #118

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Aynı tarz olmamak ile birlikte crf 250l ile sr400 arasında kaldım. Ne yapsam bilemedim.

  19. #119
    vladimir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda Cbr500r
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı tarz olmamak ile birlikte crf 250l ile sr400 arasında kaldım. Ne yapsam bilemedim.
    9 bin küsura satılan crf olmuş 13.100 TL , ben olsam sıfır bu fiyata almayı aklımdan bile geçirmem. sr400 yerine inazuma'yı, crf yerine de klx 250 gibi alternatifleri hatırlatayım.

  20. #120
    tolgama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    Manisa
    Bu gün itibari ile motorumun alım işlemlerine başlamış bulunmaktayım. Allahımdan bir aksilik çıkmazsa perşembe günü motoruma ilk tekmeyi atmış olucam. Almayı isteyen dileyen tüm arkadaşlara nasip olur Allah herkezin gönlüne göre verir işallah.Bu arada ülkemiz sınırları içerisinde son 2 motor kaldı arkadaşlar.Bundan önce hiç gelmemiş,bundan sonrada gelmeyecekmiş...


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)