Asya Motor AS 150T 19A Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
fotolar süpeeeeeerrrrrr nasıl yaptınız abiler..ben biliyordum aslında modifiyeye çok yatkın olduğunu..ama mesela şöyle motor biraz daha yükseltilemez mi..süspansiyonlarla filan oynananarak şöle biraz daha iri görünür..ama müthiş motor..Abiler bi de şunu soracam:bu motorun çin malı özelliğini değiştiremezmiyiz..dışı aynı kalır ama performansı,kalitesi ve dayanıklılığını daha da arttıracak çalışmalar olamazmı?mümkünse hiç durmam
[B]O[/B]LMAZSA [B]O[/B]LMAZIN [B]O[/B]LMASIN:wiinkk:
Reklamlar
-
bende ehliyete başlıcam..biraz araştırdım nette...kadıköyde bir kurs var Bden geçişlerde kurs ücreti 120 ytl diyorlar bunu kredi kartına üç taksit yapıyorlar...30ytl banka masrafı,35ytl sağlık raporu,100ytl trafik masrafıymış toplamda 285 yapıyor,ekstra bişey çıkarmazlarsa iyi geldi fiyatlar.....
-
nitrious81 ..
Ellerine sağlık.Valla sen de bu yaratıcılık varken kimse durduramaz seni.Ben rengiyle oynamaya cesaret edemiyorum ama Şekilli bikaç sticker yapayım istiyorum.Fakat bitürlü oturup bi tasarım yapamadım.Şöyle şık bi tasarım ayarlasam benim folyo kesebilecek imkanımda var ama...
Eğer nette filan bizim modelin farklı renklerine rastlarsanız buraya koyunda bizde değiştirelim biraz makinaları Şu taklit Kanuni'ye kırmızı şeytanı gösterelim
-
-
-
abal adlı üyeden alıntı
bu angel eyes şu yanıp sönen ışıklardanmı oluyo hani polis gibi bende onlardan düşünüyorum ama ben gizli takıcam şöyle farların alt kısmından doğru yanacak...
angel eye halka şeklinde yanan farlara deniyor ...
-
HIMMM EVET ÇOK GÜZEL YAKIŞIR ONUDA TAKTIRMAK LAZIM
-
-
Ooooo Hadi Hayirli Olsun Güle Güle Kazasiz Belasiz Kullan Motrda Manyak Olmuş Adam Iyi Bakmiş..bende Bugün Kursa 130 A Kaydoldum Evraklarida En Kisa Zamanda Toplayip Teslim Edecem..
-
Hayırlısı inşallah
abal adlı üyeden alıntı
Ooooo Hadi Hayirli Olsun Güle Güle Kazasiz Belasiz Kullan Motrda Manyak Olmuş Adam Iyi Bakmiş..bende Bugün Kursa 130 A Kaydoldum Evraklarida En Kisa Zamanda Toplayip Teslim Edecem..
Bu güzel dileklerin için teşekkür ederim abal, sağol . Ewet KIZIL ŞEYTAN'ım beklediğimden temiz çıktı ve umarım böyle devam eder. Bir iki ufak tefek sorun var ama halledemeyeceğim şeyler değil.
-
olur onlarda düzelir inşallah..bizdede sorun var ama vakit bulamıyorum fazla motorla ilgilenemiyorum bu aralar bu forma takılınca motora ilgim dahada arttı insanın sevesi geliyo motorunu..benim motordada bazen hızlanırken bi boğulma söz konusu oluyo .. servis halledemedi artık kendi imkanlarımla helledicem..dayım araba motoru tamircisiydi bakalım bi fırsat bulursam ona götürürüm belki..bi alarmda ben taktırmayı düşünüyorum..bir iki modifie edicem ama biraz havalar ısınsın..bide şu kurs işinin evraklarını halledeyim dimi
-
Hayırlı olsun...Güle güle kullan...
Boş gezenin boş kalfası rallici cadde tayfası...
-
evet arakadaşlar şu havalar bi ısınmadı yaa.bu aralar benim motor iyi gidiyo ama bazen boğulur gibi yapıyo hızlanırken uzun süre yapmıyo bi ara hızlanırken oluyo sonra açılınca tutamıyorum motoru neden acaba..düzde 110 gidiyo yol bozuk ve bittiği için yavaşlıyorum..ya bizim motora niye dörtlü takmamışlar geçen e 5 te benzin bitti kenara çektim..birisi arkamdan göremiyecek diye 3.5 attım,Allahdan çalıştı tekrar..
-
arkadaşlar bugün carrefourdan castrol scooter yağ aldım 1lt...motorun yağ tapasını söküp yağı boşalttım, 650-700 gr yağ ancak çıktı?şaşırdım biraz.. bizim motorlar 0,9 lt alıyor el kitabına göre...neyse yeni yağdan doldurdum 0,7 lt kadar,biraz çalıştırıp bekledim sonra yağ çubuğu ile ölçtüm eksik geldi 0,2lt daha ekledim bu sefer çubuğun ölçüm yapılan ince kısmını aşıp daha kalın olan yerin ortasına gelmişti...el kitabında çubuğun neresinde olacağı belirtilmiyor,siz ölçüm yaparken tam olarak seviyenin çubuğun neresinde olması gerektiğini biliyormusunuz.......
-
AE86LEVIN valla ben o çubuğu hiç çözemedim bi kere bakmıştım çok kısa geldi bana bilmiyorum valla nasıl oluyor..bu aralar hiç bakmadım da zaten şimdi aklımdayken bende bakıyım bi..
-
hiç sorma ya,insan el kitabında anlatırken çubuğun bir resmini koyup işaretle belirtir,bizde nasıl olacak diye çırpınmayız
bence çubuğun ince kısmının üst tarafı sınır olmalı diye düşünüyorum...
fakat 0.9lt yağ koydum toplamda o belirttiğim sınırı aşıp kalın kısmın ortasına geldi? gelde çık işin içinden.....motoru sağ tarafa yatırıp biraz döktüm yağ konan yerden şimdi seviye tam ince kısmın bittiği yerde
-
valla baktım o çubuğa bişey göremedim ben orda yağın nerde olduğunu göremiorum vede yeni bakım yaptırdım yani..bi kere siyah plastik hiç anlaşılmıyoki yağ nerde
-
Valla arkadaslar benim serviste gordugum yagı koydugunuzda o yag borusu var ya agzına kadar da olmasa yag orda gozukecek sonra motor calıstıgında ıcıne cekıyo gıdıyo zaten ama Oraya kadar koyuyorlar servıste
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
Far ampulunu değiştirmek
Merhaba arkadaşlar. Daha önce motoru aldığımda iyice bir elden geçireceğimi söylemiştim. İşte bunun ilk adımı olarak, 18Wx2 olan ön farları 55Wx2 osram ampuller ile değiştirdim. Farın aydınlatma gücünü beğenmeyip değiştirmek isteyen arkadaşlar içinde dilimin döndüğünce işlem sırasını anlatmaya çalışacağım.
Ama önce şu yağ mevzusunda bir iki şey ekleyeyim. Motorlarımızın yağ tankı 0,9lt'dir. Satılan yağlar ise 1lt. Motor yağını değişirken yağ boşaltma tıpasını açıp yağın tamamen boşalması için 10-15 dk beklemek lazım. Sonrasında aldığımız yeni yağın tamamını değil, bir su bardağının üçte biri kadar artacak şekilde (bu yaklaşık 0,1lt eder) yağ çubuğunun olduğu yerden bir huni yardımı ile doldururuz (doldururken, boşaltmak için açtığımız tıpanın kapalı olduğundan emin olduktan sonra tabi ) dolum işleminden sonra, motoru 5 dk kadar çalıştırıp yağ seviyesine baktığımızda yağ seviyesi çubuğun ince kısmının ortalarında olmalı. Aşırı doluluk, yağ tankında, yağ devir daimini zorlaştıracak ve ısınmayla beraber basınca neden olacaktır.
Şimdi gelelim far işine, sevgili asya motor farı öyle bir monte etmiş ki sağolsun söküp takmak nerdeyse 2 saatimi aldı. Öncelikle şunu söylim ışığından memnun olup sadece yükseklik ayarı yapmak isteyenlerin işi kolay, zira farın ön tarafından elimizi arkasına uzattığımızda bir ayar cıvatası var ki resimlerde göstereceğim, bu cıvatayı sıkarsanız far aşağı, gevşetirseniz yukarı doğru oynuyor.
Gelelim sökme ve ampul değiştirme işlemine. Ama bunu yapacaksanız bir adet 10-15 amper arası cam sigorta almanızı tavsiye ederim. Çünkü, iki tane 55w ampul taktığımda aküye bağlı 7 amperlik ana sigorta atıyor.
Başlıyoruz; birinci adım ön grenajı sökmek,
Resim-1
1- Birinci resimdeki 1 numarayla belirtilen yerden cıvatayı söküyoruz(öndeki üçgen grenajın en ucunda altta)
2- Üçgen grenajı 2 ile belirtilen şekilde kaydırarak söküyoruz (bayağı bir sıkıdır, dikkat edelim).
3- iki tanesi 3 ile belirttiğim gibi açıkta olan, diğerleri ise üçgen grenajı sökünce gözükecek cıvataları söküp ön paneli yerinden kaldırıyoruz.
Burda en üstte aküyü belirgin olarak görebilirsiniz, pozitif(+) kablosunun üzerine baktığınızda bi plastik kapak içinde cam sigorta göreceksiniz, işte o ana sigorta ben sağlam olsun diye cam sigortayı çıkarıp yerine, bildiğimiz araba sigortası koydum.
İkinci adım, farı yerinden sökmek;
Resim-2
1- Resim2 de belirtilen 3 sağda 3 solda olan far bağlantı cıvatalarını söküp ön farı yerinden çıkarıyoruz. (anlatmak güzel ama özellikle 3 numaralı dipte olan cıvata bayağı bir zorladı çünkü çok dipte)
Resim-2 de göstertdiğim 2adet yan grenaj cıvatası far sökmek için gerekli değil ama sökmüşken onlarıda göstereyim dedim. Ayrıca yan grenaj sökmek için birkaç cıvata daha var onları da resim-5 te göstereceğim. Yan grenajı neden söktün diyen olursa, cevabı resim-2 de sağda duran siren gibi şey, o yeni kornam ve harika sesi var
Üçüncü adım, ampulu değiştirmek;
Resim-3
1- resim-3'te işaretlediğim iki adet vidalı tırnağı gevşetip yana çeviriyoruz. Dikkat edelim tırnakları farın içine düşürürsek çıkarmak uğraştırıyor.
2- Yeni ampülleri tırnaklar aynı yere gelecek şekilde yerleştirip tekrar tutucu tırnakları üzerine getirip sıkıyoruz.
!!! Dikkat!!! bilen bilir yeni ampullerin cam kısmına elle dokunulmaması lazım çünkü üzeri özel kaplama, metal kısmından tutup yerleştirelim.
Böylece yeni farlarımıza kavuşmuş oluyoruz, değiştirdikten sonra ki yeni ışık gücünü anlatamam görmek lazım, hele uzunları yakınca arkadaşım bir süre körlük yaşadı
Resim-4
Resim-4'te daha önce basettiğim far yükseklik ayar cıvatası görünüyor. Saat yönünde far aşağı, saat yönü tersi far yukarı kalkar. Şunu belirtmem lazım ki, sırf bu ayrıntı bile t19a'da ki tasarım kalitesini gösteriyor.
Resim-5
Resim-5'te yan grenajı sökmek için sökülmesi gereken diğer cıvatalar gözüküyor. Ama tabi önce ayak koyduğumuz alüminyum levhaları kaldırmak gerekiyor. Burda 3 numaralı cıvata alt kısımda.
Resim-6
Resim-6'da ise yeni farların aydınlatmasını görünce sevinçten verdiğim GRENAJ SOLO GİTAR konserinin arkadaşım Ahmet (yakında t19a alacak arkadaşım) tarafından çekilen resmini görüyorsunuz.
Farımız ve yolumuz açık olsun.
Kolay gelsin...
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler