Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #8701
    ilhan1154 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-beylikdüzü
    Motosikleti
    honda pcx 125
    2. el temiz far arıyorum bilginize...
    Dünyanın en güzel hediyesini sana vermek isterdim ama seni sana veremem ki...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8702
    Maverick35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki VN800- 2003
    Shorin'in yazdıklarına bir kaç ilave yapayım;

    - Kontra tekniği :

    Motosikletler dönerken lastiğin yanaklarını kullanır (Yattığından dolayı).Sağa dönecekseniz motor sağa yata, sola dönecekseniz motor sola yatar.
    Kontra tekniğinde, bu yatma işini sadece motora bırakmıyorsunuz, siz de vücudunuzu, yatılacak tarafa atarak motora yardımcı oluyorsunuz.Bu defa motor çok yatıyor, ve daha keskin dönmek istiyor, bu yüzden de sağa dönerken gidonu sola, sola dönerken de sağa itiyorsunuz.
    Yalnız, bu kontra tekniği 30 Km.nin altı hızla giderken kullanılamıyor, düşme riski çok büyük olur.

    -Bir motosiklette lastiklerden 3 iş beklenir

    a) Hızlanma (İvmelenme)
    b) Fren (Durma)
    c) Viraj alma (Yan yatıldığında lastik yanakları üzerinde giderek)

    Motosiklette, lastiklerden ,bu 3 işten sadece 1 tanesini bekleyeceğiz.

    Mesela, viraj alırken, gazı açarsak, virajı alamayız, motorun arkası yana atar ve düşeriz.

    Mesela, gene viraj alırken, fren yaparsak, motorun arkası kayar ya da önü kilitlenir, viraj alım yönünün dış kısmına doğru kayıp savruluruz.

    -Frenler; %60 arka fren %40 ön fren kullanılır.

    -Doğru-uygun viteste gitmek, durmaya en büyük yardımcıdır.
    Doğru vitesi nasıl tespit ederiz?
    Motorla gidiyoruz, gazı açtık motor hızlandı, gazı kestik motor yavaşlama eğilimi gösterdi, doğru vitesteyiz.

    -Düşerseniz;
    -Kollarınızı açmayın, ellerinizi açmayın, durmak için uğraşmayın, cenin pozisyonu almaya çalışın ve motordan ayrılmaya bakın,Sürüklenen motor, size çarpabilir.

    En önemlisi;

    GİDİLECEK HIZI BELİRLEME; Öyle ya...Kaç Km hızla gideceğiz?

    Bunun cevabını, motorunuz verirse, bir gün burada mutlaka taziye topiğiniz görülür.
    Bunun cevabını yetenekler verecek.

    Şöyle ki;

    Yolda giderken, yolu okuyabilmemiz gerekir.İşte, 50 M ileride bir araba çıkış yapıyor, 30 M ileride bir çocuk var, her an yola çıkabilir, 100 M ileride tali yoldan, kavşağa doğru bir araç geliyor, bana yol hakkımı vermezse çarpışma ihtimalimiz yüksek gibi.

    Öyle bir hızla gideceğiz ki, 5 saniyede alacağımız yolu okuyabilmemiz gerek, hız, okunabilen yol metrsine göre belirlenecek.

    Örneğin, bir sürücü, 100 M ileriye kadar yolu okuyabiliyor.Bu kişi 100 M'yi 5 saniyede alacak.Kural bu.
    Hızını nasıl belirleyecek, 100/5= 20 metre.Bir saniyede 20 M yol alırsa 20/3= 6,50 (Yuvarlatılmış rakam), 6,50*10= 65 Km.

    100 M ileriye kadar okuayabilen, daha uzağı okuyaman kişinin gideceği max sürat 65-70 Km.

    1 Saniyede alacağımız yolu nasıl hesaplıyoruz*

    (Gidilen sürat/10)*3= 1 Sn.de alınan yol.

    80 Km süratle giden bir araç,

    (80/10)*3=24 Bir saniyede 24 metre yol alır.

    Bizim mantıkla, 24*5=120.

    Yolu, 120 metre ileriye kadar okuyabilen bir sürücü 80 Km hız yapabilir.

  3. #8703

    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    S&T GT 250R
    Karışıklık yok hocam. 60-65 km ile arabaların ne hale geldiğini gördün mü? İzledin mi videoyu... Yani arabaların nasıl akordiyon haline geldiğini gördüyseniz yanlış bunun neresinde? abartı yok gayet mantıklı... 50 km ile düşerseniz hayatta kalma şansınız dediğim oranda... 70 üstünde yaşama şansınız mucizelere kalmış durumda... Bu konuda bir abartı vs yok hayal etmeyi bile denemeyin umarım başınıza gelmez...

    Şimdi birde panik fren demişsin. Bilmiyorum motosiklet kullanıyormusun ama panik fren ani bir olay karşısında aniden durma durumu olarak tanımlanırsa... ani frenle durman imkansız motor stop ederken debriyaj demişsin şimdi en kısa mesafede durman için arka freni kitleyip ön freni ezerek sıkman gerekir. Eğer motosiklet kullanıyorsan bilirsin eğer arka freni kilitlersen motor çalışır mı? Yok arka freni kilitlemezsen en kısa mesafede duramazsın. Honda eğitiminide biliyorum hocam...

    Eğer bir tehlike varsa önce pozisyon hocam yavaşlamanız sizi kurtarmaz hızlanmanız sizi kurtarmaz pozisyonunuz uygun değilse hızlan yavaşla fark etmez...

    Saksı altlığı konusunda da teşekkür ederim arkadaşlarla mutlaka kullanacağız.

    Selamlar

    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sizin kursu verenler Mph (mil) ile Km'yi karıştırmışlar. NCAP kafa kafaya testleri bildiğim 40mph yani 65 km/s ile yapılıyor.
    http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx

    Yandan çarpma testleri ise 30 mph yani 50km/s ile.
    http://www.euroncap.com/Content-Web-...de-impact.aspx

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:41 ----------



    Panik fren konusunda aslında iki teknik var.
    1. Doğru şıkkında belirtildiği gibi debriyaj çekilip frenleme yapılması.

    2. Yanlış şıkkında belirtildiği gibi direk fren yapılması.

    Uygulaması ise şöyle. Tehlike anında arka frenle birlikte ön fren artan bir basınçla sıkılıyor ve durmaya yakın debriyaj çekiliyor.

    Honda Güvenli sürüş III'e giderseniz her iki tekniği de uygulatıyorlar.



    Bu birazda tehlike anınındaki duruma göre değişken bir şey o nedenle kesin olarak söylenebilecek bir madde gibi gelmedi bana. Bazı durumlarda pozisyon alınırken gazın kesilmesi bile yeterli olabilir.


    Bu arada kola kutusu yerine saksı altlıkları da baya işe yarıyor


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:16 ----------

    Hocam gitmek istediğin yöne bakacaksın çenenle beraber...

    Alıntı mavibuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    unutmam da ne tarafa
    Sex Speed Money...

  4. #8704
    saffet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2007
    Şehir
    Mezitli / MERSİN
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    selam arkadaşlar pazar günü ortalama.250.km lik bir gezi yaptık asvalt yol. ortalama 120.km/h giderken 90 derecelik virajda motorunun lastiğinin inmiş hissine kapıldım.ve motoru serbes bırakarak durdurdum ve arka lastiği kontrol ettim.ama hasiğin havası gayet hormaldi.sonra yoluma devam ettin .bu konu ile ilgili olarak derin tecrübelerinizi yazmanızı isterim. şimdiden teşekürler.

  5. #8705

    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    S&T GT 250R
    Hocam biraz daha detaylı bilgi verebilirmisin. Olay hakkında bilgilenmek amaçlı... Fren yapınca mı lastik havası inmiş hissettin yoksa viraj girişimi çıkışı mı? vs

    Alıntı saffet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar pazar günü ortalama.250.km lik bir gezi yaptık asvalt yol. ortalama 120.km/h giderken 90 derecelik virajda motorunun lastiğinin inmiş hissine kapıldım.ve motoru serbes bırakarak durdurdum ve arka lastiği kontrol ettim.ama hasiğin havası gayet hormaldi.sonra yoluma devam ettin .bu konu ile ilgili olarak derin tecrübelerinizi yazmanızı isterim. şimdiden teşekürler.
    Sex Speed Money...

  6. #8706
    ahmet şimşek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Şehir
    **K@P@DoKyA**
    Motosikleti
    YAMAHA R1
    mavibuz
    hoca ben satayım sana motoru istersen, aslında satmayacaktım zaten yenide aldım ikinci el ama benim ilk motorum aldım ama çevremdeki insanlar pişman ettiler aldığıma yok neden bunu aldın yok düşersin yok bakımı masraflı kafayı yedirtecekler bana neyse istersen bi düşün[/QUOTE]





    motorcu_amat@hotmail.com msn adresım ekle konusalım.

  7. #8707
    saffet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2007
    Şehir
    Mezitli / MERSİN
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı Shorin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam biraz daha detaylı bilgi verebilirmisin. Olay hakkında bilgilenmek amaçlı... Fren yapınca mı lastik havası inmiş hissettin yoksa viraj girişimi çıkışı mı? vs
    Shorın.viraj girişte motoru virajja giriş için yatırmaya başladıgımda.hissettim. .firenede dokunmadım.motoru kendi gidişine bıraktım.

  8. #8708

    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    S&T GT 250R
    Valla benim aklıma hiçbirşey gelmiyor... Daha tecrübeliler konuyla ilgili yazabilir diye düşünüyorum. Ben olayı anlamadım çünkü... Motor giderken viraja giriyorsun ve girdiğin anda lastik havası sönük gibi geliyor?!

    Alıntı saffet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Shorın.viraj girişte motoru virajja giriş için yatırmaya başladıgımda.hissettim. .firenede dokunmadım.motoru kendi gidişine bıraktım.
    Sex Speed Money...

  9. #8709
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT

    slm

    Alıntı saffet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Shorın.viraj girişte motoru virajja giriş için yatırmaya başladıgımda.hissettim. .firenede dokunmadım.motoru kendi gidişine bıraktım.
    saffet abi tam anlamadım yani arkadaşlarında dediği gibi nasıl hissettin.yani yalpaladımı hafif şöyle kayar gibimi oldu,yollada alakalı olabilirmi ?? malum türkiye şartları ve yoların bozukluğu

  10. #8710
    saffet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2007
    Şehir
    Mezitli / MERSİN
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı fearlesboyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saffet abi tam anlamadım yani arkadaşlarında dediği gibi nasıl hissettin.yani yalpaladımı hafif şöyle kayar gibimi oldu,yollada alakalı olabilirmi ?? malum türkiye şartları ve yoların bozukluğu
    arkadaşım normal sekilde yol alırken 60.km yol aldım ve 90 derecelik viraja girdigimde sanki altımdaki motorun arka tekerleği inmiş gibi jantın üzerinde gidiyormuş gibi motor küçük küçük arka teker gezelemeye başladı.benim aklıma gelen ilk şey arka lastiğin havasımı indi diye şüpelendim.durrup kontröl yaptığında lastiğin havasının iyi oldugunu gördüm ve bir anlam veremedim.
    benim tek şüpelendiğim havanın suğuk olması ve lastiğin tırnakları iyi ama lastik 4.yaşında.yani bayat olası diye şüpeleniyorum.

  11. #8711
    KuradiLammas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul

    Büyük hata

    merhaba herkese,

    geçtiğimiz hafta ikinci el satın aldığım hyosung gt 250 2006 model motorumla beklemediğim bir sorunla karşılaştım.

    motoru kitlemek için kontakt anahtarını lock konumuna getirmeye çalıştım olmadı. motoru aldığım çocuk anahtarı kanırtarak kilitlemeyi başardı.

    buradan sonra işte motoru çalıştırmayı bir daha beceremedim. anahtarı "on" konumuna getirsem dahi motor kilitli kalıyor. motorun ayağını kapatıyorum, vitesi boşa alıp marşa basıyorum, cevap vermiyor. motoru servise götürmek istiyorum ama motoru yerinden bile oynatamadığım için bunu da yapamıyorum.

    bir yerde birşeyleri yanlış mı yapıyorum anlayamadım. ne yapabilirim fikri olan var mıdır?

    teşekkürler.

  12. #8712

    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    S&T GT 250R
    Ateşleme için motor stop anahtarını açıyormusun? Motorun kilitli kaldığını nasıl anladın? yani marş mı basmıyor yoksa gidon vs dönmüyor mu? boşa alabiliyormusun?

    Alıntı KuradiLammas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba herkese,

    geçtiğimiz hafta ikinci el satın aldığım hyosung gt 250 2006 model motorumla beklemediğim bir sorunla karşılaştım.

    motoru kitlemek için kontakt anahtarını lock konumuna getirmeye çalıştım olmadı. motoru aldığım çocuk anahtarı kanırtarak kilitlemeyi başardı.

    buradan sonra işte motoru çalıştırmayı bir daha beceremedim. anahtarı "on" konumuna getirsem dahi motor kilitli kalıyor. motorun ayağını kapatıyorum, vitesi boşa alıp marşa basıyorum, cevap vermiyor. motoru servise götürmek istiyorum ama motoru yerinden bile oynatamadığım için bunu da yapamıyorum.

    bir yerde birşeyleri yanlış mı yapıyorum anlayamadım. ne yapabilirim fikri olan var mıdır?

    teşekkürler.


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:17 ----------

    Saffet hocam hızın normalse aynen senin dediğin gibi lastiklerle ilgilidir sorun lastik yolu tutmuyordur. Zaten yatırdığında viraja lastik yanağa iniyor yanaklar bekledikçe sertleşiyor (4 yıl) ve görevini tam olarak yapmıyordur. 4 yıl çok uzun bir yıl bence acilen lastiği değiştir.

    Alıntı saffet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım normal sekilde yol alırken 60.km yol aldım ve 90 derecelik viraja girdigimde sanki altımdaki motorun arka tekerleği inmiş gibi jantın üzerinde gidiyormuş gibi motor küçük küçük arka teker gezelemeye başladı.benim aklıma gelen ilk şey arka lastiğin havasımı indi diye şüpelendim.durrup kontröl yaptığında lastiğin havasının iyi oldugunu gördüm ve bir anlam veremedim.
    benim tek şüpelendiğim havanın suğuk olması ve lastiğin tırnakları iyi ama lastik 4.yaşında.yani bayat olası diye şüpeleniyorum.
    Sex Speed Money...

  13. #8713
    saffet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2007
    Şehir
    Mezitli / MERSİN
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı KuradiLammas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba herkese,

    geçtiğimiz hafta ikinci el satın aldığım hyosung gt 250 2006 model motorumla beklemediğim bir sorunla karşılaştım.

    motoru kitlemek için kontakt anahtarını lock konumuna getirmeye çalıştım olmadı. motoru aldığım çocuk anahtarı kanırtarak kilitlemeyi başardı.

    buradan sonra işte motoru çalıştırmayı bir daha beceremedim. anahtarı "on" konumuna getirsem dahi motor kilitli kalıyor. motorun ayağını kapatıyorum, vitesi boşa alıp marşa basıyorum, cevap vermiyor. motoru servise götürmek istiyorum ama motoru yerinden bile oynatamadığım için bunu da yapamıyorum.

    bir yerde birşeyleri yanlış mı yapıyorum anlayamadım. ne yapabilirim fikri olan var mıdır?

    teşekkürler.
    KuradiLammas:Arkadaşım hayırlı olsun motorun.1,ci sorunun cevapı.motoru kitlerken direksiyonu hafiften anahtarı cevir kilidin altındaki dil yerini bulucaktır.
    2,ci si motoru çalıştıramandı.motoru boş vitese al yan ayakta dursun çunkü ayakta kesici yok.kontah anahtarını cevir ön panel ısıkları çalışiyorsa.sitop butonunu kontröl et.ve marş butonuna sıkıca pas.zamanla marş butonu.arızalanmış ola bilir.marş sorununu bende yaşadım marş butonundan kaynaklanıyor.
    istersen:gsm.den de araya bilirsin

  14. #8714
    ilhan1154 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-beylikdüzü
    Motosikleti
    honda pcx 125
    Alıntı saffet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar pazar günü ortalama.250.km lik bir gezi yaptık asvalt yol. ortalama 120.km/h giderken 90 derecelik virajda motorunun lastiğinin inmiş hissine kapıldım.ve motoru serbes bırakarak durdurdum ve arka lastiği kontrol ettim.ama hasiğin havası gayet hormaldi.sonra yoluma devam ettin .bu konu ile ilgili olarak derin tecrübelerinizi yazmanızı isterim. şimdiden teşekürler.
    zemindeki hafif kayganlığı veya yerdekı cakıl-kumun etkısıylede olmus olabılır..
    Dünyanın en güzel hediyesini sana vermek isterdim ama seni sana veremem ki...

  15. #8715
    saffet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2007
    Şehir
    Mezitli / MERSİN
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı Shorin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ateşleme için motor stop anahtarını açıyormusun? Motorun kilitli kaldığını nasıl anladın? yani marş mı basmıyor yoksa gidon vs dönmüyor mu? boşa alabiliyormusun?



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:17 ----------

    Saffet hocam hızın normalse aynen senin dediğin gibi lastiklerle ilgilidir sorun lastik yolu tutmuyordur. Zaten yatırdığında viraja lastik yanağa iniyor yanaklar bekledikçe sertleşiyor (4 yıl) ve görevini tam olarak yapmıyordur. 4 yıl çok uzun bir yıl bence acilen lastiği değiştir.
    teşekürler.evet lastiği degiştiricem.yalnız havaların soğuk olmasından dolayı bir çok motorcu arkadaşlarım.şimdi degiştirme havalar soguk yeni aldıgın lastik sertleşir diye.almıyorum.marta alıcam SHINKO 1.çift lastik.burdaki huysong bayii arkadaşım.tavsiye ediyor aynı zamanda R,6.larada takıyorlar.kulananlar memnunlar.

  16. #8716
    KuradiLammas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Evet elette motor anahtarını "on" konumuna getiriyorum, ama mesala lastikler motorü ittirsem dahi dönmüyor.

  17. #8717
    ilhan1154 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-beylikdüzü
    Motosikleti
    honda pcx 125
    Alıntı saffet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekürler.evet lastiği degiştiricem.yalnız havaların soğuk olmasından dolayı bir çok motorcu arkadaşlarım.şimdi degiştirme havalar soguk yeni aldıgın lastik sertleşir diye.almıyorum.marta alıcam SHINKO 1.çift lastik.burdaki huysong bayii arkadaşım.tavsiye ediyor aynı zamanda R,6.larada takıyorlar.kulananlar memnunlar.
    almısken saglam bırsey al derdım mıchelın-dunlop vs. emin ol bunlar gıbı lastıkları takınca motordan daha cok zevk alırsın

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:32 ----------

    Alıntı KuradiLammas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet elette motor anahtarını "on" konumuna getiriyorum, ama mesala lastikler motorü ittirsem dahi dönmüyor.
    debriyaja basıp ıtmeyı denesen (=
    Dünyanın en güzel hediyesini sana vermek isterdim ama seni sana veremem ki...

  18. #8718
    KuradiLammas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    saffet sağolasın, dediklerini yapmaya çalışacağım akşam eve dönüce. marşla ilgili bir sorun yoktu, basar basmaz açılıyordu. sorun bu kilitlemeden sonra çıktı.

    motorun sitop anahtarı da açık konumda. anahtar açık konumdayken de ışık falan da yanmıyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:38 ----------

    debriyaja basıp ıtmeyı denesen (=
    hay allah :D

  19. #8719
    saffet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2007
    Şehir
    Mezitli / MERSİN
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı KuradiLammas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saffet sağolasın, dediklerini yapmaya çalışacağım akşam eve dönüce. marşla ilgili bir sorun yoktu, basar basmaz açılıyordu. sorun bu kilitlemeden sonra çıktı.

    motorun sitop anahtarı da açık konumda. anahtar açık konumdayken de ışık falan da yanmıyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:38 ----------



    hay allah :D
    abicim ön banelin ışıkları yanmıyorsa kontak açılmamış demektir.bu şekilde motor çalışmaz.anahtarında veya kontakta bir arıza olabilir.
    benim gsm:0532 4114166

  20. #8720
    KuradiLammas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    eyvallah saffet çok sağolasın. telefonunu not aldım, akşam 7'de evde olurum, o saatlerde biraz kurcalayayım motoru. bana da kontak anahtarında sorun varmış gibi geldi, kilitlemeye çalışırken sanki dağıldı bir şekilde.

    Motoru kaldırabilsem servise götürüp göstereceğim. belki anahtarın seri numarasından yeni bir anahtar çıkartıp deneyebilirim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 43 kullanıcı var. (0 üye ve 43 misafir)

Bu Konudaki Etiketler