Ben kullanırken anlamlı bir fark görmedim; özellikle parlak metal çalışan kısımda (alt taraf) motoru yaz kış buzlanma / kar hariç her havada kullanıyordum
Ben kullanırken anlamlı bir fark görmedim; özellikle parlak metal çalışan kısımda (alt taraf) motoru yaz kış buzlanma / kar hariç her havada kullanıyordum
Motosikleti aldığımdan beri hugger aklımda. Ama bakıyorum yazan çizen pek övmemiş. Montajında da uğraşmışlar, yok delik uymadı, lastiğe yakın oldu vs. Bu plastik parça amortisöre doğrudan sıçramayı önler. Tabii bu arada Honda'nın amortisörü korumak için parçaya neden gerek görmediği de ayrı mesele. Gerçi otomobillerde de açıkta duruyor amortisörler. Çamurdan yağmurdan sorun çıktığını duymadım bugüne kadar. Ama motosikletin amortisörü bakınca göründüğü için sanki daha narinmiş havası var
Benim motorda hugger takılı. (Motorum nc 700 integra bu arada). Amortisörü bir nebze korusa da sulu, tozlu veya çamurlu yollardan geçince bir miktar kir mutlaka amortisöre sıçrıyor. Lastikden gelmese bile yoldan sıçrayan kısımdan geliyor.
Hatta geçen gezimde ıslak birkaç yoldan geçtim, huggerin bile üzeri çamur olmuş, onu nasıl becerdim hala çözemedim
Evet hugger koruyor ama amortisörün tertemiz kalacağını düşünmeyin, mutlaka bir miktar toz ve kir geliyor. Sık sık yıkayıp temizlemek en garanti çözüm sanırım.
amortisörün daha doğrusu amortisör keçesinin ömrünü uzatmak için (bozulan basit bir keçedir ve tüm yağ boşalır) ara sıra parlak borunun üzerinede zincir yağı sıkın , keçe ve boru arasına giren yağ aşınmayı oldukça geciktirir hatta yağ nedeniyle amortisör hareketi bir tık yumuşar konfor artar..
Hemen zihni sinir kıvamında bir soru sorayım o zaman. Oldu ki sıkılan zincir yağı daha fazla toz ve toprak tutunmasına sebep olup keçeyi daha erken patlatmaya neden olabilir mi?
Çünkü motul c4 zincir yağı zincir üzerinde ufak tefek toz parçacıklarını, minik kum tanelerini tutabiliyor. Son cunda adası gezimde bizzat şahit oldum, rüzgarın havalandırdığı ince deniz kumu hep zincirime yapışmıştı .
Zincir yağı değilde sıvı gres sürsek daha iyi olmaz mı acaba?
amortisörün üzerinde iki tane keçe vardır, dışarıdan görünen keçe toz, toprak, kum gibi zararlı parçacıkların içeri girmesini engeller , basınç altında çalışan amortisör yağının sızdırmazlığı alttaki yüksek hassasiyette üretilmiş keçe tarafından sağlanır , sıktığınız zincir yağı içerdeki asıl keçeye ulaşır , yapışan toz kum vs üstteki keçede kalır , yağın fazlasını silerseniz aşırı kum toplayacağını zannetmiyorum , keçeler için en kötüsü çamurdur zira toz keçesinden içeri akar ve sızdırmazlık keçesinde kuruyarak sertleşmesine sebep olur..
Herkese selam. Dün amortisörü çamurda ve sudan korumak için kendim bir şey yapmak istediğimi paylaşmıştım. Bugün yaptım nihayet. Yaklaşık 15 dakika sürdü. Sanırım da işe yarayacak. Çok basit. Elinden hiç iş gelmeyen birisi bile kolayca yapar. Bütün malzeme, bir tane siyah plastik dosya, orta kalınlıkta olanlardan, bir makas, bir cetvel, iki tane de siyah plastik cırt kelepçe. Ben 50 cm olanlarından aldım ama sanırım 35 cm olan da yeter.
Önce dosyayı 14.5 cm x 28 cm olarak kestim. Düzgün olsun diye giyotinle kestim ama makasla da kesebilirsiniz. Sonra üst kısımdan aşağıya doğru şasiye denk gelen kısımları motosikletin üzerine tutarak yaklaşık olarak biraz daha dar olacak şekilde dar kestim. Üst kısmına iki, alt ortaya da bir delik açtım. Cırt kelepçeyi davlumbazdaki deliklerden geçirip plastik parçayı üstten sıkıştırdım. Şasideki alt delikten de bir kelepçeyle alttan sabitledim ki süratli giderken lastiğe değmesin. Böylece aşağı ya da yukarı kaymasını da önlüyor.
Benim gözüme hoş göründü. Dışarıdan bakınca sonradan takıldığı çok göze çarpmıyor. Ancak bilen birisi fark eder. Sanırım artık en azından lastiğin amortisöre attığı suyu çamuru engeller.
Elinize sağlık. Dar kısımdan genişleyen kısma geçişi keskin (dik) değil de kavisli yaparsanız amortisör salınımına daha uygun olur gibi. (Veya daha dar kesim olacak...) Benim internette gördüğüm (yabancı) çözümlerde yağ bidonlarının kavisli (silindirik) kenarlarını kullanıyorlardı.
Teşekkür ederim. Şimdi cevabınızı okuyunca anladım. Az önce ufak bir tur yaptım. Durduğum bir yerde yaptığım bu plastik parçaya tekerleğin sürttüğünü fark ettim. Anlam veremedim. Çünkü tekerlekle arasında 7-8 cm mesafe var. Hem alttan hem üstten bağladım nasıl oldu diye şaşırdım. Şimdi sizin yazdığınızdan aklıma geldi. Motosiklet salınırken şasi sabit, selenin olduğu üst kısım aşağı doğru esniyor. Doğal olarak da plastik tekerleğe doğru bel veriyor ve lastiğe sürtünüyor. Demek ki alttan bağlamamak da gerekiyor. Alt boşta olacak ki amortisörle rahat salınsın.
Herkese tekrar selam. Hafta sonu cumartesi - pazar tek başıma iki ülke turu yaptım. Motosikleti Mayıs sonunda almıştım. Toplam tecrübem de 2.000 kilometreyi biraz aştı. Daha önceleri ufak motosikletlerle yaptığım 3-5 kilometreyi kullanmak olarak saymıyorum.
Cumartesi sabah saat 8 gibi İstanbul'dan çıktım. Gurbetçi kalabalığı devam ettiği için daha sakin olan Hamzabeyli kapısına gidip oradan Bulgaristan'a geçtim. Harika dağ yollarından Haskovo'ya sürdüm. Öğleden sonra saat 2 gibi otele ulaştım. Bir gece kalıp oradan sabah saat yine 8 gibi ayrıldım. Yine çok güzel dağ yollarından Yunanistan - Gümülcine'ye gittim.
Bu arada hem bizden Bulgaristan'a geçişte, hem Bulgaristan'dan Yunanistan'a geçişte kilometrelerce kuyruk vardı. Ama motosikletle ve tek başına olmanın avantajı ve otomobillilerin hoş görüsü ve imrenen bakışları arasında birkaç araç kalacak kadar öne geçip 10-15 dakikada sınırları aştım.
Aynı gün Gümülcine'den İstanbul'a döndüm. Anlatılamayacak kadar keyifli bir yoldu. Tabii ki İpsala'dan bizim tarafa geçene kadar. Hafta sonu trafiği feciydi.
Aksiyon kamerasında yol görüntüleri de var ama youtube'a yüklemeden eklenemediği için maalesef paylaşamıyorum. Sadece bir - iki kare fotoğraf ekliyorum.
Tek başına ayrı keyif, istediğin zaman dur, istediğin gibi git.
Merhabalar,
2014-15 Nc750 almayı planlıyorum.Motor hakkında bilgim yok beni aydınlatırmısınız.
1)Ağır bakım kaç kmde ?
2)Parça fiyatları nasıldır ?
3)Kronik sorunu varmıdır ? (arka amartisor deniyor )
Öncelikle mümkünse 2016 ve sonrası almaya çalış, arada farklar var.
Ağır bakımdan ne kastetiğini tam bilemiyorum ama normal bakımlar 6 binde bir.
Daha detaylı bilgiyi servis verebilir.
Bazı parçalar her defasında kontrol edilip gerekirse değişiyor (Hava filtresi gibi)
Garanti kapsamında iken serviste olursa kabaca her seferinde 500 - 600 TL ödersin. dışarda aynı işi muhtemelen 350 - 450 arası yaptırırsın.
Parça fiyatları bence makul, kronik bir sorunu varsa da eskilerde kalmıştır.
Benimki 2016 model, 43 binde, hiç arızalanmadı, lastik patlaması hariç sadece periyordik bakımlarda servisi gördü.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Ben de huggeri tavsiye edrerim ...Ancak amortisöre yağ sıkmak tozu toprağı toplayacağı için amortisöre zarar verir..Bir de el yapımı cırt kelepçe ile takılan plastik, huggere göre daha sıkıntılı bence ...Onu temiz gören kullanıcı bir hafta bazı ıslak yerlerden geçtikten sonra söküp baksın arkasında yine amortisörde biriken pisliği görecek.
Benim tavsiyem hugger ...Ve arada bir sadece oraya özel temizlik yapıp amortisör bölgesini cilalı tutmak...Zaten bakım ve koruma isteyen en önemli unsurlar zincir ve
Amortisör temizliği ...bilhass ön amortisörlere
Çalışan yerlerine cila çekmenizi tavsiye edrerim ..Toz ve kirden bir nebze daha korunmuş olursunuz ..Oooo ben uğraşamam derseniz karar sizin ...
Bu arada benim motorum Nc 750S 2 sedir bırakın amortisörü altında zerre kadar çamur yok ..Biraz hassasım anlayacağınız ...😊👍
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
https://i.hizliresim.com/Azdpa0.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
Herkese merhaba
Tüm arkadaşlara paylaşımları için teşekkür ederim. Ben de bir nc 700 kullanıcısıyım yaklaşık 2 senedir ve motorumdan memnunum.
Sormak istediğim bu motorların arka amortisör sertlik ayarı mevcut mu.
Maşallah hocam , motorunu çok temiz tutuyorsun gerçekten. Bayiiden yeni alındı desen inanırım, o amortisörün parlaması beni benden aldı
Bu arada hugger iş görüyor ancak ağır koşullarda yine çaresiz kaldığı da oluyor.
Örneğin geçenlerde yağış varken arkadaşlarla yaylaya kamp yapmaya gittik. Dağ yolları yağmur sonrası çamur içinde, benim motorun arkası huggera rağmen bu hale geldi, buyrun yorum sizlerin:
Şehir içi su birikintisinden geçince baya koruyor amortisörü ancak bol yağış ve tozlu topraklı yolda durum bu maalesef.
Eve dönüşte güzelce bol köpükle yıkadım, kuruladım, tertemiz yaptım ancak biliyorum ki ilk yağıştan sonra yine batacak
Evet mevcut. Amortisörün üst kısmında ayar vidası var. Bu ayar vidası ile yay ön yüklemesi ayarlanıp amortisör sertlik ayarı yapılıyor. Amortisör ayar anahtarı lazım ayarlamak için. Elin çok kolay girdiği bir yerde değil ancak. Alışkın olmayan birisi için ilk etapta ayar yapmak biraz zor gelebilir fakat bu işlerden anlayan bir kişiden rica ederseniz size yardımcı olacaktır.
Evet mevcut. Amortisörün üst kısmında ayar vidası var. Bu ayar vidası ile yay ön yüklemesi ayarlanıp amortisör sertlik ayarı yapılıyor. Amortisör ayar anahtarı lazım ayarlamak için. Elin çok kolay girdiği bir yerde değil ancak. Alışkın olmayan birisi için ilk etapta ayar yapmak biraz zor gelebilir fakat bu işlerden anlayan bir kişiden rica ederseniz size yardımcı olacaktır.[/QUOTE]
Ayarı kendim yapabilirim diye düşünüyorum. Motorun kullanım el kitabını inceledim ama ayarın nasıl yapılacağı ile alakalı bir kısım göremedim. Yabancı formlarda bunla alakalı bir açıklama görmüştüm ama şimdi o sayfayı bulamıyorum
Elinizde bu ayarla alakalı prosedür varsa paylaşırsanız sevinirim.
Yardımcı olayım hocam, şöyle açıklayayım:
NC lerdeki amortisör aşağıda fotoğrafta gördüğün şu tipte :
Ayar vidası ve ayar anahtarını fotoğrafda görüyorsun. Yapman gereken bu ayar vidasını sıkmak veya gevşetmek.
Eğer somunu sağa döndürürsen somun aşağı hareket edecek ve yayı sıkıştırıp amortisörü serte ayarlamış olacaksın.
Sola (saat yönünün tersine) çevirirsen de gevşetmiş olacaksın ve amortisör yumuşağa ayarlanmış olacak.
Burada ilk husus amortisöre bakınca üstte tek değil çift somun göreceksin. Üstteki kontra somun. Önce üsttekini gevşet sonra da hemen alttakini. Biraz sıkı olabilir, sonuçta sürekli yay gerilimi altında. C anahtarını güzelce oturt, kaydırmamaya dikkat et, çalışırken dikkatli ol, acele etme.
Şimdiden kolay gelsin.
Çok teşekkür ederim.
İlk fırsatta ayarlama yapıp sizinle paylaşırım sonucunu [COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
https://i.hizliresim.com/r1bJNa.jpg
https://i.hizliresim.com/3z4pW9.jpg
Kontra somunları 1 cm kadar aşağıya çekildi.
Motorun arkasındaki o cross motor yumuşaklığı kalmadı ama çukurlarla hala başım belada
Arka amortisör çukurlarda stroğunu tamamlayıp darbeyi hissettiriyor.
Nedenini anlayamadım , amortisörde herhangi bir yağ kaçağı vs yok.
Amortisör için rebound ve compression ayarı yok sanırım.
NC 700 X kullanan arkadaşlarda da aynı sıkıntı var mı ?
Bahsettiğiniz olay amortisörden değil helezon yayından kaynaklanır , yay kapandığında baklalar birbirine değer ve yoldaki tüm değişimler motosikletin her yerinde hissedilir , bu aşamada lastik yanaklarına çok büyük yük biner , cadde motorlarındaki dar profilli lastiklerde bu darbeyi yeterince ememez..
aşırı bozuk yollarda yayların daha kaliteli veya daha sert üretimlerle değişimi gerekli..
amortisörün içindeki yağ miktarını artırıp sertleşmesini dolayısıyla yayın yükünü paylaşmasını da sağlayabilirsiniz ama kısa süre sonra amortisör iflas eder..
nc nin bütün modellerini ve xadv yi test günlerinde kullandım , şase aynı fakat ön arka süspansiyon çok daha kaliteli bir üretim , motorun sürüşündeki fark hemen hissediliyor elbette etiketteki farkda
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)