Lastiğin durumu iyi gerçi de bakınca, diş derinliği oldukça var; fazla hızlı kullanmıyorum, yatırmıyorum. 380 tl'ya çifti uygun metzeler'in o kadarsa. Cumartesi yağmurda da bıcır bıcır kaya kaya gidince tırstım biraz açıkçası, yağmur harici hiçbir sıkıntım yok lastiklerden. Metzeler bulursam tamam yoksa sallayabilirim şimdilik. Duro da daha iyi olsun derdinde değilim, Shinko'ya alternatif olsun yeter. Neyse devam edeyim şimdilik madem bitmez diyorsun o kilometrede, genelde en fazla 20 binde değiştirmek gerekir lastiği dendiği için kafam karıştı. Metzeler de sırf arka lastik 505 lira gösteriyor yuh. Gerek yok o kadar.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
Lastikler 20 bini görmese de birkaç senede değiştirmek lazım. Raf ömrü var onların. 6-7 sene içinde kullanılmasa da hamuru kalitesini yitiriyor. Dişleri sağlam diye yola çıkıp yolda yarılırsa sıkıntı olur.
6-7 sene değil, 4 en fazla 5 yıl sonra sertleşmiş oluyor lastik. Ama 7 yıllık, görünüşü sağlam olsa da lastik denecek tarafı kalmamış lastiklerle pegi yere sürtmüşlüğü var. Yani motoru istediği kadar yatıramayan varsa bunun sebebi lastik değil, sonra lastik değiştirince hayal kırıklığı olmasın.
Ben de eski motoru bir kez devirmiştim, sonra virajlara olabildiğince yavaş girip az yatırmaya başladım. Zamanla tekrar yatırmaya alıştım derken GV 250'ye geçtim, daha ağır olduğundan yine zorlandım yatırırken. Orijinal lastiklere de pek güvenemedim açıkçası.
Ha virajlarda yatırma işinin de kendi içinde farklı teknikleri var. Bana en rahat gelen kendim dik durup motoru yatırmak (cross motorlardaki gibi). Asfalt üzerinde pek tercih edilen bir teknik değil, toprakta crossla kayarak dönerken yapılması gereken bir şey, ama memleketin asfaltı da patates tarlası gibi olduğundan hendeğe tümseğe çarptıkça motorun konforunu bozmamak için yapılabilir diye düşünüyorum
Yatırma diyince şu örnek olabilir.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
Bu abi bahsettiğim şekilde yatırıyor işte. Kendi dik, motor yatık
Sogukken kuru zeminde de kayma eğilimi oluyor ama iyice isindiginda gayet tutuyor yolu,hem sert frende hem virajda kaymadan tutunuyor,hatta üst üste gelen virajlarda fren yerine vites kullansanız da kilitlemiyor lastigi.ama ıslak zemine acemilik eklenince o kaskin icinde surekli birşeylerin şeridi geçiyor gözlerin önünden
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
Motorda her düşmemin sebebi artık ben bu işi öğrendim dediğimde oldu. Motorun üsütnde her zaman acemi gibi dikkatli olmak lazım. Kaç yıldır aynı motorun üstünde olduğunu düşünsen bile tedbiri bırakmamak lazım
Benim balatalar da eskidi, normalde yağmurda gayet tutardı ama cumartesi de tencereden boşanırcasına yağdı yağmur, ecel terleri döktüm. Fırtınada da kullandım daha önce ama bu kadar olmamıştı hiç. MCT'yle bile ben böyle kaymadım o kadar kamyonların arasında fırtınada TEMde şurda burda kullanıp. 35bin km tecrübem var; bununla 17bin. Daha hiç düşmedim çok şükür GV250yle böyle de devam eder umarım. Lastikler soru işareti oldu işte ama.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
ben geçen sene mayıs olması lazım aldığımdan beri kar tipi bu sene full kullandım memnunum 1 yıl olacak sadece iki kere çok hafif kafa kaydı oda benim hatam sadece ön frene bastığımdan ) şu anki fiyatlarını bilmiyorum ben aydın motordan almıştım sirkeciden.. ME77 serisi bu arada benim lastiklerim.
S&T kanuni Gv 250
Motosikleti yatırma konusuyla ilgili şu linkteki yazıyı bir okuyun derim. Ayrıca naçizane şunu belirteyim. Kendi deneyimlerinizle edindiğiniz bilgiyi mutlak doğru kabul etmeyiniz. Sizin doğru bilerek kullandığınız teknik henüz karşılaşmadığınız bir tehlike bir durum için geçerli yöntem olmayabilir. Okuyun araştırın imkanlar el verdiğince işinin ehli uzman kişilerden eğitim alın ve uygulayın. Motosiklet kullanmak ciddiyet ve bilinç isteyen bir konudur. Herkese kazasız keyifli sürüşler.
http://alfamotosiklet.blogspot.com/search/label/yat%C4%B1rma%20korkusu
no one lives forever...
Shinko lastik evet daha uzun süre dayanıyormuş gibi geliyor çünkü lastik değil resmen naylon. Sert olduğu için 30bin km yapan gv250 de bile hala dişleri erimemişti bu sebepten dolayı normal bir lastiğin ömrü 2 sene belirtilir bu tarihten sonra yumuşaklığını kaybettiği söylenir ama Shinko için 5 yıl demişsin buna katılıyorum.
Eğer uzuvlarını sevmiyorsan yaralanmadan korkmuyorsan her tip lastikle peg nasıl yere değer diye denemekten de korkmaz o cesareti her zaman kendinde bulursun!!!!
GV250 için lastik araştıran arkadaşlar:
Duro, Shinko, IRC vs vs bunlar hepsi birbirinin aynı alacaksanız metzeller, dunlop gibi iyi marka alın. Bende bir ara lastik arayışında bulundum ve gereken ölçülerde takım olarak bulamadım fiyatlarda uçuk çıkınca bir müddet beklemeye almıştım.
Dunlopta tam ölçü mevcut ama oda 110+180€ Özellikle arka lastik problem bulunamıyor. Hyosung/S&T motoru buradan tebrik ediyorum.
Metzeller tek arka için 235€ demişlerdi oda ölçüsü farklı 150x90x15 (arka lastik ebatı için alınabilecek tek piyasada bulunabilir ölçü bu )
Uygun fiyata kaliteli marka lastik bulan olursa dükkanın iletişim bilgilerini, ölçüleri ve fiyatları paylaşırsa çok hora geçer....
Merhaba;
2. el hyosung gv 250 2011 model bir motor satın aldım.görünüşü torku sürüşü gerçekten mükemmel.ancak şöyle bir sorunu var :( motor 8 bin deviri ve 115 km hızı hiçbir şekilde geçmiyor.F1 ışığı yanıyor.115 km ye ulaştığında motor gaz kesip 110 km ye düşüyor ve sonra gaz kolu sabitken motor hızlanıp 115 km ye çıkıyor.motoru aldım ancak hevesi kursağımda kaldı ne yapabilirim ? servise götürdüm cihaza bağlayamadılar bir servis cihaza bağlayıp sorunu çözmek için 50 lira bir diğeri 100 lira istiyor bu parayı verdikten sonrada çözüm yok sadece sorunu söyleyecekler.Sizce değermi ne yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum mağdurum :(
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım. Buna benzer durumlar herkesin başına illaki gelebilir. Yaşadığın olumsuzluk bir istisnadır ve illaki bir çözüm yolu bulunur.
Bilgisayar mühendisi olan bir gv 250 kullanıcısı motosikletinin elektronik aksamıyla ilgili olarak problem yaşadığından ve bu sorunu gayrettepe motoserde çözebildiğinden bahsetmişti. Anlattığına göre oradakiler bu işte gayet yetkin kişilermiş. Hatta orada Erdal ustanın ismini vermişti. Sen İstanbul'damısın bilmiyorum ama belki sorununa orada çözüm bulabilirsin. Gayrettepe Motoser Tel: 02123567012
no one lives forever...
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)