Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

bu kadar çirkinini bu kadar apaçi ruhlusunu gören varmı .. ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    KAYA28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    QM250
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam böyle kişileri apaçileri , iyi hoş diyorsunda verdiğiniz ilanlarda kasksız korumasız motor kullanan kimse yok , takmıyorsada senin demen gibi kendi gider mok yoluna

    eynen senin demen gibi bende onları apaçi olarak görebilirim lakin ondan önce söylemek istediğim bir kaç kelamım var müsade varsa



    öncelikle yaş kaçtır meslek nedir onu sormalıyım af buyur ?

    hayatında hiç motosiklet araba, yada hobi maksadıyla buna benzer yürüyen , yolcu ,yük nakliyle alakalı taşıtlarla haşır neşir oldunmu , bilgi tecrübe deneyim varmı ? bu konuda ?

    motosiklete ilk bindiğin günden itibaren ful koruma elbiselerinle ve kaskınla mı bindin ?

    senin apaçi diye tabir ettiğin bu insanların eline imkan versen uzaya çıkarlar 7 den 70 şine kadar motorun çalışma pirensibi ve dizaynından tutta akla gelmedik modifikasyonları yapıyorlar, şimdi bunun için bu adamlar apaçi mi oluyor ???


    diyeceksinki yahuu irfan kardeş , yada irfan abi ben böyle adamları sevmiyorum hay hay söylediklerinde haklılık payı var lakin bir adam kask takmıyorsa , koruma elbisesini giymiyorsa bilki çoğunluğunun ya imkanı yoktur yada cehaletinden , cehilliğinden takmaz , burada bizlere , bana ve sana düşen görev mümkün olduğunca ılımlı yaklaşarak , bilgilendirmek ve dışlamamktır diye düşünmekteyim .

    laf lafı açıyor bak kendimden bir örnek vereyim

    ben genelde şehir içinde evim rampa bir konumda olduğu için ev ile işim arasındaki mesafeyi genelde motorumla katederim yaklaşık 750 mt. bu mesafe arasında genelde kask takmam çünki 2 vitese atacak zamanım dahi olmuyor ,alt geçiti kullanıyorum ana yola girmeden , bu sorumluluk ve bilinç tamamen bana aittir , lakin anayola çıktığım anda beni görsende tanıyamazsın ful korumalarımı her daim motorumla beraber gezerim , bana apaçi diyorsan evet uzun yıllar koruma montsuz , pantolon ve dizliksiz motosiklet kullandım hatta bayağı uzun yıl.. ama kasksız asla kullanmadım yukarıda saydığım sebepler dışında ,

    yine böyle 20 km lik bir yola giderken yanımdan bir scooter geçti rüzgar gibi 2 kişiydiler, gencecik körpecik çocuklar sorsan ehliyetten bi haberler ilerideki ışıklarda yanlarına yaklaştım ve elimle başlarını işaret ederek kasklarınız nerde gibilerinden tatlı ve tebessümle karışık bir işaret yaptım , çocuklar birbirlerine bakarak utandılar banada mahçup bir yüz ifadesiyle ne yapalım abi sanki ,i paramız yok der gibi tebessüm ettiler zaten altlarındaki motoru satsan 600 lira etmez dökülüyor zor yürüyor , kimbilir kimden kaça aldılar nasıl çalıştırdılar bilmiyorum

    uzatmayayım çok geçmedi bu çocuk bu sefer yine ben işe giderken karşı karşıa geldik çocuk beni motorumdan hemen tanıdı be parmağıyla aynen benim ona işaret ettiğim gibi oda bana işaret etti dumur oldum , gideceğim yol 750 mt rede olsa takmam gerektiğini biliyorum ama takmıyorum , işte buda benim apaçiliğim ,

    biraz kıssadan hisse oldu ama yaşanmışlıktan tecrübedir

    klavyenin ardına oturup insanları apaçi diye suçlayan arkadaşlarım iyi düşünsünler , dışlamak yerine onlara ılımlı yaklaşıp , korumasız , kasksız motosiklet kullanmanın hakikaten ne kadar tehlikeli olduğunu anlatmaya , aşılamaya çalışırsak daha etkili olacağı düşüncesindeyim ,

    zaten kasksız yola çıkan adam cahildir , ama yukarıda söylediğim küçük kaçamakları hangimiz yapmıyoruz ? elinizi vicdanınıza koyun bundan 20 yıl önce iyi bir kask alabilmek değil bulebilmek meseleydi ,

    şimdiki motor tutkunları çok şanslı her şey bol ve ucuz ...


    bundan dolayı o apaçi dediğiniz adamlar aslında büyük işler yapıyorlar

    onlara yarış pisti tahsis etseler yollardada görebilirmisiniz ? avrupaya gerek yok açın yotubeyi ne ler var adamlar ne modifikasyonlar yapıyorlar !! yalanmı ???

    motosikletten arabaya hatta jet motorlu bire bir , maket savaş uçaklarına kadar !

    onlar apaçi olmuyorda bizimkiler motosikletin imiyle cimiyle ciğeriyle oynayıncamı apaçi oluyor ?

    neler var ne insanlar var içi motosiklet sevgisiyle , aşkıyla yanıp tutuşmakta ben görüyorum , yada görmesini biliyorum

    olaya bence bu şekilde bakmak gerekli , tabi kişisel fikirlerim , maksadım polemik yapmak, kalp kırmak değildir sabah sabah takıldım kaldım sürçü lisan ettimse affola ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------



    ilanı veren o arkadaş değil bende değilim ama o motosikletin hangi işlemlerden geçtiğini , neler çekildiğini, ne emekler ve alınteri akıtıldığını, kimbilir kaç gece üzerinde uykusuz düşünüldüğünü tahmin edebilen , bir çoğunuzdan tecrübeli , kendi motorunu kimseye minnet etmeden kendi tamir edip , aslanlar gibi yoluna tam gaz devam eden bir arkadaştır , bende dahil !!!

    30 gün sonra gelen bi cevap olacağı için kusura bakma
    iş değişikliği nedeni ile nete giremiyordum...işyeri haricinde evde internet kullanmıyorum. ailemle (eşim ve çocuğumla) zaman geçirmek daha keyifli olduğu için
    her neyse gelelim sorduğun soruların cevabına..

    yaş 28 makine mühendisiyim..

    15-16 yaşımda 50 cc ile yazlıkta sahilde 30-50 km hız arasında motorsiklet sevdam başladı
    125 cc 18 yaşıma geldiğimde kask,mont,eldivenim oldu..
    o günden sonra
    kasksız eldivensiz montsuz (korumasız) motorsiklet sürmüyorum nedeni:
    ben motorsikleti zevk ve hobi için kullanıyorum neden aldığım zevkin yerini acıya bırakıyım
    küçük bir örnek modifiye hakkında:
    şahine bmw m6 motoru taksak ne olur . (durmaz).

    aksesuar ayrı modifiye farklı bi alandır.

    modifiye teknik bilgi ve tecrübe ister.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    serkan1987 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR650R
    kaç basıyo bunlar :D
    Asfaltı öpmeyen motorcu,motorcu değildir...

    Onlara göre şeytan icadı, bize göre fizik kanunları..

  3. #83

    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    KONYA
    Apaçileri aramayın onlar her yerdeler bir bitmediler zaten

  4. #84
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Apaçi diye eleştrilen modifiyeciler aslında gariban modifiyecilerdir, onlarında ayda 200-300 lira motora ayıracak bütçesi olsa herhalde bir sürü orjinal yedek parça alıp motorlarını baştan yaratırlardı, olmayınca anca amortisör alçaltıp, ayna söküp, her yere led ışık takıp, bi sürü çıkartma ile motorlarını süslemeye çalışıyolar.

  5. #85
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    bu modifiye işleri gerçekten büyük zaman ve maddiyat gerektiriyor. koruma ekipmanları ve yürüyen aksamı geliştirme zamanla oluşacak motosiklet kültürünün gelişmesi ile ilgili bir durum.
    modifiye işi yarış işi yapan arkadaşlar arasında gerçekten çok yetenekli olanlar var. bu mobilet modifiyelerinde de vardı şimdi de cub cg grubunda çözdüler işi. bence ne hor görerek ne de çok iyi diyerek bir çözüm bulunabilir. zamanla bilinç geliştikçe kask takanlları trafiğe kapalı yerlerde yarışanları çoğalır, sürekli son hız görme hastalığı azalır mesela kimisi stunt olmak ister kimisi custom toplar.

  6. #86
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Kendi motorunun yağını bile değiştirmekten aciz arkadaşların bu adamları eleştirmesi bence komik. Adamlar motorunu bile en ince ayrıntısına kadar su gibi içmişler. Tamam benim tarzım değil bende bunlara motorun üstüne yatarken gördüğümde gülerim ama bu aletlerle uğraşmak hobidir. Sen kalkıp hobisi olan bir adama "boş işlerle uğraşacaklarına memlekete hayırlı işler yapsınlar" dersen ben işte o zaman sana kahkaha ile gülerim. Yorumlar bana bir kere daha gösterdi ki burada düşünmeden yazabilen her çeşit kullanıcı var
    piyanist_irf bunu beğendi.

  7. #87
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Pet şişeye bende şaşırdım. Drag yarışlarında 500ml uzun mesafelerde 2.5 litre şişe mi bağlıyor acaba depo delindi derdi de yok la
    -Aga depo delindi
    -Amaan koy ..tüne şurdan 2.5lt kola al hem içeriz hem depoyu yenileriz
    piyanist_irf ve Bolu'lu Lynx bunu beğendiler.

  8. #88
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı KAYA28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30 gün sonra gelen bi cevap olacağı için kusura bakma
    iş değişikliği nedeni ile nete giremiyordum...işyeri haricinde evde internet kullanmıyorum. ailemle (eşim ve çocuğumla) zaman geçirmek daha keyifli olduğu için
    her neyse gelelim sorduğun soruların cevabına..

    yaş 28 makine mühendisiyim..

    15-16 yaşımda 50 cc ile yazlıkta sahilde 30-50 km hız arasında motorsiklet sevdam başladı
    125 cc 18 yaşıma geldiğimde kask,mont,eldivenim oldu..
    o günden sonra
    kasksız eldivensiz montsuz (korumasız) motorsiklet sürmüyorum nedeni:
    ben motorsikleti zevk ve hobi için kullanıyorum neden aldığım zevkin yerini acıya bırakıyım
    küçük bir örnek modifiye hakkında:
    şahine bmw m6 motoru taksak ne olur . (durmaz).

    aksesuar ayrı modifiye farklı bi alandır.

    modifiye teknik bilgi ve tecrübe ister.





    estağfurllah tuncer kardeşim anlatmaya çalıştığım mevzuu gerçii konusunu açtığın ilan yayımdan kalkmış ama özütünü bildiğim için bende bir hayli tesadüfide olsa yine yazma gereği duydum burada tartışmak yada polemik yaratmak olmasada amacım , yinede bu tarz hobi ile uğraşan arkadaşlara apaçi yakıştırmasının yerinde bir tespit olduğunu doğru bulmamaktayım zaten forumlar kurallar gereği tartışılabilen ortamlar değilmidir ? içlerinde çok başarılı çocuklar var yabana atılıp yenecek cinsten değil , motor üstüne yatarak son hız denemelerini tasvip etmesemde , çoğu zaman bindiğim cbf min gazını dibine kadar köklediğim çokça zaman olmuştur hız tutkunu adama kalkıpta apaçisin dersen oda olmaz ki , öyle düşünüyorsan burasının apaçi kaynadığını söylemek isterim bunlar için kimseyi yargılayamayız ,


    laf lafı açıyor söylediklerine cavaben......

    benim motor sevdam 12 yaşında babamın sıfır aldığı mobiletin rodajını doldurmam için bana vermesiyle başladı 2 sene askerlik 3 yılda evlendikten sonra toplamda 5 yılımı motorsuz geçirdim bisikletin tarihi motordanda eskiye dayanır , ve yaşım 38 oldu bu anlattıklarıma bakarak vaaaooovvvv kaç seneden beri motosiklete biniyormuşssun diye aklından geçirmesen bile , öyle tek teker, ön teker filan yapamam , ve motosiklete çoğunlukla ihtiyacımı gördüğü günlük kullanım aracı olarak kullandım zaman zaman da gezi amaçlı ,

    bir ailede 7 kişiyiz ben , bir erkek kardeşim ve 3 kız kardeşim , sadece annem dışında ve bir kız kardeşim dışında ailede 5 faal motosiklet kullanıcısı var, hepsinin şahsına ait motosikleti ve hepside ehliyetli tecrübelidir, yani içimiz dışımız motosiklet ! neden ?

    ekonomik, keyifli , rahat bir kullanımı var , herkezin motosiklete bakış açısı farklıdır, seninki başkadır benimki başkadır , kimisine göre keyiftir kimisine göre anlamı , yokuşta kalan evine yürümemek anlamına gelir , çoğu için zaman ve ekonomiden tasarruf, bazısına göre tutku hobidir , ama hepsinin ortak bir noktası var bu meretin 2 teker olması


    motosiklet kültürünün , çin mallarının piyasayı işgal etmesi ve mobilet kavramının unutulmasından dolayıdırki yaygınlaşmadığını söylersek bu yanlış olur herkez motosikletle tanıştı iyisi kötüsü anlaşıldı , herkez motor sürmesini öğrendi , çoğu insan motor sahibi oldu ama şunu unutmayalımki hız etkeni her zaman var olacak ve her insandada köşede bir yerlerde duruyordur muhtemelen

    mesela ben yarış yapmayı pek sevmem ondan haz almıyorum ama zaman zaman uygun yol ve hava şartlarını yakaladığımda hız yapmıyorum dersemde alah beni cezalandırır, hiç birini yapamadım hayabusaya artçı olurum içimdeki kurtları öyle atarım

    yani bu bir ayıpsa ok. ama yarışan hız yapan , modifiye ile uğraşan , üreten yenilikler geliştiren insanlara apaçi yakıştırması yapılması oldukça gücüme gitmekte , yapılacaksa her şey , uslubunca, gereken güvenlik ve tedbir elden bırakılmadan her şey yapılabilir çünki her şey insanlar için

    kenan sofuoğlu da apaçinin önde gidenidir o zaman , adam yarışıyor , 3 sefer dünya birinciliği var, milli gururumuz , türkiyenin camiada adını duyuruyor , vayyyy be bizim kenanımız diye nasılki gururlanıyorsak şahsımca , bu tarz modifiye ile uğraşan becerikli , bilgili arkadaşlarlada gururlanmamız gerekmezmi , kanan bizim insanımızda, bunlar neden bizim insanımız olamıyor,dışlanıyor ? adamlar motosiklette oynamadık yer bırakmıyor , birde güzel yapıyorlar özene bezene , ne paralar harcıyorlar , buda bir tutkudur aslında bir saattir anlatmaya çalıştığım konu bu

    adam hızda yapar, yarışta yapar , kaskı takmayan adam girer bir tarafa beyni dağılır , takan adam hayatta kalma olasılığı yükselir ! şuna benziyor rakı içen öldüde , su içen ölmedimi ?

    onun için böyle şeylere çok fazla takılmamak lazım gelir gereksiz riske ve başkalarının canına malına kaseteden , trafikte tehlikeye düşüren adam dersen ! bunu anlarım ve değil o adamın kaskı koruması goldwıng e de biniyor olsa gözümde 5 para değeri yoktur , konu buysa hemfikiriz



    öte yandan ben makina mühendisi filan değilim çok istedim ama ancak ilkokula kadar okuyabildim (parasızlıktan) ama bu bende hiç bir zaman manevi anlamda bir eksiklik olmadı , aslında çok işe yarayan o diploma dediğimiz ,kalın kağıttan basılmış evrak parçasının, boş duvarıma asamadığım için üzgünüm amma velakin özürdileyerek hangi makinanın mühendisi olduğunu sormak istiyorum ? yada makina mühendisi bir insanın işi nedir ,

    yanlış anlama lütfen benim kömürlük diye tabir ettiğim evimin bodrumuna gelen bir çok makina mühendisi arkadaşım oldu , yakın akrabalarımdan elektirik öğretmenliği diploması olanlar var ama topraklama kablosunun ne olduğu , hangisi olduğunu kuran çarpsın bilmeyenini gördüm al sana yemin adam elektirik mühendisi ama bir evin elektirik tesisatını çekmekten aciz , yukarıdaki paragrafımda özüt olarak yapmak istediğim vurgu bundan sebepti , yoksa sıdık yarıştırmak değil, amacım ki en başından yüksek lisanslı makina mühendisiyim deseydim kendimi tanıtırken , 100 bin motosiklet.net üyesinin 90 bini bunu yerdi bundan emin olabilirsin . neyse ...



    internet ortamında çok makina mühendisi arkadaşlarla haşır neşir oldum , yani iş makina mühendisim diye yazmakla oluyormu bu işler ? elinde ne var ne yaptın bu güne dek , kendine ait bir prortotipin varmı , arge çalışman oldumu, varsa paylaşırmısın yoksa her şey kağıt ve bilgisayar yazılımlarındamı saklı

    makina mühendisliği kelimesini yazmak kolay ama haketmek zordur , ben hayat üniversitesi mezunuyum , daha bir hafta önce sevdiğim bir ağabeyimin oğlu geldi makina mühendisi , üretimini yaptığım suzuki inozuma arka çanta aparatlarını gördü , tasarımından yapımına boyasına kadar kendimin yaptığı bir şey ve kısıtlı imkanlarla , kısıtlı alet edavatla , 20*10 mm lamaları nasıl o şekilde bükebildiğimi sordu dedim sen mühendis adamsın al bu düz olanı sen bük 100 tane var ve hepsi aynı eğim ve açıda olacak ve bunu elle yapacaksın

    bu tabiki basit bir işlem uzaya çıkmadık döbürlenecek bir şey yok ama makina mühendisi okumuş adam 1 saat düşündü taki yine kendi yaptığım bükme aparatını görene kadar

    neden bunları anlatıyorum 2 saattir bir şeyler yazmaya çalışıyorum diyeceksin şimdi , peşin peşin özürümü de diledim farkındaysan olay kişisel değildir lakin yaptığım her mokta çok paralar harcadım ben okuyarak değil yaşayarak mühendisim diyebilirim ,ve bunu buradan ve reelden onaylayacak çokçada adam vardır , benim çalışma alanım sadece makinaları içermez ,
    hayata dair demek en kısa yolu oluyor şahsımca ,

    gel gelelim bu yaptığım her çalışmada birileri çıkıp ben makina mühendisiyim deyip bana bildiğim düşünüp hayata geçireceğim şeyleri söylüyor oluşundan, beni pasifize edip bir halt biliyormuş gibi tavırlarından , yaptığım işler mühendislik işler senin boyunu aşar usluplarından , adama tepeden bakan edalardan, kısacası sen altsın ben üstüm davranışlarından dolayı (MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ) mesleğine takıntılarım var beni bu takıntılarımı çürütecek forum ortamında beni susturacak bana somut bir örnek gösterki , ulem ben ne kadar eşşek bir adamım , mühendislik hakkaten başkaymış diye düşünüp , bu zihniyetimin değişimine vesile olsun ,


    tabiki mühendislik gurur verici bir şey ama onu hakadene ! görünüşe bakılırsa haketme aşamasının sen daha başındasın böyle bir konu açabildiğine göre , herkezden çok senin durumu daha iyi analiz edebilmeni beklerdim , makina mühendisliğine olan saygımdan ötürü



    sürçü lisan ettimse kusura bakma .
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  9. #89
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    alt kültürün zevksizliğin, saçma sapan klasik işleri işte. adam gibi orjinalimi koruyum insan gibi bineyim demezler.

    sis lambası takarsın, korna takarsın, görünürlük ile ilgili faydalı aksesuar modifiye yaparsın tamam yakışır yakışmasada mantıklıdır.

    benim gözümde minübüsçü bunlar.

    pistte yarış almak mış

    yavaş alsın.

    ve genelde şöyle bir olay var. her tarzın ayrı bir modifiye kültürü vardır. şimdi comuter yada cub kullanan bir insan racing özentisi olunca ortaya çirkin şeyler çıkıyor. ama scooteri scooter gibi commuteri commuter gibi modifiye edilirse bence yakışıyor.

    sadelik her zaman güzeldir.

    kask mask lafına girmeye lüzum bile bulmuyorum.
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)