Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

İspanya'da Lorenzo Kazandı - MotoGP

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    RiDeR_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MCX RoadraceR
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Coq yarisi guzel yorumladigin icin tessekurler

    Acikcasi Acemiler icin sadece bir iki tur sevic dolu surusler oldu. Ustalarin varligini enselerinde hissetme baskisi bile onlari dusurmeye yetti.

    Yanliz Rossi hatali idi. Birde Ducati kullanmis olarak bir seyi belirtmek istiyorum. Ducatilerin on takimi her zaman cok hafiftir. Bu sebepler kontrayi yapmak cok kolaydir. Lakin, Ducatide gaza virajda fazla asilir iseniz direk kici atar. Ducatinin L motoru torku hep bu tepkiyi veriyor.

    Ben ki hayatinda hic yarismamis bir motosikletci olarak bunu biliyor isem Rossi haydi haydi biliyordu, ama virajda motoru cok zorladi, zemin kaygandi ve tam virajin ortasinda Stoneri gececem diye gaza asildi.

    Rossi kendi ulkesinin motoru ile efsane yazma pesinde. Ama su ana kadar Ducatinin Grenaj bolumune sadece masraf cikariyor

    Bu arada Colin neden yaris disi kaldi? Goruntu alinamamis, adam birden micira girdi kaldi? Benzinimi bitti?
    Colinin açıklaması

    ''Son tura başlamadan önceki son virajdan çıkarken motor çok iyi hissetmedi ve ilk viraja geldigimdede bi anda öylece duruverdi.Gerçekten hayalkırıklıgına ugradım ama olan bu talihsizligi geri alamayız.O podyumu istiyodum takımdaki tüm herkes için çünkü muhteşemler ama bunun şokunu arkamızda bırakıp Estorilde tekrar bi atak yapmaya çalışcaz''

    Tamamen teknik hatadan,yazık gerçekten


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulem zaten iki viraj falan gidebildi.
    Ondan sonra düstü.
    Arka lastikde dis kalmadi da takim arkadasi yarisi nasil kazandi?
    Hem de açik farkla.

    Katılmıyorum.

    Spies diyor ki: "Dani birkaç saniye önümüzdeydi ve podyuma çıkabileceğimizi düşündüm. Yavaş yavaş yakalamaya başladım, o noktada artık Lorenzo'nun yarışı alacağı barizdi ancak 1-2 yapabilirdik."

    "Sonuna kadar zorladım ve Dani'yi yakaladım. Geçtikten sonra 2.'liğin kontrolümüzde olduğunu biliyordum, beni geçemeyecekti, sadece hata yapmamaya ihtiyacım vardı."


    "Geçişi yaptıktan sonra her virajda daha da yavaşladım, ağırdan alıyordum ama birdenbire kendimi yerde buluverdim. Tabii ki benim hatamdı, ancak verilere baktığımızda (telemetreyi kastediyor) yarışta en yavaş gittiğim zamandı."


    Tecrübe lastikler açısından şöyle bir fark yarattı: Bridgestone'un ıslak zemin lastikleriyle daha önce tecrübesi olan pilotlar belli bir mesafe gittikten sonra ne kadar aşınma olduğunu bildiklerinden ona göre bir sürüş yaptılar (Arka lastiklerde diş kalmadıysa yazmışsın ki doğru, kimsenin kalmamıştı). Zaten ilk üçe bakarsak Lorenzo - Pedrosa - Hayden; tecrübe eksikleri yok. Spies'le Lorenzo'nun tecrübelerini değiş tokuş etseydik düşen Lorenzo kazanan Spies olurdu, bence.

    Spies sezona biraz yavaş başladı. Ama geçen yıl uydu makinayla başardıklarına bakarsak bu sezon yarış kazanması kaçınılmaz. Ben biraz iddialı davranarak "en az 3 tane kazanır" diyorum.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  3. #23
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yarışa yağmur, bu konuya da coq'un yorumları damgasını vurmuş...;) Bence mutlaka kaza anını tekrar izlemelisin. Rossinin "suçu!" paçalarından akıyor, okadar söyliyim. Ayrıca tecrübesizler düştü-ustalar kazandı mantığını da ilk bozan kişi Rossi oldu. Biran 125cc sürücülerini hatılattı bize.

    Ne Spies ne Colin ne de Simoncelli baskı felan yüzünden düşmedi. Kimse geçilmez değil bu yarışlarda. Hele ki Spies'in Pedrosayı geçmesi için Pedrosanın yaşlanmasını beklemesine gerek yok. Bu düşenlerin hepsi kendini zorladığı için düştü. Pedrosa bile 9.luğa geriledi sonra zorladı ve 2.liğe kadar geldi ama şaslıydı+tecrübeliydi düşmedi... Fakat çok basit bir şekilde düşebilirdi de... Peki kim zorlamadı yarışta kendisini? Lorenzo... (ve arka grup=Capirossi treni)) İşte tecrübesini burda konuşturdu Lorenzo, belli bir tempoda takip etti yarışı sadece. Bu seneki rossi gibi arkalardan değil de önlerden yarışı izlemeye karar verdi bu yarışta. Sonra ihale ona kaldı. Akıllıca idi de.. Ama önündekiler düşmeseydi ve Stoner yarış dışı kalmasaydı Lorenzo 1.lik için riske girmeyecekti bence, düşmektense 16-20 puan almak daha iyidir diyecekti. Hem Simoncelli kazansaydı "işte yağmura denk geldi, o düştü bu düştü, Lorenzo zorlamadı, biraz şaslıydı..." denilecekti. Ama düşünce sonuç belli ; "tecrübesiz...". O zaman Rossi nasıl(hemde ilk) düştü??

    Ayrıca Spies'de de bendeki sorundan var demekki, temkinli oldukça hata yapma oranı artıyor Böyle sürücülerin belli bir ritmi vardır işte, onun dışına(altına yada üstüne) çıkınca hata yapıyorlar.

    Eski-yeni farketmez, bir sürücünün diğer bir sürücü önünde çizgiyi geçmesi için bisürü etken var. Bu iş sadece tecrübeye baksaydı şuanda kimse Rossi yi geçemiyor olmalıydı. Mesela M.Biaggi 500cc yarışlarına terfi ettiğinde(ki ozamanlar o 2zamanlı motorları kullanabilmek ayrı bir sanattı), ilk yarışında önce pole pozisyonunu ardından da onca sürücü arasından yarışı kazanmıştı. Hemde ilk yarışında! Ha sonra başka etkenler devreye girdi ve hiç şampiyon olamadı... Diyeceğim o dur ki(hele ki yağmurlu havalarda) R.De PUNİET bile yarış kazanabilir.
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler