Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Torunlar:"Güney Amerika bana şanssız geldi"

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
     
    Arjantin ve Şili topraklarında 1-17 Ocak tarihlerinde bu yıl 32.'si gerçekleştirilen Dakar Rallisi'nde, Kemal Merkit ile birlikte Türk takımında yer alan Kutlu Torunlar, üst üste ikinci yarışı da bitiremediği Güney Amerika'da şanssızlıklar yaşadığını ifade etti.

    KTM 690 Enduro motorlarıyla bu yıl ilk kez yer aldıkları efsane rallinin 5. etabında düşerek sağ el bileğini kıran ve yarışı bırakmak zorunda kalan Torunlar, soruları yanıtladı.

    Yeni motorlarıyla büyük bir heyecanla iyi bir başlangıç yaptıkları rallide 5. etapta yaşadığı düşüşü anlatan Torunlar, ''Aklıma bileğimde kırık olduğu gelmemişti. Düşüşün ardından önce motorumu kontrol ettim. Sorun yoktu. Çünkü motorum bitmiş olsa her şey bitecekti. 300 kilometre kadar öyle gittim. Sonuna doğru bir arıza oldu. 10 dakika kadar durdum ve bileğim kilitlendi. O an benim için işin bittiğini anladım. Geçen yıl da motor arızası nedeniyle kaldım. Galiba Güney Amerika bana şanssız geldi. Bu yıl geçen yıla göre çok daha iyi hissediyordum kendimi. Motorum daha kuvvetliydi. İyi tempo tuttuk. Her şey oturmaya başladı derken bileğim kırıldı. Yarış dışı kalmak acı bir duygu'' diye konuştu.

    Dakar'a 3. kez katıldığını hatırlatan Torunlar, ilk macerasında 2007'de yarıştığı motor sınıfı 450cc'de 2. olduğunu belirterek, ''Dakar da her şey olabiliyor. Çok zorlu bir mücadele. Bunu kabul etmek lazım. Öldük, bittik diyemeyiz. Bütün bunlara hazır gittiğim için büyük bir çöküntü yaşamadım. İlk katıldığım yıl bunlar başıma gelseydi daha çok üzülebilirdim. Daha evvel büyük ralliyi bitirmiş olmak biraz olsun moralimi düzeltiyor'' şeklinde konuştu.

    -''HAYATIMIN SON 10 YILINDA MOTOR VAR''-
    Spor yaşantısında aslında bir yelkenci olan Kutlu Torunlar, 1992 Barcelona ve 1996 Atlanta Olimpiyat Oyunları'nda windsurf kategorisinde Türkiye'yi temsil etti.

    Bir spor tutkunu olduğunu vurgulayan 42 yaşındaki Torunlar, motosikletin yaşamının son 10 yılında yaşamına girdiğini anlatarak, ''Motora binmeye 30 yaşımda başladım. Windsurf'te 2 kez olimpiyatlara katıldım. Daha sonra Camel Trophy organizasyonuyla birlikte motor sporlarına yöneldim. Ardından snowboard gibi sporlarda yarıştım. Belli bir yaştan itibaren motor sporlarına ilgim daha da arttı. Hayatımın büyük bölümünü spor oluşturuyor. Bana enerji veriyor. Mümkün olduğunca doğayla, sporla, yarışmalarla iç içeyim. Rekabeti seviyorum. Ancak şu anda çok da artık motor üzerinde değilim. Dakar biraz daha veteran olduğunuz zamanda bile yapabileceğiniz tarzda bir yarış. Tutkumuz devam ediyor, yeni maceralar bizi bekliyor'' diye konuştu.

    -''BU BİR İNSANLIK MACERASI''-
    Torunlar, Dakar Rallisi'nin zorluğu ve macera ruhunun kendisini çektiğini ifade etti.

    Ralli'de yarışan sporcuların yüzde 20'sinin profesyonel, yüzde 80'sinin de amatör olduğunu kaydeden Torunlar, ''Bu bir insanlık macerası. Beni çeken de bu. Salt bir yarışma değil. Ben oraya derece yapmak için gitmiyorum. Hem ülkemi temsil ediyorum, hem Türk bayrağını dalgalandırıyorum. Bu yaşa geldiğimde artık profesyonel bir sporcu olmadığım ve hayatımı da bunun üzerine kurmadığım için belli bir seviyede yapmaya çalışıyorum. Ancak baktığımızda da Türkiye'de bu işi en iyi yapan insanlarız. Başkalarının gelmesine de zemin hazırlıyoruz. Başkaları geldiğinde de bayrağı onlara teslim edeceğiz'' şeklinde konuştu.

    -''MOTOR ÜSTÜME DEVRİLDİ''-

    Kutlu Torunlar, elinin kırıldığı 5. etap öncesinde, bütün yarışmacıların çok zorlandığı 3. etapta da ciddi bir tehlike atlattığını bildirdi.

    Kum etaplarda giderken destek almak için zaman zaman ayağın yere koyulduğunu anlatan Torunlar, ''Bir noktada düştüm. Boyum biraz uzun olduğu için arka lastik ayağımı kaptı. Motor da üzerime düştü. Kendi kendime o durumdan kurtulmam zordu. Tek ihtimal bir yarışçının bana yardım etmesiydi. İlk gelen araca bağırdım. Herkes durmaz. Özellikle araçların motorlara durması olası değil. Ancak bacağımın sıkıştığını görünce durdular. Motoru kaldırdılar. Rota dışında olsaydım benim için büyük sorunlar oluşabilirdi'' diye konuştu.

    Kaynak:Ajans Spor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    yınede büyük bır başarı kendilerine tekrar teşekkür ve tebrık edıyorum gecmiş olsun

  3. #3

    Üyelik
    02 Ağustos 2007
    Şehir
    izmir/BG
    Her ikisinide tebrik ediyorum söylediği gibi bir insanlık mücadelesi..

    Sokak aralarında gazlamaya,caddelerde gaz açmaya,virajda şukadar yattım hacı burdan girdim burdan çıktım,kanka nasıl teker yaptımlara benzemez...

    G......t ister yürek ister bilek ister..

    Gnusher
    Belki haklı olabilirsin ama sanırım yeri bu topik değil

    Bir insana çamur atmak:
    1-ya ondan daha iyisindir (ıspatla görelim seni alkışlayalım)...
    2-o kişiyi çekemiyosundur (olabilir insanlık hali)...

    Türkiyede bunun gibi 3-5 kişi var onlarada sahip çıkmayalım olsun bitsin neden bitaraflarımızı yırtıyoruzki

    Adam oraya gitmiş TÜRKİYE takımı olarak yarışmış belli bir derece almış...
    15 günde 9000 km o koşullar altında yarışmış günde 10 saat motor kullanmış (o sıcakta ve o şartlarda) sonrada bunları yapanlara çamur at yazık yazık çok yazık...
    Pinokyoyu yapan Gepetto değilim ki her odunu adam yapayım...:wiinkk:

  4. #4
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Arkadaşlar siz bana bakmayın, aslında yazacağım sadece Torunların bana göre bir türlü gelemeyen başarısıydı.

    Gerisini kasıtlı olarak saçmaladım. Bişeyler deniyodum. Sadece buraya yazmadım. Genelde daha mantıklı şeyler yazarım.

    Başka bir topikle(şu brahma tavukmudur nedir) dalga geçiyordum. Kafam biraz iyiydi. Eğlencesine sağa sola saçmaladım. Fakat o topikte bir terbiyesizlik yapıldı ki.. Neyse.

    Kusuruma bakmayın. Bir de dediğim gibi kendimce bişiler denedim.

    bunları geçip asıl meseleye geleyim.

    Torunlar oralara gitmiş, bir Türk olarak yarışmış. Muhtemelen zorluklarla mücadele etmiş(yarış zorlukları dışında, sponsorluk, destek verilmemesi, ilgisizlik vs) ismimizi taşımıştır. Fakat ben daha hiç bir başarısına tanık olamadım. Dakar nedir ne değildir az çok fikrim var. Yani o sıcakta, saatlerce, zorlu parkurlarda ter dökmek, motor kullanmak her yiğidin harcı değil tabiki. Ben her Torunlar haberinde bişeyler bekleyerek okuyorum ama hep şanssızlıklar yaşıyor kendi deyimiyle. Yani birkere de moral verici bir sonuç alsa çok güzel olur.

    Beni dakara göndermeye gelince. Şu zıbartıcı sıcaklar varken, birkaç yaz önce, ben şehirlerarası yolda sabah 7den akşam 23:30 a kadar motorun üstünde yol yaptım. (İyiki bir zor koşul gördüm her yerde satarım).

    Kabul ediyorum. Beni dakara sokun ben de size derece getiriyim. Şu var bu var iş var güç var demicem gidip dakara giricem ve en azından bitircem.

    Tabi ben dakara gitmeyecek olsam da, (gitsem de rezil olcak olsam da) bu işlerin parası ve hevesi olan kişilerin katılabileceği işler olduğunu belirtmek istiyorum. Ama kazanma becerisi ya da yetenek ayrı birşey.

    Sonuç olarak temennim Sayın Torunların çok daha başarılı olmasıdır.
    Umarım birgün derece alır. (Ya da yarışı bitirir). (Şaka yaptım arkadaşlar lütfen kızmayalım.)
    Kendisine başarılar diliyorum.
    Sizlere de sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Aslında bence çok mantıklı...Yıllardır katılırız... Daha derecemiz bile yok... Sadece katılmanın başarı sayılması hatta bitirenin şampiyon edasıyla karşılanması bana garip gelir...

    Yıllardır katılan birisinin en azından derece alabilmesi lazım... Kaldı ki Torunlar ve Merkit bu işin duayeni sayılıyor ülkemizde.. Bu tip yarışlarda akıllara gelen tek 2 isim...

    1-2 kere katılırsın bitirmek başarı sayılabilir belki ama bir çok kere katılan birisi için bitirmekten ziyade kürsüde yer almak olmalı amacı...

    Ya da ben biraz daha sert düşünüyorum..

    Hep şunu söylerim... Başka adam mı kalmadı koca ülkemizde...Neden hep bu iki isim?...

    Adamlar ülkemiz adına yarışıyorlar ama ne bir teknik destek ne bir manevi destek... Tek başlarına gidiyorlar bitirmeleri bile başarı sayılıyor...
    Neden milli sporcu statüsüne alıp ülkemizi en iyi şekilde temsil ettirmiyoruz?...

    Bu şekilde devam ederse derece beklemek hayal.... Onlar heveslerini alır biz yarışı bitirebilmelerine sevnir gideriz.. Hep böyle sürer gider..
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6

    Üyelik
    02 Ağustos 2007
    Şehir
    izmir/BG
    Dakar'a 3. kez katıldığını hatırlatan Torunlar, ilk macerasında 2007'de yarıştığı motor sınıfı 450cc'de 2. olduğunu belirterek
    Merkit bu sene teknik destek almadan yarışanlar arasında 1.oldu yalnış hatırlamıyor isem geçen yarıştada derecesi vardı...

    Alper abi sencede biraz sert olmadımı yani sonuçta 3 sefer katılmış bileğini kırarak yarış dışı kalmış ve 300km kırık bilek ile yarışmış

    Benim bi ayağım ezildi ambulanslar cartlar curtlar bi ton şey oldu adam kırık bilek ile o koşullar altında 300km gidiyor acaba benmi gözümde çok büyütüyorum

    Söylediklerinin büyük bir bölümünde haklısın neden ülke destek olmuyor neden mekanik destek veremiyolar neden başka isimler yok doğru söylüyosun ama o adamlarınkide bir başarı..

    Şuan bir derece alamamış olabilirler(mekanik destek alamdan 1.lik derece sayılmıyorsa eğer) ama gelecek nesiller için en azından bişeyler yapmaya çalışıyolar bence...
    Pinokyoyu yapan Gepetto değilim ki her odunu adam yapayım...:wiinkk:

  7. #7
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Hiç bir araştırma ve merakım yok dakara karşı....
    Haklısın....
    Katılmak ve bitirmek gerçekten başarı....
    Ama Torunlar ve Merkitten öncede katılıyorduk sanırım....
    Ama insanlar artık bu gibi organizasyonlardan yarışlardan derece bekler....

    Nası Erovizyonda her sene sonuncu olduk yıllarca..Kırdık sertapla şeytanın bacağını...
    Burdada bir sıçrama beklemek biz motorseverlerin hakkı değilmi?...

    Ya tam yapalım şu işi ya da hiç yapmayalım...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #8

    Üyelik
    02 Ağustos 2007
    Şehir
    izmir/BG
    Haklısında şimdi bide şöyle bişey var ben katılmak istiyorum ülke bana destek olmuyormuş olmasın tamam ben kendi imkanlarımla yarışırım kendi egomu tatmin ederim diyorum ve gidiyorum yarışıyorum ben türkiye'ye döndüğümde bana kalkıpta kimse sen neden derece almadın bukadar yıldır yarışıyosun neden hala kupa alamadın gibi bişey söyleyemez önce devlet ve millet olarak gerekli desteği vericez ondan sonra başarı beklicez..

    O adam orada tüm klasmanlarda 1. olarak gelseydi canım ciyerim olurdu (gerçi kenan olduda ne oldu)...

    Adamlar kalkıp size ne arkadaş sanki çok destek oluyonuzda kalkmışsınız başarı bekliyonuz dese ağzımıza mıçsa haklı...

    Yani uzun lafın kısası gerekli desteği veriyomuyuzki başarı bekleyelim ???
    Pinokyoyu yapan Gepetto değilim ki her odunu adam yapayım...:wiinkk:

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dunden beri ilginç agresif tavirlar içerisindesin.
    Herkesin siniri asmadigi surece fikir belirtmesine olan sempatimden dolayi bana gore ileri gittigini dusundugum konularda bile birsey yazmadim.
    Ama bu kez bir çuval inciri berbat ettin.
    Ne Dakar'in ne oldugu hakkinda bir fikrin var, ne de Kutlu hakkinda.
    Adam onlarca ulkeden onlarca sporcunun bitirmeyi bile basaramadigi Dakar'da 2. olmus, ne yapmiski diye soruyorsun.
    Daha ne yapacakti?
    Turkiye Enduro sampiyonasinda birincilikleri var azraili bekleyen yasli muamelesi yapiyorsun.
    Ustelik bunlari hayatinin son on yilinda basarmis.
    13-14 yasinda spora baslayanlarin basaramadigini basarmis.

    Camel Trophy'e katilmis, çesitli dallarda Turkiye'yi temsil etmis.
    Agziyla kus tutmus adam ama sana begendiremedi kendini.

    Bu tavirlari sana yakistiramiyorum.
    Baskasina kizip, hirsini kaliteli adamlardan çikarma.

    Gunusher sana soyluyorum,
    Alp Tunay sen anla...
    Anladım.....

    Ama anlatmak istediğim şeyi sen pek anlamamışsın.....
    Şahıslarına bir şey söylemedim....
    Kişiliklerine kariyerlerine bişey demem..Diyemem... Mutlaka çok değerli insanlardır...
    Anlatmak istediğim şeyin özü neden bu ikilide ısrarcıyız....
    Bir yerde teröristler vursaydı ne olacaktı?... Canlarını neden , ne için tehlikeye atıyorlar?...
    Bir amaç değilmi... Nedir o amaç?..Bir tek Ego tatmini olamaz.. Buurda ülkemizin adını duyurmak burdada var olduğumuzu duyurmak...

    Duyuralım işte...


    Tutuyoruz ondan sonra yarışı bitimelerine seviniyoruz...
    Neden birinci olmaları için bişeyler yapmıyoruz...
    Birinci olanlar eksozlarından inci mi atıyor... Hayır...

    Neden bir tek Kenan ımız var?...

    Neden Tolga Uprak, Barış Tok yok dünya klasmanında?.. Ya da başka isim...

    Daha yeni yapılan kış olimpiyatlarında dikat ettiğim şey şuydu... Her ülkeden her dalda en az 10 ar sporcu vardı...

    Biz tek tabanca gidip azla yetinmeye devam edelim.... Sonra yarışı tamamlamayla övünelim....

    Takıldığım nokta bu...

    Alıntı bikerboy35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısında şimdi bide şöyle bişey var ben katılmak istiyorum ülke bana destek olmuyormuş olmasın tamam ben kendi imkanlarımla yarışırım kendi egomu tatmin ederim diyorum ve gidiyorum yarışıyorum ben türkiye'ye döndüğümde bana kalkıpta kimse sen neden derece almadın bukadar yıldır yarışıyosun neden hala kupa alamadın gibi bişey söyleyemez önce devlet ve millet olarak gerekli desteği vericez ondan sonra başarı beklicez..

    O adam orada tüm klasmanlarda 1. olarak gelseydi canım ciyerim olurdu (gerçi kenan olduda ne oldu)...

    Adamlar kalkıp size ne arkadaş sanki çok destek oluyonuzda kalkmışsınız başarı bekliyonuz dese ağzımıza mıçsa haklı...
    Orası ayrı bir muamma... Sanırım özel amaçlı bir organizasyon olduğu için devlet destek varmiyor olabilir...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alp;
    Dakar bir yaris degil.
    Yanlislik buradan kaynaklaniyor.
    Aslinda uluslararasi olmasina ragmen kisisel bir yaris demek bile mumkun.
    Insanlarin farkli hedefleri vardir.
    Bir seyi basarmak isteyebilirsin.
    Paris'den motosikletinle yola çikip, Dakar'a varmak mesela.
    Bu bir hedeftir.
    Bunu yalniz basina, ya da sponsorlar esliginde tercihine gore mutlaka yapmak istersin.
    Bu iki adam, hiç bir teknik destek almadan kendi klasmanlarinda dereceye yaristilar.
    Bu yil Kutlu Torunlar belki basaramadi ama kisisel beceriksizliginden degil, yasadigi talihsiz sakatliktan dolayi oldu bu.
    Eger bu durum ortaya çikmasaydi, muhtemelen yarisi bitirmeyi basarabilecekti.(daha once oldugu gibi)

    B urada basari kistasi çok onemli.
    Herkesin en iyi anlayabilecegi sekilde futboldan ornek vereyim.
    çok anladigim bir sey degil ama yanlis hatirlamiyorsam, 4 yilda bir Dunya Kupasi duzenleniyor.
    Bu kupaya milli takimimiz kaç defa katilabildi?
    Katildigi zaman muthis bir sevinç yasadik degil mi?
    Neden?
    çunku o kupaya katilabilmek için zorlu bir sureç yasadik.
    Kiran kirana mucadeleler oldu.
    Hedefimiz mutlaka bu kupaya katilmakti.
    Basardik ve katildik.
    Katilinca Dunya sampiyonlugu ruyalari mi gormeye basladik?
    Hayir.
    Turnuvayi basarabilecegimiz en iyi derece ile bitirebilme ugrasi verdik.

    Motosiklet sporlarinda bizim durumumuz budur.
    Kenan dunya uzerinde yuzbin civarinda yaris pilotunun içerisinde Supersportta yarisabilen 15-+20 pilottan bir tanesi.
    Basari budur.

    Hele biz bu segmentte her istedigimiz zaman yarisabilecek pilotlar yetistirebilen bir ulke olalim.
    Ondan sonra birinciligi ikinciligi dusunuruz.
    Bir kurusluk faydamizin olmadigi bir spor dalinda, izlemeye bile gitmedigimiz yarisçilara vay sen neden birinci olmuyorsun demek!
    demirel'in deyimiyle
    "abesle istigaldir"

    Ustelik bu yarislara eleme usuluyle gidilmiyor.
    Bu isin kalifikasyon kismi var.
    Detayli konudur aslinda.
    Anlasilmasi için uzun uzun yazmak lazim.
    Onunla da ben ugrasamam.
    Bir ara kisa kisa bahsederiz, neyin ne oldugundan.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #11
    akinosan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2008
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda xl650 Transalp
    2010 Dakar Yarışının etaplarını yazayım ki, konu daha iyi anlaşılsın;

    1.Etap Buenos Aires (Colon) > Cordoba
    Bağlantı: 349 km
    Özel Etap: 251 km
    Bağlantı: 84 km

    2. Etap | Cordoba > La Rioja
    Bağlantı: 56 km
    Özel Etap: 355 km
    Bağlantı: 276 km

    3. Etap| La Rioja > Fiambala
    Bağlantı: 256 km
    Özel Etap: 182 km

    4. Etap | Fiambala > Copiaco
    Bağlantı: 394 km
    Özel Etap: 203 km
    Bağlantı: 32 km

    5. Etap | Copiaco > Antofagasta
    Bağlantı: 90 km
    Özel Etap: 483 km
    Bağlantı: 97 km

    6. Etap | Antofagasta > Iquique
    Bağlantı: 180 km
    Özel Etap: 418 km

    7. Etap | Iquique > Antofagasta
    Bağlantı: 37 km
    Özel Etap: 600 km
    Bağlantı: 4 km

    8. Etap | Antofagasta > Copiapo
    Bağlantı: 96 km
    Özel Etap: 472 km

    9. Etap | Copiapo > La Serena
    Bağlantı: 338 km
    Özel Etap: 209 km

    10. Etap | La Serena > Santiago
    Bağlantı: 112 km
    Özel Etap: 238 km
    Bağlantı: 236 km

    11. Etap | Santiago > San Juan
    Bağlantı: 211 km
    Özel Etap: 220 km
    Bağlantı: 3 km

    12. Etap | San Juan > San Rafael
    Bağlantı: 23 km
    Özel Etap: 476 km
    Bağlantı: 297 km

    13. Etap | San Rafael > Santa Rosa
    Bağlantı: 76 km
    Özel Etap: 368 km
    Bağlantı: 281 km

    14. Etap | San Rafael > Buenos Aires
    Bağlantı: 166 km
    Özel Etap: 206 km
    Bağlantı: 335 km

    Ayrıca, bu etapların bildiğimiz anlamda yollardan oluşmadığını, çoğunluğu çöl olmak üzere arazi koşullarında yapıldığını, yarışmacıların harita bilgileri ile yollarını bulmak zorunda olduğunu ve dakar Türk ekibinin "mekanik destek almadan" yarıştığını da belirtelim. Tabi, Kemal MERKİT'in bu kategoride 1. olduğunu da. Alın size derece..

    Aslında konu, milli yüzücümüz Derya BÜYÜKUNCU'nunki ile benzerlik gösteriyor. Onun da "yıllardır olimpiyatlara gidiyorsun, derecen yok" gibi garip eleştirilerle başı dertte. Hayır, sanki adamlar daha yetenekli ve başarılı isimlerin yolunu kesiyor, birilerinin başına silah dayayıp kendilerini göndertiyorlarmış gibi bu tarz laflar sarfediliyor.

    Kaldı ki, özellikle Kemal MERKİT ve Kutlu TORUNLAR'ın, "Amacımız gençlerin ilgisini bu spora çekmek, Türk sürücülerin Dakar'a katılımını arttırmak" gibi beyanatlarını da sıklıkla gördüm, duydum.

    Bu yarışa katılabilmek için ciddi emek sarfeden, ülkemizdeki ilgisizlik nedeniyle ana sponsorsuz yarışıp ceplerinden ciddi masraflar yapan ve katıksız bir "Dakar ruhu" sergileyerek, motor sporlarının zirvesi sayılan bu organizasyonda ülkemizi temsil eden bu güzel insanlara gereken saygıyı gösterelim derim.

    Bakın, "Dakar ruhu" diyorum, tuz ruhu değil..

  12. #12
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım.....

    Ama anlatmak istediğim şeyi sen pek anlamamışsın.....
    Şahıslarına bir şey söylemedim....
    Kişiliklerine kariyerlerine bişey demem..Diyemem... Mutlaka çok değerli insanlardır...
    Anlatmak istediğim şeyin özü neden bu ikilide ısrarcıyız....
    Bir yerde teröristler vursaydı ne olacaktı?... Canlarını neden , ne için tehlikeye atıyorlar?...
    Bir amaç değilmi... Nedir o amaç?..Bir tek Ego tatmini olamaz.. Buurda ülkemizin adını duyurmak burdada var olduğumuzu duyurmak...

    Duyuralım işte...


    Tutuyoruz ondan sonra yarışı bitimelerine seviniyoruz...
    Neden birinci olmaları için bişeyler yapmıyoruz...
    Birinci olanlar eksozlarından inci mi atıyor... Hayır...

    Neden bir tek Kenan ımız var?...

    Neden Tolga Uprak, Barış Tok yok dünya klasmanında?.. Ya da başka isim...

    Daha yeni yapılan kış olimpiyatlarında dikat ettiğim şey şuydu... Her ülkeden her dalda en az 10 ar sporcu vardı...

    Biz tek tabanca gidip azla yetinmeye devam edelim.... Sonra yarışı tamamlamayla övünelim....

    Takıldığım nokta bu...


    Orası ayrı bir muamma... Sanırım özel amaçlı bir organizasyon olduğu için devlet destek varmiyor olabilir...
    @coq
    Mesajın orjinali durmadığı için alıntıyı bu mesajdan yapıyorum. Ne kadar ileri gittim gerçekten bilmiyorum. Kafam 1500dü. Daha neler neler yapıyorum günlerdir. Bu rezalet parçası bile sayılmaz. Buraya taşımak benim hatamdır ama neleri nerelere taşımışım öğrenince bu pek mühim olmadı.

    Madem bireysel olarak bu kadar tepkiliydiniz, özel mesaj atsanız daha yerinde olurdu. Ya da buraya yazarken tavırlarınıza biraz daha dikkat etmenizi beklerdim. Neyse benim o anki durumumu bilemezdiniz tabiki.

    Dakar a ve Türk yarışmacılara gelince, Dakar'ı takip etmiyorum. Nedense pek ilgimi çekmemiştir. Bana yeryüzünde fakir insanların yaşadıkları zorlukları, zorluk yaşayamadığı için parasıyla yaşayan zengin insanların katıldığı benzer organizasyonları çağrıştırmıştır hep. Sanırım içten içe düşündüğüm bu duyguları biraz garip bir şekilde dışavurmuşum.

    Yazdıklarımı pek hatırlamıyorum dolayısıyla haketmiş olmam muhtemeldir, kafam çok iyi de olsa insanları incitmemeye özen göstermişimdir, yinede incitici ya da rahatsız edici birşey mevcutsa çok çok özür dilerim.

    Onun dışında son 1-2 gündür üst düzey saçmalamalarımdan dolayı tüm siteden de bu başlıkta genel bir özür dilemek istiyorum ANca ayıldım. (ya da kask olsada, çimlerde drift yaparken kafa üstü çakılmış olmanın verdiği beyin zararı anca telafi olmuş da olabilir.)

    Senede bikaç kere fazla ısınıyorum, gidip geliyorum, böyle reset atmak gerekiyor.

    Bu arada yanlış bişeyleri savunduğum belli, Alp Tunay Bey ile genelde zıt fikirde olmuşumdur

    Neyse amacım, istemdışı yarattığım gerginliğin daha fazla uzamamasıdır. Bazı konularda birşeyler söylemeyi düşündüm ama işin başından haksız olduğum için kendime saklıyorum.

    Herkese sevgiler, saygılar.

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Benim yazdigim mesaj nereye uçtu?
    Merak ettim simdi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #14
    sergiowanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2009
    Şehir
    Konya-Tekirdağ
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    belkide derecemizin olmayışı imkansızlıktan dolayıdır..bu adamların röportajlarına bir bakın:adam diyoki teknik ekibimiz yok diyo yanımızda..sabah çıktığı montla tüm gün yol alıyomuş adamlar..sıcak oluyo diyo..diğer takımlar donanımlı diyo üzülerek söylüyo..daha bi çok şey dedi..kanal d sporun konuğu oldukları zaman izlemiştim..bizimkiler sponsor bulduklarına şükrediyo arkadaşlar..napsın adamlar..eleştirmek kolay tabi dimi?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler