Moto GP, Türkiye'ye veda ediyor. Sporvizyon'a konuşan Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar, 3 yıllık daha anlaşmamız olduğu halde Moto GP'nin bu haftasonu son kez yapılacağını söyledi.
Motosiklet sporlarının en hızlısı Moto GP, 3. yılında Türkiye’ye veda ediyor. Bu haftasonu koşulacak sezonun 3. ayağına ev sahipliği yapmamıza rağmen yarışın akabinde Türkiye Motosiklet Federasyonu (TMF), Uluslararası Motosiklet Federasyonu (FİM)’na müracaat edip kontratın iptalini isteyecek. 2005’te düzenlemeye başladığımız ve iki yıl boyunca büyük maddi zararla gerçekleştirilen yarışlar, TMF Başkanı Bekir Yunus Uçar’ı sonunda pes ettirdi. Sporvizyon’a konuşan Uçar, 3 yıldır her Moto GP yarışı yaklaştığında hayatının en karanlık günlerini geçirdiğini söyledi.
Moto GP’nin Türkiye’de son kez koşuluyor olmasının çeşitli nedenleri var; ama başta da belirttiğimiz üzere en çok maddi imkânsızlıklar bu dev organizasyonun uçup gitmesine yol açıyor. Oysa nasıl Formula 1 dünyadaki otomobil sporlarının zirvesiyse, Moto GP de motosiklet sporlarının en üst basamağında duruyor. Uçar, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Gençlik Spor Genel Müdürlüğü’nün bugüne dek verdikleri destek olmasa yarışın belki bu yılı da göremeyeceğini belirtiyor. İstanbul Park’taki yarış sonrasında yetkili mercilere artık ayrılacağımızı yazılı ifade edeceklerini vurgulayan Uçar, “Şu anda ‘Moto GP takviminden birileri çıksın da biz girelim’ diye düşünen 8 ülke var. Bizimki gibi bir durumla karşılaşmazsanız takvimden 5-6 yıl çıkmıyorsunuz. Yani Türkiye, gelecek yıllarda yeniden bu yarışa ev sahibi olmak isterse en az 5 yıl beklemek zorunda kalabilir.” diyor.
Dünyanın en pahalı pistinde Moto GP düzenlediklerinin altını çizen Uçar, “Pist kirasının en pahalı olduğu ülke, yarışı 250 bin dolara getirirken; maalesef biz İstanbul Park’a 1 milyon 60 bin YTL ödüyoruz. Yani, tam dört katı. Gümrük vergilerimiz de inanılmaz rakamlarda. Birçok ülke, Moto GP’ye tanıtım gözüyle bakıp gümrüklerden para almadığı gibi maddi katkıda dahi bulunuyor. Geçen yıl Türkiye, Le Mans’a, Dünya Ralli Şampiyonası (WRC)’na veda etti. Sıra Moto GP’de. Şimdi herkes şapkasını önüne koyup düşünsün.” sözlerini kullanıyor.
Tanıtıma büyük katkısı vardı
Bekir Yunus Uçar, masraflarının üçte birini karşılayacak kadar para temin edilse, Moto GP’nin sürdürülebileceğini de kaydediyor. Ne var ki bugüne kadar sponsor bulmak maksadıyla çalınmadık kapı da bırakılmamış. Kısacası, parasızlık yüzünden dünyanın en önemli motosiklet sporu organizasyonu bu haftasonu Türkiye’de son kez sahne alacak.
Gelelim, son kez koşulacak yarışa... Türkiye’de düzenlenen yarışın en büyük sponsoru 6 milyon 500 bin YTL’lik desteğiyle İstanbul Büyükşehir Belediyesi. Başbakanlık Tanıtma Fonu da 450 bin dolar ile organizasyona destek veren sponsorlardan. Şampiyona için 5 milyon dolar isim hakkı ödenecek. Geçen yılki organizasyon 187 televizyon tarafından naklen yayınlanmıştı. İstanbul Park Pisti’ndeki şampiyonayı NTV naklen ekranlara getirecek. 236 televizyon muhabiri, 258 yabancı gazeteci, 12 radyocu ve 2 uluslararası internet sitesi yetkilisi geçen yılki organizasyonda görev almıştı.
Moto GP sezonunun ilk yarışı olan Katar’da Ducati pilotu Avustralyalı Casey Stoner kariyerinin ilk zaferine ulaşmıştı. İspanya’nın Jerez Pisti’nde yapılan 2. yarışı da Yamaha’nın İtalyan pilotu Valentino Rossi kazanmıştı. Haftasonu kimin ilk sırayı alacağını kestirebilmek çok güç. Fakat 2005 ve 2006’da Marco Melandri damalı bayrağı en önde geçmişti.
İlk yıl mücadeleyi 21 bin biletli seyirci izlemişti. Geçen yıl rakam 48 bin 500’e çıkmıştı. Bu yıl toplu bilet satışı yapıldı. En az 65 bin kişinin tribündeki yerini alacağı tahmin ediliyor. Organizasyonla ilgili hiçbir aksilik yok. Motosikletler ve eldivenlere varıncaya kadar kıyafetlerin tümü pazartesi günü itibariyle gümrükten geçmişti. Bakalım, son kez nasıl bir yarış ortaya çıkacak?
TOLGA CENK
KAYNAK; Sporvizyon