Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik ve Viraj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Merhaba arkadaşlar,

    Benim bu lastiğin virajlardaki etkisiyle alakalı bir sorum olacak.

    Şu anda CBF 150 motosikletine sahibim ve arka lastik çapı küçük. Lastik üzerindeki izlerden anladığım üzere max yatma açısının belki de yarısına kadar olduğunu görmekteyim. Geçen bi virajda içe sarkmış olmama rağmen arka teker anlık kaydı(max yatış açısına daha var).Dıştaki ayaklığa sağlam basmış olmam kurtardı belki de. Zeminin tutuşu çok iyi değil. Örneğin 200 çaplı lastiğe sahip olan bi motosiklet de mi aynı virajda benim yatma açım kadar yatabilecek, yoksa daha çok yatabilir mi? (Lastik hamurunun aynı olduğunu düşünelim.)

    Kendime büyük motosiklet almak için bahane arıyor olabilirim bilmiyorum ama aklıma takıldı. (17k CBF 150 8 aylık İstanbul şehiriçi tecrübem var). Beni biraz daha zorlayacak, daha çok şey öğrenebileceğim bir motosiklete geçmek istiyorum.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Lastik ve AMORTİSÖR = Viraj olarak düzeltelim...

    Amortisör ne kadar yumuşaksa virajda motor dengesini kaybeder ne kadar sertse daha kararlı olur bu da bi detay.

  3. #3
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yatma açısı motosikletin lastik genişliğiyle alakalı mıdır? Evet. Peki sizin durumunuz bununla mı alakalıdır? Hayır.
    Eğer asfalt güzel ve lastikleriniz yeniyse cbf in ayaklıkları zaten yere yakın olduğu için kolaylıkla asfalta sürtecektir. Fakat yolda bu kalitede ve cbf in amortisörlerinin yetebileceği hızlarda viraj denk getirmek zor olur. Çünkü viraj ne kadar darsa, arabalar oradaki asfaltı o kadar çok aşındırır. Arkaya daha kalın lastik takarsanız yanaklarda daha çok pay kalır, lastiğin bombesi azalır. Tatsız tutsuz bir şey olur

    Alıntı EmreKocyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik ve AMORTİSÖR = Viraj olarak düzeltelim...

    Amortisör ne kadar yumuşaksa virajda motor dengesini kaybeder ne kadar sertse daha kararlı olur bu da bi detay.
    Hocam amortisörleri sadece yumuşak ve sert diye ayırırsak supermotoların viraja girememesi gerekli. Konu çok daha karışık

  4. #4

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam amortisörleri sadece yumuşak ve sert diye ayırırsak supermotoların viraja girememesi gerekli. Konu çok daha karışık
    Supermotonun viraj tekniği diğer bütün motosikletlerden daha farklı.. ben burda arkadaşın sorununa cevap olarak verdim. Ama yinede sertlik yumuşaklığı bi kenara bırakalım amortisörün sonuçta büyük bi önemi var lastikte bitmiyor.. saygılar

  5. #5
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Motosikletin yatma açısı wheel base, trail açısı gibi sasi geometrisi ile ilgili parametrelere bağli, ağırlık merkezi ne kadar yüksekte ise aynı hızda motor daha fazla yatarak viraj döner diye biliyorum. Lastik çapı, kalınlığı ve profil geometrisi de yatma açısında belirleyici. Fakat çok yatan motor daha hızlı viraj döner diye bir önerme doğru değil. Vittore cossalder isimli bir yazarın konuyla ilgili detaylı bir kitabı var, motorcycle Dynamics.

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı CrazyBullet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin yatma açısı wheel base, trail açısı gibi sasi geometrisi ile ilgili parametrelere bağli, ağırlık merkezi ne kadar yüksekte ise aynı hızda motor daha fazla yatarak viraj döner diye biliyorum. Lastik çapı, kalınlığı ve profil geometrisi de yatma açısında belirleyici. Fakat çok yatan motor daha hızlı viraj döner diye bir önerme doğru değil. Vittore cossalder isimli bir yazarın konuyla ilgili detaylı bir kitabı var, motorcycle Dynamics.
    Aksine ağırlık merkezi yükseldikçe yatış açısı aynı hız için azalır
    Az silindir, çok iş

  7. #7
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aksine ağırlık merkezi yükseldikçe yatış açısı aynı hız için azalır
    Özellikle ağırlık merkezi ve yatış açısı konusunda emin olmadığımı belirttim çünkü bu konu fizik üzerine uzmanlığı olmayan ve atalet yasalarını bilmeyen birisinin kanaat getiremeyecegi kadar teknik. Sırf bu konu üzerine ayrı bir başlıkta tartışılabilir.

  8. #8
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hocam amortisörleri sadece yumuşak ve sert diye ayırırsak supermotoların viraja girememesi gerekli. Konu çok daha karışık
    Supermoto'ların viraj tekniği yol motoru gibi değildir..
    EmreKocyigit bunu beğendi.

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supermoto'ların viraj tekniği yol motoru gibi değildir..
    Bire bir aynı değildir evet, ama mantık olarak aynıdır dedim ben de. Mantıkta da fark varsa buyrun tartışalım
    @crazybullet aslında o kadar teknik bir açıklaması yok olayın, yanlış hatırlamıyorsam, motosiklet yattığı zaman ağırlık merkezinin iz düşümü yüksek motosiklette aynı açıdayken tekerleklerden daha uzakta oluyor. Kaldıraç gibi diyebiliriz...
    Az silindir, çok iş

  10. #10

    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı CrazyBullet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin yatma açısı wheel base, trail açısı gibi sasi geometrisi ile ilgili parametrelere bağli, ağırlık merkezi ne kadar yüksekte ise aynı hızda motor daha fazla yatarak viraj döner diye biliyorum. Lastik çapı, kalınlığı ve profil geometrisi de yatma açısında belirleyici. Fakat çok yatan motor daha hızlı viraj döner diye bir önerme doğru değil. Vittore cossalder isimli bir yazarın konuyla ilgili detaylı bir kitabı var, motorcycle Dynamics.

    Yerin kaygan olduğunu hesaba katarsak wheel trail'ın artması sürtünmeyi artıracağından direkt etkisi olacaktır öyleyse. Keza, lastik genişliği de. Wheel base'i düşürmek tutuş olmadığı zamanlarda yeterli olmayabilir. Zaten CBF'in amortisörleri yumuşak.


    Alıntı CrazyBullet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ağırlık merkezi ne kadar yüksekte ise aynı hızda motor daha fazla yatarak viraj döner diye biliyorum.
    Bu konuda yanlış düşünüyorsun. Ağırlık merkezinin iz düşümü ne kadar yüksekse, virajda da o kadar içeride olacaktır. Merkezkaç kuvvetine daha kolay direnç göstermiş olursun. Ör. Viraj alırken sarkmak.


    Düzeltme: Çap kelimesini genişlik anlamında kullanmıştım önceki mesajımda. Çok farklı kavramlar olduğunun farkına vardım.

    Not: CBF 150 ye daha geniş lastik takma gibi bi fikrim yok


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler