İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Castrol'ü sevmiyorum.
Eski motorumda 20 / 50 castrol kullanırdım mineral. Motor geç ısınırdı geç soğurdu. 4-5 saat soğukta beklemesine rağmen blok soğumazdı. Isınınca saçma sapan tepkiler verir debriyaj falan kaçırır vitester kemik gibi olurdu.
Gittim shell'den 20 / 50 mineral ARABA yağı aldım. Koydum. Dediğim sıkıntıların hiçbirisi kalmadı.
Tecrübeye sabit.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
ucuz etin yahnisi yavan olurmuş, kötü yağ alıp motoru elinize alcağınıza kaliteli yağ alın masraftan kurtulun. repsol,ipone,motul öneririm
Sym hd 200 normal ve evo modelini iş gereği yaz kış demeden toplamda 220 bin km den fazla yol kateden biri olarak; motul, castrol, mobil1, gulf, shell, elf, eneos, sakura ve markası aklıma gelmeyen bir kaç yağ markası dahil olmak üzere hepsini kullandım ve sonuç olarak aralarında fazla bir fark olmadığını söyleyebilirim, yalnız motul marka olanı diğer markalara göre 1 adım önde diyebilirim.
Mesela sakura marka yağın değerleri castrol marka yağın değerlerinden üstün ama ismi duyulmadığı için bilinmiyor ve ucuz ve kalitesiz statüsüne giriyor.
Yağ filtresi sadece metal süzgeç şeklinde olan motosikletlerin 1000 km bir yağı değiştirmeleri (zamanla şamzıman bölümünden kopan partiküllerin motora zarar verme-mesi için) iyi olur, filtresi kağıt olanlar ise (yağ kontrol edilmek süreti ile) 2000-3000 arası değişim yapması uygun olur.
Kısacası pahalı olan markaların ambalajına fazla para verilmesi yerine ucuz ama 1000 km de bir yağ değişimi yapmak motorun sıhhatı bakımından (bilhassa krank için) daha iyidir.
Şahsen 1000 km de bir "ucuz" yağ ile değişim yapıyorum ve sorun yaşamıyorum.
Asla Kimselerin Umudunu Kırma, Belki Sahip Olduğu Tek Şey O dur.
Bronz alışımlı parçalardan bahsediyorum...
90'lı yıllarda üretilmiş boxer motorlarda rastlanır...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)