motosiklet amortisorleri icin genel bilgi paylasimi
-
gecen gun mail aldim ve patlak amortisorleri yeni gibi yaparim diye, mailimi nasil aldiklarini bilmiyorum ama motosiklet ile ilgili biri oldugumu biliyorlar, sorunlu patlak amortisor kazaya sebep verir, titresim yapar, arka lastigin yola tutunmasini engeller, motorun donus acisini etkiler, virajlarda kazaya sebep olur v.s. seklinde siralanmisti, bir iki forumu inceledigimde bunlarin sahtekar oldugunu, kullanim klavuzunda asla arka amortisorun tamir ettirilmemesi gerektigi yaziyormus, bir arkadasin bu konu ile ilgili paylasimini alinti yapmak istiyorum.
................................................
Konu: Arka amortisör tamir
Arka amortisör-sarsıntı emici, bildiğiniz gibi, bir adet yay ve bu yayın salınımlarını sönümleyen yağ hazneli hidrolik bir sistemden oluşur.
Daha gelişmiş modellerde kapalı hazne içerisinde hidrolik sıvısı ile birlikte, yüksek basınçlı azot gazı da bulunur.
Amortisör patlaması denen olayda hazne içindeki yağ akar. Bunun sonucu olarak da yayın haraketlerini söndürecek güç ortadan kalktığı için, sadece yay çalışır ve arka tekerlek bir basket topu gibi seker.
Benzeri bir durum, sağlam amortisörlerde, yanlış ayarla veya ayarlanandan farklı bir ağırlıkla binilmesi sonucu, ya da peşpeşe gelen engebeli yollarda ortaya çıkar. Hazne içerisinde köpüren yağ, oda içerisinde dolaşırken delikleri tıkar ve amortisörlük görevini yerine getiremez olur.
Her iki halde de sürüş güvenliği tehlikeye girer.
Virajlarda arka teker yolu tutamadığı için kayar. Beygir gücü yüksek motorlarda ani gaz vermelerinde arka tekerlek yine kendini bırakma eğilimine girer. Düz yolda ise arka tekerleğin titreşimi sürüş keyfini bozar, kasislerden geçerken aşırı havalanma eğilimi görülür.
Çözüm: Servis kitapları arka amortisörün asla tamir edilmemesini, direk olarak sıfırı ile değiştirlmesini tavsiye eder. Günümüzde arka amortisörlerin tekli ve ortada salıncakta olan modellerinin yurt dışı fiyatları 500 dolardan başlayıp 1000 küsür dolara ulaşmakta.
Oto sanayide her türlü amortisör tamiri yapan yere uğrayıp şansımı deniyorum. Olursa Nasreddin hoca hesabı en az 500 usd kardayım, bakalım görelim:
Önce arka amortisörü söküyorum. Sökme işlemi basit: üst ve altta iki saplamayı gevşetip çıkarın diyor kitap, lakin üstteki vidayı sökmek için hava kutusunu sökmek zorunda kalıyorum.
İşte amortisörün hali bu:
tamir sonrasi
Takılışı basit, söküş sırasının tersini yapıyorsunuz. Yalnız rahat çalışmak için (lift olmadığından) motoru sol tarafına yan yatırdım.
Maliyet: 150 ytl.
Değerlendirme: Tamir edilirse dişli çark ve spiral boru ayarlarının çalışmayacağı söylendi önce. Motosiklette amortis ayaraı herşeydir. Ayarlama özelliğini yitirise hiç olmamış gibidir. Bari 120 kg lık yük taşıyacak şekilde ayarla, öyle kalsın dedim. Ne kadar anlayıp uygulayacaklarsa...
Sürüş değerlendirmesi:
Tek kişi.
Bir fark göremedim, arka teker yine hopluyor. İki kişi sürüşte yere iyice çöküyor, virajlarda arka sehpa yere sürtüyor.
Son karar. Kitap doğru söylüyormuş, amortisör tamir ettirilmez. Ya yenisini alacaksınız, yada alamıyorsanız öyle bineceksiniz kenardan kenardan, yavaşça, usulca.
.................................................. .................................................. ......................................
Amortisorler ile ilgili her tur bilgi paylasimini bekliyorum, patlak amortisoru olanlar ne gibi sorunlar ile karsilasiyor, tamir ettirip memnun kalan var mi? degistirenler hangi modeli kullaniyor, memnunlar mi? Gazli amortisor ile normal amortisoru ayri ayri test eden var mi? Motorlarda genelde en buyuk sikayet titresimden kaynakli, amortisor degistirip titresimden kurtulan var mi? Her tur bilgi resim paylasimlari icin simdiden tesekkurler.
NOT: Ben bu ay icinde arka amortisorumu degistirmeyi dusunuyorum, fazla bilgim yok, goruntu olarak hosuma gidiyor ama urunlerde bircok teknik terim gordum, acikcasi ne oldugunu da bilmedigim icin, biraz tereddutlerim var. Turkiyede gazli amortisor satis sitesi bulamadim, bildigim kadari ile Mondial Drift gazli amortisor, artci ve surucu icin keyifli surus sunuyor mu?
Birkac model ve resimler :
Reklamlar
-
Hocam sen motoru sıfır almadınmıkine ?
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
o siyah cup ne kadar hoş duruyor
-
sifir aldim ama sifir 3-4 farkli click125 vardi motorlu taksilerde, onlara da bindim artci olarak, bir tanesi gazli amortisor takmis, cok rahat geldi artci olarak, ara yollarda cok fazla tumsek var hizli gidilmemesi icin, oralardaki yaylanmalari hosuma gitti.
en ustteki tomos marka mobilet, benimde hosuma gitti, drft te hos bence
-
siyah cup daki jantların adı nedir acaba ?
-
arkadaşımda drift var...geçenlerde sormuştu amortisörün yanındaki o demir boru ne işe yarıyor diye...bilmiyorum demiştim...söyleyeyim bari gazlı amortisör diye unutup gitmiştim zaten...öğrensin gariban
bakma güzelim,atla gezelim
-
bilmemek ayip degil, forumdan ogrenmemek ayip
markasini bilmiyorum maalesef
tomos a bende bayildim her zaman guzel bakan ilgilenen degerini goruyor, marka model hikaye
-
benim kanaatim arka amatisör tamir edilebilir ama sanırım hikayeye konu olan amatisör bahtsızmış hiç bir referansı olmayan karşısına çıkanı kendisine çeken bir yerdeki kişilere denk gelmiş.
-
hic tamir ettiren, amortisor sorunu yasayan,parca degisen yok mu? bol bol resim ve bol bol bilgi bekliyoruz tecrubeli arkadaslardan
-
ben daha önce amörtisör tairi yaptırdım 2 sefer ve hiç bir sıkıntı çıkmadı.yeterki işi bilen ehli ustaların tamir ettikleri amörtisör'ün basınç-gaz degerlerini bilerek işi yapsınlar.zaten amörtisör dış muhafazasının ve ya iç piston kolunun yamulması durumunda parçaları komple yenisi ile degiştiriyorlar.
ücret olarak yenisinin 3/1 fiyatına yapıyorlar artık servisler'de uyandı artık piyasa takibi yapıyorlar.
yaptırılırmı tamir işlemi yurdum'da parça fiyatları pahalı oldugu için ve kıtlık oldugundan zorda kalınca yaptırılabilir,ama parça varsa ve arada fazla fiyat farkı yoksa yenisini almakta her zaman fayda var.her ürünün belli bir km ömrü vardır bunu göze almalı.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
tamir oncesi amortisorler sorunlu iken nasil sorunlar yasadin, surus titresim v.s. bir de 2 sefer tamir ettirdim dedin, acaba belli bir km sonrasi hepsinde mi sorun oluyor yada bir sebeple mi sorun yasadin ( kotu yol, kaza, cukur gibi) tesekkurler
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
ben daha önce amörtisör tairi yaptırdım 2 sefer ve hiç bir sıkıntı çıkmadı.yeterki işi bilen ehli ustaların tamir ettikleri amörtisör'ün basınç-gaz degerlerini bilerek işi yapsınlar.zaten amörtisör dış muhafazasının ve ya iç piston kolunun yamulması durumunda parçaları komple yenisi ile degiştiriyorlar.
ücret olarak yenisinin 3/1 fiyatına yapıyorlar artık servisler'de uyandı artık piyasa takibi yapıyorlar.
yaptırılırmı tamir işlemi yurdum'da parça fiyatları pahalı oldugu için ve kıtlık oldugundan zorda kalınca yaptırılabilir,ama parça varsa ve arada fazla fiyat farkı yoksa yenisini almakta her zaman fayda var.her ürünün belli bir km ömrü vardır bunu göze almalı.
-
amörtisör çukura düşmekten patlamıştı kütür kütür vuruntu yapıyordu.patlat amörtisör aracın sürüş konforunu aşırı derecede etkiliyor hiç şüphesiz.
tamir ettirdiğim amörtisörler satana kadar bana sorun çıkartmadı ben sattıktan sonra arıza yaptımı bilemem çok sene oldu.
bu arada amörtisör'ü yaptırdığım firma İstanbul Atatürk oto sanayi sitesin'de Nam Amörtisör tavsiye ederim.
http://www.namistain.com/
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
inceledim siteyi, emek verince hersey oluyor, adam cekirdekten yetismis, tesekkurler paylasim icin
-
üsteki ilk resimdeki amortisör çok kaliteli duruyor cub a olurmu kaç para acaba ayrıntılı bilgi verebilirmisin (üstünde wp yazan)
-
henuz net fiyatlarini bilmiyorum, bir iki tane baktigim yerde WP yazanin altindaki sari olandan gordum, ne marka yaziyor ne bir isaret var, adam birine X markasi digerine Y markasi gibi isimler dedi unuttum su an, markasini nasil anliyoruz birsey yazmayanlarda? markasiz ( no name ) urunler diyecegim ama avrupada da bu sekilleri gordum, motoru yeni aldim ama amortisoru degistirsem acaba garanti durumu ne olur onu da bilmiyorum, bir de fren diskini kocaman yapmak istiyorum, hos gorunuyor gozume
evet CUBa takiyorlar, ama CUBlarda gordugum kadari ile hep ikili, birseyler yapmak istiyorum aslinda, eski bir tane alip yapmak daha mantikli gibi ama
-
size bir zahmet fiatını sorsan ve türkiyeye gönderebilecekmisiniz bir araştırsan çok beyendim almak isterim
-
elbette ogrenirim yalniz biraz zaman alacak, kendim icin alacagim bir tane ama kimisi ohlins, kimisi showa , kimisi yss, biraz forumlarda gezip detay aliyorum, bir de honda ile gorusecegim, motor yeni, amortisor degisirsem garantiden cikar mi diye, aslinda bir de fren diskini degisecegim icin honda servisi her islemi burda yapin yoksa garantiden cikar dedi, resimdekine benzer istiyorum, buyuk ss motorlardaki gibi gorunuyor.
-
tr100a adlı üyeden alıntı
üsteki ilk resimdeki amortisör çok kaliteli duruyor cub a olurmu kaç para acaba ayrıntılı bilgi verebilirmisin (üstünde wp yazan)
sağol gerek kalmadı 942 avro suzuki tl 1000 s için mono amortisör bir benim motora olmaz (mono olduğu için) benim motorun değeri 400 avro
-
942 avro ne oyle, iki motor alirsin, ustune de bir senelik benzin
burda uygun fiyatlara buldum ama cok agir meretler, tanesi 4-5kilo geliyor, 2li olanlar da 10 kilo, postasi kargosu da ucuk oluyor.
Sormak istedigim bir konu var, benzer modellerin yada ayni uzunluktaki amortisorlerin birbiri ile uyumu nedir? Ornegin kymco ck125 amortisoru ile ( arka ) ybr125 amortisoru ayni uzunlukta ise birinin ki otekinde kullanilabilir mi? Burdan amortisor gonderecegim, alacagim yer model ismi yada uzunluk istedi, bazi modeller ise uzunluk degistirilebiliyorsa tum modellere uygun olur mu?
-
ben şöyle bir fikir yürütüyorum benim motor 97 kg ben 65 toplam 162 kg amortisör boyu aynı olsa dahi kawasaki er5 boş ağırlık 179 kg 65 te ben 244 kg bu amortisörü benim motorum tarzında hafif bir motora taktığında aşırı sert olur randıman alınmaz gibime geliyor amortisörün işlevi aynı aslında ama dışındaki helozon işi bozuyor hafif motora takılacaksa helozon biraz ince ve esnek olmalı yoldaki darbeyi emebilsin yoksa şu andaki gibi tümsekten zıplayarak geçer
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)