aklın yolu birdir.
diyelimki 2500 lira verip 0 km bir çinli aldın.
ilk başlarda görüntüsü güzel gıcır gıcırdır.
ama kullanmaya başladıktan kısa bir süre sonra başta gösterge panali arka stop sinyaller ve far sararmaya başlar. boyası o kadar dandik ki oda kısa sürede olmaya başlar.
bunlar görünüm olarak
işin birde mekanik kısmı var. bakımlarına ne kadar özen göstrirsen göster malzeme kalitesi olmadıgından belli bir süre sonra karburatör ve motor arızasıyla karşılaşırsın. sabah kalkıp motosikletini çalışmaması ve çalıştırmak için tamirciye iterek götürmek kadar kötü bişey yoktur sanırım.
eger bütçen müsaitse sıfır km bir ybr125 al. yada tvs apache al.
bütçen müsait oldugu halde gidipte çin malı almak paranla rezil olmaktan başka bişe kazandırmaz sana.
bütçen müsait degilse temiz ikinci ele yönel.
onada müsait degilse o zaman düşün çinliyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------
bilmeden sallamayın kardeşim. mondial çinin hasosudur. tıpkı diger markalar gibi.
yamaha ybr de çinlidir cbf 150 de ama çinde birçok kalitede üretim yapılmakta. adama dersin ben şu kalite istiyorum o kalite mal alırsın. fakat 2005-2006 yıllarında o kadar çok motosiklet girişi olmuş ki bunların çok büyük bir kısmı çöp olmuştur. önüne gelen motosiklte getirmiş üstüne kendi uydurugu markayı yerlştirmiş satmıştır. hatta kasaplar manavlar bile motor satmak için bu çakma markalara başvuruda bulunmuşlarır.
mondial-ramzey-kanuni-kuba ve birkaç firama daha vardı sadece onlar ayakta kalabilmiştir.