Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Merhaba arkadaşlar motorun arka lastiğini değiştireceğim kaymasını önlemek için malum havalar yağışlı falan. Hangi lastiği önerirsiniz? Ve bu arada ön ve arka motorun orjinal lastikleri , arka lastik eskimiş olduğundan kaymaması için değiştirmek istiyorum ön lastikte eskime yok bu durumda sadece arka lastiği değiştirsem kaymayı önlermiyim ? İlla ön lastiğide değiştirmem mi gerekiyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Lastikler eski yeni olsun farketmez kalitesiz olduğu sürece kayacaktır. Değiştiriyorsanız takım olarak değiştirmenizi tavsiye ederim. Metzeler veya pirelli tercih edebilirsiniz.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  3. #3
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    çok teşekkür ederim arkadaşım sağol. Bugün halletmeye çalışcam ikisinide sağolasın.

  4. #4
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX250 ABS
    michelin sport lastikleri var çok güzel yol tutuşu var tavsiye ederim
    bu kawasaki bir başka dostummm

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar motorun arka lastiğini değiştireceğim kaymasını önlemek için malum havalar yağışlı falan. Hangi lastiği önerirsiniz? Ve bu arada ön ve arka motorun orjinal lastikleri , arka lastik eskimiş olduğundan kaymaması için değiştirmek istiyorum ön lastikte eskime yok bu durumda sadece arka lastiği değiştirsem kaymayı önlermiyim ? İlla ön lastiğide değiştirmem mi gerekiyor?
    Sevgili Kardeşim,

    Lastiklerin yeni veya eski olduğuna dışarıdan bakarak karar verilmez , lastik üzerindeki üretim tarihi ve aşınma noktası yardımı ile bunun cevabı bulunur. Forumu aratırırsan lastiklerin ömrü ile ilgili çok detaylı bilgiler bulabilirsin.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #6
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardeşim,

    Lastiklerin yeni veya eski olduğuna dışarıdan bakarak karar verilmez , lastik üzerindeki üretim tarihi ve aşınma noktası yardımı ile bunun cevabı bulunur. Forumu aratırırsan lastiklerin ömrü ile ilgili çok detaylı bilgiler bulabilirsin.

    Sevgiler
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  7. #7

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Kardeşim 2 lastiğide değiştirmeni öneririm. Yalnız kesinlikle yumuşak ve viraj lastiği almanı öneririm. Metzeler veya michelin tavsiyemdir. Değiştirme işlemini yaptığında burdan bizi de bilgilendirirsen sevinirim.
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  8. #8
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zongoku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim 2 lastiğide değiştirmeni öneririm. Yalnız kesinlikle yumuşak ve viraj lastiği almanı öneririm. Metzeler veya michelin tavsiyemdir. Değiştirme işlemini yaptığında burdan bizi de bilgilendirirsen sevinirim.
    Viraj lastiği ????
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  9. #9

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraj lastiği ????
    Üstadım ustamın bana dediğini diyorum. Benim kendi motorum daki lastiklerin hız lastiği olduğunu değiştircem zaman viraj lastiği almam gerektiğini belirttti. Nitekim tekerlerden ötürü düşmüştüm. Sizin düşünceniz nedir viraj lastiğiyle ilgili?
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  10. #10
    cakmak3306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GSR600
    Michelin Pilot Sporty. Ön arka 200tl. Kurusuna kadar hakediyor...
    Mustafa ÇAKMAK A rh(-) Suzuki GSR 600

  11. #11
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zongoku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstadım ustamın bana dediğini diyorum. Benim kendi motorum daki lastiklerin hız lastiği olduğunu değiştircem zaman viraj lastiği almam gerektiğini belirttti. Nitekim tekerlerden ötürü düşmüştüm. Sizin düşünceniz nedir viraj lastiğiyle ilgili?
    Lastikler hız veya viraj diye kategorize edilmezler . Taşıyacakları yük , çıkacakları azami hız ve kullanılacakları yüzey (toprak ,asfalt v.b.) gibi etkenler göz önüne alınarak seçilirler. Viraja giremeyen motosiklet , dolayısı ile lastik diye birşey olamaz . Lastiğin hız endeksi yükseldikçe virajda tutunma kaabiliyetinin artması gereklidir. Bunun tek istisnası drag yarışlarında kullanılan arka lastikerdir ki bunlar dışarıda kullanılamazlar.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikler hız veya viraj diye kategorize edilmezler . Taşıyacakları yük , çıkacakları azami hız ve kullanılacakları yüzey (toprak ,asfalt v.b.) gibi etkenler göz önüne alınarak seçilirler. Viraja giremeyen motosiklet , dolayısı ile lastik diye birşey olamaz . Lastiğin hız endeksi yükseldikçe virajda tutunma kaabiliyetinin artması gereklidir. Bunun tek istisnası drag yarışlarında kullanılan arka lastikerdir ki bunlar dışarıda kullanılamazlar.

    Sevgiler
    Yani sonuç olarak asfalt virajlarda yol tutuşu yüksek olan lastik şeklinde bir varsayımda bulunamaz mıyız? Yani asfalt için üretilen lastiklerin çoğunun (tabi gereken hız ve yük ve sürücü etkenleri de düşünülürse) viraja girme kabiliyetleri vardır. Benim bildiğime göre lastikler üzerinde ki kesikler dolayısıyla yağmur lastiği, viraj lastiği, hız lastiği şeklinde ayrılır. Nitekim viraj lastiğinin kesikleri de virajlarda kaymaması için dizayn edilmiştir şeklinde düşünüyorum. Yanlış anlamayın muhalefet amaçlı değil gerçekten bilgi ve tecrübelerinize dayanarak öğrenmek isterim bu konuyu.
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zongoku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani sonuç olarak asfalt virajlarda yol tutuşu yüksek olan lastik şeklinde bir varsayımda bulunamaz mıyız? Yani asfalt için üretilen lastiklerin çoğunun (tabi gereken hız ve yük ve sürücü etkenleri de düşünülürse) viraja girme kabiliyetleri vardır. Benim bildiğime göre lastikler üzerinde ki kesikler dolayısıyla yağmur lastiği, viraj lastiği, hız lastiği şeklinde ayrılır. Nitekim viraj lastiğinin kesikleri de virajlarda kaymaması için dizayn edilmiştir şeklinde düşünüyorum. Yanlış anlamayın muhalefet amaçlı değil gerçekten bilgi ve tecrübelerinize dayanarak öğrenmek isterim bu konuyu.
    Sevgili Kardeşim,

    Asfalt sözkonusu olduğunda lastik üzerindeki kesikler sadece su tahliyesi amaçlıdır viraj ile alakası yoktur , hatta kuru asfalt üzerinde slicks olarak bilinen ve üzerinde hiç kesik bulunmayan lastikler en iyi tutunmayı sağlarlar. Enduro lastiklerinde de amaç lastik üzerindeki suyu ve çamuru tahliye etmektir. Cross amaçlı lastiklerde ise kesikler yerine "tırnaklar" vardır ki bunlar bozuk yüzey üzerinde tutunma sağlarlar.

    Lastik için hiçbir desen virajlarda tutunmaya extra katkıda bulunmaz , tutunma lastiğin hamuru ve yere basan yüzey alanı ile ilgilidir.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #14

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardeşim,

    Asfalt sözkonusu olduğunda lastik üzerindeki kesikler sadece su tahliyesi amaçlıdır viraj ile alakası yoktur , hatta kuru asfalt üzerinde slicks olarak bilinen ve üzerinde hiç kesik bulunmayan lastikler en iyi tutunmayı sağlarlar. Enduro lastiklerinde de amaç lastik üzerindeki suyu ve çamuru tahliye etmektir. Cross amaçlı lastiklerde ise kesikler yerine "tırnaklar" vardır ki bunlar bozuk yüzey üzerinde tutunma sağlarlar.

    Lastik için hiçbir desen virajlarda tutunmaya extra katkıda bulunmaz , tutunma lastiğin hamuru ve yere basan yüzey alanı ile ilgilidir.

    Sevgilerimle
    Anladım. Bilgiler için teşekkür ederim. Son olarak bir şey daha sormak istiyorum asfalt bir zeminde yaz veya kış zamanı farketmez en iyi yol tutuşunu yumuşak hamurlu lastikler mi sağlar? Teşekkürler.
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  15. #15
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zongoku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım. Bilgiler için teşekkür ederim. Son olarak bir şey daha sormak istiyorum asfalt bir zeminde yaz veya kış zamanı farketmez en iyi yol tutuşunu yumuşak hamurlu lastikler mi sağlar? Teşekkürler.
    Evet yumuşak hamur her iki mevsimde daha iyi tutuş sergiler ancak yaz mevsiminde çok çabuk eriyeceği (biteceği ) için hamur sertliği yüksek lastikler tercih edilir.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  16. #16

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Verdiğiniz bilgi ve ilginiz için çok teşekkürler. Yakın zamanda bende lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum ve verdiğiniz bilgiler göz önünde bulunduracağım çok yararlı oldu. Selamlar.
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  17. #17
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    cevaplar için ayrı ayrı hepinize çok teşekkür ederim. Metzeller alacağım büyük ihtimalle değişim yaptıktan sonra bilgilendiririm. Forumu araştıramadım acil olduğu için kusura bakmayın. Çok yararlı bilgiler yazmışsınız tekrar teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)