Ben Ducati Monsteri Cafe racer yapar iken motorun her yerini yeniledik. Tek ellemedigimiz yer moto blogunun ici idi. Rutin bakimlarini yaptik ve kapattik. Cunku motorun durumu cok iyidi. Sikintisi olmayan bir motoru ellemek gereksizdi. Motor 52.000 km de idi.
Motoru saterken ne km sine dokunmadim. Her yeri yenilenmis olmasina ragmen motor mekanigi yenilenmediginden degil ellemek dusurmek bile yanlis geldi.
Yusuzce motorun km si cokmus fiyat dusurde alalim diyen insanlar geldi karsima.
Cok sukur kimseye yalan soylemeden dogru km si ile sattim.
Honda da ise motor A-Z ye tamamen degisti. Her sey sifir geldi. Simdi o gercekten sifir km bir motor .
Ama Turkiyede , hatta direk soyle soyliyim Anatalyada paket serviscilerinin Honda Activilarini yeniden boyatip hatta renk degistirirp sahibinden cikma dusuk km li motor diye satan bir ekip var.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
bu konuyu herkes okumalı kaybolup gitmesin
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
bu km olayı zaten insanın canını çok sıkıyor servis kaydı olmayan motorlardan uzak durulmalı en azından serviste kaydı geldiği km var başka türlü kesin bilemeyiz satanın insafına kalmış:(
sahibinden.com da 5000-6000 km de diye ilan verilmiş bir sürü 2005-2006 Model GT250 gördüm ben...daha motosikletimi alalı 5 ay oldu 5000 km yaptım..Bunlar geri geri giderekmi yol almışlar anlamış değilim 6-7 yılda 5-6 bin km hemde...
yılbasından 1 hafta önce bu motoru ben satmıstım...31369 km de....1350 ye verdım...
ilan detaylarına bakın...16000 kmde servis bakımlı...
sahibinden.coma şikayet ettim...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...69850690/detay
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:14 ----------
muayeneden geçtıkden sonra bıze verılen belgede toplam km sı yazıyor....bu bilgilere kım nasıl ulaşır onu bılemem...
motorumu pahalıda satmadım....ederi neyse ona verdim...haa belkı 200 daha pahalı da satabılırdım ama çin malı motor 30000 km de...ömrünün yarıdan cogu gıtmıs durumda idi....ben kullanmaya devam etsem 50000 de bulurdu o ayrı meselede...
adam arkamdan konusmasın aldıgım para helalolsun dıye o fiyata verdım...öyle bır sey yapacakları daha ilk gördüğümde aklıma gelmıstı ve o yüzden hergun aynı modelın ılanlarına bakıyordum....bulduk sonunda....şikayette bulundum ama ne fark edecekki.... baska bır uyelık alır gene ilan verir....bunların hepside şerefsizin önce gideni.... aynı km de kalsa en kötu gene 1500 eder o motor...aç gözlü şerefsizler... çolugu cocugu da var nasıl yiyecekse o parayı..gercı o parayada kımse almaz o motoru da...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
japon olsun varsın eski olsun
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
Türkiyede halkın %80'i parayı çok zor kazanmaya gıdım gıdım para hesabı yapmaya devam ettikçe bu ilanlarda var olucak.
Ne zamanki alım gücümüz toplum olarak artar 2. el motorun yüzüne bakmayız avrupalı gibi istediğimiz motorun 0'ı öncelikli tercihimiz olur bu oyun o zamnsona erer.
Bunların sebebi hepimizin de motosikletini ikinci el satarken ölmüş eşek fiyatına gitmesine razı olmamamız. Bakın Avrupa'daki motosikletler ikinci elde kaç paralara gidiyorlar ? Geçen gün bir tane 2009 falan Varadero 125 vardı sanırım 20 - 30 binlerde 1250 € falandı fiyatı. Bizde bakıyorsun adam 1000 km'deki motoru sıfırından pahalıya satıyor. Normalde 100000 km'yi devirmiş 20 yıllık bir motor ne kadar iyi durumda olursa olsun, ne model olursa olsun, kolleksiyon değeri olmadıkça 500 - 1000 TL'den fazla etmemeli. Zaten bu fiyata satılsa kimse km'sine falan bakmadan alır, alınacağı için de kimse km saati ile oynayıp motorunu yeni göstermeye çalışmaz. Ama bizdeki mantık, "o fiyata vereceğime yakarım daha iyi" mantığı.
Öte yandan km ile oynayana da oynatan satıcıya da hapis cezası verilmeli.
Her nekadar km ile satıcılar oynasada motrsiklet üzerinde uzun km ler yapmış iseniz bunu tahmın etmenız zor olmayacaktır.
Bu nedenle almadan once tecrubeli arkadaşlardan yardım istemek yardım isteyenlere yardımcı olmak hepimizin menfaatine olacaktır.
Ayrıca bir de yalan soyleyen insan karakteri var. Ne hikmetse otomotiv sektöründeki esnaf diye tabir edilen alsatcılar o kadar doğal yalan söyluyorlar ki aradaki farki anlamak gerçekten cok zor. Her an okkalı bir kazık yemenız an meselesi.
Kendi adıma konusuyorum galericiden tamirciden yada buna benzer esnaflardan araç almamaya tövbeliyim.
Şimdiye kadar netten buldugum binicilerden aldığım araçlardan hiç başım ağrımadı.
Satarken yaşadığım sıkıntıları da dıle getimeden edemeyeceğim.
1. Telefonda pazarlığa tutuşanlara ayar oluyorum. Telde pazarlık olmaz görmediği bir mala nasıl değer biçebiliyorlar anlamıyorum.
2. Telefonda ayağına çağıranlara ayar oluyorum. Nasıl bir bakış açısı anlamıyorum.
3. Lastik zincir dişli yağ filtre olayına takılanlara ayar oluyorum. Alınca herşeyi sıfırlar kafan rahat binersin neticede kullanılmış araç.
4. Küçük çiziklere ve eziklere takılanlara ayar oluyorum. Asıl bunlar yoksa şüphelenmek lazım. Hepmiz biliyoruz ki makina sokakta duruyor başına herşey gelebiliyor.
5. Düşmesine yatmasına büyük kaza yapmış hatta pertten toplanmış gibi davrananlara ayar oluyorum. Düşme yatma istemesek de bir şekilde oluyor ve meydana gelen zarar genelde hep aynı. Ayna, manet, sinyal kırılır depo ve pegler çizilir çok sert düşersen gidon yamulur.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Ben şu an kullandığım motoru aldığımda kullanıcı ilan bile vermemişti sahibinden adlı siteye, dolaylı yoldan satacağını duydum sadece. Satan arkadaş 1200 Gs e geçti, Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin ona. Motoru bildiğim için gönül rahatlığıyla hiç düşünmeden ve baktırmadan aldım.Sadece Borusan da yaptığı harcama 4000 Tl yi geçmiş, kayıtlarda hepsi var neler değişmiş neler yapılmış zaten kendisi de anlattı. Şaftı ufak bir parça değişimiyle adam edecekken komple değiştirmiş, gözterge panosundaki düğmeleri bile temiz olsun diye yenileri ile değiştirmiş. Lastikler 2000 km olmuş henüz aynı sezonda üstelik, Contalarına kadar hepsi yenilenmiş. Hidrolik ve ve yağların tamamı yenilenmiş, fren hortumları çelik hortum ile değiştirilmiş, akü 2.ayında, alçak sele taktırmış, immobilizer alarm taktırmış. Abs sensöründeki arıza yüzünden fakat yanlış yönlendirmeler yüzünden 2 kere akü almak zorunda kalmış, akü de yeni. Yağ yakmıyor adam gibi tertemiz motor gıcır gıcır.
Kilometresi 145 000 de , istese 50 000 lere isndirebilirdi, sadece kilometreye takılıp kalsaydım almazdım ama sınıfındaki en temiz motoru aldığımı biliyorum. Üstüne bir okadar daha yol yapabileceğimi biliyorum. Benim niyetim uzun yıllar binmek de olsa, yarın birgün ilan verince neler yaşayacağımı tahmin edebiliyorum, Allahtan satmayı düşüneceğim zaman ilana gerek kalmayacak gibi görünüyor. Yoksa karşılaşabileceğim muhabbetleri az çok tahmin edebiliyorum. İnsanlar sadece kilometre endeksli incelediği sürece bunlar kaçınılmaz zaten . Bilinçli bir kullanıcı ise birtakım parçalardan anlar aletin ne civarda yol yaptığını.
Geçenlerde bir ilana bakarken motorda bir şey dikkatimi çekti, elcik erimiş parçalanacak seviyede ama motor henüz 5000 km deydi sanırım. Bir de böylesi var.
Evet birde kilometre meselesi var.
Başlıbaşına muammadır bu. Sanki bu aletler 50.000 km gitmek için yapılmış 30.000 km yi geçen motoru satmak ne zor ben bilirim. 2 Yaşındaki motorumu 33.000 km de zorla sattım. 2004 model 45.000 deki motorumu zorla sattım. Senede yapıyorum en 10-20 bin hiç binmiyorum diyen yapsın senede 5 bin. Nasıl bir işdir anlamam.
Motor dediğin en az 2 kez rektifiye görecek kadar yaşar. İyi bir ustan varsa bu 3 de olabilir. Ayrıca geri kalan aksam iyi bakılmasa bile kaza yapmadıkca çok fazla kullanıcıyı üzmez.
Kaza olmasın kilometre az olsun en ufak çiziği olmasın kapalı garajda dursun fiyatıda bedavadan bıraz yuksek olsun. Bazan dusunuyorumda kazıklanmayı hakedıyoruz gibi.
.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
0 dan 9000km ye getirdiğim 2007 zx6r mı yıkatmaya bırakmıştım. Almaya geldim. Aldım aynı kapalı otoparkın içinde bıraktım. Akşam dönüşte şöyle bir inceledim motoru yan yatırmışlar. Küçük çizgiler vs. kırık falan yok. Çok üzüldüm kendi hatam da değildi çünkü. Gittim grenajı değiştirdim. Sıfır haline getirdim. Satarken bunu da belirttim. Eski parçaları da gösterdim alıcılara. Ama resmen insanlar uzak durmaya çalıştı. Zaten yan yatmış bu fiyat fazla falan filan gibi yorumlar geldi. Mecburen kurtulmak için zarar edip sattım. Bu sebeple yan yatma olayından çok çekinirim. Resmen kazalı muamelesi görüyor motor.
Öylemidir bilmiyorum, doğruysa bir önceki sahibini de tanıma fırsatım oldu desenize. OKan bey açıklık getirecektir konuya.
en guzeli sahibindne koyucakları ufak bir sistem sayesinde motosikletimizin ilanını verirkn şase ve motor numaramızı girecez. sahibinden otomatik olarak tramerden sorgulucak, kopru kacak geçisi varmı sorgulucak, varsa ilanda bilgilendircek. kendi içindede bir sistem koyacak, o şase numarası var motor no ile daha once ilan verildiyse o ilanın km kaç, diyelim 35000 binde adam sahibinden aracılıgıyla satmış dicek ilanı. adam 30 binde vermek istiyor sahibinden otomatik olarak engel olucak. en basit ve hiç olmazsa su anda yapılabilecek en dogru sistem bu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)