Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vitesli motorlarda neye dikkat etmeliyiz ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 r 2011
    Arkadaşlar yeni, ilk alınmış vitesli motorlarda nelere dikkat etmeliyiz. Şu sıralar herkes bu tarz sorular soruyor ve cevap arıyorlar. Geniş çaplı açıklama yapan arkadaşlarmıza şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Vites küçültürken bolca gaz verip motoru bir küçük vitese uygun devire getirirsen çok iyi olur. Bunu yapmazsan motor yatıksa virajdaysan düşersin, zaten virajda vites değiştirmek tavsiye edilmez ama devir eşitlemesi yapılırsa daha az tehlikelidir.

  3. #3

    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 r 2011
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites küçültürken bolca gaz verip motoru bir küçük vitese uygun devire getirirsen çok iyi olur. Bunu yapmazsan motor yatıksa virajdaysan düşersin, zaten virajda vites değiştirmek tavsiye edilmez ama devir eşitlemesi yapılırsa daha az tehlikelidir.
    Düşük devirde 2. vitesle gitmenin motora bir zararı var mı ?

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    125 lik bir motor için 3000 devirin altında uzun süre gitmemenizı tavsiye ederim. ayrıca düşük devirlerde ani hızlanma tam gazlama yapmayınız, motor biraz devir alsın rahatlasın o zaman gazlarsınız.

  5. #5

    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 r 2011
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 lik bir motor için 3000 devirin altında uzun süre gitmemenizı tavsiye ederim. ayrıca düşük devirlerde ani hızlanma tam gazlama yapmayınız, motor biraz devir alsın rahatlasın o zaman gazlarsınız.
    Benim motorun zinciri bol. Onu gerdirmeyi düşünüyorum. Ses çıkarıyor. bazen vites atarken sorun oluyor. motor henüz 230 km'de fakat zincirin sorunlu olduğunu hissediyorum deneyimlerim olmadığı halde. Sizce gerdirmeli miyim ?

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bence honda'nın vardır bir bildiği. sizin motorda zincir gerginliği uyarısı var mıdır bilmem ama benim mondialimde zincir korumasının üzerinde 20-30mm zincir esnekliğinin normal olduğuna dair bir uyarı var.

  7. #7

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Zinciri gerdirerek ve castrol,würth gibi kaliteli yağlar kullanarak sorunu çözebilirsiniz.Ancak size tavsiyem motosikleti çok düşük devirlerde kullanmayın.Bir magrus minibüs 1.000.000 km yapabiliyormuş.Ama 200 000 km gibi sürede motoru bitiren de var.Bunlar ya çok üst devirlerde ya da baygın kullanmaktan kaynaklanıyor.En güzeli orta seviye de kullanmanızdır.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    zincir ortalama 3-4 cm aşağı yukarı hareket ediyorsa zincir gerginliği uygundur. ama servisine bi göster yinede istersen

  9. #9

    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 r 2011
    Honda Bayii'si daha iyi bilir ben en iyisi bir göstereyim yarın.

  10. #10

    Üyelik
    26 Kasım 2011
    Motosikleti
    Cbr
    Merhabalar,
    2011 CBR125r motosikletim var. Vites küçültme konusunda kafam karışık. Mengu16 şöyle demiş:
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites küçültürken bolca gaz verip motoru bir küçük vitese uygun devire getirirsen çok iyi olur. Bunu yapmazsan motor yatıksa virajdaysan düşersin, zaten virajda vites değiştirmek tavsiye edilmez ama devir eşitlemesi yapılırsa daha az tehlikelidir.
    Özel direksiyon dersi almıştım iki saatlik. Orda hoca vites küçültme ile ilgili iyice yavaşlamamı sonra vitesi düşürmemi söylemişti. Hocanın yönergesiyle üçte giderken iyice yavaşlayınca ikiye sonra da boşa almıştım. Peki gaz verirsem hızlanmaz mıyım? Yoksa yavaşladıktan sonra az biraz gaz verip vitesi küçültmem mi gerekiyor?
    Birkaç kez sürdüm motorumu. Vites düşürürken hocamın dediklerini uyguladım. Vitesi küçültükten sonra biraz gaz verip kullandım.Sizce yanlış mı yapıyorum?

    Bir de mesela vitesi 2den 3 aldıktan sonra debriyajı direkt olarak bırakıyor musunuz? Yani vites değiştiktikten sonra hemen debriyaj kolunu serbest bırakıyor musunuz, yoksa biraz yavaşça mı bırakıyorsunuz?

    Youtube'daki bir videoda, vites küçültürken debriyajı yavaşça bırakmak gerektiğini söylüyordu. Vites küçülttükten sonra debriyajı bıraktıktan sonra mı gaz vermeli yoksa tam bırakmadan mı?

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı nutalien adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    2011 CBR125r motosikletim var. Vites küçültme konusunda kafam karışık. Mengu16 şöyle demiş:


    Özel direksiyon dersi almıştım iki saatlik. Orda hoca vites küçültme ile ilgili iyice yavaşlamamı sonra vitesi düşürmemi söylemişti. Hocanın yönergesiyle üçte giderken iyice yavaşlayınca ikiye sonra da boşa almıştım. Peki gaz verirsem hızlanmaz mıyım? Yoksa yavaşladıktan sonra az biraz gaz verip vitesi küçültmem mi gerekiyor?
    Birkaç kez sürdüm motorumu. Vites düşürürken hocamın dediklerini uyguladım. Vitesi küçültükten sonra biraz gaz verip kullandım.Sizce yanlış mı yapıyorum?

    Bir de mesela vitesi 2den 3 aldıktan sonra debriyajı direkt olarak bırakıyor musunuz? Yani vites değiştiktikten sonra hemen debriyaj kolunu serbest bırakıyor musunuz, yoksa biraz yavaşça mı bırakıyorsunuz?

    Youtube'daki bir videoda, vites küçültürken debriyajı yavaşça bırakmak gerektiğini söylüyordu. Vites küçülttükten sonra debriyajı bıraktıktan sonra mı gaz vermeli yoksa tam bırakmadan mı?
    Debriyajın bi tarafına motor bağlıdır diğer tarafına şanzıman. Eğer iki tarafın hızları birbirine eşitse debriyaj kolundan elini aniden çekip kendi kendine kapanmaya bırakabilirsin kısacası küt diye bırakmak ama hızlar eşit olduğu için hiç bir şey hissetmezsin.
    Vites küçültmede vites küçültünce debriyajı bırakmadan önce motorun çıkacağı devir sayısından birkaç yüz devir yukarsına motoru hızlandırmanızı tavsiye ederim. Bu durum debriyajı bıraktıktan sonraki yığılmayı da önler. debriyajı bırakırken gaz vermiyorsunuz o boşluğu dolduracak ekstra bir güç lazım.
    Arabalarda da motorlarda da benim yöntemim aynı ve güzel işliyor.

  12. #12
    ersin90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano WOLF S
    Alıntı nutalien adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    2011 CBR125r motosikletim var. Vites küçültme konusunda kafam karışık. Mengu16 şöyle demiş:


    Özel direksiyon dersi almıştım iki saatlik. Orda hoca vites küçültme ile ilgili iyice yavaşlamamı sonra vitesi düşürmemi söylemişti. Hocanın yönergesiyle üçte giderken iyice yavaşlayınca ikiye sonra da boşa almıştım. Peki gaz verirsem hızlanmaz mıyım? Yoksa yavaşladıktan sonra az biraz gaz verip vitesi küçültmem mi gerekiyor?
    Birkaç kez sürdüm motorumu. Vites düşürürken hocamın dediklerini uyguladım. Vitesi küçültükten sonra biraz gaz verip kullandım.Sizce yanlış mı yapıyorum?

    Bir de mesela vitesi 2den 3 aldıktan sonra debriyajı direkt olarak bırakıyor musunuz? Yani vites değiştiktikten sonra hemen debriyaj kolunu serbest bırakıyor musunuz, yoksa biraz yavaşça mı bırakıyorsunuz?

    Youtube'daki bir videoda, vites küçültürken debriyajı yavaşça bırakmak gerektiğini söylüyordu. Vites küçülttükten sonra debriyajı bıraktıktan sonra mı gaz vermeli yoksa tam bırakmadan mı?
    debriyaj sıkılıyken gaz verceksin kardeş...vites küçültürken...
    1-önce debriyajı sık
    2-sonra vitesi küçült
    3-sonra gaz ver brz
    4-ondan sonra debriyajı yavaşca bırak

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ersin90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj sıkılıyken gaz verceksin kardeş...vites küçültürken...
    1-önce debriyajı sık
    2-sonra vitesi küçült
    3-sonra gaz ver brz
    4-ondan sonra debriyajı yavaşca bırak
    Gaz verip sonra vitesi küçültseler daha güvenli olur bazı motorlarda debriyajı tam sıksan bile hafif bi tork aktarılıyor.

  14. #14

    Üyelik
    26 Kasım 2011
    Motosikleti
    Cbr
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajın bi tarafına motor bağlıdır diğer tarafına şanzıman. Eğer iki tarafın hızları birbirine eşitse debriyaj kolundan elini aniden çekip kendi kendine kapanmaya bırakabilirsin kısacası küt diye bırakmak ama hızlar eşit olduğu için hiç bir şey hissetmezsin.
    Vites küçültmede vites küçültünce debriyajı bırakmadan önce motorun çıkacağı devir sayısından birkaç yüz devir yukarsına motoru hızlandırmanızı tavsiye ederim. Bu durum debriyajı bıraktıktan sonraki yığılmayı da önler. debriyajı bırakırken gaz vermiyorsunuz o boşluğu dolduracak ekstra bir güç lazım.
    Arabalarda da motorlarda da benim yöntemim aynı ve güzel işliyor.
    çok teşekkürler...
    Alıntı ersin90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj sıkılıyken gaz verceksin kardeş...vites küçültürken...
    1-önce debriyajı sık
    2-sonra vitesi küçült
    3-sonra gaz ver brz
    4-ondan sonra debriyajı yavaşca bırak
    Acemiyim biraz.Motoru düşürmemek için dikkatli sürmeye çalışıyorum. Vites konusu benim için biraz daha netleştiğine göre otoparkta alıştırmalara devam edeceğim.

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)