Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklette iki ayak tam yere basmalı mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2011
    Arkadaşlar 150 lik 2 tane motor arasında kaldım.Biri yüksek sadece iki ayak ucum yere basıyor,biri alçak iki ayağım yere tam basıyor.Ama yüksek olanı diğerine göre daha çok seviyorum.Sizce nasıl bir tercihte bulunmalıyım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT250R '11-Vespa ET4 '01-Mondial 150ZC '09
    ayağın yere tam basana bk bence , ayagının bastıgı kadar dengede tutabilirsin motoru
    ::tutkuy:: ::thanks: ::cheeeeer

    GÖKTUĞ TÜREL

  3. #3
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Tek ayağın yere tam basması yeterli bence.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  4. #4
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek ayağın yere tam basması yeterli bence.
    Yanlış. Motorun üzerine oturun. Boşa alın, İki ayağınız yerde iken motosikleti çalışmaz konumda sadece bacak gücünüzü kullanarak oturur pozisyonda iken (ayağa kalkmadan) ileri ve geri hareket ettirmeye çalışın. Bunu bir kaç kez tekrarlayın. Eğer bunu yapabiliyorsanız o motor sizin motorunuzdur. Bunu yapamıyorsanız her daim risk altında kullanırsınız o motosikleti.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış. Motorun üzerine oturun. Boşa alın, İki ayağınız yerde iken motosikleti çalışmaz konumda sadece bacak gücünüzü kullanarak oturur pozisyonda iken (ayağa kalkmadan) ileri ve geri hareket ettirmeye çalışın. Bunu bir kaç kez tekrarlayın. Eğer bunu yapabiliyorsanız o motor sizin motorunuzdur. Bunu yapamıyorsanız her daim risk altında kullanırsınız o motosikleti.
    Yanlış....
    Genel anlamda Hiç bir zaman oturur pozisyon baz alınıp motosiklet seçilmez....
    Chopper modeller hariç ortalama 170 boylarında bir kimsenin otururken 2 ayağının tam olarak yere değmesi imkansızdır....
    Kadı ki enduro,süpermoto ve touring modelleri hiç saymıyorum.....

    Ayakların yere değmesi konusunda ise görüşüm tam olarak değmesi gerekmez... Parmak ayaları deyiyorsa ve motora hakim olunabilinyorsa o motor uygundur...

    Çok takılmaması gerken bir konu bence...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Esas bu yanlış. Oturur pozisyonda motosiklet seçilir seçilmelidir.

    Ayağın yere tam olarak basması gerektiğini yazmış mıyım yukarıda ? Yukarıda yazdığım tamamen kontrol eğitimlerinde verilen bir uygulamadır. Ayakların ikisi de yere sağlam basmıyorken ( Ki genelde ayağın ayası denen kısmın tam olarak basması gereklidir) meyilli bir yerde yokuş yukarı durmak zorunda kalırsanız o zaman ne demek istediğimizi anlarsınız. Sadece parmak uçları yere değiyorsa motosiklet sürücüsünün, motora hakim olduğunuz zanneder. Ama sadece zanneder. 1.70 boyundaki adam da 85cm sele yüksekliği motoru kullanmasın zaten canını ve cebini seviyorsa.

    Bunun istisnası var mıdır ? Elbette vardır. Adını anımsayamadığım 1.60cm boyunda bir fransız sürücü Paris Dakar ı defalarca kazanmıştır o at gibi Tenere ile. Zaten ata biner gibi binerdi motosikletin üstüne. Bunu yapabiliyor olması güvenli olduğunu gösterir mi peki ? Hayır. Önce güvenlik.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  7. #7
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış.Motorun üzerine oturun. Boşa alın, İki ayağınız yerde iken motosikleti çalışmaz konumda sadece bacak gücünüzü kullanarak oturur pozisyonda iken (ayağa kalkmadan) .
    Ben mi yanlış anladım?.... Cümlen bu...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #8
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben mi yanlış anladım?.... Cümlen bu...
    Evet yanlış anlıyorsun. Motosikletin üzerinde oturur pozisyonda iken yapacaksın bunu. Yukarıdaki cümlede ayak tabanlarının tamamı yere basmalıdır diye bir şey yazıyor mu ?

    Motor üzerinde oturu pozisyonda iken ve ayakların yerde iken dengeyi sağlamakla ilgili bir alıştırmadır bu. Boyun 1.70 ise ve 85cm sele yüksekliği olan bir motora binmişsen ki bu motorun da ağırlığı en az 200kg olacaktır. Bunun ağırlığını sadece tek bacağına vererek kullanamazsın. Kullanırsan da kendini ve varsa artçını daima tehlikeye atarsın. Anlatmaya çalıştığım şey bu.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  9. #9
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış. Motorun üzerine oturun. Boşa alın, İki ayağınız yerde iken motosikleti çalışmaz konumda sadece bacak gücünüzü kullanarak oturur pozisyonda iken (ayağa kalkmadan) ileri ve geri hareket ettirmeye çalışın. Bunu bir kaç kez tekrarlayın. Eğer bunu yapabiliyorsanız o motor sizin motorunuzdur. Bunu yapamıyorsanız her daim risk altında kullanırsınız o motosikleti.
    Tabiki iki ayağın yere tam basması dediğiniz gibi daha sağlıklıdır fakat bence iki ayağın parmak ucunun yani dediğiniz gibi ileri geri hareket ettirebilecek kadar kısmının değmesi ve tek ayağın tam değebilmesi yeterli olur diye düşünüyorum. Hem 150 cc bir motosiklet kaç kg olabilirki 120 130 ?
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  10. #10
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Yanlış. Hepsi yanlış. Daha sonra yazılacak olanlar da yanlış. Yalan dünya, herşey bomboş

    Şaka bir yana, ben de Atahualpa'nın söylediği şekildedir diye bilirim.
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  11. #11
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Ben genel teoriyi yazıyorum. Motosiklette nasıl başlarsan öyle gider diye bir teamül vardır bilirsiniz. Kontrol ü tam olarak kavrayabilmek için, hele hele yeni kullanıcıların ayaklarının mümkün mertebe en fazla alanla yere basması gereklidir diye düşünüyorum ki hatalarını daha kolay tolare etme olanağı bulsunlar. Asfalt ile daha geç tanışsınlar.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  12. #12
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet yanlış anlıyorsun. Motosikletin üzerinde oturur pozisyonda iken yapacaksın bunu. Yukarıdaki cümlede ayak tabanlarının tamamı yere basmalıdır diye bir şey yazıyor mu ?

    Motor üzerinde oturu pozisyonda iken ve ayakların yerde iken dengeyi sağlamakla ilgili bir alıştırmadır bu. Boyun 1.70 ise ve 85cm sele yüksekliği olan bir motora binmişsen ki bu motorun da ağırlığı en az 200kg olacaktır. Bunun ağırlığını sadece tek bacağına vererek kullanamazsın. Kullanırsan da kendini ve varsa artçını daima tehlikeye atarsın. Anlatmaya çalıştığım şey bu.
    Araştırmalarla değil, Realiteyle yanıtlayın......
    Benim boyum 169... Va fazer kullanıyorum... Dediğin gibi oturur pozisyonda bırak ayalarımın yere değmesini parmaklarım bile zor deyer...
    Kaldı ki bu motoru üreten kişiler boy ortalamasını 1.85 olarak hesap ettiklerini hiç sanmıyorum....
    170 ortalama boy ile bir çok tanıdığım DL650 kullanıyor... Senin tezine göre bu imkansız olması lazım... Çünkü verdiğin örneğe göre en az 185 olması lazım boy ortalamasının...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #13

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    önemli olan ayağın yere tam değmesi değil motora hakim olabilmek.
    yani motor durur pozisyondayken onu ayağınızla hareket ettirebilirmelisinizki ileri geri kıvrımlarda aralardan geçerken rahat edebilesiniz. bunu 2 ayağınızla aynı anda yapabilmelisiniz ki arkanıza biri oturduğunda sağ sol yaparsa motorun denge noktasını kaçırmazsınız.
    bende atahualpa ya katılıyorum. ayağın yere tam basması önemli değil ama motoru hareket ettirebilmek önemli.
    yüksek motora oturun arkanızada birinizin oturmasını rica edin siz motoru çalıştırmadan bir 10 metre sürükleyin ayağınızla arkanızdaki kişiyede hareket etmesini söyleyin. çok zorlanmazsanız o motor uygundur. hiç zorlanmamayıda beklemeyin çünkü anladığım kadarıyla ilk motorunuz.

  14. #14
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Senin bunu kullanıyor olman güvenli kullandığın anlamına gelmez. Yanlış yaptığın ve her daim tehlike altında olduğun gerçeğini de değiştirmez. Kendi başını yakıyorsun başkalarının başını da yakma bari

    Teoriler tekrarlanan yanlışlar ve ortaya çıkan kötü sonuçlar ile geliştirilir. Bir gün 20 derecelik bir yokuşun ortasında durmak zorunda kaldığında bu yazdıklarımızı hasretle anarsın.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  15. #15
    hayalets - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gt 250 R
    tabi motorlarda geri vites olmadığı için ileri geri yaparken tek ayak yetmicektir.Özelliklede motorsiklet ağırsa tek ayak kötü bir durum olur.Fakat iki ayağınız yere bastığı zaman ileri geri hiç zorlanmıyacaksınız.Bu işin yokuşu var inişi var yatımlı yolu var.yolların hepsi aynı düzlükte değil.yinede düşün taşın bi karar verirsin illaki.
    Satılık ucuz choper motorsiklet
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-diger-markalar-mondial-150-zat-takasli-250-cc-capir-vitesli-chopper-motorsiklet-58197787/detay/

  16. #16
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Gavur salak, bir biz akıllıyız ya, o nedenle şöyle bir site yapılmış değil mi ?

    http://cycle-ergo.com/

    Motorun üzerinde yakışıklı durup durmadığınızı anlamak için tasarlanmamış burası.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  17. #17

    Üyelik
    26 Nisan 2008
    http://donald.hypermart.net/Teori/GIRIS.htm



    "Bindiniz…her iki ayaginizin tabani yere tam basiyormu? Basmiyorsa aynen inin…Basiyorsa iyi…(simdi motorun vitesi bosta olsun-tabii ki motor calismiyor) ayaklarinizin topugunu yerden kaldirmadan dizlerinizi acarak (yerden guc alip dizlerle iterek) motoru yavasca geriye itin. Bacaklariniz dumduz ileri uzanmis, ayak topuklariniz yerde olsun. Simdi yine dizlerinizi kirarak motoru one cekip baslangic pozisyonuna gelin. Bu hareketi dort bes defa tekrarlayin…kollarinizdan guc almadan, ikinip sIkilmadan rahatca yapabiliyorsaniz mesele yok. Boyu size uygun ve yeterince hafif demektir. Birden fazla motor varsa hepsinde deneyin, hengisinde en kolay yapabiliyorsaniz o sizin motorunuz olmaya aday adayidir..

    motora yeni başlayanların ayağını sağlam basacakları bir motor seçmeleri şart bence de.

  18. #18
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı frustrated adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://donald.hypermart.net/Teori/GIRIS.htm



    "Bindiniz…her iki ayaginizin tabani yere tam basiyormu? Basmiyorsa aynen inin…Basiyorsa iyi…(simdi motorun vitesi bosta olsun-tabii ki motor calismiyor) ayaklarinizin topugunu yerden kaldirmadan dizlerinizi acarak (yerden guc alip dizlerle iterek) motoru yavasca geriye itin. Bacaklariniz dumduz ileri uzanmis, ayak topuklariniz yerde olsun. Simdi yine dizlerinizi kirarak motoru one cekip baslangic pozisyonuna gelin. Bu hareketi dort bes defa tekrarlayin…kollarinizdan guc almadan, ikinip sIkilmadan rahatca yapabiliyorsaniz mesele yok. Boyu size uygun ve yeterince hafif demektir. Birden fazla motor varsa hepsinde deneyin, hengisinde en kolay yapabiliyorsaniz o sizin motorunuz olmaya aday adayidir..

    motora yeni başlayanların ayağını sağlam basacakları bir motor seçmeleri şart bence de.
    Donald Duck in lafının üzerine laf söyleyecek bir allahın kulu da yoktur sanırım bu forumda
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  19. #19
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin bunu kullanıyor olman güvenli kullandığın anlamına gelmez. Yanlış yaptığın ve her daim tehlike altında olduğun gerçeğini de değiştirmez. Kendi başını yakıyorsun başkalarının başını da yakma bari

    Teoriler tekrarlanan yanlışlar ve ortaya çıkan kötü sonuçlar ile geliştirilir. Bir gün 20 derecelik bir yokuşun ortasında durmak zorunda kaldığında bu yazdıklarımızı hasretle anarsın.
    Dediğin gibi 20 derece yokuşta çok kalıyorum.. Ama hiç dediklerini hasretle anmıyorum.... Anacaksam neden bineyim ki?...
    Eğitmen ağzı ile yazdıkların için söylediklerini kaale bile almıyorum..SAdece birkaç kişiyi yanlış bilgilendirmelerden kurtarırsam kardır hesabı güdüyorum...
    Kişisel algılama....
    Eğer eğitmenlere kalsaydım ben 50 lik scooter a zor binerdim... Değil fazer YBR yi rüyamda zor görürdüm....
    Sanırım eğitmenlerin ticari boyutu canımı sıkıyor...
    Araştırmaymış pehh....
    Aynen öyle tasarlanmış.... Yakışıklı durup durmadığınızı görmek için....
    Bu siteye göre motor almaya kalksak honda yamaha suzuki türkiyede iflas eder yahu.....
    Ve biz Ülke olarak Cup motorlara talim ederdik.... Boy ortalaması olarak fakir bir ülkeyiz bu bir gerçek....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  20. #20
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Kiminle ne tartışıyor muşuz yahu.. Sen bildiğin yolda devam et. Bırak insanlar doğruları öğrensinler. Esas yanlış bilgilendirmeyi sen yapıyorsun. Birinin canını yakmadan bundan bir an önce vazgeçmeni öneririm. Şu anda ilk motosikletim ne olsun diyen adama 600RR öneren bir adamdan farkın yok. Bunun farkında mısın ?
    YOU WILL NEVER WALK ALONE


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)