Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Rölanti ayarı vidasını söktüğüm halde çalışıyor ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    hava ayarını yaparken devirin yukselmesı yakıt sarfiyatınıda beraberinde getirir. normal ayar yapacaksaan olay şöle. hava ayarını motorun kötü çalışmaya başlayıncaya kadar sıkıyorsun ( devri düşecek yani ) motorun kötü çalıştıgı nerdeyse duracak oldugu kısımda ilerleme çok az birşey gevşet. sonra rolanti ayarını yap.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar conta olayını çözdüm şimdi rölenti vidasını bir miktar sıkıyorum. hava vidasını sonuna kadar sıkıyorum. daha sonra motor tekliyor zaten yavaşça gevşetiyorum ve devir yükseliyor. iyi ce gevşeltince iyice devir yükseliyor. şimdi sorum şöyle

    hava ayarını yaparken sabit gazda, devir artınca hemen bırakcam mı yoksa maksimum deviri alana kadar gevşeltmeye devam mı edicez???
    kardeşim alakası yok sen karbüratörü sök eline al ve hava vidasını tam olarak sık tam sıktıktan sonra üç diş gevşet ve karbüratörü tak sonra ne oldugunu bana söyle
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP

  3. #23
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı vioLence adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim alakası yok sen karbüratörü sök eline al ve hava vidasını tam olarak sık tam sıktıktan sonra üç diş gevşet ve karbüratörü tak sonra ne oldugunu bana söyle
    kardeş 3 tur açınca motor düzgün çalışıyor fakat rölenti vidasını söktüğüm halde çalışıyor. :(

    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava ayarını yaparken devirin yukselmesı yakıt sarfiyatınıda beraberinde getirir. normal ayar yapacaksaan olay şöle. hava ayarını motorun kötü çalışmaya başlayıncaya kadar sıkıyorsun ( devri düşecek yani ) motorun kötü çalıştıgı nerdeyse duracak oldugu kısımda ilerleme çok az birşey gevşet. sonra rolanti ayarını yap.
    abi o zamanda tekliyor. rölentide durmuyor. önce devir yükseliyor sonra tekleye tekleye düşüyor sonrada stopluyor
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  4. #24

    Üyelik
    10 Ocak 2011
    Motosikleti
    yamaha xjr 1200
    kardeş sen gaz teline bi bak bence elçikten gevşek bakalım ne olacak

  5. #25
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    manifoltan veya karburatorun bistonluysa yukarıdan piston yuvasının vidalarından gevşeyipte bir yerden hava alıyor olmasın.

  6. #26
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Kardeş galıba srn manifolt contasında conta ezilmiş.

  7. #27
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    hadi bakalım sonuca ulaşıyorsun.

  8. #28
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    evet arkadaşlar bulunduğum yerde manifolt contası ve hava ayar vidasını bulamadım.. :( onun yerine arkadaşla birlik te manifolt contasının ucunun ezildiği kısmını sıvı conta yaptık hava almaması için sonra hava ayar vidasına yay ve oring bulup taktık ama sorun hala düzelmedi en sonunda servise götürdüm . servisde hava ayarını tam tutturamadı. sonrada bi yerden hava kaçırıyor dedi. şu an motor çok dengesiz çalışmakta rölentide tekliyor...
    şimdi 4 sorum olucak ??

    1 .sorum hava ayar vidasını yere düşürmültüm ucu biraz yamulmuş ama pense ile düzelttim ondan olabilirmi ?
    2- bu karbüratörün nerden hava aldığını nasıl bulacağım :(
    3- birde motorla giderken viteste gazı bıraktığım zaman bazen "gıyk" diye 1 sn ses geliyor.
    4- şu an sadece rölentide tekliyor böyle kullanmaya devam edersem yani 10-15 km sürekli kullanmamda sorun yaratırmı ? motora zarar verirlmi?

    cvblarınız bekliyorum... Şimdiden teşekkürler...

  9. #29
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratördeki fişek denilen parçayı ya tam oturtamadın yada altında ezik v.s sebebiyle yükseklik var..tamamen kapanmıyor..
    ha birde içideki iğnedeki segman en altta olabilir...üstlere çıkar dene.....
    bende bugün karbüratörü söküp temizledim ama iğne bölümüne ellemeyecektim ama elimde kaldı ama sonra düzeltim ama iğnedeki segman hangi çizgide durmalı 6 çizgi falan var zaten söken arkadaşlar hangi çizgide sizin ki

  10. #30
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    kardeş 3 de olcak yani benim motorda 3 te
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  11. #31

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Hava ayar vidasının ucundaki oring içeride kalmış olabilirmi ?...Ayar vidasını tam sıktığında ana bogazdan,motora bakan kısımdan baktığında küçük bir deligi tamamen kapatır ve gözle deligin kapandıgı görülür.Yani dışarı çıkmaz fakat silme deligi tıkar..Bu olayı yapmıyorsa içeride oring kalmış olabilir.Çok aydınlık bir alanda deliğin içinden igne ucu yardımı ile oring çıkarılabilir.Birde oring i hangi sıra ile taktın.Vidaya yay,ucuna pul ucuna oring..Oring en sonda olmalı .Aksi halde hava almaya devam edebilir veya yayın ucu oringi parçalar.Kolay gelsin.

  12. #32
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende bugün karbüratörü söküp temizledim ama iğne bölümüne ellemeyecektim ama elimde kaldı ama sonra düzeltim ama iğnedeki segman hangi çizgide durmalı 6 çizgi falan var zaten söken arkadaşlar hangi çizgide sizin ki

    iğneye göre segman.....

    üstlere çıktıkça motordaki performans azalır..yakıt tüketimi düşürülür...
    aşağılara indikçe ise bunların tam tersi olur...


    segman kaybolursa eşeğin kulağına su kaçar boğulur....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  13. #33
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayar vidasının ucundaki oring içeride kalmış olabilirmi ?...Ayar vidasını tam sıktığında ana bogazdan,motora bakan kısımdan baktığında küçük bir deligi tamamen kapatır ve gözle deligin kapandıgı görülür.Yani dışarı çıkmaz fakat silme deligi tıkar..Bu olayı yapmıyorsa içeride oring kalmış olabilir.Çok aydınlık bir alanda deliğin içinden igne ucu yardımı ile oring çıkarılabilir.Birde oring i hangi sıra ile taktın.Vidaya yay,ucuna pul ucuna oring..Oring en sonda olmalı .Aksi halde hava almaya devam edebilir veya yayın ucu oringi parçalar.Kolay gelsin.
    yok kardeş içine baktım içinde hiç bişey yok sıralama şu vidanın ucuna önce yay sonra oring taktım bigüzel oturdu içine. ama hala tekliyor. walla kafayı yicem. başka hiç bi ayarına dokunmadım ama bi yerinden hava alıyor diyorlar... iğneyle felan oynamadım işte yaşadığım sorunları 4 soru ile özetledim...:( sabah zorla çalıştırdım eskiden motorum jikle açıkken rölentide çalışmıyordu şimdi ise 4000 devire inip çıkıyor...

  14. #34

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Jikle çekili,ve gaz koluna dukunmadıgın(rölanti konumunda)halde motor çalışıyor ve üstelik 4000 devirlere çıkıyorsa kesin biryerden hava alıyor.Jikle ile yükledigin extra yakıtı yakabilecek havayı biryerden temin ediyor yani.Garajın kapısı açık olmasın ?

  15. #35
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    yok kardeş garaj kapıları kapalı bunun nerden hava aldığını nasıl öğrenebilirim ?
    1 .sorum hava ayar vidasını yere düşürmültüm ucu biraz yamulmuş ama pense ile düzelttim ondan olabilirmi ?
    2- bu karbüratörün nerden hava aldığını nasıl bulacağım :(
    3- birde motorla giderken viteste gazı bıraktığım zaman bazen "gıyk" diye 1 sn ses geliyor.
    4- şu an sadece rölentide tekliyor böyle kullanmaya devam edersem yani 10-15 km sürekli kullanmamda sorun yaratırmı ? motora zarar verirlmi?

  16. #36

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    karbüratör öyle elle falan temizlenecek bişey değil basınçlı hava olması şart.iğne ucu kadar yerdeki ufacık pislik büyük sorun yapar

  17. #37
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    yok kardeş onu da yaptık. temizledik sonra baktım tertemiz içi hatta altındaki vidaları bile söktüm benzin depolan yeri orayı bigüzel temizledim ...
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  18. #38

    Üyelik
    18 Ağustos 2011
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    Scooty Pep+
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok kardeş onu da yaptık. temizledik sonra baktım tertemiz içi hatta altındaki vidaları bile söktüm benzin depolan yeri orayı bigüzel temizledim ...
    Tam olarak hava ayar vidası yamulunca penseyle düzelttinizde orjinal hali gibi mi oldu.Ama viteste giderken gazdan çekince gıyk sesi anormal

  19. #39
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    mr demir kardeşim pense ile düzelttim yuvasınada girdi ama gözle zola görülen pense iz leri var üstünde...
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  20. #40
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iğneye göre segman.....

    üstlere çıktıkça motordaki performans azalır..yakıt tüketimi düşürülür...
    aşağılara indikçe ise bunların tam tersi olur...


    segman kaybolursa eşeğin kulağına su kaçar boğulur....
    Ozaman en ideali ortada olması demekki bi bakim şimdi nerdeymiş
    bi iki kere kaybeder gibi oldum o an bende boğulacaktım


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler