Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motora adım atsam mı atmasam mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    30 Mart 2011
    Motosikleti
    yamaha cryptone
    Motosiklet tüm dünyada yaygınlaştı ve daha da artacak. Bunun iki sebebi var, ekonomik olması, ve geleceğin kişisel araçlarının petrolün bitmesiyle birlikte motosiklet tipi tek kişilik, iki kişilik araçlar olacağıdır...

    O açıdan korkmanıza gerek yok, motosiklet iyidir.

    Tehlikeyi yaratan faktörleri anlayabilecek olgunlukta biri olduğunuz tahmin edilirse, tehlike oldukça azalacaktır. Mesela istatistik olarak bakarsanız Türkiye gibi bir ülkede bile motosikletle ölüm veya yaralanmalı kazalar, diğer araçlarla kıyaslandığında onda bir bile değildir. Her akşam haberlerde trafik kazaları izliyoruz, tır otomobili karşı şeride geçerek parçalamış. Otomobil aşırı hızdan takla atmış üç kişi ölmüş... vs. vs. Bunlarla kıyasladığınızda motosiklet daha güvenlidir gibi görünür ve aslında da öyledir.

    Tabi ki motosikletin güvenli bir araç olması kullanan kişiye bağlıdır. Mesela siz 250r ile başlarsanız motosiklet sizin için pek güvenli bir araç olmayabilir. O açıdan doğru motorla başlamak önemli! Doğru başlangıç 125 lik bir vitesli veya cub dur bence. Mümkünse de 2. el japon olmalı ve temiz bir motor olmalı. Ben şahsen "r" lere karşıtım. Racinglerin satışının yasaklanmasına da taraftarım, kimse kızmasın şahsi görüşümdür.

    Yine, motorun diğer araçlardan daha güvenli bir araç olması kullanımına bağlıdır. Motor kullanacaksan şeritin sağ şerit, hızın ortalama 50- 60. yerine göre 30- 40 olur. Basar giderim, 100 le 120 ile gezerim sürekli, diye düşünüyorsan sakın motor alma! Sürat seven biri isen uzak dur!

    Eğer şehir içi gezmeyi işini görmeyi zevk almayı 50- 60 la yolları seyrederek arz ı endam etmeyi kabul edersen buyur motor dünyasına. Girince çıkışı yoktur bu işin. Çünkü motorun yerini hiçbir araç tutamaz.

    Kusura bakma biraz uzun yazdım ama, motorun tehlikeli olması veya güvenli olması tamamen kişiye bağlı birşey. Hoş, bu sadece motorda değil her konuda böyle değil midir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Temmuz 2011
    Bir arkadaş şöyle bir laf etti ve moralleri alt üst etti eleman, kaportası insan vücudu bir araca binmemen daha akıllıca olur.

    Sürrati sevmiyorum gerçekten araba ile dahi ibre 100 km/saat geçince azaltırım hızı, öyle uçayım kaçayım yetişeyim gaza geleyim diye bir amacım yok.

    Kusura bakma biraz uzun yazdım ama, motorun tehlikeli olması veya güvenli olması tamamen kişiye bağlı birşey. Hoş, bu sadece motorda değil her konuda böyle değil midir?
    Yok estagfirullah hepsini okudum, kesinlikle öyle!

    Hız 50-60 olsa da racing üzerine binmek bence ayrı bir arz-ı endamdır. O konuda size katılmıyorum.

  3. #23

    Üyelik
    30 Mart 2011
    Motosikleti
    yamaha cryptone
    Daha öncesinde sürüş tecrübenizin olmadığını yazmışsınız. O açıdan racingi bir yana bırakıp, en az 1,5 - 2 yıl 125 lik bir vitesli motorla, bu yamaha ybr olur, honda innova olur... yani böyle bir motorla sürüş tecrübesi edinmeniz hayati önem taşıyor. Hıza meraklı değilseniz neden racing ayrıca? Racingler yarış motorlarıdır. Yani o motorlarla hız yapılır. 20 dakikadan fazla üzerinde durulmayan motorlardır. Sanıyorum tip ve şekil olarak hoşunuza gidiyor. Olabilir tabi buna birşey denemez.

    Racing kullanan dostlar bu konuda fikirlerini ifade etsinler. Ama ben şahsen başlangıç için, sürüş tecrübesi olmaksızın bu çılgın makinalarla başlamasını hiçkimse için tavsiye edemem...

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    ilk defa motorun üzerine 27 yaşında bindim. o zamana kadar motor aklımın ucundan bile geçmezdi.iş yerinin servisinin olmamayışı ve şehir içindede işimi görmesi için mondial 150 zc almıştım. bu benim ilk motorum ilk göz ağrım oldu. ne zamanki hafta tatillerimde ve fırsat buldukça motorla 60-100-150 km lik yerlere gidip gezmeye başladım, işte o andan itibaren damarlarıma bişiler işledi desem yeridir. mayıs ayında ilk göz ağrımı sattım ve haziran ayında vitesli motorun üzerine bile binmiş değilken gittim tvs apache 150 rtr aldım. 11 ay kullanıp 5500 km de sattığım damarlarimda gezinen şey 1.5 ayda 4000 km olup benliğime yayıldı desem yeridir.
    işin özü şu yüreğinden bir ses diyorsaki, işte yaşam budur, şuna emin olabilirsin hakikaten odur. her ne karar verirsen ver pişman olmaman dileğiyle.

  5. #25

    Üyelik
    25 Temmuz 2011
    O açıdan racingi bir yana bırakıp, en az 1,5 - 2 yıl 125 lik bir vitesli motorla, bu yamaha ybr olur, honda innova olur... yani böyle bir motorla sürüş tecrübesi edinmeniz hayati önem taşıyor. Hıza meraklı değilseniz neden racing ayrıca? Racingler yarış motorlarıdır. Yani o motorlarla hız yapılır. 20 dakikadan fazla üzerinde durulmayan motorlardır. Sanıyorum tip ve şekil olarak hoşunuza gidiyor. Olabilir tabi buna birşey denemez.

    Racing kullanan dostlar bu konuda fikirlerini ifade etsinler. Ama ben şahsen başlangıç için, sürüş tecrübesi olmaksızın bu çılgın makinalarla başlamasını hiçkimse için tavsiye edemem...
    Mantığım almışken bir tane al ve herşeyi onda öğren diyor, neticede öğrenmeden gaza yüklenecek ya da öğrendikten sonra gazı kökleyecek değilim. Haklısınız daha önceki yazılarımda da yazdım, motorun bir sesi ve aynı zamanda görüntüsünün milleti birazda olsun cezbetmesini istiyorum. 20 dakikadan fazla üzerinde durulmaz derken, ben şöyle anladım, sürüş konforu iyi değil. Ama istersen yarış motoru gibi öne eğilerek istersende normal postürde sürebiliyorsun motoru.

    şin özü şu yüreğinden bir ses diyorsaki, işte yaşam budur, şuna emin olabilirsin hakikaten odur. her ne karar verirsen ver pişman olmaman dileğiyle.
    Ayıp olacak ancak ben inanın gidecek paranın pulun derdinde değilim. Dediğim gibi işe gidip geleyim, çarşıdaki ufak işleri halledeyim, bazen sizin gibi şehirler arası orta mesafe gideyim, dağın tepesinde çay içip geleyim vs... gibi

  6. #26
    Esp Explorer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2011
    Şehir
    Antalya
    37 yasindayim ve 4.5 ay once basladim.Antalyadayim.Yorumlarda okudugum cogu seye katiliyorum.Bu isin yasi yok.Onemli olan bilincli olmak.Korumasiz ve kasksiz yola cikmamak.

  7. #27

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Kawasaki 250 r Ninja (Siyah)
    Merhaba Utuli...

    Ben 36 yaşındayım ve ilk motorumu 3 ay önce aldım. Ehliyetim vardı ama vitesli motor sürmeyi hiç bilmiyordum. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Ninja 250r aldım ve şu an zevkle kullanıyorum. İlk gün motorum geldiğinde acaba bunu kullanabilecekmiyim diye gerçekten çok düşündüm ve inanılmaz bir tedirginliğim vardı. Otoparkta 1. viteste sadece daireler çizen ben 3.gün önce minibüs yoluna ertesi günde E-5 karayoluna çıktım. Evet ilk zamanlar bahsettiğin gibi tedirginlik vardı bende de ama 1 hafta sonra hiç bir şey kalmadı Kesinlikle bambaşka bir zevk. Artık neredeyse arabamı kullanmıyorum bile...

    Gördüğünüz gibi sanırım sizinle aynı yaş grubundayız ve benimde ilk başta anlattığınız gibi pek çok çekincelerim vardı. Ama şimdi motorumla tatile gitme planları yapıyorum. Size nacizane tavsiyem düşündüğünüz model benimki ile aynı segmentte olup o rüzgarın tadını merak ediyorsanız alın ve yaşayım derim. Ama tabiiki bu benim fikrim.

    Ama her şeyden önemlisi koumalarınız. Kaskınız, montunuz eldiveniniz ve dizliğinizi eksik etmeyiniz.

    Vereceğiniz karar ne olursa olsun umarım pişman olmazsınız

  8. #28

    Üyelik
    25 Temmuz 2011
    Arkadaşlar başlangıç için chooper hakkında ne düşünüyorsunuz? Önereceğiniz bir model var mı acaba? Şöyle bir marka ve modelle karşılaştım, kanuni nedir dedim, malum yabancıyız, http://www.kanuni.com.tr/Pages/Urunl...l+200&Id=2&k=1

  9. #29

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    - Kendi arabanın olduğunu yazmışsın.. BU durum senin için avantajdır..

    - İlk etapta , diğer motosiklet kullanıcılarına göre dezavantajlı gibi görünsende,

    araba kullanmamış motosiklet kullanıcılarına göre bu kez sen avantajlısın..

    - Çünkü; yolu, yolcuyu,yayayı,trafiği, davranış biçimleri zaten okuyabilmektesin..

    Bu bilgi birikimin ve tecrübeler senin için avantajdır..

    - Motosiklet kullanmaya başladıktan sonraki zaman dilimi içinde, hem araba hem'de motosiklet

    kullandığın için; daha kararlı, daha istikrarlı, daha temkimli, daha emniyetli, daha mantıklı

    motosiklet kullanıcısı olarak trafiğe çıkacak ve bundan da çok büyük keyif alacaksın...
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  10. #30
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Konunuzu dikkatle okudum. Mantıklı yorumlarınız var. Birde gençliği atlatmış olgunluk döneminde olmanız da güzel. Yaşim 51. 16 yaşından beri motosiklet kullanırım. 15 sene öncesine kadar kısa sürelerde olsa ara verdiğim oldu. Yıllardır gördüğüm ve edindiğim izlenim daha çok genç yaşlarda olan insanların fazla kazalara karışması. Öğrenmenin yaşı ve sınırı olmaz. İnsan oğlu istedi mi becerir. Bir arkadaşın yorumu da okudum.
    ...bence hiç düşünecek bişey yok rüzgarın özgür sürtünmesini yüzünde hissetmek adına özgürlüğe bir adım kalmışken geri dönme.ve hiç düşünme ...ARABAN BEDENİNİ MOTOR RUHUNU TAŞIR

    Bence Bismillah diyerek işe gir. Akrobası ve artistliği beden yapmaz beyin yapar. Bu iş için de düşünüp yorum yapabilen beyin oldukça hiç korkma..

  11. #31
    The Trouble - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2010
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    '21 Dominar 400
    Bence bu kimsenin sizi özendirmesi veya soğutması gerektiğiyle ilgili değil. Kararı kendiniz vermeniz lazım. Benim motosikletim yok ama içimde bi tutku var. Sizde azda olsa bunu hissediyorsanız neden olmasın ?

  12. #32

    Üyelik
    25 Temmuz 2011
    Bu sabah, daha motor yok ancak garip bir duygu yaşadım, anlatayım. İşe gidiyorum arabayla, 20 derecelik sağa dönen yokuş yukarı bir viraj, yolu enlemesine kaplayan yaklaşık 5 metre süren yüzeyel su dökülmüş, tabi arabayla geçerken ve motor ile ilgilenmeye başlamasam hiç umursamazdım. Suyu görünce birden aklımdan geçirmeye başladım ayrıca o suyu dökene de kızmadan edemedim. Şimdi motor olsaydı ne olacaktı, hızı düşürüp viraja girecek suyu görsemde frene basmayacaktım çünkü halen virajdaydım vs.. yoksa kayardım gerçekten kendimi çok farklı ve garip bir şekilde mutlu hissettim. Araba sürerken dahi bu forumda okumaya başladığım ileri sürüş bilgileri bakış açımı genişletiyor, neyse sonra foruma girdim okuyayım filan, benzer bir olayda kontrolü kaybeden bir arkadaşın üzücü haberini okudum (allah rahmet eylesin) moraller yine alt üst.

    İşin ilginç tarafı kaza yapan ve kurtulan arkadaşların bir ortak noktası olduğunu fark ettim, yaptıkları hataları kabul ediyorlar, mesela gece yola çıktım daha dikkatli olmalıydım, motora yüklendim 90 ile gittim, baktım gidiyorum gaza geldim 140 ile gittim kaza oldu, demiyorlar mı ki hergün gittiğiniz alışık olduğunuz yolda daha dikkatli olun diye. Şimdi bunları ben ne kadar bilinçliyim vs.. için yazmıyorum, yaşadığım çelişkiyi net ifade etmek istiyorum. Askerliği garip bir yerde yaptım derlerdiki istersen mevzinin en gerisinde ol kurşun gelir bulur seni, aralardan geçer anlının ortasına girer. Acaba başka bir arkadaşın dediği gibi bu da öyle birşey mi, yani kork kork kork neticede herşey olacağına varır demek ve yine diğer arkadaşların dediği gibi ölene kadar içinde motor kullansaydım vs.. yi barındırmak mı bir an önce ortaya çıkarıp tatmak mı.

    Kafanızı fazlaca şişirip foruma yeni girmiş biri olarak göze çok batmak istemem, önemli olan vereceğim para da değil, kendimi de çok düşünmüyorum aslında, yazının başında belirttim, ailem herşeyim, kendi zevkim adına üzmek istemem asla.
    ,

  13. #33
    cepcell_apo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    TOKAT-NİKSAR
    Motosikleti
    2008 HONDA CBF 250
    her zafere çiçekli yoldan gidilmez abii sen al maksi scoteer bak keyfine 400 -500 cc hem uzun yol hem şehr içi rahat hemde uzun yolda seyr halindede yormaz manzara seyrede syrede gidersin ve bu aşkı başka bişeye değişmezsinn dikkat ett evdekiler kıskanmasınn
    sevgi eylem gerektirir.. ee ne duruyorsunn bass gazaa...

  14. #34

    Üyelik
    30 Mart 2011
    Motosikleti
    yamaha cryptone
    Alıntı utuli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar başlangıç için chooper hakkında ne düşünüyorsunuz? Önereceğiniz bir model var mı acaba? Şöyle bir marka ve modelle karşılaştım, kanuni nedir dedim, malum yabancıyız, http://www.kanuni.com.tr/Pages/Urunl...l+200&Id=2&k=1
    İşte budur, bu tarz birşeyin sana kesinlikle uygun olduğuna kuşku yok. Hem güvenli ve hem de çok zevkli motorlardır bunlar, şehir içi olsun uzun yol olsun, sakince gezinti olsun her şekilde en güvenlisi ve de en iyisi...

    Ama tabi ki imkanın varsa 2. elde olsa bmw, honda, yamaha gibi markaların chooperlerine yönel, inanılmaz güzel motorları var. Seni uğraştırmayacak kendini kanıtlamış bir markadan başkasına bakma bile, ki o markalar da bellidir zaten...

    Kazalara kafanı takman kötü birşey değil. Kötü olan umursamaz önemsemez cahilliktir. Bunun motorla arabayla ilgisi yok. Dedik ya, arabada ölen motordan on kat belki yüz kat fazladır. Ha, bazı şeylere bir noktadan sonra da "kader" olarak bakmak lazım. Geçen yıl Bursada otobüs durağında otobüs bekleyen insanların üzerine takla atan bir araba uçtu ve üç kişi orada öldü. Bak, demirden yapılma durak ve arada kaldırım var. Mercedes öyle bir hızla takla atarak geliyor ki uçarak durağı ve içindeki insanları biçiyor. Hayat böyle bazı şeylerin önüne de geçilemez.

    Ama bunu da düşünerek yaşanmaz. Üstteki chooper tarzı bir motor harika birşey olur bence...

  15. #35

    Üyelik
    21 Mayıs 2008
    Şehir
    Bahçeşehir
    Motosikleti
    BMW F700GS-2014
    Ben 2008 yılında 51 yaşımda hayatımda hiç motora binmemişken birdenbire motorcu oldum.Bunda rahat bir yerde oturmamın etkisi olmuştur tabi.Birde içimde bastırılmış bir motor sevdası varmışki ortam müsait olunca açığa çıktı.yalnız ben sizden farklı bir yöntem izledim.Yapıp yapamayacağıma başkaları değil kendim karar verdim.sadece bisiklete binmiş biri olarak Honda'nın birinci seviye motor kursuna yazıldım.İki günlük eğitimin sonunda ben bu işi yaparım yada yapamam diye karar verecektim ve verdim.Kurstan sonra hemen gidip ehliyeti aldım.Ehliyeti alır almazda motor ve tam korumalarımı aldım.Yavaş yavaş trafiğin çok az olduğu yada olmadığı yerlerde kendimi geliştirdim.İlk motorum YBR250 yamaha idi.bu yıl üçüncü yılım ve motorumu değiştirdim.Şimdi BMW F650 GS var.Ama kontrolu hiç elden bırakmıyorum.Bu işin yaşı yok.Beden ve kafa olarak bü işi yaparım dediğin sürece yaparsın.Ben böyle yaptım.Ama senin yöntemin farklı olabilir,saygı duyarım.

  16. #36

    Üyelik
    04 Mayıs 2011
    bence siz biraz fazla paranoyak olmuşsunuz.tamam paranoyaklık iyidir ama fazlası?
    bence düşünmeniz bile saçma.eğer almazsanız hep içinizde kalır motosiklet.siz bu sevdadan vazgeçeyim derken kafandan sileceğinizi mi sanıyorsunuz?
    emin olun bu motosiklet sevdası peşinizi bırakmaz.
    bırakın motosikleti,ÖĞRENMENİN YAŞI YOKTUR.ister 7 yaşında ister 77 yaşında.eğer isterseniz neden öğrenmeyesiniz?siz kararlı olun gerisi gelir.

    tamam motosiklet %100 güvenli birşey değil.ama yolda yürümek de %100 güvenli değil.siz kurallara uyduktan korumalarınızı kuşandıktan sonra bu tehlikeyi en aza indiirirsiniz.

    eğer alırsanız sadece korumasız bir şekilde kaza yaptığınızda pişman olursunuz çünkü bir tarafınıza kesin birşey olur ama
    eğer almazsanız motosiklet hayat boyu,ömrünüzün sonuna kadar içinizde bir ukte olarak kalacak.hep pişman olacaksınız.bence bu riski göze alın...

  17. #37

    Üyelik
    25 Temmuz 2011
    İş motor seçimine geldiğinde iki şey önemli oluyor gibi göründü bana, ilki tarz, tarzını belirleyecekmişsin, ikincisi alacağın motorun çinli mi olduğuna yoksa 4 büyüklerden biri mi olduğuna karar verecekmişsin, okuduğum onca mesajdan bunu çıkardım. Ama ben daha motorun üstüne binmemiş biri olarak nasıl tarz belirleyeceğim? Zamana mı bırakmalıyım motor seçimini? Önce ehliyet ve kurslar ve güvenlik malzemelerini seçtikten sonra mı motor seçimine geçmeliyim.

  18. #38

    Üyelik
    04 Mayıs 2011
    evet bence de öyle yap.muhakkak kafanızda bir şeyler belirir ister istemez.şimdi alma pişman olursun neden bunu aldım diye.tam oluşsun kafanızda.hemen görüntüye aldanıp gaza gelip cbr 250 almayın bence
    zamana bırakın bazı şeyleri.

  19. #39

    Üyelik
    30 Mart 2011
    Motosikleti
    yamaha cryptone
    Valla chopper motorlar biraz maddiyet işidir. Maddiyatın varsa, iyi marka bir chopper motoru tarzının dışında görecek motorcu yoktur. E tabi yani chopper motorda gidip çinli alınmaz, alınırsa da yanlış olur.

    İlk başta zaten size 125 lik 2. el vitesli ile başlamanızı ben bu yüzden tavsiye ettim. Yani bu, alışma ve ustalaşma, işi öğrenme safhasıdır. Bir yıl o tip bir motora binip kendine güvenin gelir, veya yeteneğin fazladır da 3 ayda ustalaşırsın. Gider chopper ını alır akarsın yani

  20. #40

    Üyelik
    25 Temmuz 2011
    Neyse şimdi burada ayrıca chooper için çinli marka yazıp konunun bütünlüğünü bozmayayım. Aslında 125 olan 4 büyüklerden birinin sıfırını alabilirim. Mustf bey forumu örümcek gibi geziyorum nacizane şunu öğrendim, kendime güvenim aman gelmesin, hele ki ben ustayım hiç demeyeyim, her daim korkarak ve paranoya içinde gidersem ancak birşey olmayabilir hele bu trafikte, arkadaşın yoldan kaldırdığı teker parçasını gördünüz mü? Nedir şimdi bu adam ne yapsın? Uzağı göremediğinde hızlanmayacak diyor sürüş tekniği ama işte durumda böyle. Mesela chooper'ın sürüş tekniğinden bahsederken diyorlarki viraja 30 derece ya da en fazla 35 ile girin fazlası düşürür ama 125'ler dahil diğer çoğu motorda bu dereceyi 45-50'ye kadar çıkarmak mümkün, benim bir çekincem de o aslında, o yüzden ucuz bir çinli chooper hani milletin çok bahsettiği bir spyder ya da sl 150 neden olmasın diye aklımdan geçmiyor değil!


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)