Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Debriyajınız nerede kavrama yapıyor ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Free_AnGeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2011
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    GT250r '' ReD DraGoN ''
    Değerli Dostlar Abiler Bugun Başımdan Geçen ufak bir olayı Sonrasında da Kesin bir karara Bağlanamayan Bir türlü Eşitlik sağlanamayan Sorumu soracağım ))

    Bugun motoru aldım oy kullanmaya gittim ( erkenden ) lakin okulun bağçesi Boştu arabalar okulun arkasındaydı bir kaç dk sonra Çok yakın bir arkadaşım geldi biraz sohbet muhabbet derken Benim motora binmek istedi . ( lakin ben onun motara Daha önceleri biniyordum acil işim olduğunda Kıramadım tabiki dedim Bu arada arkadaşımda r-6 var )

    neyse Benim motora Bindi okul içerisinde alanda geniş olunca bir kaç tur attı [COLOR="Red"]Sonra geldi Yanıma hoca senin devriyaj çok dipte kavrıyor . benim devriyajı biliyorsun yukarıda kavrıyor Lakin senin ki çok dipte kavrıyor bence bunu biraz yukarı çektir dedi..aynı zamanda Tam debriyaja pek gerek yok yarım debriyaj kullanırsın benim söylediğim şekilde daha rahat olur senin için dedi...

    Şimdii :::: Benim bildiğim okuduğum öğrendiğim Yarım Debriyaj kullanmak ( uzun Süre ) balataları bitiriyor . Ömrünü kısaltıyor.

    Lakin Tam debriyajda Alışana Kadar biraz zorluk çektiriyor. İşi bilenler için debriyaj ayarı tercihlere göre yapılabilir. Ben seri ve hızlı kullanımı sevmediğimden debriyajın üst limitlerde kavramasını kendime daha uygun buluyorum diyenlerde olabilir Saygı duyarım ...


    Öte yandan, sert ve seri kullanımdan hoşlanan sürücüler debriyajın dipte kavramasını tercih ederler çünkü onlar için seri hareket etmek yani kavrama işlevini çabucak halletmek önemlidir bunada saygı duyarım tabi Bence bu kullanım tarzı hiç de sağlıklı olan değildir ama kimsenin zevkine de müdahale edemem..


    Burada Binlerce Motorcu Abimiz Bulunmakta bu işi Okulunda Öğrenmiş Abilerimiz Yanı sıra bu işi Kendi başına öğrenmiş Abilerimiz de var ayriyetten Bir ustanın Yanında Alın Teri ile Söküp Takarak Öğrenmiş Abilerimizde Var Evet Sizce .. ?


    debriyajın Diptemi Kavraması iyidir.
    Yoksa debriyajın üst limitlerde mi kavraması iyidir.

    Motor için sağlıklı olan Hangisidir. ?
    ''Bir adamı sabah gördüğümde tesadüf olarak kabul ederim, öğlen aynı adamı bir daha görürsem kuşkulanırım. Akşam karşılaştığımızda tereddütsüz silahımı çekip vururum. Tesadüflere inanmam '' Al Capone


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    Şehir
    florya
    Motosikleti
    cygnus rs
    Biryerde kavrıyor ama anlatsam anlarmısın ?

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Debriyajı çektiğinde kavramayı tamamen kesecek kadar yukarıda, bıraktığında kaçırmadan tam kavrama yapacak kadar aşağıda olmalıdır. Canın nasıl istiyorsa öyle ayarla, yeter ki sınırlara yakın olmasın.

    Bu arada yazılarının tamamını bold yazmaktan vazgeçsen daha iyi olacak sanki.

  4. #4
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı Free_AnGeL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli Dostlar Abiler Bugun Başımdan Geçen ufak bir olayı Sonrasında da Kesin bir karara Bağlanamayan Bir türlü Eşitlik sağlanamayan Sorumu soracağım ))

    Bugun motoru aldım oy kullanmaya gittim ( erkenden ) lakin okulun bağçesi Boştu arabalar okulun arkasındaydı bir kaç dk sonra Çok yakın bir arkadaşım geldi biraz sohbet muhabbet derken Benim motora binmek istedi . ( lakin ben onun motara Daha önceleri biniyordum acil işim olduğunda Kıramadım tabiki dedim Bu arada arkadaşımda r-6 var )

    neyse Benim motora Bindi okul içerisinde alanda geniş olunca bir kaç tur attı
    Sonra geldi Yanıma hoca senin devriyaj çok dipte kavrıyor . benim devriyajı biliyorsun yukarıda kavrıyor Lakin senin ki çok dipte kavrıyor bence bunu biraz yukarı çektir dedi..aynı zamanda Tam debriyaja pek gerek yok yarım debriyaj kullanırsın benim söylediğim şekilde daha rahat olur senin için dedi...


    Şimdii :::: Benim bildiğim okuduğum öğrendiğim Yarım Debriyaj kullanmak ( uzun Süre ) balataları bitiriyor . Ömrünü kısaltıyor.

    Lakin Tam debriyajda Alışana Kadar biraz zorluk çektiriyor. İşi bilenler için debriyaj ayarı tercihlere göre yapılabilir. Ben seri ve hızlı kullanımı sevmediğimden debriyajın üst limitlerde kavramasını kendime daha uygun buluyorum diyenlerde olabilir Saygı duyarım ...


    Öte yandan, sert ve seri kullanımdan hoşlanan sürücüler debriyajın dipte kavramasını tercih ederler çünkü onlar için seri hareket etmek yani kavrama işlevini çabucak halletmek önemlidir bunada saygı duyarım tabi Bence bu kullanım tarzı hiç de sağlıklı olan değildir ama kimsenin zevkine de müdahale edemem..


    Burada Binlerce Motorcu Abimiz Bulunmakta bu işi Okulunda Öğrenmiş Abilerimiz Yanı sıra bu işi Kendi başına öğrenmiş Abilerimiz de var ayriyetten Bir ustanın Yanında Alın Teri ile Söküp Takarak Öğrenmiş Abilerimizde Var Evet Sizce .. ?


    debriyajın Diptemi Kavraması iyidir.
    Yoksa debriyajın üst limitlerde mi kavraması iyidir.

    Motor için sağlıklı olan Hangisidir. ?
    Senin yazılarına bitiyorum çok rahat okunuyorlar Normali debriyajın 5/2 lik kısmında kavraması gerekiyor.

  5. #5
    Free_AnGeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2011
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    GT250r '' ReD DraGoN ''
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı çektiğinde kavramayı tamamen kesecek kadar yukarıda, bıraktığında kaçırmadan tam kavrama yapacak kadar aşağıda olmalıdır. Canın nasıl istiyorsa öyle ayarla, yeter ki sınırlara yakın olmasın.

    Bu arada yazılarının tamamını bold yazmaktan vazgeçsen daha iyi olacak sanki.

    Abi :D Alışkanlık forumdan Lakin sade Bir şekilde Düzenledim )

    Debriyajı çektiğinde kavramayı tamamen kesecek kadar yukarıda, bıraktığında kaçırmadan tam kavrama yapacak kadar aşağıda olmalıdır.
    Ortadamı oluyor şimdi ?
    ''Bir adamı sabah gördüğümde tesadüf olarak kabul ederim, öğlen aynı adamı bir daha görürsem kuşkulanırım. Akşam karşılaştığımızda tereddütsüz silahımı çekip vururum. Tesadüflere inanmam '' Al Capone

  6. #6
    Free_AnGeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2011
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    GT250r '' ReD DraGoN ''
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin yazılarına bitiyorum çok rahat okunuyorlar Normali debriyajın 5/2 lik kısmında kavraması gerekiyor.
    Hocam Bende Onun için Dikkat Edilmesini istediğim yerleri Renklendiriyorum Ama

    SLayerr Abimden Uyarıı Var eski haline Döndürdüm
    ''Bir adamı sabah gördüğümde tesadüf olarak kabul ederim, öğlen aynı adamı bir daha görürsem kuşkulanırım. Akşam karşılaştığımızda tereddütsüz silahımı çekip vururum. Tesadüflere inanmam '' Al Capone

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Free_AnGeL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ortadamı oluyor şimdi ?
    Çok yukarıda ya da çok aşağıda olmadıktan sonra istediğin gibi ayarlayabilirsin.
    Farzedelim debriyaj manetini çektiğin mesafe 10 birim olsun. en üstteki 1. kısımda debriyaj tam basamayabilir debriyaj kaçırır, balatayı sıyırırsın. En alttaki 10. kısım da debriyajı tam ayırmayabilir yine balatayı sıyırısın. Onun haricinde 2-8 arası bir yerde istediğin gibi ayarlayabilirsin.

  8. #8
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    User manuel bilgisi istersen. Ayar somunu 4mm'ye ayarlayın diyor. Ben bu şekilde kullanıyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)