Motorda başımıza gelen sıradışı tehlikeler...
-
Bende dün şahit olduğum bir olayı anlatayım.Arabamla trafik ışıklarına yalaşırken yeşil ikazlı yanmaya başladı.Bende ayağımı gazdan çekerek durmaya hazırlanmaya başladım.Bu arada sağımdan bir kurye motosikleti geçti ve kırmızının hemen başında kavşağı geçti.Ben motosiklete bakarken arka sol tarafından bir bagaj lastiğ sarktığını gördüm(hani şu ucu kancalı olanlardan).Hemen kornaya basarak ikaz etmeye çalıştım.Ancak kurye kırmızı ışıkta geçmesine kızdığımı zanederek,aldırış etmeden yoluna devam etti.Yolun ilerisinde sağa doğru bir viraj vardı.Bende ışıkta beklediğim için kuryeyi virajda gözden kaybettim.Işıklar yeşile döndükten sora ilerlemeye başladım.Sağa doğru olan virajın içine doğru ilerlediğimde az önceki kuryeyi yola yatak yogan döşemiş şekilde yerde yarken gördüm.Hemen arkasına doğru yanaşarak araban indim ve yerden kalkmasına yardımcı oldum.Motosikleti kaldırmak için baktığımızda az önce gördüğüm sarkan bagaj lastiğinin janta ve zincire dolanmış oldıuğunu gördüm.Bagaj lastiği arka tekeri kitlemiş ve kuryenin düşmesine yol açmıştı.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Reklamlar
-
Motorun gidonuna şeftali poşeti asmayın, yere düşünce eziliyor
Şaka bir yanada güzel başlık olmuş Yüce abi, teşekkür ederim.
Benimde traş edilmiş yollarla başım belada.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
Sıradışı olay bulamadım, geri geri düşmüştüm kuzenimle, motor parke taşlı dik bayırda stop etti debriyaja basıp ön frene asıldım kilitlendi 20 metre öylece aşağı süzüldük o atladı ben yan yatırdım motoru düştüm.
-
-
-
Aklıma gelmişken bir tane daha yazmak istedim
Ara bir yolda gidiyorum yol bomboş .Sadece önümde dorseli bir tır ve arakasında ben varım.
Önce Tır ı geçmeyi düşündüm fakat önümü çok kapattığı için cesaret edemedim. Sonra nedense huylandım rahatsız oldum ve yavaşlayıp mesafeyi baya bir açtım.
Bu tırın dorsesinin en son sağ köşesi yol kenarındaki çöp konteynerine çarptı (daha doğrusu takıldı)ve koca konteyner havalanıp önüme düştü. Biraz önceki pozisyonumda olsam kafama düşecekti yada ben ona direk çarpıcaktım. Frene bastım ve durdum. Şükredip yoluma devam ettim ( konteyneri kenara çektim o arada)
Arkadaşlar motosiklet kullanırken duygularımıza önem verelim. 6. hissimizede kulak asalım.
hondam adlı üyeden alıntı
Abı bı tanedaha sölım barı
on yıl onceydı
Emanet bır jawa ıle kulubeden telefon etmeye gıttım ısımı bıtırdım ıkı bayan bekılyodu motorun sesı cok fazla cıktıgı ıcın uzaklasana kadar beklemelerını solyledım
motoru calıstırdım, vıtese taktım gazladım gazlamaz olaydım kafamı nerdeyse on camurluga vuruyordum.
Makına geriye dogru bır fırladı rezıl oldum
yav ıkı zamanlı motorların bazılarında jawa, mısk, planet gıbı motorlarda olabılıyomus ters calısma durumu
Çok komik duruma düşmüşsün çok nadir olan bir durumdur ve hep en olmayacak zamanları kollar
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Sol şeritten yaklaşık 100 km/s ile seyrediyorken bir anda sol ayak koyma yeri vites çubuğuyla beraber komple aşağıya düştü ve sol ayağım boşta kaldı..
Civata ve somunları her sürüş öncesi kontrol etmekte ayda olduğuna o an ikna olmuştum
-
bizim hanimda bu denge saglama konusunda uzman yani ne zaman bir viraja girsek ters tarafa zorlamasa olmaz.bir insana birsey besyuz kere soylenmezki motorda notr ol diyorum hicbir tarafa yuklenme zorlama bak donemiyoruz viraji alamiyoruz tama diyor bir sonraki virajda yine ayni essek inadi var birgun duracam essek gibi dovecem yolun ortasinda olacagi o....
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
Dün motorla geziyorum.Benzin uzun süredir kırmızıdaydı.Motoru daha yeni aldım.Yedek depoyu kapatmıstım yandaki musluktan.Benzinim bitince hemen yedeğe geçirirm dedim.Ama kesin olarak bilmiorum hangi taraf yedek şansıma artık.Motor yolda sirkelenmeye başladı benzin bittiğini anladım,köy yoluna girdim 1-2 km ilerde benzinci olduğunu biliyorum.1 tane sokak lambası yok bir anda köpek sürüsünn içinde buldm kendimi gazı kökledim tabi benzin yok sirkelenio hala motor vites küçülttüm baktm ses kesildi motor stop etti arkamda köpekler.100 mt ilerde sokak lambası var.Farlarımı söndürdm belki bırakırlar peşimi die,var olan hızımla oraya kadar geldm neyseki köpekler bırakmıştı peşimi hemen yedek depoye geçip kökledim:D
-
sapo adlı üyeden alıntı
bizim hanimda bu denge saglama konusunda uzman yani ne zaman bir viraja girsek ters tarafa zorlamasa olmaz.bir insana birsey besyuz kere soylenmezki motorda notr ol diyorum hicbir tarafa yuklenme zorlama bak donemiyoruz viraji alamiyoruz tama diyor bir sonraki virajda yine ayni essek inadi var birgun duracam essek gibi dovecem yolun ortasinda olacagi o....
Abi ne kadar içtin yazmışsın ya gülerek okudum
-
istanbuldaki en büyük tehlike ve stres konusu olan durum
ısrarla ve sabırsızlıkla yakın mesafe takibi ile arkadanızda aynnın ölü noktada sürmeye ısrar eden otomobil sürücüleri sizin 1 metre sola kayıp yol vererek nasıl tehlikelere atıldığınızı asla anlayamazlar
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
ben de köpek dövmeyi çok severim( yanlış anlaşılmasın gıcık köpekleri ) birgün hanımla şile yolunda ilerliyoruz, yol kenarında yatan büyük bir köpek bize saldırmak için hazırlık yapıyor, böyle pozisyonlarda ellerimin ve ayaklarımın ucuna kan fışkırır, hanım korkmaya başladı, ben gaz kesip köpeğe doğru kıvırma hareketiyle, ayağımdaki botun dış kısmını bir salladım köpek havlayamadan tookk diye bir ses geldi, dönüşte köpek beni tekrar görünce yolun kenarından eve doğru kaçmaya başladıanlaşılan akıllanmıştı. Yine birgün kızımla akşam karanlığında fırına ekmek almaya gidiyordum, dar bir sokak; yavaş yavaş giderken bir kaniş köpek bir anda havlamaya başladı, açıkçası görmediğim için korktum, kızımda korkmuştu, hemen geri döndüm, sokakta dar, köpeği başladım motorla kovalamaya, kaçacak yerde bulamıyor acayip eğlenceli olmuştu, sonra kendisini bir arabanın altına zor attı, motorla etrafını dolaştım, farları da gözüne diktim arabanın altından bana şaftı dağıtmış bir şekilde bakıyordu, ulan şebelek dedim hadi yine iyi yırttın, her gördüğün motorcuyu deden mi sandın ülleeeeenn dedim.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
Geçen yaz Bornova girişinde Aydına gitmek için otobana girdim. Çok uzun bir rampa var, cuma akşamüzeri olduğu için trafik te baya kalabalık. Kaptırmışım 70-80 le gidiyorum bir anda sol kolumun içine bir böcek girdi ve girer girmez kolumu ısırdı. Öyle arı sokması gibi basit birşey değil, soktuğu yer yanmaya başladı ve ciddi anmakda canımı yaktı ama ben öyle bir durumdayım ki önüm arkam sağım solum her yanım kamyon araba, sağa çekemiyorum. Sonra ardından ikinci, üçüncü ısırık.. O an tek düşündüğüm şek saçmasapan bir haraket yapıp sağ şeritteki kamyonların altında kalmamak. Emliyetli bir şekilde sağa yanaşabilmem baya zaman aldı, hemen montu çıkarttım üstümden attım, baktım kolum kıpkırmızı olmuş. Eğer bana çarpan adiyi bulsaydım mumtemelen cezası ölüm olacaktı ama izine rastlayamadım.
İkinci olay da biraz Emrello nun hikayesine benziyor. Motoru daha yeni almışım, hanım arkada Çengelköy tarafından kuzeye doğru gidiyoruz. Hanım takmış kulaklığı bağıra çağıra şarkı söylüyor keyfi yerinde. Viraja geldim, hem büyükçe bir tümsek hem de biraz keskin bir viraj. Motoru tam yatırdım sola doğru bizim hanım roller coaster daki tipler gibi yine çığlık atarak kolları yukarı doğru kaldırdı! Bir anda ne olduğunu şaşırdım, zar zor dengeyi topladım. Kenarar çektim ve artçı olmanın arabanın arka koltuğunda oturmak kadar kolay olmadığını izah etmeye çalıştım.
-
Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...
-
Herkese selamlar, bu asırı yuk ve duzensız guvensız tasımacılık yapan naklıyecıler de bızler ıcın cok buyuk bır tehlıke.
Bugun saat 15:30 sularında bjk nevzat demır teysıslerını gectıkten sonrakı (sıle istikametıne dogru) 2. vırajdan sonra hızlanmaya baslamıstımkı 50m onumdekı aracta bır aksılık oldugunu farketmemle 25cm lık bır takoz bana dogru havalanmısı bır oldu, arac surucusude kurtarmaya calıstı demekki.
Ondan kurtardım ancak aracın altından sagtarafa dogru savrulan 2. parcaya carpmaktan kurtulamadım zaten o noktada yapacak bırsey kalmamıstı.
ALLAH a sukurler olsun o ılk parcayı kurtardım sol aynamı teyet gectı o suratle suratımada carpabılırdı, sukurler olsunkı kurtardım. Ancak on jant 4 . 5 cm kadar yamuldu, sag serıtte ılerleyen bır motorcu arkadas olayı gormus usta verılmıs sadakan varmıs arka lastıgın havalandı nasıl dusmedın ben hala anlamıs degılım dedı ben hısstmedım oysakı..
Fazla uzatmayayım arkadslar onunuzu gormeden kesınlıkle gaz acmayın yolu kesınlıkle ondekı aracın camından ızlemeyın!!!
Herkese kazasız surusler...
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1AX5pwebY
Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:
-
Ben henüz sıradışı bir tehlike atlatmadım ama bir arkadaşım gözümün önünde sıradışı nedenle bir kaza yapmıştı. Bundan başka bir başlıkta bahsetmiştim, buraya da aktarıyorum:
17-18 yaşlarındayken bir arkadaşla Pegueot mopedlerle şehir içinde basmış gidiyorduk. Benim 20 m kadar önümde gidiyor.
Birden görünmez bir güç arkadaşı motorun üstünden arkaya doğru çekip sırt üstü yere çarptı
Motorla birlikte 3-5 takla atıp durdular. Motor yerde bu da motorun üstünde sırtüstü duruyorlar.
Hemen uygun şekilde durup motoru sehpaya aldım ve yanına gittim. O yerde ben ayakta şaşkınlıktan açılmış gözlerle bir müddet birbirimize baktık.
"Nooldu lan? - Ne bilim yaa" türü konuşmaları takiben birşey olmadığını anladıktan sonra kolundan tuttum ve benden destek alarak kalkmaya çalıştı.
Ama o da ne? Gene o görünmez güç arkadaşın kalkmasına izin vermiyor. Biraz zorlayınca motor da yerinden oynadı.
Gördük ki arkadaşın parkasının bağlamadığı kemeri (kuşağı) tek taraftan sarkıp zincire dolanmış ve ne olduysa bunun yüzünden olmuş.
-
Aklıma geldikçe gülerim, kardeşimle bir anımız var.bu sonbaharda chopperla köy yollarında yavaş yavaş ve hoplayarak yol alıyorduk.kardeşim artçı, ben hem manzara izliyorum hem birşeyler anlatıyorum biladere.bir ara tepki gelmez oldu kardeşten.motoru vermiyorsun diye kızıyordu, darıldı cevap vermiyor diye düşündüm.5 dakika böyle gittik.arada tümseklere girince kaska tık tık diye bişey vurmaya başladı.soğuktan arkama saklandı diye düşündüm ve bir kahvenin önünde durup çay içelim dedim.ses yok bizimkinden.aniden durdum, bir baktım biladere.bizimki uyumuş,lakalarda kafayı benim kaska vuruyor sağlam kızmıştım kardeşime o gün.sinirden bırakacaktım onu orada
-
Geçtiğimiz yaz ayında gezinin birinde,dönüş yolunda önümde dev birtane scanıa tır.Sollamak için arkasına 50/60 metre kala arkamı kontrol edip sollama şeridine çıktım,hızım 85/90 arası.Tıra yaklaştım ve selektör yapıp beni farketmesini sağladım ve henüz ya ına girmemiştim,neyse tırcı beni farketti ve ben gaza yüklendim tam tırın kafasına doğru yaklaştım ki,tırcı sırıtarak kafasını çevirdi ve bana baktı.
Tam bu esnada hızımda 100km. ulaştı motor zaten enson 125km. hıza ulaşabiliyor.Eyvah dedim bu şimdi gaza yüklenicek ve dediğimgibide oldu.Nalet olası tırcı basıyor ben basıyorum hızımız.Bısırada içimden geçenler ve hatta kaskın içinde söylediklerim...
-Laaaaannn tırcıı-busesli birşekilde,olum ayağını gazdan çeksene şerefsizzz,laayyynnnn
-senin Allah belanı versin yaaa
-şimdi hızımı kessem tırın arkasındaki rüzgara kapılıcam,bassam motor daha gitmiyor
-arkamdakide dürzüde iyice arkama yanaştı
-Hey Allahım ben napıcam şimmdi,
Derken,sağa doğru güzel bir viraj geldi ve tırcı ipe-ipe-ipe yavaşlamak zorunda kaldı HAHAHAHAH
Artık sıra bendeydi az birşey frenleyip,milimbir debriyaj ve kısacık birgazla motoru 4. vitese aldım viraja daldık kamyonla hala yanyanayız virajı biraz kontra birazda kamyoncunun yavaşlamı birde iman gücü eklenince viraj çıkışında tırı geçtim 115/120km arası bir hızda.az ileride yavaşladım ve sağa çektim.
Siz siz olun altınızdaki motor hacmi 250cc altındaysa SCANIA lardan uzak durun.Sidik yarışına girmeyin,valla üstünüze işerler....
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
tozunu atsın diye dükkanların yolun ortasın koyduğu paspaslar vardır.araba paspastan geçince güya tozdan temizlenir
e tabi öndeki arabaya yakın olunca göremedim paspası motorumu çok kötü kaydırdı bende inip paspası çöpe attım.ondan sonra o tür şeylerin üstünden geçmemeye dikkat ederim
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)