Merhaba arkadaşlar. Sizle birşeyler paylaşmak istiyorum. Sene 2006'ydı onu aldığımda. İlk motorumdu. Yaşım 18'di. Kendi sebze bahçemiz olduğundan sürekli oraya gidip geldiğimiz için Motosiklet bizim eve şarttı. Hem ben kullacağım hem de babam kullanacaktı. Ben ybr istemiştim fakat o anki durumumuzun biraz sıkıntılı olmasından dolayı Ybr alamadık. Ve Motoran'ın Furia denen bir markasını aldık. Daha önce adını falan duymamıştım. Tipsiz bir şeydi. Altımda cılız kalıyordu. Fren sistemi çok zayıftı ve beni korkutuyordu. Ön-Arka kampanaydı. Nasıl olsa 1 seneye dağılır da YBR veya CBF alırım diye düşünürken motora git gide ısınmaya başladım. Evet titreşim vardı. Ayaklarımı bazen motordan indiğimde hisstemiyordum...
Motosikletle uzun yol da yaptım. birgünde Aşağı-yukarı 600km gittim. Bu yolu 3 kez mola vererek aldım. Mayıs ayıydı.. Motor tık demedi. Hızım 90-100 km/h civarıydı. 2008 başında bir cbf aldım onu kullandım 1 sene sonra da nakite ihtiyacım olduğundan sattım.
Çinliye yaz kış demeden bindik. Motoru koyacak yerim olmadığından kapının önünde demirlere kitledim 4 sene. Kar yağdır, yağmur yağdı motor dışarda durdu. Bugüne kadar beni üzmedi. yolda bırakmadı... Şu an motosikletim belki inanmayacaksınız ama 40.000i geçti. Motosikletin;
-Ne motoru açıldı,
-Ne debriyaj balatası değişti,
-Ne aküsü değişti,
-Ne bujisi değişti,
-Ne lastiği patladı,
-Ne farı kavruldu...
Sadece 1 kere lastikleri değişti, yağı suyu zamanında kondu, zincir ile dişli değişti, koltuk kılıfı kaplatıldı. Yaptıklarım bu. Kimisi keyfe keder... Kaç kere satma niyetine girdim ama kıyamadım. 3 kuruş değeri var zaten. Ama 4 sene üztünde bizi taşıdı. Babam da satmama razı olmadı zaten. Motor dağılana kadar bizde diyor. Yeni sezona yüksek cc'li motorla gireceğim bir aksilik olmazsa. Ama bu veled kapının önünde duracak...! Artık motosiklete birşeyler yapacağım. Hala tıkır tıkır gidiyor fakat ben yapma gereksinimi duyuyorum çünkü içim rahat değil. Debriyaj balatalarını, bujisini, aküsünü değiştireceğim kendim. Sekman-Piston istediğini düşünmüyorum motorun. Ama duruma göre belki onu da değiştiririm...
Eee bunu neden yazdın dostum diyeceksiniz.
Hani hala aranızda 'Sakın Çin'li alma uzak dur' diyenler var ya anlattıklarım o arkadaşlara gelsin.
Çinli alınır dostum alınır. Yağını suyunu koyarsan, motoru son devirlerde zorlamazsan da birşey olmaz... Ama yüksek cc'lerde bir uzak doğulu taraftarı değilim. 125 veya 150 cc olur..
Eğer ki ybr veya cbf olaydı belki de
bu bakımsızlığa pert olmuştu. Japonlara birşey dediğim yok. Zaten diyemem. Ama benim şansıma mıdır yoksa motosikletin sağlamlığımıdır bilemicem böyle bir çinliyle 4 sene paylaştık..
Kalın sağlıcaklar. İşte o efsane çinlinin son hali...