Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

O Bir Çin'li... Ama...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Merhaba arkadaşlar. Sizle birşeyler paylaşmak istiyorum. Sene 2006'ydı onu aldığımda. İlk motorumdu. Yaşım 18'di. Kendi sebze bahçemiz olduğundan sürekli oraya gidip geldiğimiz için Motosiklet bizim eve şarttı. Hem ben kullacağım hem de babam kullanacaktı. Ben ybr istemiştim fakat o anki durumumuzun biraz sıkıntılı olmasından dolayı Ybr alamadık. Ve Motoran'ın Furia denen bir markasını aldık. Daha önce adını falan duymamıştım. Tipsiz bir şeydi. Altımda cılız kalıyordu. Fren sistemi çok zayıftı ve beni korkutuyordu. Ön-Arka kampanaydı. Nasıl olsa 1 seneye dağılır da YBR veya CBF alırım diye düşünürken motora git gide ısınmaya başladım. Evet titreşim vardı. Ayaklarımı bazen motordan indiğimde hisstemiyordum... Motosikletle uzun yol da yaptım. birgünde Aşağı-yukarı 600km gittim. Bu yolu 3 kez mola vererek aldım. Mayıs ayıydı.. Motor tık demedi. Hızım 90-100 km/h civarıydı. 2008 başında bir cbf aldım onu kullandım 1 sene sonra da nakite ihtiyacım olduğundan sattım.

    Çinliye yaz kış demeden bindik. Motoru koyacak yerim olmadığından kapının önünde demirlere kitledim 4 sene. Kar yağdır, yağmur yağdı motor dışarda durdu. Bugüne kadar beni üzmedi. yolda bırakmadı... Şu an motosikletim belki inanmayacaksınız ama 40.000i geçti. Motosikletin;

    -Ne motoru açıldı,
    -Ne debriyaj balatası değişti,
    -Ne aküsü değişti,
    -Ne bujisi değişti,
    -Ne lastiği patladı,
    -Ne farı kavruldu...


    Sadece 1 kere lastikleri değişti, yağı suyu zamanında kondu, zincir ile dişli değişti, koltuk kılıfı kaplatıldı. Yaptıklarım bu. Kimisi keyfe keder... Kaç kere satma niyetine girdim ama kıyamadım. 3 kuruş değeri var zaten. Ama 4 sene üztünde bizi taşıdı. Babam da satmama razı olmadı zaten. Motor dağılana kadar bizde diyor. Yeni sezona yüksek cc'li motorla gireceğim bir aksilik olmazsa. Ama bu veled kapının önünde duracak...! Artık motosiklete birşeyler yapacağım. Hala tıkır tıkır gidiyor fakat ben yapma gereksinimi duyuyorum çünkü içim rahat değil. Debriyaj balatalarını, bujisini, aküsünü değiştireceğim kendim. Sekman-Piston istediğini düşünmüyorum motorun. Ama duruma göre belki onu da değiştiririm...

    Eee bunu neden yazdın dostum diyeceksiniz.

    Hani hala aranızda 'Sakın Çin'li alma uzak dur' diyenler var ya anlattıklarım o arkadaşlara gelsin. Çinli alınır dostum alınır. Yağını suyunu koyarsan, motoru son devirlerde zorlamazsan da birşey olmaz... Ama yüksek cc'lerde bir uzak doğulu taraftarı değilim. 125 veya 150 cc olur..

    Eğer ki ybr veya cbf olaydı belki de bu bakımsızlığa pert olmuştu. Japonlara birşey dediğim yok. Zaten diyemem. Ama benim şansıma mıdır yoksa motosikletin sağlamlığımıdır bilemicem böyle bir çinliyle 4 sene paylaştık..

    Kalın sağlıcaklar. İşte o efsane çinlinin son hali...



    __To Be Or NoT tO be__


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Honda Cgl 125'in birebir kopyasıdır, çoğu parçası krank dahil aynıdır.

    Debriyaj bitmeden değiştirmen anlamsızdır.Aşırı kaçırmadıkça. Güle güle kullanın.

    Yanlız 150cc'likten fazlasına karşıyım demişsiniz, Bisan roadstar vb. birçok iyi örnek var.

    Çinli motor üreticileri son yıllarda kaliteye önem veriyor. Alınabilecek modeller çoğalıyor.

  3. #3
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Debriyaj kaçırıyor sanki bir ustaya göstercem tabi değiştirmeden önce. 150cc'den fazlasına karşıyım evet çinlilerde. Arkadaşın Mondial 250mct'sine bindim geçen motorun her yeri şangur şungur sallanıyordu, Keeway'inkine bindim onunda bir farkı yoktu... Zaten ben 4000'den fazla para vereceksem gider ybr cbf alırım bu görüşe katılıyorum Ama 3000'e kadar param varsa katiyen gidip de 2.el bir motor almam. Japon olsun olmasın. O paraya gider 0 km bir çinli alırım. Mesela Mondial'in yeni çıkardığı 250 cc motorun 5.200 civarında fiyatı var. Ben buna gidip de o parayı vermem. Kendini çok geliştirdiklerini söylüyorlar evet ama binip kullanmadıkça o motora, uzun yol yapmadıkça bu görüşümden vazgeçmem...
    __To Be Or NoT tO be__

  4. #4
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    Örnekteki arkadaşın izah ettiği gibi,kötü motor yoktur,kötü motorcu vardır.
    şahsen ben 1964 model rus motorunu 10 sene bindim(gençliğimde)yolda giderken stop ederdi,çalıştırıp yola devam,hiç gittiğim yerde kalmadım,çantada pompa,lastik kaynağı,anahtar takımı yola devam.
    Haa konfor! ayrı mesele,ki imkan ve talep meselesidir.
    şimdiki gençler.pantolon,un ütüsü bozulmadan motor binmek istiyor,suya sabuna dokunmadan.
    bu yüzden memnun etmek zordur.
    BEKLENTİLERİN MAKUL OLURSA, HAYAL KIRIKLIĞI AZ YAŞARSIN.
    Sonuç itibarıyla herkes imkanı nisbetinde,alır biner işini görür
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  5. #5
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Alıntı izm35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Örnekteki arkadaşın izah ettiği gibi,kötü motor yoktur,kötü motorcu vardır.
    şahsen ben 1964 model rus motorunu 10 sene bindim(gençliğimde)yolda giderken stop ederdi,çalıştırıp yola devam,hiç gittiğim yerde kalmadım,çantada pompa,lastik kaynağı,anahtar takımı yola devam.
    Haa konfor! ayrı mesele,ki imkan ve talep meselesidir.
    şimdiki gençler.pantolon,un ütüsü bozulmadan motor binmek istiyor,suya sabuna dokunmadan.
    bu yüzden memnun etmek zordur.
    BEKLENTİLERİN MAKUL OLURSA, HAYAL KIRIKLIĞI AZ YAŞARSIN.
    Sonuç itibarıyla herkes imkanı nisbetinde,alır biner işini görür
    Diyecek söz yok arkadaşım dediklerin üstüne...
    __To Be Or NoT tO be__

  6. #6
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Alıntı absolit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Sizle birşeyler paylaşmak istiyorum. Sene 2006'ydı onu aldığımda. İlk motorumdu. Yaşım 18'di. Kendi sebze bahçemiz olduğundan sürekli oraya gidip geldiğimiz için Motosiklet bizim eve şarttı. Hem ben kullacağım hem de babam kullanacaktı. Ben ybr istemiştim fakat o anki durumumuzun biraz sıkıntılı olmasından dolayı Ybr alamadık. Ve Motoran'ın Furia denen bir markasını aldık. Daha önce adını falan duymamıştım. Tipsiz bir şeydi. Altımda cılız kalıyordu. Fren sistemi çok zayıftı ve beni korkutuyordu. Ön-Arka kampanaydı. Nasıl olsa 1 seneye dağılır da YBR veya CBF alırım diye düşünürken motora git gide ısınmaya başladım. Evet titreşim vardı. Ayaklarımı bazen motordan indiğimde hisstemiyordum... Motosikletle uzun yol da yaptım. birgünde Aşağı-yukarı 600km gittim. Bu yolu 3 kez mola vererek aldım. Mayıs ayıydı.. Motor tık demedi. Hızım 90-100 km/h civarıydı. 2008 başında bir cbf aldım onu kullandım 1 sene sonra da nakite ihtiyacım olduğundan sattım.

    Çinliye yaz kış demeden bindik. Motoru koyacak yerim olmadığından kapının önünde demirlere kitledim 4 sene. Kar yağdır, yağmur yağdı motor dışarda durdu. Bugüne kadar beni üzmedi. yolda bırakmadı... Şu an motosikletim belki inanmayacaksınız ama 40.000i geçti. Motosikletin;

    -Ne motoru açıldı,
    -Ne debriyaj balatası değişti,
    -Ne aküsü değişti,
    -Ne bujisi değişti,
    -Ne lastiği patladı,
    -Ne farı kavruldu...


    Sadece 1 kere lastikleri değişti, yağı suyu zamanında kondu, zincir ile dişli değişti, koltuk kılıfı kaplatıldı. Yaptıklarım bu. Kimisi keyfe keder... Kaç kere satma niyetine girdim ama kıyamadım. 3 kuruş değeri var zaten. Ama 4 sene üztünde bizi taşıdı. Babam da satmama razı olmadı zaten. Motor dağılana kadar bizde diyor. Yeni sezona yüksek cc'li motorla gireceğim bir aksilik olmazsa. Ama bu veled kapının önünde duracak...! Artık motosiklete birşeyler yapacağım. Hala tıkır tıkır gidiyor fakat ben yapma gereksinimi duyuyorum çünkü içim rahat değil. Debriyaj balatalarını, bujisini, aküsünü değiştireceğim kendim. Sekman-Piston istediğini düşünmüyorum motorun. Ama duruma göre belki onu da değiştiririm...

    Eee bunu neden yazdın dostum diyeceksiniz.

    Hani hala aranızda 'Sakın Çin'li alma uzak dur' diyenler var ya anlattıklarım o arkadaşlara gelsin. Çinli alınır dostum alınır. Yağını suyunu koyarsan, motoru son devirlerde zorlamazsan da birşey olmaz... Ama yüksek cc'lerde bir uzak doğulu taraftarı değilim. 125 veya 150 cc olur..

    Eğer ki ybr veya cbf olaydı belki de bu bakımsızlığa pert olmuştu. Japonlara birşey dediğim yok. Zaten diyemem. Ama benim şansıma mıdır yoksa motosikletin sağlamlığımıdır bilemicem böyle bir çinliyle 4 sene paylaştık..

    Kalın sağlıcaklar. İşte o efsane çinlinin son hali...

    Ybr ve cbf senin motorun 2 katı daha dayanıklıdır.40000 km debriyaj değiştirmemişsin dua ediyorsun 100000 km debriyaj balatası değişmeyen ybr var Senin motor sandığın kadar dayanıklı olsaydı şimdiye kuryeler keşfetmişti.Şanslıymışsın.

  7. #7
    CygnusBursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2010
    Şehir
    BURSA///SinandedeLi
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 ESD 2013
    valla bende 1 tane mondial 110 ft var 2005 de almıstım sıfır gibi garajda duruyor hafta sonları bursa mudanya bursa gemlik falan geziyorum eşimle beraber tık demedi bir kaç kezde oylat a gitmiştik daha hala sıfır gibi orjinal bujisi aküsü debriyajı lastikleri hiç birseyi degişmedi renginde ne solma ne bi catlama giç bir seyi yok kıymetini bilirsen uzun seneler götürür
    Düş peşindeysen Düş peşime

  8. #8
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    yağı tamam da suyu nereye kouyuyorsun
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  9. #9

    Üyelik
    06 Eylül 2006
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    40bin km aynı bujiyle.. 9 yıldan beri 12 ay motor üstündeyim böyle bişey ilk defa duydum..senin haberin olmadan baban ustaya şöyle bir uğradığında değiştirmiş olmasınlar?? eğer bide mümkünse bujinin bir fotusunu çeker misin merak ettim..benim motor 50binde 6-7 buji oldu..8binde bir değişiyorumda..
    ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:

  10. #10
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı izm35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Örnekteki arkadaşın izah ettiği gibi,kötü motor yoktur,kötü motorcu vardır.
    şahsen ben 1964 model rus motorunu 10 sene bindim(gençliğimde)yolda giderken stop ederdi,çalıştırıp yola devam,hiç gittiğim yerde kalmadım,çantada pompa,lastik kaynağı,anahtar takımı yola devam.
    Haa konfor! ayrı mesele,ki imkan ve talep meselesidir.
    şimdiki gençler.pantolon,un ütüsü bozulmadan motor binmek istiyor,suya sabuna dokunmadan.
    bu yüzden memnun etmek zordur.
    BEKLENTİLERİN MAKUL OLURSA, HAYAL KIRIKLIĞI AZ YAŞARSIN.
    Sonuç itibarıyla herkes imkanı nisbetinde,alır biner işini görür
    Vay be elin amerikalısı, avrupalısı, motor eğitimi alıp süper motor tamircisi oluyorlar dimi ? Bu adamlar kurslara gidip motor sürmeyi öğreniyor, kendi bakımını yapan sayısı çok az, hemen hepsi servislerine yaptırır.. Eee ne alaka dimi şimdi.. Bu avrupalıların abd lilerin japonalrın hepsi kötü motorcuymuş da bizim haberimiz yok
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  11. #11
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı uniqe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr ve cbf senin motorun 2 katı daha dayanıklıdır.40000 km debriyaj değiştirmemişsin dua ediyorsun 100000 km debriyaj balatası değişmeyen ybr var Senin motor sandığın kadar dayanıklı olsaydı şimdiye kuryeler keşfetmişti.Şanslıymışsın.
    çok bilmiş arkadaşım. söylediklerin doğru olabilir. ama arkadaş zaten demiş ki ben ybr yada cbf istiyordum. PARAM OLMADIĞINDAN dolayu motoran aldım.
    akıl vermek kolay. para olduğu zaman herkes biliyor kaliteli motosiklet almayı.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  12. #12
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay be elin amerikalısı, avrupalısı, motor eğitimi alıp süper motor tamircisi oluyorlar dimi ? Bu adamlar kurslara gidip motor sürmeyi öğreniyor, kendi bakımını yapan sayısı çok az, hemen hepsi servislerine yaptırır.. Eee ne alaka dimi şimdi.. Bu avrupalıların abd lilerin japonalrın hepsi kötü motorcuymuş da bizim haberimiz yok
    En son cümlelerin çok doğru ,senin dünyadan haberin yok.
    her olayı kendi şartları içinde değerlendirmek lazım,kıyasladığın ülkelerde bi çok insan çerez parasıyla bi çok şeye sahip oluyor.
    bu ülkedede aynı şartlar olsaydı,çinin ucuz motorlarıyla kimse uğraşmaz,KALİTEYİ satın alır,bakımınıda elini sürmez keyfine bakardı.
    seni kınamıyorum,İNSAN KENDİ PERSPEKTİFİNDEN DÜNYAYA BAKAR.
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  13. #13
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Bu işler şans işi biraz arkadaşım. dediğin gibi kullanımınada bağlı.. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. İnşallah uzun yıllar işini görür.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  14. #14
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı izm35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En son cümlelerin çok doğru ,senin dünyadan haberin yok.
    her olayı kendi şartları içinde değerlendirmek lazım,kıyasladığın ülkelerde bi çok insan çerez parasıyla bi çok şeye sahip oluyor.
    bu ülkedede aynı şartlar olsaydı,çinin ucuz motorlarıyla kimse uğraşmaz,KALİTEYİ satın alır,bakımınıda elini sürmez keyfine bakardı.
    seni kınamıyorum,İNSAN KENDİ PERSPEKTİFİNDEN DÜNYAYA BAKAR.
    Eeee ne kendi dünyasından bakması Harley sportster abd de 6000 $ o paraya burada mondial etiketli regal keklemeye çalışıyorlar millete... motorcu iyi diye motor sağlam olacak diye bir şey yok, kandırmayın kendinizi...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  15. #15
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eeee ne kendi dünyasından bakması Harley sportster abd de 6000 $ o paraya burada mondial etiketli regal keklemeye çalışıyorlar millete... motorcu iyi diye motor sağlam olacak diye bir şey yok, kandırmayın kendinizi...
    Mandalinada 35 krş şu sıralar burada(mevsimi olduğu için örnekledim)
    Nedendir dersiniz?


    hiç ne alaka diye cevap yazma nedenini kendin bul
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  16. #16
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok bilmiş arkadaşım. söylediklerin doğru olabilir. ama arkadaş zaten demiş ki ben ybr yada cbf istiyordum. PARAM OLMADIĞINDAN dolayu motoran aldım.
    akıl vermek kolay. para olduğu zaman herkes biliyor kaliteli motosiklet almayı.

    Sayın üçüncü kişi arkadaşım benimde bu ybr ve cbf kıyasları artık canımı sıkıyor.Artık bıkdım bu motorların cbf ve ybr ile kıyaslamalarından.İş onun ybr veya cbf alması değil yani.

  17. #17
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Alıntı choconut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    40bin km aynı bujiyle.. 9 yıldan beri 12 ay motor üstündeyim böyle bişey ilk defa duydum..senin haberin olmadan baban ustaya şöyle bir uğradığında değiştirmiş olmasınlar?? eğer bide mümkünse bujinin bir fotusunu çeker misin merak ettim..benim motor 50binde 6-7 buji oldu..8binde bir değişiyorumda..
    Yarın fotoğrafını çekip koyarım arkadaşım...

    Bu arada diğer arkadaşlar okumamış tamamen sanırım yazdıklarımı. Ben ybr-cbf'den daha sağlam mı dedim. Görüyoruz formda şikayeti olan arkadaşları. Ben debriyaj balatasının uzun zamanlar gittiğini biliyorum. Yazıyı okuyun ona göre yorum yapın. Evet ben şanslıymışımdır doğru. Ama ben sürekli kötülenmesin çinliler diyerek böyle bir başlık açtım. Demekki sağlamı da oluyormuş. Japonlara laf atmıyorum kaldıki 1 sene cbf kullandım 10 numara motordu sattım üzülerek..
    __To Be Or NoT tO be__

  18. #18
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Çinli deyip geçmiceksin. Motoruna nasıl bakarsan o da sana öyle bakar. Bu cg tipler sağlam oluyor bendede kanunisi var 14.000 de bujisini 9.000 de değiştirmiştim. Ama aynı bujiyle 40.000km kafamı karıştırdı.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  19. #19
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Benim babam makine bakımcısı. Yani az çok anlıyor motordan. Demin ona da sordum sen bujisini değiştirdin mi diye motorun hiç... Hayır dedi... 1-2 kere sökmüş zımpara ile temizlemiş o kadar. Aldığımdan beri aynı buji takılı...
    __To Be Or NoT tO be__

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yağını kaç binde değiştirdiniz,hangi yağ, motorun sağlığı için en başta yağ önemlidir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)