Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

aragaz meselesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    evet vites geçişini kolaylaştırmak için %100 doğru
    2020 'Tracer 900 İcon Blue


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS Twin
    2 sebeple ara gazı veririm:
    1- Yüksek devirlerdeyken hızlıca vites küçültmem gerekirse arka teker kilitlemesin diye,
    2- Trafikteki araba, taksi, dolmuş vs. nin yanından geçerken ola ki içindeki bir öküzdür beni görmez bari duysun diye.

    Dip not: vites yükseltirken ara gazı vermenin motora veya sürücüye hiç bir faydası yoktur, tamamen gereksizdir.

  3. #23
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı eray_uluyazı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ara gaz vermek aslında vites küçüktürken yapılması gereken bi olay...
    vites küçültürken küçük vitesin dönüş hızı motorun o anki hızından daha fazla olacağı için motorun devir hızını hafif bi aragaz küçük dişli hızına eşitlemek için kullanılan bi yoldur...
    ama demin de belirttiğim gibi hafif bi ara gazı dip gaz değil yani
    YAzacaklarımı harfi en yazmışsınız.

    Ayrıca çok eski bazı araçlarda (kara şanzıman denir adına hatta) vites geçişlerini kolaylaştırıcak donanım ve yöntemler kullanılmadığı zamanlarda vites değiştirmek için yapılması kesinlikle gerekli olan bir olaydı bu aragazı..
    Yalnız artık bunu gerektiricek bir otomobil neredeyse kalmadı. Hatta yok.

    Yalnız motosikletlerde (özellikle cruiser) vites düşürürken yığılmayı ve kemikli geçişi engellemek için vites düşürürken kullanılması faydalı dır . Yalnız fazla zorlamadan...
    Onun dışında neredeyse hiç işe yaramadığı gibi scooter kullanan bazı apaçi kılıklılar da bunu fazlası ile yaparak kayışı gereğinden fazla ısıtıp, gereğinden fazla benzin yakarak ve motordaki tüm donanımın ömrünü kısaltarak bir halt ettiklkerini sanıyorlar. Aslen tek amaç hava atmak. Hele birde sanayiden şahin ler için üretilmiş abarth eksozda varsa 100 cc motorunda. Yanına yanaşılmaz artık onun
    Sonra bu kişileri konulara kayışım hemen bitti , çok çabuk koptu , çok benzin yakıyor, çok dandik bu motorlar vsvsv gibi söylemler yaparken bulablirsiniz. (gerçi bunların forumlara takılanıda fazla yoktur,olanıda işte o apaçi benim demez )

  4. #24
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Aragaz bende çekiyorum hele çincileri tokatlarken Aragaz debriyaja bastığında devir düşer o arada aragaz verip vites değiştirip bırakırsan motor daha iyi uzar.
    HONDA

  5. #25
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    Alıntı AlicanArat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 sebeple ara gazı veririm:
    1- Yüksek devirlerdeyken hızlıca vites küçültmem gerekirse arka teker kilitlemesin diye,
    2- Trafikteki araba, taksi, dolmuş vs. nin yanından geçerken ola ki içindeki bir öküzdür beni görmez bari duysun diye.

    Dip not: vites yükseltirken ara gazı vermenin motora veya sürücüye hiç bir faydası yoktur, tamamen gereksizdir.
    bence şu da var hocam , 2 vitesde son devire kadar deyim yerindeyse motorun anasını ağlatıp ki benim çin göstergeme göre her ne kadar yanlış olsada 85 e kadar çıkıp 3 e atarken aragaz çekmem gibi.

    performans hava filtresi ile ayrı bi tadı oluyor

    insanın eli alıştığı zaman ritim bile tutabiliyor

    ve herşeyden ziyade dikkat çekmek için
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)

  6. #26
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    ybr'de düzgün olan vites geçişlerini (3ten 2ye ya da 1den 2ye atarken ses oluyor hafif) tamamen pürüzsüz hale getirmek için aragaz gerekiyor.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #27
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Ben motor kullanırken aragazı veririm.Fakat bu aragazını ''ışıklarda dururken,debriyaj sıkılı iken gelişi güzel zırp-pırt şeklinde veya etrafa caka satmak için değil''

    Sadece ve sadece,atıyorum;3.vitesteyim ve hızım 55/60 civarında sağa veya sola dönmem gerekicek veyahut önüme çıkan bir engelden kurtulmak için önce yavaşlayıp sonra manevra yapmam gerekicek diyelim..


    İşte tam bu ve buna benzer türdeki karşılaşmalarda frenleri kontrollü birşekilde sıkarım debriyajı ise, 4/1 oranında sıkarak anlık birşekilde ''ARA GAZI'' vererek vitesi düşürüp devir kaybı yaşamadan kontrollü birşekilde dönüşümü yaparım.

    Dikkat ediceğin husus ''debriyajı sonuna kadar değil 4/1 oranında sıkıp tam o esnada aragazını vermenle birlikte (nerdeyse aynı anda) vitesi düşürmüş olman gerekir''Aksi taktirde tekerini kitlersin...

    Ben bu şekilde kullanıyorum.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  8. #28
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı sercan2667 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet vites geçişini kolaylaştırmak için %100 doğru
    Hmmmmmmmmm
    Hic ihtiyacim olmadi bu aragazina vites degistirmek icin desem yalan olmaz...
    Ama ben yeni söförüm daha...
    26 senelik...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  9. #29
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Cok garip yorumlar gelmis.

    Bi motosiklet yarisini buna dikkat ederek izleyin bakalim bu isi bilen adamlar ne yapiyolar bu konuda.
    We are many...

  10. #30
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Fazer'da 2-3 vites birden küçülteceğim zaman aragaz veriyorum, şanzımana binen yükü azaltıyor.

  11. #31

    Üyelik
    05 Kasım 2010
    Şehir
    BUCA / İZMİR
    Motosikleti
    Ramzey 100
    Aragaz vermek biraz sigara içmeye benzer.Canın ister,kendi kendine ellerin gider pakete.Sonra bir tane yakarsın ve rahatlarsın Aragazda da biraz ses değiştimi rahatlama-huzur doluyor içime Motor da neyse de dolmuşcular çok fena çekiyorlar o da ayrı bir mesele

  12. #32
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    bu aragaz kamyonda çok güzel oluyor özellikle namı değer kara ford'da ciğerden geliyor ama videodaki cargoda idare eder biraz fazla kaçırmış ama olsun: http://www.youtube.com/watch?v=cFPrdJx7KW8

    ha bu arada 115'in aragazına 135 gidişine diye bi sözde vardır.. ne aragaz asılırdım beehh gitti kırmızı gülüm...

  13. #33
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Valla bi yerlere yanaşırken yapmıyorum değil yani ne yalan söyliyeyim .Hele kızlar varsa tamam ille olacak o aragaz
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  14. #34
    GÖЯKEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Gt250R bekliyoRR..
    hele hele ışıklarda çok pis aragaz veririm
    BYZ ARABALI ÇOCUK...

  15. #35
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    soruyu tam olarak anlayamadım aslında;
    şöyleki eğer 2 vites arasında aragaz verilmesi kastediliyorsa dizel araçlarda vites değişimi sırasında motor devri aşırı düşeceği için aragazı verilir. Özellikle eski dizeller zaten düşük devirli motorlardır bu nedenle devir göreceli olarak daha çabuk düşer. Ayrıca turbo beslemeli araçlarda da turboyu dolu tutmak adına aragazı vermek gerekir.
    Birde ışıklarada falan dururken gaz verme olayı var. Eğer bu durum kastediliyorsa. Onunda sebebi çoğunlukla hava yapmak veya dikkat çekmek olmakla birlikte, sabahları soğuk motorla hemen yola çıkıp 50 metre ilerde ışıkta durunca motor stop etmesin diye gaz vermek zorunda kalıyorum. Enjeksiyonlu yeni araçlarda ise tamamen gereksiz bir durum tabiki.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)