evet vites geçişini kolaylaştırmak için %100 doğru
evet vites geçişini kolaylaştırmak için %100 doğru
2020 'Tracer 900 İcon Blue
2 sebeple ara gazı veririm:
1- Yüksek devirlerdeyken hızlıca vites küçültmem gerekirse arka teker kilitlemesin diye,
2- Trafikteki araba, taksi, dolmuş vs. nin yanından geçerken ola ki içindeki bir öküzdür beni görmez bari duysun diye.
Dip not: vites yükseltirken ara gazı vermenin motora veya sürücüye hiç bir faydası yoktur, tamamen gereksizdir.
YAzacaklarımı harfi en yazmışsınız.
Ayrıca çok eski bazı araçlarda (kara şanzıman denir adına hatta) vites geçişlerini kolaylaştırıcak donanım ve yöntemler kullanılmadığı zamanlarda vites değiştirmek için yapılması kesinlikle gerekli olan bir olaydı bu aragazı..
Yalnız artık bunu gerektiricek bir otomobil neredeyse kalmadı. Hatta yok.
Yalnız motosikletlerde (özellikle cruiser) vites düşürürken yığılmayı ve kemikli geçişi engellemek için vites düşürürken kullanılması faydalı dır . Yalnız fazla zorlamadan...
Onun dışında neredeyse hiç işe yaramadığı gibi scooter kullanan bazı apaçi kılıklılar da bunu fazlası ile yaparak kayışı gereğinden fazla ısıtıp, gereğinden fazla benzin yakarak ve motordaki tüm donanımın ömrünü kısaltarak bir halt ettiklkerini sanıyorlar. Aslen tek amaç hava atmak. Hele birde sanayiden şahin ler için üretilmiş abarth eksozda varsa 100 cc motorunda. Yanına yanaşılmaz artık onun
Sonra bu kişileri konulara kayışım hemen bitti , çok çabuk koptu , çok benzin yakıyor, çok dandik bu motorlar vsvsv gibi söylemler yaparken bulablirsiniz. (gerçi bunların forumlara takılanıda fazla yoktur,olanıda işte o apaçi benim demez )
Aragaz bende çekiyorum hele çincileri tokatlarken Aragaz debriyaja bastığında devir düşer o arada aragaz verip vites değiştirip bırakırsan motor daha iyi uzar.
HONDA
bence şu da var hocam , 2 vitesde son devire kadar deyim yerindeyse motorun anasını ağlatıp ki benim çin göstergeme göre her ne kadar yanlış olsada 85 e kadar çıkıp 3 e atarken aragaz çekmem gibi.
performans hava filtresi ile ayrı bi tadı oluyor
insanın eli alıştığı zaman ritim bile tutabiliyor
ve herşeyden ziyade dikkat çekmek için
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
ybr'de düzgün olan vites geçişlerini (3ten 2ye ya da 1den 2ye atarken ses oluyor hafif) tamamen pürüzsüz hale getirmek için aragaz gerekiyor.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Ben motor kullanırken aragazı veririm.Fakat bu aragazını ''ışıklarda dururken,debriyaj sıkılı iken gelişi güzel zırp-pırt şeklinde veya etrafa caka satmak için değil''
Sadece ve sadece,atıyorum;3.vitesteyim ve hızım 55/60 civarında sağa veya sola dönmem gerekicek veyahut önüme çıkan bir engelden kurtulmak için önce yavaşlayıp sonra manevra yapmam gerekicek diyelim..
İşte tam bu ve buna benzer türdeki karşılaşmalarda frenleri kontrollü birşekilde sıkarım debriyajı ise, 4/1 oranında sıkarak anlık birşekilde ''ARA GAZI'' vererek vitesi düşürüp devir kaybı yaşamadan kontrollü birşekilde dönüşümü yaparım.
Dikkat ediceğin husus ''debriyajı sonuna kadar değil 4/1 oranında sıkıp tam o esnada aragazını vermenle birlikte (nerdeyse aynı anda) vitesi düşürmüş olman gerekir''Aksi taktirde tekerini kitlersin...
Ben bu şekilde kullanıyorum.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Cok garip yorumlar gelmis.
Bi motosiklet yarisini buna dikkat ederek izleyin bakalim bu isi bilen adamlar ne yapiyolar bu konuda.
We are many...
Fazer'da 2-3 vites birden küçülteceğim zaman aragaz veriyorum, şanzımana binen yükü azaltıyor.
Aragaz vermek biraz sigara içmeye benzer.Canın ister,kendi kendine ellerin gider pakete.Sonra bir tane yakarsın ve rahatlarsın Aragazda da biraz ses değiştimi rahatlama-huzur doluyor içime Motor da neyse de dolmuşcular çok fena çekiyorlar o da ayrı bir mesele
bu aragaz kamyonda çok güzel oluyor özellikle namı değer kara ford'da ciğerden geliyor ama videodaki cargoda idare eder biraz fazla kaçırmış ama olsun: http://www.youtube.com/watch?v=cFPrdJx7KW8
ha bu arada 115'in aragazına 135 gidişine diye bi sözde vardır.. ne aragaz asılırdım beehh gitti kırmızı gülüm...
Valla bi yerlere yanaşırken yapmıyorum değil yani ne yalan söyliyeyim .Hele kızlar varsa tamam ille olacak o aragaz
Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...
0 Rh (-)
hele hele ışıklarda çok pis aragaz veririm
BYZ ARABALI ÇOCUK...
soruyu tam olarak anlayamadım aslında;
şöyleki eğer 2 vites arasında aragaz verilmesi kastediliyorsa dizel araçlarda vites değişimi sırasında motor devri aşırı düşeceği için aragazı verilir. Özellikle eski dizeller zaten düşük devirli motorlardır bu nedenle devir göreceli olarak daha çabuk düşer. Ayrıca turbo beslemeli araçlarda da turboyu dolu tutmak adına aragazı vermek gerekir.
Birde ışıklarada falan dururken gaz verme olayı var. Eğer bu durum kastediliyorsa. Onunda sebebi çoğunlukla hava yapmak veya dikkat çekmek olmakla birlikte, sabahları soğuk motorla hemen yola çıkıp 50 metre ilerde ışıkta durunca motor stop etmesin diye gaz vermek zorunda kalıyorum. Enjeksiyonlu yeni araçlarda ise tamamen gereksiz bir durum tabiki.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)