Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor Yalpalıyor Baltayla Parçalasammı...!?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Merhaba Arkadaşlar, yaklaşık 2 aydır süregelen bir problemden dolayı kafayı tırlatma seviyesine geldim ve bu yüzden siteye üye oldum.
    Başımdan geçenleri kronolojik sırayla anlatıyorum:

    2008 yılında 2009 model Kanuni Windy S 125'lik motor aldım.
    2009 yılı başlarında bi arabaya arkadan çarptım ve güzelce tamir ettirdim.
    Tamirden sonra sorunsuz gayet performanslı bir şekilde kullandım.
    2009-2010 askerdeydim motor bir yıl yattı.
    2010 yazı askerden geldim ve kullanmaya devam ettim.
    2010 yazının sonunda bir gün arka frene basmamla kendimi yerde buldum.
    Bu olaydan bir ay sonra yani şu andan 2 ay önce çok zeki bi çöpçünün gres yağı döktüğü bi yolda frene bastığımda tekerler dönmez vaziyette 15 metre felan yola devam ettim ve yere düşmeden önce motorun sağa sola yelkenli gibi gittiğini farkettim.
    Kazadan sonra ufak tefek hasarı giderdim.
    Gelgelelim esas probleme
    Motor yalpalıyor arkası öne sağa sola kaçar gibi oluyor.
    Bu yalpalama gres yağlı maceradan sonra mı oldu yoksa daha önceden vardı da ben kazadan sonra mı farkettim onu tam bilemiyorum.
    Kendine servis diyenlere götürdüm.
    "Tamam Hocam, Yaparız Hocam ... hoop... Al Yaptık Hocam" Fısss... Gene aynı
    Motorun garantisinden orjinalliğinden vazgeçtim başka tamirciler gene aynı.
    Direksiyon ayarımı dersiniz, ön düzeni değiştirmemi dersiniz, lastiklerin yerleşimini kontrol ettirmemi dersiniz, direksiyondaki bilyaları değiştirmemi dersiniz, hatta ön-arka fren balatasını, ön amortisörler keçeler zart zurt, neredeyse rüyamda gördüğüm şeyi acaba diye değiştirttim.
    Motoru 2600 tl'ye aldım şu yalpalamayı kesecem diye 4 ustada 520 lira harcadım
    Biniyorum motora arkası önü sağa sola kayıyor gene.
    Fıttıracam ya, bu haliyle birine satmak da istemiyorum, kimseye sebep olmak istemiyorum ama kafayı yiyecem.
    Arkadaşlar varsa tavsiyesi olan lütfen Allah rızası için beni bilgilendirsin yoksa motoru baltayla parçalayacam...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
    ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
    pardon markasını yazmışsın atlamışım...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  3. #3
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    İyi geceler...
    Öncelikle geçmiş olsun. Önerilebilecek her şeyi denediğinizi yazmışsınız. Ancak....
    1-) Lastik rotasyonu dışında lastik değişimi yaptınız mı? Askerliğiniz süresince yata motorunuzun lastiklerinde yamulma ada sertleşme olmuş olabilir. Dolayısı ile değişimi şart olabilir.
    2-) Lastikleriniz çelik jant diye tabir edilen tipten ise, yalp yapıp yapmadığı kontrol edildi mi?
    3-) Yanlış anlamayın ama....sizden başkası da binip motoru test ederek, "bu motor yalpalıyor" sonucuna ulaştı mı?
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  4. #4

    Üyelik
    03 Mart 2010
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    Mondial100kh
    *Lastik balanslarını kontrol et
    *şase yamuk olabilir.. girdiğin sert cukurlarda yamulma ihtimali yüksek..
    *arka mili değiştir
    *jant yamuk olabilir
    aklıma bunlar geliyor..

  5. #5
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
    ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
    pardon markasını yazmışsın atlamışım...
    samet arkadaşımızın dediği gibi (diğer adı mafsal burcu) salıncak burçlarını kontrol etmenizi öneririm.

    benim ybr'de olmuştu,servis 150-200 arası masrafı var demişti.7,5 tl ye halletmiştim ben
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  6. #6
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
    ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
    pardon markasını yazmışsın atlamışım...
    Bencede ise burdan basla.Bu arada motor neydi?
    RIDE or DIE

  7. #7
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    arkadaşını motora bindir sen yere ehilip ön lastik ile arka lastik aynı hizada gidiyormu bak motor dik olucak sana doğru gelicek yani çok yavaş gidipte sağa sola oynamayacak eher aynı hizada gidiyorsa şaside yamukluk yok jantların balas ayarına baktır jant bilyalarını cıkarıp normal oto jantına balans yapanlar yapabiliyor ama bazıları ilgilenmiyor bir sor balanscıya

  8. #8

    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
    ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
    pardon markasını yazmışsın atlamışım...
    Tamam hocam dediğini yarın yapıp sonucunu yazacağım ama ustalar bunu yapmıştır diye tahmin ediyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:20 ----------

    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi geceler...
    Öncelikle geçmiş olsun. Önerilebilecek her şeyi denediğinizi yazmışsınız. Ancak....
    1-) Lastik rotasyonu dışında lastik değişimi yaptınız mı? Askerliğiniz süresince yata motorunuzun lastiklerinde yamulma ada sertleşme olmuş olabilir. Dolayısı ile değişimi şart olabilir.
    2-) Lastikleriniz çelik jant diye tabir edilen tipten ise, yalp yapıp yapmadığı kontrol edildi mi?
    3-) Yanlış anlamayın ama....sizden başkası da binip motoru test ederek, "bu motor yalpalıyor" sonucuna ulaştı mı?

    Eyvallah hocam yanlış anlamadım Estağfirullah,
    Lastikleri değiştirmedim ustalara teklif ettim gerek yok dediler, cantta küçük bi eğik vardı değiştirelim dedim gerek yok düzeltiriz dediler ve sözde düzelttiler, başkasıda bindi ve aynı sonuca ulaştı hocam.
    Ne yapmamı önerirsin?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:28 ----------

    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bencede ise burdan basla.Bu arada motor neydi?
    Kanuni Windy S 125

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:31 ----------

    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşını motora bindir sen yere ehilip ön lastik ile arka lastik aynı hizada gidiyormu bak motor dik olucak sana doğru gelicek yani çok yavaş gidipte sağa sola oynamayacak eher aynı hizada gidiyorsa şaside yamukluk yok jantların balas ayarına baktır jant bilyalarını cıkarıp normal oto jantına balans yapanlar yapabiliyor ama bazıları ilgilenmiyor bir sor balanscıya
    Tamam Hocam dediğini yapacağım yarın sana bildereceğim

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Ön tekerle arka tekerin aynı çizgide gitmesi gerek...
    Bunu zinciri daha fazla veya daha az gerdireceğim diye kaçırmış olabilirsin.....
    Arka maşada lastik eşit aralıklara sahip olmalı.... Eğer merkezde değilse yalpalaması kaçınılmaz....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10

    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Alıntı gkhncokunlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    *Lastik balanslarını kontrol et
    *şase yamuk olabilir.. girdiğin sert cukurlarda yamulma ihtimali yüksek..
    *arka mili değiştir
    *jant yamuk olabilir
    aklıma bunlar geliyor..
    Hocam bu dediklerini pazartesi günü ustaya söyleyip sonucunu yazacağım eyw.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:38 ----------

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön tekerle arka tekerin aynı çizgide gitmesi gerek...
    Bunu zinciri daha fazla veya daha az gerdireceğim diye kaçırmış olabilirsin.....
    Arka maşada lastik eşit aralıklara sahip olmalı.... Eğer merkezde değilse yalpalaması kaçınılmaz....
    Yarın bi kontrol edeyim hocam

  11. #11
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Aslında yalpanın şekline bakarsak; yalpa hıza bağlı olarak periyodik artıyor azalıyorsa, düşük hızarda az, yüksek hızlarda fazla ise....lastik, balans, jant eğriliklerine bakılmalıdır.

    Şayet dalma, periyodik değilse, özellikle gaz kesmelerde yada gaz vermelerde, virajlarda belli ediyorsa, orantısız bir yalpalama varsa, tekeağlantıları, burç veya göbek boşlukları kontrol edilmelidir.

    Dalma, aslında tek bir yöne ise, yani aslında araç çekme yapıyorsa, tekerlek iz takibi, şase yamuklukları kontrol edilmelidir.
    DALGIC_800 bunu beğendi.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  12. #12

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Ön arka teker milleri bilyalar ve ön mesnet bilyaları veya mesnetin kendisi.Aynı sorun bende de vardı.mesnet bile düzdü fakat alt mesnetin bilya yatagı kaymış (mesela sag boruya bakan kısım degiyor sola bakan kısım degmiyordu)bir taraf bilyaları eziyor bir tarafı değmiyordu.Borular ve ön takım onnumara idi fakat alt mesnet bilya yatagı aşınma izinden kendini hemen belli etti.tam 5 kez bakılmış iki kez furj takımı degişmişti.Mesnetin kendi degişene kadar bende şirket motoru olmasına rağmen yakasım gelmişti.şimdi iyi.birde mesnetde yamuk olabilir.10-15 cm lik bir cam ile ön borulardan mesnetin yamuk olup olmadıgını sökmeden anlayabilirsin.Kolay gelsin.

  13. #13
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Balta benden olsun....

    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  14. #14

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Herşeyi değiştirmişsiniz de arkadan çarpma sonrası en başta değiştirmeniz gereken şeyi unutmuşsunuz sanırım. Şasiyi değiştirmeniz gerekirdi.

  15. #15

    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    dök bi bidon benzin kurtul bence ) şaka bi yana bi kere sorun çıkarmaya başladımı gerisi geliyo motordan soğursun o şekilde satıp yeni bi şeyler bakmalısın

  16. #16

    Üyelik
    02 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul sancaktepe
    Motosikleti
    CBR600RR
    Alıntı driver600f adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dök bi bidon benzin kurtul bence ) şaka bi yana bi kere sorun çıkarmaya başladımı gerisi geliyo motordan soğursun o şekilde satıp yeni bi şeyler bakmalısın
    Hadı o sattı alan adam ne yapsın
    Bence satana kadar ( dok bı bıdon benzın kurtul bence) ) bu daha etkılı olur
    Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:

  17. #17
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Dostum tekerlekleri dikkatlice kontrol et,sona sasiyi.en ufak bi yamukluk bile buna sebep oluyor olabilir.eger cozum bulamazsan yada sorunu buldun ve masrafi cok fazla ise motoru parca parca sat.yeni bitane al derim.Yada en azindan ben olsam oyle yapardim.
    RIDE or DIE

  18. #18

    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Arkadaşlar teşekkür ederim, birazdan motorun yanına ineceğim dediklerinizden yapabildiklerimi kendim yapıp yapamadıklarımı ustalara söyleyeceğim,
    Sonucu buraya yazacağım saolun...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:13 ----------

    Arkadaşlar genel olarak herkes şasiden bahsetmiş
    Pazartesi şasiyi değiştireceğim

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Mersinli_83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fıttıracam ya, bu haliyle birine satmak da istemiyorum, kimseye sebep olmak istemiyorum ama kafayı yiyecem.
    Verebileceğim bir tavsiye yok, zaten aklıma gelenleri yazan olmuş ama şu düşüncen için tebrik ediyorum.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Mersinli_83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar teşekkür ederim, birazdan motorun yanına ineceğim dediklerinizden yapabildiklerimi kendim yapıp yapamadıklarımı ustalara söyleyeceğim,
    Sonucu buraya yazacağım saolun...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:13 ----------

    Arkadaşlar genel olarak herkes şasiden bahsetmiş
    Pazartesi şasiyi değiştireceğim
    ayrıca balta yerine bir tane şerit metre al,motordaki bütün ölçüleri karşılaştırarak kontrol et.
    hemen bir motosiklet şasisi görseli bulamadım ama daha sade bir görsel üzerinde basitçe izah edeyim.

    bu bir gokart sasisi ama buradaki ölçüm tekniğini uygulamak genelde mümkündür.

    önce en temel sase parçasından başlayarak simetrik ölçüm yapılır
    örneğin A çizgisi B çizgisine eşit mi?
    eşitse
    C cizgisi D çizgisine eşit mi?
    eşitse
    F çizgisi G çizgisine eşit mi?
    ölçüler bu sekilde arttırılarak kontrol edilebilir.



    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)