Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

isiklarda stop etmek zararli midir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    arkadaslar uzun beklemeli isiklarda beklerken motor 86 derece ve ustune cikiyor.bende stop ediyorum sicaklik gosterge iyice yukseliyor ve calistirip hizlandigimda ise 78 lere dusuyor,bunun motora bi zarari varmidir.
    RIDE or DIE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Biraz bekledim cevap veren olmadı..Ben de eksik olarak cevaplamaya çalışayım

    Teknik olarak hatırlayamadığım bir nedenden dolayı ısınmış motoru sık sık stop ederek marş basmak iyi bir şey değildi..

    İçerisindeki birşeylerin aşırı ısınmasına neden oluyordu diye aklımda kalmış..Ben yapmamaya çalışırım netice olarak..

  3. #3
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz bekledim cevap veren olmadı..Ben de eksik olarak cevaplamaya çalışayım

    Teknik olarak hatırlayamadığım bir nedenden dolayı ısınmış motoru sık sık stop ederek marş basmak iyi bir şey değildi..

    İçerisindeki birşeylerin aşırı ısınmasına neden oluyordu diye aklımda kalmış..Ben yapmamaya çalışırım netice olarak..
    dostum haklisinda iki tane uzun beklemeli isik var yakalandimmi motor 80 dereceden 90 a firliyor bazen daha da sicak.bunun olmasindan daha iyidir sanirim yaptigim,benim fanda kac derecede calisiyor bilmem 90 derecede baktim calismiyordu.bozukmu nedir?
    RIDE or DIE

  4. #4
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum haklisinda iki tane uzun beklemeli isik var yakalandimmi motor 80 dereceden 90 a firliyor bazen daha da sicak.bunun olmasindan daha iyidir sanirim yaptigim,benim fanda kac derecede calisiyor bilmem 90 derecede baktim calismiyordu.bozukmu nedir?
    Valla arabaları baz alarak söylemem gerekirse normal çalışma sıcaklık aralıkları 70-90 dereceler arasındadır..
    Motosiklet motorlarında bu durum farklı olmasa gerek..Dolayısıyla 90 da fan açmaması normal olabilir..

    Bu arada ben de şimdiki motorumu yeni aldığımda fan sesini duymak için arada durup dinlerdim..İlk başta ben de fan müşürünün arızalı olduğunu düşünüyordum

    Ek bilgi: Bazı motorlar 100 derecede normal çalışma sıcaklığına sahipmiş..Motorun sıcaklığından bahsediyoruz ama soğutma suyunun ki değil..

  5. #5
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla arabaları baz alarak söylemem gerekirse normal çalışma sıcaklık aralıkları 70-90 dereceler arasındadır..
    Motosiklet motorlarında bu durum farklı olmasa gerek..Dolayısıyla 90 da fan açmaması normal olabilir..

    Bu arada ben de şimdiki motorumu yeni aldığımda fan sesini duymak için arada durup dinlerdim..İlk başta ben de fan müşürünün arızalı olduğunu düşünüyordum
    ben 90 derecede baktim fan donmuyordu belkide 95 te falan calisiyordur ama ben hic o sicakliga cikmadim.ancak 88 derce den sonra motor rolantisi biraz dusuyor ve hafif bi gicirti geliyor,sanirim parcalar sicaktan dlayi genlesiyor bu yuzden olsa gerek soguyunca duzeliyor.
    RIDE or DIE

  6. #6

    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    motosıklet uzerıne bu konuda teknık bı bılgım yok fakat ben rolantıde calısmasını daha saglıklı buluyorum.cunku her makına kapanıp acılmada normalde harcadıgından cok daha fazla enerjı alarak hareketı saglar.bu da bırden ısınmaya sebep olabılır.uzun vadede bır ıhtımal hasar yaratabılır ama yınede pek bı sorun olucagını sanmıyorum.için nası rahat edıyosa :D
    '4' TEKER BEDENİMİ, '2' TEKER RUHUMU TAŞIR !

  7. #7
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 90 derecede baktim fan donmuyordu belkide 95 te falan calisiyordur ama ben hic o sicakliga cikmadim.ancak 88 derce den sonra motor rolantisi biraz dusuyor ve hafif bi gicirti geliyor,sanirim parcalar sicaktan dlayi genlesiyor bu yuzden olsa gerek soguyunca duzeliyor.
    Anlattıklarına göre bence motosikletin aşırı ısınmanın aksine tam performans vereceği sıcaklığa ulaşamıyor bile..
    Bir ara soğukken çalıştırıp rölantide beklet motoru..Fan ne zaman açıyor o zaman bak..
    O zaman emin olursun hararet yapma sıcaklığına..En sağlam yöntem..

  8. #8
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Kapatmanın gereği yok hiç motorun su soğutma ve fanlı. 105- 107 derece arası fan açar 98 derecede kapatır. Kendisinii soğutur.
    GKN MOTORS

  9. #9
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    aslında 90 derecede açması daha mantıklı ve saglıklı olmazmı ?
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  10. #10

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Kısaca Özetliyim...

    Motoru Sıcak Veya Soğuk Fark Etmez Devamlı Stop Ettirip Çalıştırırsan Olucaklar;

    -Motoru Sıcaksa Motoru Stop Edersen Motor Yağlamayı Keser Ama Motor Sıcak Olduğu İçin Parçalar Da Yağlama Olmaz Buda Sekman-Piston Gibi Motorun Önemli Bölgelerini Zarar Verir Yani Kısaca Motoru Rampa Aşşa Stop Edip Gitmek Gibi 2 Side Aynı Zarar Yol Açar Sıcak Parçada Yağlama Olmazsa Kaynama Yapar...

    -Motoru Her Stop Edip Çalıştırışında Daha Fazla Benzin Daha Fazla Yağ Çeker Biyerden Sonra Egzozdan Patlamalar Yapar Çig Benzin Atar Ve Motor Boğar...

    -En Sağlıklı Motor Rolantide Sabit Bekleyen Motordur Ustalarımzıında Dediği Gibi En Güzel RODAJ 48 Saat'Lik Rolantide Çalışmayla Ulaşılır Onun İçin Motorun Rolantide Durmasının Sıcaklı Vs. Gibi Şeylere Bir Zararı Olmaz...
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  11. #11
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    bu en güzel 48 saatlik rolantide durma ile rodaj oalyı nedir biraz acıklarmısın ?
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  12. #12

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu en güzel 48 saatlik rolantide durma ile rodaj oalyı nedir biraz acıklarmısın ?
    Tabi

    -Olay Şundan İbaret Türkiye'mizin Yolları Belli Kısaca Her Yer Çukur Taş Vs. Yani Motor Devamlı Sekio Hopluo Ne Kadar Yawaş Olsakta En Ufak Bi Taş Darbesi Bile Sıfır Motorda Sekmanda Problemlere Yol Açabilio İlerde Yani Motoru Çalıştırıp İlla 48 Olucak Die Bi Kaide Yok Ama Maksimum 48 Saat İster 1 Haftada İster 2 Günde Doldurursun Orası Sana Kalmış Şimdi Motorun Parçaları Yeni Olduğu İçin Hatasız Alıştırmak Gerekio Parçaları Birbirine Kısaca Biz Buna Rodaj Diyoruz Eee Motor Darbe Almıo Bişey Almıo Sabit Duruo Rolantide Çalışıo Ve Belli Biyerden Sonra Motorun Sesinin Değiştiğinin Farkına Varırsın Zaten Yeni Rodajı Sağlam Ve Darbesiz Geçirmek Önemli 1000-2000 Km Yapmışssın Önemli Diil Parçaların Bir Biriyle Tam Oturması Önemli Olan En Ufak Sekmandaki Bir Sorun İlerde Motorum Nie Çekmio Sorusuyla Karşı Karşıya Bıkarır Onun İçin Parçaları En Güzel Isıtmanın Yolu Rolantidir.

    Not:Ben HavaLimanı Gibi Bir Yola Sahibim Diyosan Günlük 250 Km Yol Toplamda 2000 Km Yol İdealdir Ama Dediğim Gibi Kaymak Gibi Asfalt Lazım Kısaca...
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  13. #13
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    saol buda tevrübe be bildiklerime bir yenisi daha eklendi
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  14. #14

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Tabiki Bunların Hepsi Motor Klasmanına Göre Değişicek Şeyler Unutmamak Lazım Ki Her Motorun Rodajı Bir Diildir...
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  15. #15
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu en güzel 48 saatlik rolantide durma ile rodaj oalyı nedir biraz acıklarmısın ?
    Bunu genelde racing motorlarda yapıyorlar diye biliyorum....

  16. #16
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Bu arada motoru her stop edip tekrar çalıştırdığında, akünü de biraz daha zorlamış oluyorsun.

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı AzRaİL42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi

    -Olay Şundan İbaret Türkiye'mizin Yolları Belli Kısaca Her Yer Çukur Taş Vs. Yani Motor Devamlı Sekio Hopluo Ne Kadar Yawaş Olsakta En Ufak Bi Taş Darbesi Bile Sıfır Motorda Sekmanda Problemlere Yol Açabilio İlerde Yani Motoru Çalıştırıp İlla 48 Olucak Die Bi Kaide Yok Ama Maksimum 48 Saat İster 1 Haftada İster 2 Günde Doldurursun Orası Sana Kalmış Şimdi Motorun Parçaları Yeni Olduğu İçin Hatasız Alıştırmak Gerekio Parçaları Birbirine Kısaca Biz Buna Rodaj Diyoruz Eee Motor Darbe Almıo Bişey Almıo Sabit Duruo Rolantide Çalışıo Ve Belli Biyerden Sonra Motorun Sesinin Değiştiğinin Farkına Varırsın Zaten Yeni Rodajı Sağlam Ve Darbesiz Geçirmek Önemli 1000-2000 Km Yapmışssın Önemli Diil Parçaların Bir Biriyle Tam Oturması Önemli Olan En Ufak Sekmandaki Bir Sorun İlerde Motorum Nie Çekmio Sorusuyla Karşı Karşıya Bıkarır Onun İçin Parçaları En Güzel Isıtmanın Yolu Rolantidir.

    Not:Ben HavaLimanı Gibi Bir Yola Sahibim Diyosan Günlük 250 Km Yol Toplamda 2000 Km Yol İdealdir Ama Dediğim Gibi Kaymak Gibi Asfalt Lazım Kısaca...
    Bunlari kim ögretti sana Azrail?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Benim motorun kullanma kılavuzunda "rodaj sırasında ilk 600 km'de yarım gazdan, ikinci 600 km'de 3/4 gazdan fazla vermeyin.
    Motor devrini de sabit tutmayın, devamlı değiştirin" diyor. Rağbet gören bir diğer rodaj yöntemiyse "Mototune" yöntemi. Bu adamlar da rodaj döneminde, özellikle de ilk 30 kilometrede, motorun aşırı zorlanmasını ve ilk yağ değişiminin çok erken yapılmasını tavsiye ediyorlar özetle.

    Bu durumda "rölantide 48 saat" yöntemi kullanma kılavuzlarındaki tavsiyelerle taban tabana zıt. Mototune'cuların önereceği bir şey mi peki? Kesinlikle değil, zira adamlar motorun zorlanması taraftarı oldukları gibi bu işin garajda yapılmasına tamamen karşı. Motorun üstüne kesinlikle yük binmeli onlara göre: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Öyleyse "rölantide 48 saat" yöntemi bir garip üçüncü yol. Benim hayatta cesaret edemeyeceğim, cesaret edenin motorunu da Küçük Emrah bakışlarıyla uzaktan seyredeceğim bir yol.
    [B]J şimdi asker[/B]

  19. #19
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlari kim ögretti sana Azrail?
    msn diliyle yazdığına göre msn ya da faceboktan öğrenmiş olabilir zannımca
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  20. #20
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı AzRaİL42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi

    -Olay Şundan İbaret Türkiye'mizin Yolları Belli Kısaca Her Yer Çukur Taş Vs. Yani Motor Devamlı Sekio Hopluo Ne Kadar Yawaş Olsakta En Ufak Bi Taş Darbesi Bile Sıfır Motorda Sekmanda Problemlere Yol Açabilio İlerde Yani Motoru Çalıştırıp İlla 48 Olucak Die Bi Kaide Yok Ama Maksimum 48 Saat İster 1 Haftada İster 2 Günde Doldurursun Orası Sana Kalmış Şimdi Motorun Parçaları Yeni Olduğu İçin Hatasız Alıştırmak Gerekio Parçaları Birbirine Kısaca Biz Buna Rodaj Diyoruz Eee Motor Darbe Almıo Bişey Almıo Sabit Duruo Rolantide Çalışıo Ve Belli Biyerden Sonra Motorun Sesinin Değiştiğinin Farkına Varırsın Zaten Yeni Rodajı Sağlam Ve Darbesiz Geçirmek Önemli 1000-2000 Km Yapmışssın Önemli Diil Parçaların Bir Biriyle Tam Oturması Önemli Olan En Ufak Sekmandaki Bir Sorun İlerde Motorum Nie Çekmio Sorusuyla Karşı Karşıya Bıkarır Onun İçin Parçaları En Güzel Isıtmanın Yolu Rolantidir.

    Not:Ben HavaLimanı Gibi Bir Yola Sahibim Diyosan Günlük 250 Km Yol Toplamda 2000 Km Yol İdealdir Ama Dediğim Gibi Kaymak Gibi Asfalt Lazım Kısaca...
    Sabah sabah neş'e kattın ofise vallahi..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)