arkadaslar uzun beklemeli isiklarda beklerken motor 86 derece ve ustune cikiyor.bende stop ediyorum sicaklik gosterge iyice yukseliyor ve calistirip hizlandigimda ise 78 lere dusuyor,bunun motora bi zarari varmidir.
arkadaslar uzun beklemeli isiklarda beklerken motor 86 derece ve ustune cikiyor.bende stop ediyorum sicaklik gosterge iyice yukseliyor ve calistirip hizlandigimda ise 78 lere dusuyor,bunun motora bi zarari varmidir.
RIDE or DIE
Biraz bekledim cevap veren olmadı..Ben de eksik olarak cevaplamaya çalışayım
Teknik olarak hatırlayamadığım bir nedenden dolayı ısınmış motoru sık sık stop ederek marş basmak iyi bir şey değildi..
İçerisindeki birşeylerin aşırı ısınmasına neden oluyordu diye aklımda kalmış..Ben yapmamaya çalışırım netice olarak..
Valla arabaları baz alarak söylemem gerekirse normal çalışma sıcaklık aralıkları 70-90 dereceler arasındadır..
Motosiklet motorlarında bu durum farklı olmasa gerek..Dolayısıyla 90 da fan açmaması normal olabilir..
Bu arada ben de şimdiki motorumu yeni aldığımda fan sesini duymak için arada durup dinlerdim..İlk başta ben de fan müşürünün arızalı olduğunu düşünüyordum
Ek bilgi: Bazı motorlar 100 derecede normal çalışma sıcaklığına sahipmiş..Motorun sıcaklığından bahsediyoruz ama soğutma suyunun ki değil..
RIDE or DIE
motosıklet uzerıne bu konuda teknık bı bılgım yok fakat ben rolantıde calısmasını daha saglıklı buluyorum.cunku her makına kapanıp acılmada normalde harcadıgından cok daha fazla enerjı alarak hareketı saglar.bu da bırden ısınmaya sebep olabılır.uzun vadede bır ıhtımal hasar yaratabılır ama yınede pek bı sorun olucagını sanmıyorum.için nası rahat edıyosa :D
'4' TEKER BEDENİMİ, '2' TEKER RUHUMU TAŞIR !
Kapatmanın gereği yok hiç motorun su soğutma ve fanlı. 105- 107 derece arası fan açar 98 derecede kapatır. Kendisinii soğutur.
GKN MOTORS
aslında 90 derecede açması daha mantıklı ve saglıklı olmazmı ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Kısaca Özetliyim...
Motoru Sıcak Veya Soğuk Fark Etmez Devamlı Stop Ettirip Çalıştırırsan Olucaklar;
-Motoru Sıcaksa Motoru Stop Edersen Motor Yağlamayı Keser Ama Motor Sıcak Olduğu İçin Parçalar Da Yağlama Olmaz Buda Sekman-Piston Gibi Motorun Önemli Bölgelerini Zarar Verir Yani Kısaca Motoru Rampa Aşşa Stop Edip Gitmek Gibi 2 Side Aynı Zarar Yol Açar Sıcak Parçada Yağlama Olmazsa Kaynama Yapar...
-Motoru Her Stop Edip Çalıştırışında Daha Fazla Benzin Daha Fazla Yağ Çeker Biyerden Sonra Egzozdan Patlamalar Yapar Çig Benzin Atar Ve Motor Boğar...
-En Sağlıklı Motor Rolantide Sabit Bekleyen Motordur Ustalarımzıında Dediği Gibi En Güzel RODAJ 48 Saat'Lik Rolantide Çalışmayla Ulaşılır Onun İçin Motorun Rolantide Durmasının Sıcaklı Vs. Gibi Şeylere Bir Zararı Olmaz...
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
bu en güzel 48 saatlik rolantide durma ile rodaj oalyı nedir biraz acıklarmısın ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Tabi
-Olay Şundan İbaret Türkiye'mizin Yolları Belli Kısaca Her Yer Çukur Taş Vs. Yani Motor Devamlı Sekio Hopluo Ne Kadar Yawaş Olsakta En Ufak Bi Taş Darbesi Bile Sıfır Motorda Sekmanda Problemlere Yol Açabilio İlerde Yani Motoru Çalıştırıp İlla 48 Olucak Die Bi Kaide Yok Ama Maksimum 48 Saat İster 1 Haftada İster 2 Günde Doldurursun Orası Sana Kalmış Şimdi Motorun Parçaları Yeni Olduğu İçin Hatasız Alıştırmak Gerekio Parçaları Birbirine Kısaca Biz Buna Rodaj Diyoruz Eee Motor Darbe Almıo Bişey Almıo Sabit Duruo Rolantide Çalışıo Ve Belli Biyerden Sonra Motorun Sesinin Değiştiğinin Farkına Varırsın Zaten Yeni Rodajı Sağlam Ve Darbesiz Geçirmek Önemli 1000-2000 Km Yapmışssın Önemli Diil Parçaların Bir Biriyle Tam Oturması Önemli Olan En Ufak Sekmandaki Bir Sorun İlerde Motorum Nie Çekmio Sorusuyla Karşı Karşıya Bıkarır Onun İçin Parçaları En Güzel Isıtmanın Yolu Rolantidir.
Not:Ben HavaLimanı Gibi Bir Yola Sahibim Diyosan Günlük 250 Km Yol Toplamda 2000 Km Yol İdealdir Ama Dediğim Gibi Kaymak Gibi Asfalt Lazım Kısaca...
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
saol buda tevrübe be bildiklerime bir yenisi daha eklendi
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Tabiki Bunların Hepsi Motor Klasmanına Göre Değişicek Şeyler Unutmamak Lazım Ki Her Motorun Rodajı Bir Diildir...
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
Bu arada motoru her stop edip tekrar çalıştırdığında, akünü de biraz daha zorlamış oluyorsun.
Benim motorun kullanma kılavuzunda "rodaj sırasında ilk 600 km'de yarım gazdan, ikinci 600 km'de 3/4 gazdan fazla vermeyin.
Motor devrini de sabit tutmayın, devamlı değiştirin" diyor. Rağbet gören bir diğer rodaj yöntemiyse "Mototune" yöntemi. Bu adamlar da rodaj döneminde, özellikle de ilk 30 kilometrede, motorun aşırı zorlanmasını ve ilk yağ değişiminin çok erken yapılmasını tavsiye ediyorlar özetle.
Bu durumda "rölantide 48 saat" yöntemi kullanma kılavuzlarındaki tavsiyelerle taban tabana zıt. Mototune'cuların önereceği bir şey mi peki? Kesinlikle değil, zira adamlar motorun zorlanması taraftarı oldukları gibi bu işin garajda yapılmasına tamamen karşı. Motorun üstüne kesinlikle yük binmeli onlara göre: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Öyleyse "rölantide 48 saat" yöntemi bir garip üçüncü yol. Benim hayatta cesaret edemeyeceğim, cesaret edenin motorunu da Küçük Emrah bakışlarıyla uzaktan seyredeceğim bir yol.
[B]J şimdi asker[/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)